تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805415165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايمني شغلي نياز به ثبات مديريت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: ايمني شغلي نياز به ثبات مديريت دارد
آموزش - در كنفرانس HSEاساتيد و روساي دانشكده نفت دانشگاه صنعتي شريف، متخصصان نفت، محيط زيست و ايمني شغلي دور هم جمع شدند تا نسبت به آلودگي زيست محيطي نفت، گاز و صنايع پتروشيمي هشدار دهند.


فهيمه حسن‌ميري: ايمني يكي از موضوعات مهمي است كه متاسفانه در كشور ما توجه چنداني به آن نمي‌شود، ايمني در صنعت نيز با تمام اهميتي كه دارد هنوز آنطور كه بايد و شايد جدي گرفته نمي‌شود و برخي از اهالي فن نسبت به آن بي‌توجهند. اين در حالي است كه با بي‌دقتي نسبت به رعايت موارد ايمني، علاوه بر از دست رفتن سرمايه‌هاي اقتصادي، سلامت نيروهاي انساني نيز به خطر افتاده و گاهي به رخ دادن حوادث ناگوار و جبران ناپذير منجر مي‌شود.

با توجه به اين مسائل و با در نظر گرفتن رشد روزافزون فعاليت‌هاي صنعتي در كشورمان، هر دو سال يك بار كنفرانس سلامت شغلي، ايمني و محيط زيست (HSE) در اسفند ماه برگزار مي‌شود و امسال چهارمين دوره اين همايش در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد.

اختتاميه چهارهمين همايش سلامت شغلي، ايمني و محيط زيست (HSE) روز پنجشنبه 18 اسفند در سالن جابر بن حيان دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد. در اين كنفرانس اساتيد و روساي دانشكده نفت دانشگاه صنعتي شريف، متخصصان نفت، محيط زيست و ايمني شغلي دور هم جمع شدند تا نسبت به آلودگي زيست محيطي نفت، گاز و صنايع پتروشيمي هشدار دهند.

به گفته دكتر رشت‌چيان دبير اين همايش؛ ايمني، سلامت شغلي و محيط زيست مقولاتي جدا از هم نيستند. صنايع نفت، گاز و پتروشيمي به دليل پراكندن تشعشعات، گازهاي سمي و پخش مواد شيميايي در آب، خاك و هوا مي‌توانند بسيار آلاينده باشند.

او معتقد است كه برگزاري اين كنفرانس در سه دوره گذشته تاثير بسزايي در كاهش حوادث در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي و تخريب محيط زيست داشته است.اگرچه كه در دوره گذشته اين حوادث افزايش داشته است او دليل اين امر را تغيير مديريت مي داند .

رشنچيان در اختتاميه اين همايش به موضوع مهم تغيير مديريت و مديريت تغيير پرداخته و اشاره كرد كه نتيجه تغيير مديريت‌هاي متعدد در ‌ HSE نمايان مي‌شود چرا كه بيشتر مديران ترجيح مي‌دهند در امور كوتاه مدت و ميان مدت سرمايه‌گذاري كنند و از مساله ايمني كه يك برنامه بلند مدت است غافل مي‌مانند چرا كه ثباتي در مديريتشان وجود ندارد و نمي‌دانند تا چه زماني آن سمت را خواهند داشت.

رشتچيان با بيان اين كه شايد يكي از دلايل وقوع حوادث ناگوار و پي در پي در صنايع فرآيندي را بتوان به اين موضوع ربط داد، بيان كرد كه مديريت HSE نياز به مديريت باثبات دارد با اين حال با اجراي مديريت تغييرات مي‌توان تا حدودي ريسك‌ها را كاهش داد.

به گفته دبير اين همايش، اين در حالي است كه اكنون مدام با تغيير مديريت‌ها مواجه هستيم و اين امر در بر دارنده توجه كمتر به سلامت شغلي و به تبع آن وقوع حوادث بيشتر است.

در همايش امسال محور اصلي ايمني و مديريت ريسك، ايمني و محيط زيست، ايمني و سلامت شغلي، سيستم مديريت HSE و فرهنگ ايمني بود كه با اهدافي نظير معرفي و بحث روي مفاهيم پايه ايمني و مديريت HSE در صنايع، فراهم كردن بسترهاي مناسب همكاري ميان متخصصين و محققين دانشگاهي و كارشناسان HSE در صنعت، دعوت از متخصصان HSE در سطح ملي و بين‌المللي براي بحث و بررسي جديدترين فناوري‌ها و روش‌هاي جاري ايمني در صنعت، شناسايي موضوعات و عناوين پروژه‌هاي تحقيق و توسعه HSE در صنايع، تشويق مراكز دانشگاهي و صنعتي جهت ايجاد برنامه‌هاي مؤثر و كارامد تحقيق و توسعه در زمينه‌هاي مختلف ايمني و مديريت HSE و شناسايي و بررسي توان بالقوه سيستم مديريت HSE در حفاظت محيط زيست ملي و جهاني و دستيابي به اهداف توسعه پايدار تعريف شده براي صنايع مختلف و در سطح ملي و بين‌المللي برگزار شد.

سه دوره پيشين همايش ملي مهندسي ايمني و مديريت HSE در اسفندماه 1384، 1386 و 1388 و با استقبال چشمگير جامعه صنعتي و دانشگاهي مواجه شد و اين همايش نيز با استقبال كارشناسان و متخصصان و حضور فعال و مشاركت آنها برگزار شد. با تمام اين‌ها و با تمام فوايدي كه برگزاري اين همايش و كنفرانس‌هايي نظير اين دارد، آنچه جاي خالي‌اش احساس مي‌شود تعامل بيشتر با مردم و افراد شاغل در صنايع گوناگون و آشنا كردن آنها با نتايج حاصل شده از اين نشست‌هاي علمي است كه با حساس شدن روي مسائل ايمني، به رعايت اين موارد بپردازند و از صاحبان صنايع نيز تقاضاي رعايت موارد ايمني را داشته باشند.

45234

شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن