تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815519818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فتح‌الله‌زاده:كريمي يا نوري را بدهند، برهاني را بگيرنداستقلال را ته‌كشاني مي‌بندم!


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: فتح‌الله‌زاده:كريمي يا نوري را بدهند، برهاني را بگيرنداستقلال را ته‌كشاني مي‌بندم!
پرسپوليسي‌ها نوري يا كريمي را بدهند، برهاني را بگيرند، معاونانم حاضر بودند بروند تا مجيدي بماند، فصل بعد تيم را "ته‌كشاني" مي‌بنديم و نقش جباري در جدايي جاسم كرار، بخش‌هايي از صحبت‌هاي علي فتح الله زاده هستند.
آفتاب: مدير عامل باشگاه استقلال در شرايطي به تشريح اتفاقات گذشته و برنامه هاي آينده تيم فوتبال اين باشگاه پرداخت كه آبي پوشان اين فصل در سه جبه ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا شانس كسب جام دارند. اتفاقي كه علي فتح الله زاده از پرويز مظلومي انتظار داد و تاكيد مي كند اگر او بتواند در شرايط فعلي يك جام هم بگيرد راضي كننده است. گفتگوي ويژه گروه ورزشي خبرگزاري مهر با علي فتح الله زاده را مي خوانيد:

* تيم استقلال با اينكه شروع خوبي در مسابقات ليگ برتر داشت، كم كم روندي نزولي را پيش گرفت كه ماحصل آن صعود سپاهان به صدر جدول بود. با اين شرايط آيا فكر مي‌كنيد استقلال پتانسيل و اين قابليت را دارد كه در سه جبهه براي قهرماني بجنگند؟

- فتح الله زاده: ما بحثي داريم و آنهم اين است كه آيا تيم امروز استقلال، تيمي كه در حال حاضر در اختيار سرمربي ماست قابليت و توانايي اين را دارد كه در يك فصل به دو عنوان قهرماني برسد يا خير؟ آيا منظور شما اين است؟!

* بله. منظور ما هم همين تيم فعلي است، تيمي كه در ابتداي فصل كهكشاني بسته شده بود و امروز ... .

- در ابتداي فصل اگر از من سئوال مي‌شد كه تيم استقلال مي‌تواند با اين پتانسيل و بازيكناني كه در اختيار دارد، قهرمان شود. در آن زمان پاسخ من بلي بود، چرا؟ چون آن زمان بازيكنان خوبي در اختيار داشتيم اما امروز پاسخم به اين سئوال منفي است. من كه در ابتداي فصل مي‌گفتم استقلال با داشته‌ها و توانايي‌هايش بايد قهرمان دو جام شود و اگر نشود خوب نتيجه نگرفته، امروز نظر ديگري دارم و مي‌گويم اگر يك جام بگيرد خوب كار كرده است.

* چرا به اين نتيجه رسيده ايد؟
چون من در ابتداي فصل باور و گمانم بر اين بود كه اين بازيكنان و مجموعه‌اي كه در اختيار داشتيم با شرايط حرفه‌اي وارد كارزار مي‌شوند اما امروز مي‌بينم كه در سه جام حاضريم و در فاصله كمتر از يك ماه بايد پنج تا شش بازي انجام دهيم، بازي‌هايي كه همه آنها در تهران نيست و بايد در شهرها و كشورهاي ديگر به ميدان برويم. ما با اين شرايط با تيم‌هايي رقابت مي‌كنيم كه غالبا فقط درگير مسابقات داخلي هستند و دغدغه مسابقات جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا را ندارند. تازه مربيان اين تيم‌ها از فشردگي مسابقات مي‌‍نالند! با اين شرايط هر تيمي ديگري جاي استقلال بود از پا درمي‌آمد.

* در اين فشردگي شما چند بازيكن مصدوم هم داشتيد؟
- بله همينطور است. ما در اين فشردگي بازي‌ها در مقاطع مختلف خسرو حيدري، مجتبي جباري، آندو تيموريان و ميلاد ميداوودي را در اختيار نداشتيم. اينها كم بازيكني نيستند، خودشان يك تيم و يك تيم ملي هستند. شما ببينيد از روزي كه آندو در تيم ملي بازي نمي‌كند، جنگندگي و طراوت تيم ملي كمتر شده است. تيم ملي بابت غيبت ميداوودي نيز لطمه خورده است و اگر دژآگه نبود، شايد در همين بازي با قطر به مشكل مي‌خورديم. باور كنيد غيبت يك بازيكن در عملكرد يك تيم تاثيرگذار است.

* يعني غيبت يك يا دو بازيكن اينقدر در نتيجه گيري تيم تاثيرگذار است؟
- بازيكناني مانند كريمي و جباري اگر نباشند تيم‌شان لطمه مي‌خورد و اين موضوع غيرقابل كتمان است. ما اين بازيكنان تاثيرگذار را نداشتيم و ناچار بوديم كه در فواصل زماني كم بازي كنيم. با اين شرايط معلوم بود كه تحليل مي‌رويم. بعد مي‌آيند و تحليل مي‌كنند كه استقلال در نيم فصل اول اين نتايج را گرفته و در نيم فصل دوم نتايجش چنين و چنان شده و افت كرده است.

* قبول داريد كه در اين مدت سپاهان هم نتايج خوبي را كسب كرده است؟
- سپاهان خوب كار كرده و صدرنشين شده است، چون ما خوب كار نكرديم. وقتي ما در پنج بازي سه امتياز گرفتيم، نشان مي‌دهد كه افت كرده‌ايم. اگر ما اين چهار بازيكن خود را داشتيم، شك نكنيد هيچ وقت چنين نتايجي رقم نمي‌خورد.

* اما تيم سپاهان نيز شرايطي تقريبا مشابه به شما دارد و درگير مسابقات ليگ قهرمانان آسياست.
- نه اصلا اينطور نيست. هيچ تيمي در هفته هاي اخير شرايط استقلال را نداشته است. سپاهان تا به اينجاي مسابقات ليگ به اندازه ما بازيكن مصدوم و محروم نداشته است، البته ما اين را جزيي از فوتبال مي‌دانيم و گلايه‌اي نداريم و سعي خواهيم كرد به شرايط ايده‌آل گذشته بازگرديم.

* شما دليل اين همه مصدوميت را بررسي نكرديد؟
- فشردگي بازي‌ها باعث تحليل رفتن بازيكنان ما شد و مصدوميت آنها.

* فشردگي بازي‌ها قبول اما اينها بازيكنان كوچكي نيستند و جزو نفرات ملي پوش و حرفه‌اي فوتبال ايران به شمار مي‌آيند. آنها نبايد به همين سادگي مصدوم شوند.
- شما اين را درنظر بگيريد. اين بازيكنان ما در ليگ، جام حذفي و تيم ملي چندماه بصورت فشرده بازي كرده‌اند. بازيكنان ما فقط در تيم ملي نبوده‌اند، بلكه براي اين تيم بصورت فيكس بازي كرده‌اند. بپذيريد كه بازي فشرده و هر سه تا چهار روز يكبار بازيكن را فرسوده و خسته مي‌كند و نتيجه‌اي جز مصدوميت ندارد.

* نحوه تمرينات تيم شما مشكل نداشته است؟
- نه اگر مشكل داشت ما فصل را اينقدر خوب شروع نمي‌كرديم. ما در طول فصل به مانند ديگر تيم‌ها فرصتي براي ريكاوري و بدنسازي نداشتيم. ما در نيم فصل نيز به علت برگزاري مسابقات جام حذفي نتوانستيم اردويي داشته باشيم. در تعطيلي هفته‌هاي اخير نيز به علت حضور بازيكنان در اردوي تيم ملي نتوانستيم به اردو برويم. اين در حالي بود كه حريفان استقلال هر كدام براي برپايي اردو به خارج از كشور رفتند. ما حتي در روز عيد هم درگير بازي هستيم. ما اين فصل فرصت نفس كشيدن نداريم و مدام بايد بازي كنيم.

* يعني دلايل افت تيم شما تنها همين مسائل بود؟
- با اين شرايط طبيعي است كه افت كنيم و با اين شرايط اعتقاد دارم اگر آقاي مظلومي در فصل جاري فقط يك جام براي استقلال بگيرد راضي كننده خواهد بود، انشااله در مرحله گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا عقب نيافتيم. من الان خداخدا مي‌كنم كه مرحله گروهي ليگ قهرمانان را با موفقيت پشت سر بگذاريم، در صورت صعود تيم را بازسازي مي‌كنيم و مي‌رسانيم. اينجا سختي كار ماست. متاسفانه بازي‌هاي ليگ فشرده شده و بازي فينال حذفي را نيز داريم، اين براي بازيكنان خستگي و اضطراب به دنبال دارد كه اميدوارم اين بار به تيم لطمه‌اي وارد نشود.

* يعني اگر آندو و ميداوودي به تركيب استقلال برگردند مشكلات تيم برطرف مي‌شود و استقلال به مانند ابتداي فصل نتيجه مي‌گيرد؟
- مطمئن باشيد به محض اينكه نفرات مصدوم برسند استقلال به مراتب بهتر كار خواهد كرد. البته لازم است در اينجا به نكته‌اي اشاره كنم. درست است كه ما با مصدوميت بازيكنان خود تلنگري خورديم اما خيلي خوب خود را جمع كرديم. ما در آن دوران ضعف دو بازي تك حذفي در آسيا مقابل دو تيم خوب و گردن كلفت ذوب آهن و الاتفاق داشتيم كه در هر دو بازي به پيروزي رسيديم. اين اتفاق كمي نيست و آن را نقطه عطفي براي تيم استقلال مي‌دانم.

* با وجود اين همه مصدوم از عملكرد كادر پزشكي تيم استقلال رضايت داريد؟
- در مجموع راضي هستم.

* فكر نمي‌كنيد گروه پزشكي شما مي‌توانست بهتر از اين عمل كند؟
- شايد بهتر از اين مي‌توانست باشد اما بايد بگويم ما از نظر پزشكي آسيب نديديم.

* ولي كادر پزشكي شما مي‌توانستند با برنامه‌اي بهتر زمينه بازگشت سريع‌تر بازيكنان مصدوم را فراهم آورد.
- ما چنين موضوعي را نداشتيم.

* حرف شما قبول اما در برخي موارد مانند مصدوميت خسرو حيدري كادر پزشكي تيم شما مي‌توانست تصميمات بهتري اتخاذ كند.
- ما خسرو حيدري را مي دانستيم نمي‌تواند بازي كند اما هيچكس را نداشتيم و ريسك كرديم و از او بازي گرفتيم. در مورد مجتبي جباري نيز ريسك كرديم و در شرايطي كه شديدا احساس نياز مي‌كرديم براي بازي مقابل الاتفاق به ناچار مجتبي را به ميدان فرستاديم. هر آن احتمال داشت مصدوميت تازه‌اي گريبانگير جباري شود اما او بازي كرد، چرا كه ما چاره‌اي به غير از اين نداشتيم. پزشك تيم به ما مي‌گفت اين بازيكنان را به ميدان نفرستيم اما ما آنها بازي داديم.

* مگر شما نظر پزشك را قبول نداشتيد؟
- به هر حال ما حتي مي‌خواستيم از وجود جباري در ديدار فينال جام حذفي نيز استفاده كنيم اما او نپذيرفت و براي اينكه مصدوميتش بيشتر نشود، جراحي كرد. البته اين حق او بود كه چنين تصميمي را اتخاذ كند اما ما هم اين حق را داشتيم كه تا آخرين لحظه از وجود بازيكن خود استفاده كنيم. در مورد آندو تيموريان نيز بايد بگويم، بهترين پزشكان استخوان شكسته پاي او را جا انداختند اما آن استخوان حالتي دارد كه خيلي به سختي بهبود پيدا مي‌كند. بعد از آنكه پاي آندو بصورت كامل بهبود پيدا نكرد پس از مشاوره با سه نفر از اساتيد بنام پزشكي ايران او را عمل كرديم كه اميدوارم تا بازي فينال جام حذفي به تركيب استقلال بازگردد.

* برخي‌ها از شما ايراد مي‌گرفتند كه اشتباه كرديد به جاسم كرار و فرهاد مجيدي اجازه جدايي داديد و اگر آنها مي‌ماندند استقلال امروز همچنان صدرنشين مطلق جدول رده بندي ليگ برتر بود. شما فكر مي‌كنيد اگر اين دو بازيكن از استقلال نمي‌رفتند اين تيم با مشكل مواجه نمي‌شد؟
- شايد اينطور باشد اما شما توجه داشته باشيد ما اگر جاسم كرار را از دست داديم به جاي او "جي لويد ساموئل" را به خدمت درآورديم. ما "گوران يركوويچ" را نيز جذب كرده‌ايم كه فرهاد مجيدي نمي شود اما در جاي خود عملكرد خوبي داشته است. ما با اينكه ضعيف تر شده‌ايم اما در گلزني ضعف نداشته‌ايم. اين روزها آرش برهاني ما شكوفا شده و در برخي بازيها دو گل زده است. به نظر من ضربه اصلي را تيم ما از رفتن جاسم كرار و مجيدي نخورد، بلكه پاشنه آشيل ما غيبت مثلث آندو، جباري و حيدري بود. شما اين سه نفر را به تركيب استقلال برگردانيد، آنوقت مي‌بينيد كه استقلال با قدرت برمي‌گردد.

* شايد اين بحث تكراري باشد اما چرا اين دو بازيكن شاخص را به همين راحتي از دست داديد؟
- بعضي پشت پرده‌ها را نمي‌شود عنوان كرد. اينها مسائلي است كه مي‌ماند و 10 سال ديگر مشخص مي‌شود اما شما قطع و يقين بدانيد كه هيچ آدم عاقلي بازيكن خوب خود را از دست نمي‌دهد مگر اينكه مسئله خاصي داشته باشد. مگر اينكه شما فكر كنيد بودن اين بازيكن آسيب‌هاي بيشتري را به تيم شما وارد مي‌كند. جاسم كرار بازيكن خوبي است اما در جمع بازيكنان ما جا نيافتاد و بودن او در تيم ما تنش ايجاد مي‌كرد. شايد اگر كرار مي‌ماند در غياب بازيكنان تاثيرگذاري چون تيموريان، جباري و حيدري بار تنش روحي و رواني نيز به مشكلات ما اضافه مي‌شد.

* مجتبي جباري چقدر در جدايي كرار نقش داشت؟
- خدا شاهد است مجتبي خودش به من زنگ زد و گفت كه او را براي ماندن و جدايي كرار در نظر نگيريم و تاكيد كرد چون اين بازيكن با ما قرارداد دارد در استقلال بماند. بازيكنان ديگر نيز مي‌خواستند جاسم كرار بماند. والله مجتبي نخواست كه كرار برود. نه مجتبي، هيچ بازيكن ديگري نمي‌تواند بگويد اگر فلاني باشد پس من هم نيستم. مگر خانه خاله است؟ من پول دادم و بايد بازيكنان براساس قراردادي كه دارند بازي كنند.

* حرف شما درست اما جباري بعد از بازي با سايپا مهركرج گفت اگر جاسم كرار باشد نمي‌ماند.
- مجتبي به من چيزي نگفت. شايد بعد از بازي در ناراحتي چيزي گفته باشد اما به من چيزي نگفت. نه جباري هر بازيكن ديگري اگر بگويد چون فلاني هست، پس من نيستم نه تنها به حرف او گوش نمي‌كنيم بلكه جريمه‌اش نيز خواهيم كرد. من هم مي‌خواستم جاسم كرار را حفظ كنم ما در آخرين نشستي كه باهم داشتيم، احساس كردم اين بازيكن نمي‌‎خواهد در تيم استقلال بماند و ماندنش نه صلاح تيم است و نه آن بازيكن. من تا آخرين لحظه خواهان ماندن كرار در استقلال بودم اما زماني كه به اين باور رسيدم كه روحيات او به تيم نمي‌خورد و تيم بهم نمي‌خورد تصميم گرفتم كه با جدايي كرار موافقت كنم. امروز فكر مي‌كنم تصميم ما در اين خصوص خيلي خوب و درست بوده است.

* فرهاد مجيدي به چه صورتي از استقلال رفت؟ آيا قراردادش قرضي است و فصل آينده بازمي گردد؟ مي شود در اين خصوص شفاف نقطه نظرات خود را بگوييد.
- من نبايد در اين خصوص شفاف چيزي بگويم. بعضي از دوستان كم لطفي مي‌كنند. مثلا مي نويسند قرارداد مجيدي اينطوري است و آنطوري است، فصل آينده مي‌آيد و ... . اصلا به هيچ عنوان اين مسائلي كه مطرح مي‌كنند نيست. شما به ما بگوييد شفاف قرارداد دارد يا نه براي ما ديگر مهم نيست كه قرارداد يا قراردادش چگونه است. ما دو هفته مانده به پايان ليگ به مجيدي نامه مي‌نويسيم كه به قراردادت پايبند هستي يا خير. ما مي‌توانيم مجيدي را به قراردادش پايبند كنيم اما اصراري به اين كار نداريم. ما اصراري براي پايبندي هيچ بازيكني به قراردادش نداريم. من به عنوان مديرعامل باشگاه استقلال نمي‌توانم اين باشگاه را كوچك كنم. بازيكن بايد دلش باشد بيايد پيش ما و بازي كند.

* يعني ادامه همكاري شما با فرهاد مجيدي بايد توافقي باشد؟
- دقيقا همين طور است. يعني اگر فرهاد بيايد اينجا و بعد از دو هفته بگويد مي‌خواهم بروم مني كه فرصت نقل و انتقالات را از دست داده‌ام بايد چه كنم؟ من الان هنوز نتوانسته‌ام جانشيني براي مجيدي پيدا كنم اما اگر در پايان فصل بگويد نمي‌خواهم بمانم، مي‌گردم بازيكني در اندازه او پيدا مي‌كنم. من دو تا چهار هفته مانده با پايان فصل يك نامه رسمي براي مجيدي مي‌نويسم كه شما قرارداد داري يا مي‌ماني يا مي‌روي. با اين شرايط هم ما تكليف خود را مي‌دانيم و هم فرهاد.

* به بحث فرهاد مجيدي زياد پرداخته شده است اما يك سئوال هنوز بي جواب مانده است كه آيا مجيدي به علت اختلاف نظر با معاونان باشگاه تصميم به جدايي گرفت؟
- يك شب يكي از دوستان به آقاي مظلومي گفته بود فرهاد مجيدي با معاونان باشگاه استقلال مشكل دارد و سرمربي تيم اين موضوع را با من و معاونان باشگاه در ميان گذاشت. هر دو معاون من گفتند ما اينقدر استقلال و هوادارانش را دوست داريم كه حاضريم به خاطر ماندن مجيدي از سمت خود استعفا داده و از استقلال برويم. اين موضوع را آقاي مظلومي به فرهاد ابلاغ كرد اما او تغييري در تصميم خود نداد. به عقيده من اين صحبت‌ها نيز فوتبالي نيست. الان فرهاد مجيدي نه مسي مي‌تواند به مديرعامل باشگاه خود بگويد: "معاونان خود را بيرون كن تا من بمانم"!، كسي مي‌تواند در اين زمينه اظهارنظر كند؟ معاونان در ارنج تيم و مسائل فني تيم نقشي ندارند و يك بازيكن زير نظر كادر فني است. وقتي يك سرمربي بازيكن را از هر نظر قبول دارد و مديرعامل باشگاه نيز او را قبول دارد و از هر نظر با هم همكاري مي‌كنند، حتي اگر ديگران او قبول نداشته باشد، تاثيري در كارش ندارد. مثل اينكه يك بازيكن در تيم استقلال مرا دوست نداشته باشد، آيا به خاطر دوست نداشتن او بايد من كارم را بگذارم و بروم؟!

* در يك مقطعي بعد از دربي روزهاي سختي را پشت سر گذاشتيد، روزهايي كه با سقوط استقلال از صدر جدول همراه شد. آن روزهاي سختي را چطور پشت سر گذاشتيد؟
- حقيقتا آن روزها براي من خيلي خيلي سخت گذشت. الان نگاه نكنيد كه امروز همه چيز گل و بلبل است اما اگر خدايي ناكرده به الاتفاق مي‌باختيم تيم ما به بحران و حاشيه‌هاي سنگين مي‌رفت. در آن زمان من توكل به خدا كردم و بعد مشكل را به خانه خود آوردم. من درها را بستم و كمتر با رسانه‌ها گفتگو كرده و تمركز خود را حفظ كرديم. من به بچه‌ها گفتم همه شما بزرگ هستيد و بايد در زمين مسابقه نشان دهيد از آنهايي كه در تركيب تيم نيستند، چيزي كم نداريد. روحي و رواني بازيكنان را تقويت كرده و از بزرگ‌ترهاي تيم مسئوليت خواستيم. من از 6 نفر از بازيكنان بزرگ كمك خواستم و به آنها گفتم مربي شما كمك نياز دارد. فكر مي‌كنم اتحاد و همدلي كه در تيم به وجود آمد موجب برتري ما برابر ذوب آهن و الاتفاق شد.

* انصافا در آن برهه زماني شد به تغيير در كادر فني فكر كنيد؟
- در آن مقطعي كه ما نتيجه برخي بازي‌ها را از دست داديم فكر كردم كه اگر فرصت حضور در ليگ قهرمانان آسيا را از دست داديم به آقاي مظلومي يك تذكر بدهم كه اگر در پيكارهاي آسيايي مي‌مانديد يك جام مي‌خواستم اما در اين شرايط بايد هم قهرمان ليگ شويد و هم قهرمان جام حذفي. خدا را شكر اين اتفاق نيافتاد و من به مظلومي تذكري ندادم.

* پرداخت‌هاي مالي شما در فصل جاري چقدر بوده است؟
- اگر بخواهم بگويم پرداخت من براي امسال چقدر بوده است، بايد بگويم كه 65 درصد از مبالغ قرارداد بازيكنان را پرداخت كرده‌ايم اما 65 درصد از سال قبل و قبل‌تر. چون دوستان از زمان قبل به بازيكنان بدهكار بودند، اين كار ما را در فصل جاري دشوارتر كرده بود.

* چقدر بدهي از مدير قبلي براي شما مانده است؟
- زماني كه باشگاه را تحويل گرفتم بدهي باشگاه بالغ بر هفت و نيم ميليارد تومان بوده است. نمي‌خواهم بگويم اين بدهي را آقاي واعظ آشتياني گذاشته است، چرا كه اين احتمال دارد كه بدهي انباشته باشگاه از زمان مديريت من، آقاي قريب و يا حتي آقاي اوليايي باشد. از دوره قبل سه ميليارد تومان به بازيكنان بدهكار بوديم كه پرداخت آن كمر ما را شكست. در مجموع پول بد نداديم اما خوب هم نداده‌ايم. شايد اگر كس ديگري بود، شرايط سخت‌تر مي شد و بازيكنان مصاحبه‌هاي سخت‌تري مي‌كردند اما بچه‌ها چون به من اعتقاد دارند و مي‌دانند كه تلاش مي‌كنم تا طلب آنها را پرداخت كنم اعتراضي نمي‌كنند. مثلا ما ظرف 20 روز آينده از طريق اسپانسر حدود 2 ميليارد تومان بدست خواهيم آورد و تا قبل از عيد از اين پول بخشي از مطالبات آنها را پرداخت مي‌كنم. بازيكنان نيز اين اعتماد را به من دارند كه وقتي مي‌گويم پول‌تان را مي‌دهم در زماني كه وعده داده‌ام اين كار را انجام مي‌دهم. انشاءالله بعد از عيد هم اگر قهرمان حذفي شويم، دست‌مان براي دريافت كمك‌ها بازتر مي‌شود و مي‌توانيم بودجه بيشتري را به باشگاه تزريق كنيم.

* فينال جام حذفي نزديك است، تلاش نمي‌كنيد محل برگزاري اين بازي را تغيير دهيد؟ پشيمان نيستيند كه پذيرفتيد بازي فينال در ورزشگاه حافظيه شيراز برگزار شود؟
- من پشيمان نيستم، چرا كه بازي اگر در تهران نباشد، هرجايي كه باشد فرقي نمي‌كند. واقعا در آن برهه زماني انتخاب محل ديگري براي برگزاري فينال جام حذفي امكانپذير نبود و توافقي در اين زمينه حاصل نمي‌شد. ما در آنجا از دوستان قول گرفتيم كه زمين را درست كنند كه ظاهرا دارند زمين را وصله و پينه مي‌كنند.

* اگر دوستان به قول خود عمل نكنند، شما هم مي‌توانيد به قول خود عمل نكرده و خواهان انتخاب مكاني ديگر براي برگزاري بازي شويد.
- من مردم بوشهر را دوست دارم و مي‌خواهم يك چيزي به بوشهري‌ها بگويم. من صادقانه به بوشهري‌ها مي‌گويم شاهيني‌ها آنچنان كه به حضور تيم‌شان در ليگ برتر تمايل دارند، آيا به دنبال قهرماني جام حذفي نيز هستند؟! قطعا آنها بيشتر به دنبال ماندن در ليگ برتر هستند تا قهرماني جام حذفي. در آن شرايط آيا بازي در زمين ناهموار و سخت شيراز به ضرر تيم شاهين نخواهد بود؟ همچنان كه براي بازيكنان استقلال در آن زمين امكان مصدوميت و آسيب ديدگي وجود دارد، ممكن است نفرات تيم شاهين نيز مصدوم شوند. آنوقت از دست دادن قهرماني و يا آسيب ديدگي بازيكنان براي بوشهري‌ها بيشتر از ما گران تمام مي‌شود چرا كه آنها خطر سقوط به ليگ برتر را احساس مي‌كنند. من در اينجا بازهم تاكيد مي‌كنم حاضريم با تيم شاهين در هركجا غير از بوشهر بازي كنيم، البته جايي كه زمين خوبي داشته باشد. ما مي‌خواهيم صداقت خود را نشان داده و ثابت كنيم كه فقط زمين نامناسب ورزشگاه حافظيه باعث شده خواهان تغيير محل برگزاري فينال جام حذفي شويم.

* علاوه بر اين بحث بازي كردن جاسم كرار نيز مطرح است.
- ما يك شرايطي را با مسئولان باشگاه شاهين در ميان گذاشتيم و تا به امروز صحبتي در مورد اين قول و قرارها نكرده‌ام اما براي ما مهم آن قول و قرارهاست. يك بازيكن چه كاري مي‌خواهد انجام دهد؟ بازيكن تاثير دارد اما مي‌خواهد چه كند؟ من نمي‌خواهم وارد اين بازي شوم، بازي كه خيلي‌ها مي‌خواستند ما را وارد آن كنند. مگر الان شاهين بوشهر برود يك بازيكن بهتر از جاسم كرار بخرد ما مي‌توانيم بگوييم چرا؟ ما ترسي از حضور كرار در فينال نداريم اما دوست دارم دوستان به مانند ما به قول و قرارهايي كه باهم گذاشتيم، عمل كنند.

* چه قول و قرارهايي؟
- آنهم شرايط خود را دارد كه نمي‌خواهم آن را باز كنم. تا به امروز چيزي در اين زمينه نگفته‌ام و نمي‌خواهم چيزي هم بگويم. براي ما مهم هم نيست كه چه اتفاقي مي‌افتد. قول و قرار ما با باشگاه شاهين بوشهر خود به خود اكتيو است و اگر جاسم كرار بازي كند اين بصورت يك "دومينو" به حركت در مي‌آيد و نيازي به اقدام ما نيست!

* آقاي دنيزلي گفته من برهاني را مي‌خواهم. آيا اين بازيكن را به پرسپوليس مي‌دهيد؟
- خود آقاي دنيزلي اين حرف را زده است؟

* نه در روزنامه ها اين بحث‌ها مطرح شده است؟
- هر زمان دنيزلي گفت من برهاني را مي‌خواهم من مي‌گويم روي چشمم اين برهاني براي شما نوري يا كريمي را به جاي او به استقلال بفرستيد! اگر به خواستن است من هم نوري يا كريمي را مي‌خواهم، آيا پرسپوليسي‌ها اين بازيكنان را به ما مي‌دهند؟! من هم دلم مي‌خواهد روزي دو تا چلوكباب يا چلومرغ بخورم اما فقط دلم مي‌خواهد، چون پولش را ندارم! بعضي وقت‌ها از جلوي چلوكبابي رد مي شوم و بوي چلوكباب به مشامم مي‌خورد، خلاصه وصف العيش، نصف العيش!

* پس كلا مخالف اين انتقال هستيد؟
- من مخالف مذاكره و گفتگو نيستم. از 15 سال پيش اين اعتقاد حرفه‌اي را دارم كه من و مديرعامل پرسپوليس بايد باهم بنشينم و بگويم ما طالب بازيكنان شما هستيم و شما نيز بازيكنان ما را مي‌خواهيد و اگر به توافق رسيديم در شرايطي خاص اين انتقالات صورت پذيرد. يا نه امسال باهم بنشينيم و با مديرعامل باشگاه پرسپوليس به توافق برسيم كه در فصل نقل و انتقالات با نفراتي كه مدنظر آنها هستند وارد مذاكره نشويم و در مقابل با نفراتي كه ما مي‌خواهيم آنها مذاكره و گفتگو نداشته باشد. با اين شرايط بي جهت براي برخي بازيكنان بازارگرمي نمي‌شود.

* اين حرفه‌اي است كه هنوز فصل تمام نشده با بازيكن ديگر تيم‌ها مذاكره‌اي صورت پذيرد؟
- اين كار، كار خوبي نيست. اما من بعيد مي‌دانم آقاي دنيزلي آرش برهاني را خواسته باشد و در اين مقطع فصل با او مذاكره‌اي صورت پذيرد. حتما اين شايعه است. كما اينكه هر روز يك شايعه درست مي‌كنند كه دنيزلي فلاني را مي‌خواند و ديگري را نمي‌خواهد. يعني دنيزلي به شاگردان خود اعتقاد ندارد و بازيكنان ما را مي خواهد؟! خب اينجوري حتما مي‌خواهد بيايد و سرمربي تيم ما بشود؟! قدمش روي چشم!

* اشاره شد به فصل نقل و انتقالات اما سئوال اصلي اينجاست كه آيا آقاي فتح الله زاده در استقلال هست كه بخواهد تيم خوبي را براي فصل آينده ببندد؟
- شما روحيات من را مي‌دانيد و تا روزي كه هستم كارم را با قدرت ادامه مي‌دهم، چرا؟ چون يك استقلالي تمام عيار هستم. همه اهالي فوتبال شاهد و ناظر هستند در بهترين شرايط كه تيم را درست كرده بودم، مرا بيرون كردند. ولي شما يك جمله از من پرخاشگري، چوب لاي چرخ تيم گذاشتن، بچه‌ها را تحريك كردن و ... نديديد. من هيچ نگفتم و رفتم، رفتم و اجازه دادم تيم كار خود را انجام دهد. نه تنها اعتراض نكردم، بلكه حمايت كافي را نيز از تيم داشتم. الان هم نگاهم به مانند گذشته است، به خاطر اينكه به عشق مديرعاملي در استقلال كار نمي‌كنم و عاشق اين تيم و هوادارانش هستم. تا روزي كه مرا بخواهند مي‌مانم اما روزي كه بگويند برو دست‌شان را مي‌بوسم و مي‌روم.

* پس برنامه ريزي براي بستن يك استقلال كهكشاني ديگر را آغاز كرده‌ايد؟
- بله! خيلي جدي تر از قبل. بايد يك تيمي ببنيديم كه خواسته ما را محقق كند. من زماني كه دوباره به استقلال برگشتم، گفتم در سومين سال حضورم يك ستاره ديگر به پيراهن استقلال اضافه مي‌شود. امسال هم داريم تلاش مي‌كنيم اما سال آينده آبروي خودم در خطر است و بايد با تمام توان در مسابقات حضور يابيم. من سال آينده بايد يك استقلالي ببندم كه هواداران از ديدن آن كيف كنند. ما امسال يك استقلال كهكشاني را بستيم اما زود آسيب پذيرشد. براي سال آينده با درس گرفتن از اتفاقاتي كه در سال جاري رقم خورد يك كهكشاني يدكي ديگر در كنار آن مي‌بنديم كه ديگر آسيب پذير نباشد و با مشكل مواجه نشود.

مهر

كد مطلب : 148326

سه|ا|شنبه|ا|16|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن