تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805318556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله مصباح يزدي در ديدار جمعي از دانشجويان بسيجي:ملت بابصير ايران فردا از امتحان الهي انتخابات مجلس سربلند بيرون مي‌آيندخبرگزاري فارس: رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) گفت: اگر امروز اهل بصيرت باشيم موقعيت انتخابات را ارج نهاده و با انتخاب افراد شايسته در آينده جامعه اسلامي تاثيرگذار خواهيم بود.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله مصباح يزدي در ديدار جمعي از دانشجويان بسيجي:ملت بابصير ايران فردا از امتحان الهي انتخابات مجلس سربلند بيرون مي‌آيندخبرگزاري فارس: رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) گفت: اگر امروز اهل بصيرت باشيم موقعيت انتخابات را ارج نهاده و با انتخاب افراد شايسته در آينده جامعه اسلامي تاثيرگذار خواهيم بود.
خبرگزاري فارس: رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) گفت: اگر امروز اهل بصيرت باشيم موقعيت انتخابات را ارج نهاده و با انتخاب افراد شايسته در آينده جامعه اسلامي تاثيرگذار خواهيم بود.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي ظهر امروز در ديدار جمعي از دانشجويان بسيجي دانشگاه قم اظهار داشت: افراد بصير در يك جامعه كساني هستند كه مي‌توانند تاثير عمل خود را در سال‌هاي آينده محاسبه كرده و اقتضائات موقعيت‌هاي حساس اجتماعي را به خوبي درك كنند.

وي ادامه داد: مسلما در يك جامعه درصد ناچيزي از افراد بصير محسوب مي‌شوند و اكثر مردم به كارهاي خوب و بدي كه انجام مي‌دهند، نگاهي سطحي دارند.

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) ابراز داشت: البته موقعيت انجام كارهايي كه ارزش تاريخي براي جامعه دارند، هميشه براي افراد اتفاق نمي‌افتد و در هر جامعه‌اي نيز مصداق پيدا نمي‌كند.

وي گفت: گاهي عبادت و يا گناهي كه يك فرد انجام مي‌دهد، در حوزه زندگي شخصي است و مربوط به جامعه نمي‌شود اما گاهي گناه و يا عبادت افراد تا صدها سال در جامعه رويش و زايش دارد.

آيت‌الله مصباح‌يزدي ادامه داد: خداوند در مواقعي براي امتحان كردن برخي جوامع موقعيت‌هاي حساسي را برايشان رقم مي‌زند تا انسان‌ها عملكرد خود را بسنجند و فرصت فعاليت‌هاي بزرگ را به‌دست بياورند.

وي افزود: در تاريخ اسلام چنين موقعيتي براي مسلمانان صدر اسلام به وجود آمد كه از اين امتحان نتوانستند سربلند بيرون بيايند.

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) خاطرنشان كرد: پس از وفات پيامبر(ص) در حالي كه حضرت علي(ع) مشغول كفن و دفن ايشان بود، مسلمانان دور هم جمع شدند تا براي رهبري جامعه اسلامي تصميم بگيرند.

وي عنوان داشت: هنوز حضرت علي(ع) از دفن پيامبر(ص) فارغ نشده بود كه خبر آوردند مردم با كس ديگري براي خلافت بيعت كردند، در همين حال امام علي(ع) آياتي از قرآن درباره امتحان الهي تلاوت كردند.

آيت‌الله مصباح يزدي تصريح كرد: شايد كساني كه در آن زمان اين كار را انجام دادند به عمق اين گناه پي نبرده بودند و اين امر را در حد رياستي كه دست به دست خواهد شد و در آينده به امام علي(ع) نيز خواهد رسيد، مي‌ديدند.

وي گفت: در واقع عمق و تاثير اين گناه به حدي بود كه امروز نيز كاستي‌ها، مشكلات و اختلافات مسلمانان از آن واقعه سرچشمه مي‌گيرد و مطمئنا اگر امام علي(ع) خلافت را پس از پيامبر به دست مي‌گرفت، شكل جامعه اسلامي امروز بسيار متفاوت بود.

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) ابراز داشت: كساني كه در جريان بني‌ساعده نقش ايفا كردند، سابقه‌داران اسلام، سرداران سپاه پيامبر(ص) و عالمان بزرگ ديني بودند اما چون بصيرت نداشته و قادر به تشخيص عمق حوادث نبودند، اين گناه را مرتكب شدند.

وي ادامه داد: در دوران ما نيز ممكن است لحظاتي پيش بيايد كه عملكرد ما در آن لحظات، بتواند بر سعادت يا شقاوت چندين ساله يك جامعه تاثير‌گذار باشد.

آيت‌الله مصباح‌يزدي عنوان كرد: امروز يكي از موقعيت‌هاي حساس در جامعه ما در حال رقم خوردن است كه واكنش ما در اين موقعيت‌ ممكن است تا صدها سال در جامعه تاثيرگذار باشد.

وي افزود: اگر امروز اهل بصيرت باشيم اين موقعيت را ارج نهاده و با انتخاب افراد شايسته كه از اسلام و ارزش‌هاي اسلامي حراست مي‌كنند، در چند صد سال آينده جامعه اسلامي تاثيرگذار خواهيم بود.

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) ادامه داد: در صورتي كه حضور ما در پاي صندوق‌هاي راي به انتخاب افرادي كه به اسلام و خون شهدا خيانت مي‌كنند منتهي شود، هر چه در آينده بر اثر روي كار آمدن اينگونه افراد گناه انجام شود، در نامه عمل ما نيز ثبت خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: در طول 33 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي از اين دست موقعيت‌ها بسيار براي مردم ما پيش آمده و در مواقعي توانسته‌اند، از اين امتحانات سربلند بيرون بيايند و در زمان‌هايي مردم و نخبگان در امتحانات مردود شده‌اند.

آيت‌الله مصباح يزدي گفت: يكي از مثال‌هاي مردودي جامعه ما به ابتداي انقلاب و زمان روي كار آمدن بني‌صدر برمي‌گردد كه بسياري از مردم و نخبگان از اين فرد حمايت كردند.

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) اضافه كرد: امتحانات الهي براي ملت ايران روز به روز تجديد شده و صحنه‌ها نيز به طور مداوم عوض مي‌شود.

وي ادامه داد: آزمايش‌هاي الهي هيچ‌گاه تكرار نمي‌شوند و هر بار صحنه‌ها تجديد مي‌شود به همين دليل است كه افراد بي‌توجه غافلگير شده و مردود مي‌شوند.

آيت‌الله مصباح يزدي افزود: اين انتخابات از فرصت‌هايي است كه خداوند براي امتحان ما به وجود آورده تا با استفاده از آن براي سال‌ها ثواب براي خود جمع كنيم يا اينكه با غفلت در خون امثال شهيد بهشتي شريك باشيم.

انتهاي پيام/ش10

پنجشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن