تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803040920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صرف بودجه هنگفت براي ساخت نمايشگاه جديد كتاب توجيهي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: صرف بودجه هنگفت براي ساخت نمايشگاه جديد كتاب توجيهي ندارد
كتاب > نمايشگاه - گروه ادب و هنر:
مدير پروژه باغ كتاب تهران، اظهارات معاون فرهنگي وزير ارشاد درباره ظرفيت‌هاي اين پروژه را نادرست و غيركارشناسانه و وعده ساخت پروژه‌اي ديگر را به‌عنوان محل دائمي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، با وجود «باغ‌كتاب»، تصميمي غيرعاقلانه خواند.

علي‌اكبر اشعري در مراسم رونمايي از پايگاه اطلاع‌رساني باغ كتاب تهران ديروز صبح در سالن كنفرانس اين پروژه گفت: قصد ندارم با دوستان وارد چالش شوم ولي بهتر است دقت بيشتري در صحبت‌هايشان بكنند. ايشان گفته بودند مساحت پروژه باغ كتاب 35 هزار مترمربع است، درحالي‌كه تنها ساختمان اين پروژه 65 هزار مترمربع مساحت دارد و اين جداي از 110 هزار مترمربعي است كه به‌عنوان زمين باغ كتاب مورد استفاده اين پروژه است.

اشاره اشعري به سخنان بهمن دري است كه چند روز پيش باغ كتاب را براي برگزاري نمايشگاه كتاب، كوچك و نامناسب دانسته بود. اشعري ادامه داد: همچنين گفته بودند عكس‌هاي هوايي از باغ كتاب تهيه كرده‌اند كه نشان مي‌دهد اين پروژه ظرفيت نمايشگاه كتاب را ندارد. من واقعاً نمي‌دانم عكسبرداري از بالا چه معجزه‌اي مي‌تواند بكند و به همين خاطر توصيه‌ام به اين دوستان آن است كه كمي كارشناسانه‌تر درباره موضوعاتي با اين ميزان اهميت صحبت كنند.

آن‌طور كه مهر گزارش كرده است، مدير پروژه باغ كتاب تأكيد كرد: باغ كتاب در درازمدت كاركرد نمايشگاه كتاب را تغيير خواهد داد؛ پاسخ به اين سؤال كه چرا مردم هر سال در يك مقطع 10روزه به نمايشگاه كتاب تهران هجوم مي‌آورند روشن است؛ چون جاي ديگري با اين وسعت در شهر وجود ندارد كه هر نوع كتابي را بتوان در آنجا تهيه كرد. باغ كتاب اين امكان را براي همه روزهاي سال و براي همه مردم به‌وجود خواهد آورد. پيشنهاد من اين بود درصورتي‌كه وزارت ارشاد و شهرداري تهران به توافق برسند، مي‌توانند در فضاهاي روباز تپه‌هاي عباس‌آباد و در كنار آن با استفاده از ظرفيت باغ كتاب، نمايشگاه كتاب تهران را در آينده در اين مكان برگزار كنند.

اشعري اضافه كرد: البته اين پيشنهادي از جانب يك شهروند تهراني و از سر دلسوزي است. مسلم است كه زور من به دوستان وزارت ارشاد نمي‌رسد. سالي يك هفته يا 10روز يك نمايشگاه به نام نمايشگاه كتاب تهران قرار است برگزار شود و عاقلانه نيست كه بودجه هنگفتي براي ساخت محلي ديگر درحالي‌كه باغ كتاب در حال ساخت و رو به اتمام است، صرف شود. مدير پروژه باغ كتاب كه پيش از اين سمت معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد را نيز تجربه كرده و پيش از اين پروژه، رئيس مركز اسناد و كتابخانه ملي بوده است، درباره ماهيت و علت ساخت باغ كتاب گفت: مقام معظم رهبري در بياناتي درباره نمايشگاه كتاب تهران فرموده بودند؛ «چه بهتر است اين كار در طول سال هم تداوم داشته باشد» و ساخت باغ كتاب در همين راستا طراحي شد تا برنامه‌هاي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تداوم داشته باشد.

به گفته اشعري، باغ كتاب از 4 قسمت اصلي تشكيل شده است: 1- قسمت عرضه كتاب‌هاي ناشران ايراني و خارجي 2-قسمت كودك و نوجوان كه به‌صورت يك مجتمع بزرگ فرهنگي و هنري ساخته خواهد شد 3- بخشي براي برگزاري نمايشگاه‌هاي فصلي و مقطعي كتاب و 4- قسمت عرضه منابع غيركتابي اعم از كالاهاي فرهنگي و فناوري‌هاي مرتبط با كتاب؛ ضمن آنكه تمهيدي انديشيده شده كه شهروندان تهراني با استفاده از نقشه GIS تهران از محل بخش‌هاي مختلف باغ كتاب مطلع شوند.

اشعري همچنين از مذاكره با ناشران براي قراردادن اطلاعات فهرست شناختي كتاب‌ها روي سايت باغ كتاب خبر داد و آن را اقدامي در مسير اطلاع رساني به شهروندان تهراني در مورد كتاب‌هاي منتشر شده در كشور توصيف و اعلام كرد: ما اين اطلاعات را از طريق سايت خانه كتاب و سايت كتابخانه ملي ايران دريافت خواهيم كرد و در اختيار افراد قرار خواهيم داد.

مدير پروژه باغ كتاب تهران اضافه كرد: ما در حال فراهم كردن امكاني هستيم كه از طريق آن شهروندان بتوانند با مراجعه به سايت باغ كتاب از محل فروش كتاب‌هاي مختلف در سطح شهر مطلع شوند. همچنين از طريق e-book فايل كتاب‌هاي منتشر شده در كشور را براي استفاده در خارج از كشور تهيه خواهيم كرد. اشعري تضمين داد كه اين برنامه هيچ آسيبي به حقوق ناشران و پديدآورندگان كتاب‌ها نخواهد زد.

وي همچنين درباره ميزان اطمينان مسئولان پروژه باغ كتاب از بازگشت سرمايه آن با بيان اينكه «در كشورهايي مثل ايران اين نوع سرمايه‌گذاري‌ها اگر توسط بخش خصوصي انجام شود، مشكلاتي به‌وجود خواهد آورد» گفت: از زمان افتتاح باغ كتاب، يك دوره زماني برايش درنظر مي‌گيريم كه تا پايان اين مقطع، پروژه به‌خودكفايي برسد. ما مُصر هستيم در زماني كه پروژه افتتاح مي‌شود، بخشي از فعاليت‌هاي قابل واگذاري باغ كتاب را به بخش خصوصي واگذار كنيم.

پنجشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن