تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814612415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مشروح فارس از نكوداشت محمود حكيمياز دستمزد محمود حكيمي از خدا تا نسلي كه به واسطه حكيمي كتابخوان شدندخبرگزاري فارس: آيين نكوداشت محمود حكيمي شامگاه گذشته با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، بهمن دري معاون فرهنگي وزير ارشاد و محمد حسني مديرعامل بنياد ادبيات داستاني برگزار شد.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش مشروح فارس از نكوداشت محمود حكيمياز دستمزد محمود حكيمي از خدا تا نسلي كه به واسطه حكيمي كتابخوان شدندخبرگزاري فارس: آيين نكوداشت محمود حكيمي شامگاه گذشته با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، بهمن دري معاون فرهنگي وزير ارشاد و محمد حسني مديرعامل بنياد ادبيات داستاني برگزار شد.
خبرگزاري فارس: آيين نكوداشت محمود حكيمي شامگاه گذشته با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، بهمن دري معاون فرهنگي وزير ارشاد و محمد حسني مديرعامل بنياد ادبيات داستاني برگزار شد.


به گزارش خبرنگار كتاب و ادبيات خبرگزاري فارس آيين نكوداشت محمود حكيمي شامگاه گذشته در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماري با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، بهمن دري معاون فرهنگي وزير ارشاد و محمد حسني مديرعامل بنياد ادبيات داستاني برگزار شد.

* حسيني: كتاب‌هاي حكيمي راهنماي زندگي است/پيشنهاد وزير براي بزرگداشت سيدهادي خسروشاهي

براساس اين گزارش سيدمحمد حسيني وزير ارشاد ضمن اشاره به فعاليت‌هاي چشمگير محمود حكيمي طي سالهاي متمادي گفت:‌ استاد حكيمي را معلم خود مي‌دانيم چرا كه پيش از انقلاب و دوران دانش‌آموزي از آثار وي بسيار مطالعه و استفاده كرده‌ام كه ساعت‌ها سخن‌ها در اين راستا بگويم باز هم جاي صحبت باقي است. درباره اين شخصيت از سال ۴۷ نخستين عصر وي منتشر شد تا به امروز دائماً در حال نوشتن بوده است كه بايد از وي تقدير كرد.

به گفته حسيني از وي ۱۴۳ اثر منتشر و تا نمايشگاه كتاب هم ۷ اثر ديگر چاپ خواهد شد كه مجموعاً‌۱۵۰ اثر از محمود حكيمي روانه بازار نشر شده است.

وزير ارشاد با تأكيد بر اين مهم كه در اين مراسم همه به ذكر خاطره پرداختند بنده نيز به خاطره‌اي بسنده مي‌كنم، ادامه داد: «مكتب اسلام» تنها نشريه‌اي است كه افراد مذهبي در آن فعاليت مي‌كردند و در زمان دانش‌آموزي براي اجراي نمايشنامه در پي متن‌هاي خوبي بوديم كه مذهبي هم باشند يكي از آثار جالب كه آن را براي نمايشنامه‌هاي خود آماده كرديم داستان نهضت سربداران به عنوان «سلحشوران علوي» بود. همچنين آثار ديگر اين نويسنده كه مورد توجه و تأثيرگذار نيز بود. چرا كه افراد را به كتابخواني دعوت و آنان را به سوي روحيه انقلابي‌گري سوق مي‌دهد

وي تصريح كرد: رمز و راز موفقيت محمود حكيمي كه مي‌تواند الگويي براي جوانان اهل قلم باشد كه مي‌خواهند قدم در اين وادي گذارند مصداق عبادالرحمن الذي يمشون علي الارض است. اين اولين ويژگي بندگان خداوند يعني تواضع و فروتني است.

به گفته اين مقام مسئول پيوند با مكتب اهل بيت در كتابي كه امروز از آن رونمايي خواهد شد به وضوح مشاهده مي‌شود كتاب جشن‌نامه محمود حكيمي مؤثر و براي جوانان مفيد است.

حسيني در ادامه يادآور شد:‌ انس علما و بزرگان چون استاد مطهري، مرحوم طالقاني و ديگر بزرگان همه و همه باعث مي‌شود اين متانت در آثار منعكس شود.

به گفته وزير ارشاد مؤدت نبايد تنها در زبان باشد بلكه بايد در آثار نيز تجلي داشته باشد. هر فرد به اندازه توان خود بايد معارف اهل بيت را معرفي كند. يكي از توفقيات حكيمي استمرار در قلم است.

حسيني ادامه داد: پس از انقلاب افرادي چهره شدند كه اهل ذوق هم بودند اما چه بسا مسير خود را ادامه ندادند نه اينكه فردي در حوزه مثل كودكان و نوجونان وارد و آثاري را تأكيداً در اين حوزه ارائه كنند.

وي بيان كرد: از اشراف‌زاده قهرمان تا ديگر آثار در معرفي اصحاب پيامبر آثار ديگري نيز از حكيمي ارائه شده كه مي‌تواند تأثيرگذاري بيشتري داشته باشد چرا كه يك سريال چون مختارنامه توليد و تأثيرات آن تا امروز هم مشاهده مي‌شود كه بايد درباره شخصيت‌هاي ديگر ادبيات چون سعدي و شخصيت‌هاي اديب ديگر نيز اينگونه فعاليت‌ها صورت گيرد.

حسيني در ادامه با اشاره به اين مطلب كه اگر فردي عالمي را تقدير كند پروردگار را تشويق كرده است، تصريح كرد: ما وظيفه خود مي‌دانيم از برخي شخصيت‌ها چون طاهر صفارزاده تقدير و براي ايشان بزرگداشت برگزار كنيم كه اينگونه هم شد. در هر استان و شهرستان نيز بايد از اين نكوداشت‌ها برگزار شود. در اين مراسم به بهمن دري پيشنهاد دادم بزرگداشتي براي خسرو شاهي در اسدآباد همدان برگزار كنيم. البته در تمام استان‌ها برنامه داشته و خواهيم داشت.

به گفته وزير ارشاد مقام معظم رهبري تقريباً‌ در جريان تمام بزرگداشت‌ها قرار دارند و بسياري از افراد را به حضور مي‌پذيرند و همواره تأكيد بر احياي آثار دارند.

حسيني خاطرنشان كرد: استاد حكيمي در موضوعات مختلف كار كردند اگر در هر زمان آثار مرتبط را ارائه دهيم مثمرثمر خواهد بود. آثار حكيمي براي نوجوانان جذاب و باورپذيري فراوان دارد. كتاب هاي حكيمي راهنماي زندگي و درسي براي زيستن است.

وي در ادامه ضمن اشاره به اينكه آداب و سنت‌هاي قصه‌گويي ارزشمند هستند، گفت: امروز به دليل راحت‌طلبي والدين، آثار خريداري و به فرزندان داده مي‌شود اما اگر اوليا آثار را خوانده و شب آن را بر بالين فرزندان بيان كنند اثرپذيري بسيار خواهد داشت. در كنار اين قصه‌گويي پدران و مادران مي‌توانند تجربيات خود را به فرزندان منتقل كنند.

وي در پايان افزود: اگرچه به تمام بخش‌ها و هنرها توجهي خاص داريم اما اصل و اساس مبنا كتاب است اگر كتاب خوب وجود داشته باشد در تئاتر و سينما مي‌توانيم تحول را شاهد باشيم.

* دري: نسلي از نويسندگان متاثر از آثار حكيمي‌ هستند/ حق بزرگ حكيمي بر ادبيات ديني

بهمن دري رئيس هيئت امناي بنياد ادبيات داستاني و معاون فرهنگي وزير ارشاد در اين مراسم ضمن اشاره به اينكه استاد حكيمي همواره عنوان كرده كه بنده از لفظ استاد خوشم نيامده اما خود ايشان در برابر ديگران لفظ استاد را به كار مي‌برند گفت: محمود حكيمي به گردن چند گروه حق دارند از جمله كتابخوان‌ها چرا كه بنده نيز كتاب خواني خود را مديون او هستم. اين نويسنده سبب شد بنده 4 كتاب را مطالعه و مجذوب كتب ديني در سال‌هاي دور شوم.

وي گفت: اولين كتابي كه مطالعه كردم مربوط به پيش از انقلاب با نام «فرار از ظلمت» درباره بحث روشندلان بود كه البته هنوز اين كتاب را دارم كه البته قيمت آن نيز 25 ريال بود.

معاون فرهنگي وزير ارشاد تصريح كرد: پيش از انقلاب هم‌نسلان بنده علاقمند به مطالعه چند كتاب از جمله داستان و راستان استاد مطهري بودند اما بايد بگويم كتاب‌هاي استاد حكيمي كه كمك بسياري به كتابخواني ديني ما كرد.

اين مقام مسئول وزارت ارشاد درباره نكته بارز آثار حكيمي ابراز داشت: نكته بارز ديگري تا به امروز زياد توجهي به آن نشده حجب و حياي اين نويسنده است، عدم برگزاري نكوداشت و بزرگداشت نشانه مناعت طبع اين نويسنده است كه احساس مي‌كنم كودك درون او همچنان فعال است.

دري ضمن تشكر و قدرداني از متوليان اين برنامه ادامه داد: از بنياد ادبيات داستاني تشكر مي‌كنم كه از خادم جدي عرصه مكتوب نكوداشت‌هاي خود را آغاز و تقدير و تجليل كرد كه بيش از هر چيز بزرگداشت نخبگي و آرمانگرايي در كشور ماست.

وي ضمن اشاره به كتاب اشراف‌زاده قهرمان گفت: نخستين كتاب حكيمي كه مطالعه كردم «غرب بيمار» بود در سن 13 سالگي آن را ديدم با خود فكر مي‌كردم غرب يك فرد است كه در اين راستا چند انشاء هم نوشتم اما ديدم حكيمي به راستي بحث غرب‌شناسي را در اين كتاب مطرح كرده است، اين كتاب‌ها و كتاب‌هاي داستاني علاوه بر كتابخوان كردن هم نسلان بنده، نويسندگان هم نسل ما و پس از انقلاب نيز متأثر از آثار حكيمي بودند چرا كه حكيمي سهم بزرگي را بر ادبيات ايران و ادبيات ديني دارد.

دري ضمن اشاره به سال گذشته و برگزاري هفتاد نكوداشت از آن به نيكي ياد كرد و گفت: طي 10 سال گذشته نكوداشت‌هاي زيادي در وزارت ارشاد نداشتيم يعني از سال 76 تا 86 طي 10 سال تنها 2، 3 نمونه نكوداشت برگزار كرديم اما در سال گذشته به همت وزارت ارشاد 70 نكوداشت برگزار و شخصيت‌هاي برجسته‌اي تجليل شدند اما در عرصه ادبيات داستاني بنياد مبدا شد و اميدوارم اين شروع منجر به برگزاري بزرگداشت‌هاي ديگري هم باشد اما ابتدا هدفمان برگزاري نكوداشت براي اساتيدي است كه در قيد حيات هستند گرچه اساتيدي هم كه در قيد حيات نيستند بايد مورد توجه قرار گيرند.

* پيام آيت‌الله مكارم شيرازي به بزرگداشت محمود حكيمي

متن و پيام آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي به جلسه نكوداشت محمود حكيمي به شرح ذيل است:

فاضل گرامي و نويسنده توانا جناب آقاي محمود حكيمي دامة تأييده آثار خوب و برجسته‌اي از خود به يادگار گذاشتند. ساليان دراز از مجله مكتب اسلام با ما همكاري داشته و مورد تأكيد بوده است. اميدواريم بتوانند به خدمات ارزشمند خود در طريق احياي ارزش‌هاي والاي اسلامي و اخلاقي همچنان ادامه دهد.

* پيام آيت‌الله سبحاني در مراسم بزرگداشت محمود حكيمي قرائت شد

متن اين پيام به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدالله رب العالمين و الصلاه و السلام علي خير الخلقه و آل الطاهرين

قال رسول الله: كلم الناس علي قدر عقولهم

حديثي را كه عرض كردم گاهي به پيامبر اسلام نسبت مي دهند و گاهي هم به يكي از ائمه معصومين (ع) و در هر حال اين حديث از مقام بزرگ و عصمت صادر شده است كه نويسندگان و گويندگان وقتي كه با مردم سخن مي گويند بايد پايه معلومات و يا ادراكات آنها را در نظر بگيرند و طبق منطق آنها با ايشان سخن بگويند.

كساني هستند كه سخن مي گويند با يك رشته اصطلاحات علمي كه در حقيقت مي خواهند برتري خود را ثابت كنند اما مخاطب از آن سخنان بهره اي نمي برد در حالي كه بايد عالم هر چه هم كه در مقام بالايي از علم باشد سخنش در حد ادراك مستمع باشد، البته كاري هم بكند كه سطح علمي مخاطب نيز بالا رود.

دانشمند محترم و نويسنده گرامي جناب آقاي محمود حكيمي در حقيقت يكي از مصاديق روشن اين حديث است كه از مقام عصمت صادر شده است.

قريب 40 سال است كه ايشان با مجله مكتب اسلام رابطه قلمي دارد در همان دوران خفقان گذشته (طاغوت) يك رشته حقايق علمي، عقيدتي، فكري و گاهي انتقادي را در لباس داستان مي نوشت و مكتب اسلام هم منتشر مي كرد.

خداوند متعال اين قدرت را به جناب آقاي حكيمي داده است كه با قلم زيبا كه واقعا جاذبه خوبي دارد، توانسته محتوا را هم به مخاطب برساند به صورتي كه براي مخاطب هم مفيد باشد و بدين وسيله پيوسته مخاطب پيرو قلم وي است.

خداوند متعال وجود ايشان را از همه بالاها حفظ كند و ديگران هم دعوت كند در اين خط باشند. هم محتواي خوب زيبا و هم تقواي نفساني داشته باشند.

* مؤمني: عدم انعكاس آرمان‌ها در كتاب‌ها ضعف بزرگ ادبيات است

محسن مؤمني شريف رئيس حوزه هنري در اين مراسم ضمن اشاره به اينكه نكوداشت حكيمي در واقع بزرگداشت انساني كه در راه اعتقادات خود مجاهدانه تلاش كرد است گفت: امثال بنده و هم‌سن ‌و سال‌هاي من حكيمي را در پيش و پس از انقلاب از طريق آثارش مي‌شناسند اما در سوره نوجوانان فعاليت مي‌كردم كه ويژه‌نامه‌اي براي وي تدوين شد. آن زمان در سوره نوجوانان دوستان پيگيري كرده تا يادي از حكيمي برگزار كنيم كه حداد معمولان در معرفي نويسندگان تعصب داشت اين كار را متولي شد از اين‌رو توانستيم حكيمي را در آن روز زيارت كرده و سفرهاي بسياري با او داشته باشيم.

رئيس حوزه هنري ادامه داد: محمود حكيمي به صورت خستگي ناپذيري به تلاش در سال‌هاي متمادي پرداخت وقتي چنين نشاط و تلاش را در او مي‌بينم فكر مي‌كنم كه مسئوليت ما سنگين‌تر مي‌شود حكيمي در تأليف و ترجمه ۴ حوزه ادبيات داستاني، تاريخ، علوم و آموزش فعاليت‌هاي بسياري انجام داد.

وي در ادامه ابراز داشت: حكيمي در بخش تاريخ معتقد است كسي كه تاريخ ندارد هنوز كودك است.

وي درباره ورود حكيمي به داستان گفت: روي آوردن حكيمي به داستان از سر ضرورت بود ويبارها عنوان كرد داستان‌نويس نيستم اما احساس كردم از اين قالب براي آموزش و بيان مفاهيم اسلام مي‌توان استفاده كرد.

مومني ادامه داد: پيش از اين ادبيات داستاني در خدمت دين نبود بلكه در برابر آن قرار داشت، اين هنر والا كه در قرآن به آن اشاره شد از دست دين گرفته و در سست كردن اعتقادات نوجوانان استفاده مي‌شد اما حكيمي با تيزبيني اين مهم را متوجه و به اين قالب روي آورد.

مؤمني با اشاره به اينكه حكيمي بر دل‌ها نشست، ابراز داشت: حكميي زود و پيش از ديگران مخاطباني پيدا كرد و در سراسر كشور شناخته شد كه اين درسي مهم است. وقتي براي اعتقادات پاك و مخلصانه كار كنيم خدا نيز ما را ياري خواهد كرد اما امروز افرادي براي بدنامي مملكت و شهرت دست به هر كاري مي‌زنند اما استاد محمود حكيمي اينگونه نبود او تلاش كرد و خدا نيز به ايشان عزت داد.

به گفته رئيس حوزه هنري حكيمي در داستان نوآوري‌هاي داشت در عرصه ديني بزرگاني بودند و كارهاي شبيه داستان انجام دادند اما حكيمي فراتر از آنها رفت و با استفاده از عناصر داستان به بيان تاريخ پرداخت و قصه‌سازي كرد.

وي عنوان كرد: نوآوري حكيمي نوشتن داستان دنباله‌دار در مجلات اسلامي بود چرا كه خواننده تا شماره آينده مجله پيگير داستان‌هاي وي مي‌شد. رئيس حوزه هنري بيان كرد: نگاه حكيمي فراتر از مرز و منطقه بود چرا كه به اين دليل رسالت اسلام را جهاني مي‌ديد و همه مستضعفان دنيا را قهرمانان خود در آثار مي‌داند.

مؤمني با ابراز تأسف از اينكه آرمان‌ها در آثارمان ديده نمي‌شود، گفت: اين مهم ضعف ادبيات ماست.

وي ادامه داد: استاد حكيمي از پيشگامان ادبيات انقلاب اسلامي است وي جرأت داد جوانان زيادي با نگاه انقلاب و اسلام به ادبيات روي‌ آورند و داستان‌هايي خلق كنند از اين‌رو بر گردن ما حق دارند.

رئيس حوزه هنري در پايان گفت: حكيمي از بنيانگذاران ادبيات كودك است، در نگاه انقلابي جوانان تأثير دارد. از اين‌رو تمام اين ويژگي‌ها ايجاد مي‌كند از حكيمي پيش از اينها تقدير كنيم.

* محقق: حكيمي در نوجواني شيفته مطالعه بود

جواد محقق نويسنده و پژوهشگر در اين مراسم با اشاره به آشنايي اوليه خود با حكيمي در مجلسه مكتب اسلام گفت:‌ اولين آشنايي بنده با حكيمي به مجله مكتب اسلام بازمي‌گردد كه بعدها كتاب‌هاي مستقلي منتشر شدند. بسياري كتاب‌هاي داستاني حكيمي را نخوانده‌ام اما با ارائه آنها به دوستان خود تعداد بسياري از بچه‌ها را با عرصه كتاب آشنا كردم.

به گفته اين نويسنده به دليل ارتباطي كه با ادبيات داستاني ايران و جهان داشتند مشاهده كردم كه برخي از داستان‌ها بنده را ارضا نمي‌كند اما با ارائه آنها به شاگردان خودم تعدادي از آنها را اهل مطالعه كرد اما سخني دارم و آن اينكه يكي از جوايزي كه بايد به حكيمي اعطا شود جايزه كتابخوان كردن نسل‌هاي متعددي از بچه‌هاي مسلمان پيش و پس از انقلاب است.

محقق اضافه كرد: حكيمي را ابتدا در قم زيارت كردم البته با نام وي سال‌ها پيشتر آشنا بودم. در سال‌هاي پيش از انقلاب مشاهده كردم كه جوان تازه مسلمان آلماني را كه به ايران آمده بود در كل شهرها گردانده و او را با ايران و اسلام آشنا كرد.

وي گفت: پس از انقلاب شركت مشترك‌مان در اردوهاي شعر و قصه دانش‌آموزي و دانشجويي اين ارتباط را بيشتر كرد. بنده در تهران سردبير مجله معلم بودم. از اين‌رو حكيمي لطف داشته و هر از چندمدتي به ما سري مي‌زد اما هرگز تمايلي به معرفي خود از طريق مصاحبه نداشت.

اين نويسنده با تأكيد براينكه حكيمي بر گردن اهل مطالعه حق بسيار دارد، گفت: آرماني بودن حكيمي موضوعي است كه بيش از ديگر مسائل را مي‌توان حيكمي را با آن معرفي كرد. عمده‌ترين ويژگي حكيمي دغدغه‌مند بودن وي است.

محقق گفت: ۱۱ سالي از حكيمي كوچكتر هستم اما از سال‌هاي نوجواني همواره ايشان را در حالت كار و تلاش ديدم آشنايي و شناساندن احكام و معارف ديني در سرزمين ايران همواره برايش دغدغه جدي بود.

به گفته محقق كمتر زماني را مشاهده مي‌كنيم كه با حكيمي مواجه شده و او اطلاعات به‌روزي نداشته باشد اما امروز كم نيستند نويسندگاني كه آثار فراوان دارند اما اطلاعات كمي دارند. اما حكيمي به جز در حوزه تخصصي خود از ديگر نويسندگان ساير حوزه‌ها نيز اطلاعات دارد.

وي در خاتمه گفت:‌ از ديگر ويژگي‌هاي حكيمي كه مي‌توان نام برد خاطر‌ه‌هاي اوست؛ بارها از وي خواستند اين خاطرات شيرين را ضبط و يا در جايي بنويسند كه به من گفتند در حال نوشتن هستم. آدم‌ديدگي و دنياديدگي از ديگر محسنات اين نويسنده بزرگ است.

* محمود حكيمي براي تاليف كتب شيعي چه دستمزدي مي‌خواهد

محمود حكيمي، نويسنده در اين مراسم با تواضع كامل گفت: به خدا نمي‌دانم چگونه از تك‌تك افرادي كه من را شرمنده كرده و در مراسم حضور دارند تشكر كنم.

وي با سپاس از فرزاد جمشيدي، مجري برنامه و با اين جملات كه آقاي جمشيدي حافظه خوبي دارند و با يك بار مطالعه آثار بنده از حفظ اجرا مي‌كنند اظهار داشت: نمي‌دانم از چه كساني تشكر كنم؛ همه حاضران در اين مراسم ارزنده و ارزشمند هستند، اما تنها به دونكته بسنده مي‌كنم؛ هم محقق و هم نويسندگاني كه در سپاسنامه از آنها ياد كرده‌ام تنها از من محمود حكيمي نام برنده‌اند، اما افراد ديگري چون مصطفي زماني (چندين بار به بنده ابراز محبت كرده و به منزل ما آمد) و مهدي آذريزدي كه آثار ارزنده‌اي برجاي گذاشت دوست داشتم در اين مراسم از آنها نامي برده شود.

اين نويسنده اظهار داشت: در دهه 40 و 50 با وضعيت بدي مواجه بوديم. چند داستان ديني نوشتم، اما كمونيست‌هاي داغ به من نامه نوشتند و در نامه نوشته شده بود به چهره من نگاه كن و خجالت بكش كه بازهم ديني مي‌نويسي. اما اكنون نويسندگان خوبي آمده‌اند كه بهتر از من مي‌نويسند كه بوي عطر نوشته‌هاي ايشان ايران را عطرآگين كرده است.

حكيمي ادامه داد: از افراد حاضر و شركت كننده از وزير تا معاونين و نويسندگان تشكر مي‌كنم. از افراد حاضري كه از قم آمده و ياران ما در مكتب اسلام بوده‌اند. از دكتر رفيعي و پاشايي هم تقدير مي‌كنم چراكه دو سال در مدرسه نابينايان در خدمت آنها بوده‌ام كه در اين محفل حاضرند.

حكيمي با اشاره به نام مهدي‌پور ادامه داد: از مهدي‌پور نام مي‌برم و مي‌گويم وي در شماره 14 مجله حوزه علميه مقاله‌اي نوشت. البته اين روزها مشغول نگارش كتابي درباره حضرت حجت هستم كه در اين راستا نزديك به 32 كتاب و 180 مقاله وجود دارد اما مقاله مهدي‌پور در شماره 14 انتظار پاسخ به شبهات وهابيان است. اما دوست دارم اين مقاله در قالب مجله منتظر شود، چراكه در ان تمام مطالب با ذكر منبع و مستند درج شده است.

اين نويسنده با اشاره به اينكه اين روزها دشمنان حضور حضرت وليعصر (عج) ناجوانمردانه رفتار مي‌كنند گفت: تا پيش از اين در عراق 430 هزار نفر شيعه توسط انتهاريون وهابي به شهادت رسيدند. در طول تاريخ انسان با چنين دژخيمي مواجه نبود من خود يك مورخ هستم. مي‌دانم همچون اين وهابيون وجود نداشتند، چراكه اين افراد به دو زن كم‌توان ذهني بمب بسته و آنها را راهي بازار كاظمين كردند. پس از مدتي از دور آنها را منفجر كردند كه در هيچ جا اين موضوع ديده نمي‌شود.

وي گفت: در دهه 40 و 50 بايد از نهضت مسلمانان در افريقا، آسيا و كشورهاي مختلف بگوييم، اما امروز شرايط ديگري است. تهاجمي كه عليه شيعيان و آموزهاي امامان ما صورت مي‌گيرد شديد است.

به گفته اين نويسنده در سراسر جهان گرايش شديدي به تشيع آغاز شده است. وهابيون سخت دچار وحشت شده‌اند و پشت سر هم ماهواره درست مي‌كنند. ماهواره‌هاي شيعه ايراني در پاسخ به آنها امده و ماهواره‌هاي وهابيون بي اثر شده است.

حكيمي گفت: از سرشار و ديگران مي‌خواهم در اين شرايط با تاكيد بر امامان و اهل بيت و آموزه‌هاي آنها بنويسند.

وي در ادامه ضمن اشاره به اينكه اظهار تواضع نمي‌كنم، اما مطالب مطرح شده بيش از حقيقت درباره بنده بود با اشاره به صفارزاده تصريح كرد: آثار طاهره صفارزاده حقيقتا ارزنده است. هم در ترجمه و هم در تاليف. البته نقطه ضعف‌هايي هم داشته و اصولا كار بدون ضعف وجود ندارد. پس هر كتابي نقاط ضعفي دارد ولي در طاهره صفارزاده بزرگواري‌هاي شگفت‌انگيزي ديدم. اين نويسنده و مترجم در پاسخ به يكي از سوال‌هاي بنده اينگونه رفتار كرد كه يك بار ساعت 10:30 به وي زنگ زدم و درباره واژه‌اي سوال كردم. پاسخ داد شما قطع كن بنده پاسخ خواهم داد. حدود ساعت 11:15 زنگ زد و پاسخ درست را گفت؛ هنگامي كه بانويي رو به فرهنگ اهل بيت آورد طاهره صفارزاده مي‌شود پس دوست دارم از اينگونه بزرگان هم تقدير شود.

وي در خاتمه گفت: اما بايد بگويم در مجله مكتب اسلام رشد كرده بزرگ شده‌ام چراكه امروز زماني است كه بايد تلاش كنيم فرهنگ اهل بيت را در كشور توسعه دهيم.

در پايان سخنان حكيمي فرزاد جمشيدي از وي سوال كرد كه دوست داريد دستمزد از خدا چه بگيريد كه حكيمي در پاسخ اينگونه توضيح داد: دوست دارم و از خدا مي‌خواهم همچنان به بنده اين قدرت را عطا كند در فرصت كوتاه زندگي‌ام همچنان درباره امامان شيعه بنويسم.

گفتني است، در پايان اين مراسم از كتاب «جشن‌نامه» محمود حكيمي رونمايي شد.

انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|9|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن