تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815660638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پوتين: روسيه به نقش فعال خود در ارتقاي امنيت جهان ادامه مي‌دهد غرب درتنبيه كشورهاي خاص بيش از حد اشتياق نشان مي‌دهد نبايد سناريوي ليبي در سوريه تكرار شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پوتين: روسيه به نقش فعال خود در ارتقاي امنيت جهان ادامه مي‌دهد غرب درتنبيه كشورهاي خاص بيش از حد اشتياق نشان مي‌دهد نبايد سناريوي ليبي در سوريه تكرار شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آسيا - خاورميانه

ولاديمير پوتين تاكيد كرده است كه روسيه به داشتن نقشي فعال و سياستي سازنده در راستاي ارتقاي امنيت جهن ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه كه در انتخابات رياست جمهوري اين كشور كانديدا شده است، در مقاله‌اي با عنوان "روسيه و تغيير جهان" به تشريح نقطه نظراتش در خصوص نگرش و ايدئولوژي نسبت به وضعيت كنوني جهان و تاثير روسيه در جامعه بين‌المللي پرداخته است.

وي در اين نوشتار آورده است: چالش‌هاي خارجي و تحولات در جهان، روسيه را وادار به اتخاذ تصميماتي خواهد كرد كه بر اقتصاد، فرهنگ، بودجه و همچنين سرمايه گذاري‌هاي اين كشور تاثير خواهد داشت.

به گفته نخست وزير روسيه، اهداف نهفته در سياست خارجي اين كشور منعكس كننده نقش منحصر بفرد روسيه در نقشه سياسي جهان، تاريخ و توسعه جهان مدرن است.

پوتين در بخشي از مقاله‌اش با اشاره به وضعيت ايران در شرايط كنوني نوشته است: ايران در حال حاضر در مركز توجه بين‌المللي قرار دارد و نيازي نيست كه گفته شود روسيه درباره تهديد فزاينده حمله نظامي به اين كشور نگران است.

به گفته نخست وزير روسيه، هر گونه حمله به ايران، عواقب مصيبت باري خواهد داشت.

پوتين با تاكيد بر اينكه اختلافات با ايران بايد از طريق صلح آميز حل شود، نوشته است: پيشنهاد ما اين است كه حق ايران را براي توسعه برنامه هسته‌اي از جمله حق غني سازي اورانيوم به رسميت بشناسيم. البته در مقابل بايد تمام فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران تحت نظارت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صورت بگيرد. در صورت توافق با چنين امري، تمامي تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران از جمله تحريم‌هاي يكجانبه بايد لغو شود.

به گفته پوتين غرب در"تنبيه" كشورهاي خاص اشتياق بيش از حد از خود نشان داده و هر پيشرفت كوچكي از سوي اين كشورها را با تحريم پاسخ داده است. بايد بخاطر داشت كه ما در قرن 19 و يا حتي 20 زندگي نمي كنيم.

ولاديمير پوتين در اين مقاله از بهار عربي به عنوان پديده‌اي جديد ياد كرده است.

به "بهار عربي" در ابتدا به عنوان پديده‌اي كه با تغييرات مثبت همراه خواهد بود، نگريسته شد. مردم در روسيه هم با كساني كه در اين كشورها به دنبال ايجاد اصلاحات بودند، ابراز همدردي كردند.

اما پوتين معتقد است: به زودي مشخص شد كه اين حوادث در بسياري از كشورها از "سناريويي متمدنانه" پيروي نمي كند. به جاي دفاع از دموكراسي و حمايت از حقوق مردم، تلاش‌هايي براي عزل دشمن و يا انجام كودتا صورت گرفت كه نتيجه همه اين تحولات جايگزين شدن يك نيروي متخاصم تر به جاي نيروي‌هاي قبلي بود!

به گفته نخست وزير روسيه، نبايد اجازه داد كه سناريوي ليبي در سوريه تكرار شود و جامعه بين‌المللي بايد براي دستيابي به مصالحه‌اي در داخل سوريه تلاش كند.

در ادامه مقاله پوتين آمده است: بسيار مهم است كه در سوريه هرچه سريعتر به خشونت‌ها پايان داده و گفتگوهايي ملي بدون هر گونه پيش شرط و يا مداخله خارجي و با احترام به تماميت ارضي سوريه انجام شود. هدف اصلي، جلوگيري از بروز جنگي داخلي در اين كشور است و ديپلماسي روسيه تاكنون در اين مورد كارساز بوده است.

ولاديمير پوتين ابراز اميدواري كرده كه آمريكا و ساير كشورها از "تجارب غم انگيز گذشته" عبرت بگيرند و بدون قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متوسل به قدرت نظامي نشوند.

نخست‌وزير روسيه با هشدار نسبت به آينده افغانستان آورده است: ناتو نتوانسته به اهدافش در افغانستان دست يابد.

وي با تاكيد بر اين كه روسيه از عمليات نظامي در اين كشور حمايت كرده، افزوده است: با اين حال عمليات نظامي نيروهاي ناتو نتوانسته به اهداف مورد نظر دست يابد. تروريسم و قاچاق مواد مخدر هنوز افغانستان را تهديد مي كند.

آمريكا اعلام كرده است كه در سال 2014 ميلادي نيروهايش را از افغانستان خارج مي كند.

نخست وزير روسيه در مقاله اش با اشاره به ايجاد پايگاه‌هاي آمريكايي در افغانستان و كشورهاي همسايه نوشته است كه اين اقدام آمريكا بدون اهداف و برنامه زماني مشخص صورت گرفته كه چنين چيزي مطابق خواسته ما نيست.

به نوشته پوتين، روسيه منافعي آشكار در افغانستان دارد و داشتن چنين منافعي قابل درك است.

وي تاكيد كرده است: افغانستان همسايه نزديك ماست و بدون ترديد روسيه خواستار ايجاد ثبات و صلح در اين كشور است.

پوتين تاكيد كرده است: بي هيچ ترديدي ما به نقش سازنده و فعال خود در ارتقاي امنيت بين‌المللي و مقابله با درگيري‌ها و از ميان برداشتن چالش‌ها در زمينه تسليحات هسته‌اي مناقشات و بحران‌هاي منطقه‌اي، تروريسم و قاچاق مواد مخدر ادامه خواهيم داد.

وي در اين مقاله كه هفتمين سري مقاله از مقالات كمپين انتخاباتي وي است، تاكيد كرده است: روسيه تلاش خواهد كرد تا نظام جهاني جديدي بر پايه واقعيت‌هاي ژئوپولتيك مدرن ايجاد كند و از اقدامات بيهوده بپرهيزد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي واشنگتن براي ساخت سامانه دفاع ضد موشكي در اروپا و نزديكي مرزهاي روسيه عنوان داشت: آمريكا از در نظر گرفتن نگراني‌هاي مسكو در اين زمينه خودداري كرده است. اگر آنها نگراني‌هاي ما را ناديده نمي‌گرفتند و عليه ثبات در جامعه بين‌المللي فعاليت نمي‌كردند من اين مسائل را مطرح نمي‌كردم.

وي همچنين از آمريكا و هم‌پيمانان اين كشور در سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) كه اقدامات مداخله جويانه خود را در كشورهاي ديگر منطقي مي‌پندارند، انتقاد كرده و آورده است: اين اقدام‌ها نوعي خلاء قانوني و اخلاقي در روابط بين‌المللي به شمار مي‌آيد.

پوتين در مقاله شش هزار واژه‌اي خود ابراز اميدواري كرده است كه روابط دو جانبه روسيه با كشورهاي ديگر ارتقاء يابد.

پوتين به رغم انتقاد صريح از اقدام‌هاي واشنگتن در عرصه بين‌المللي عنوان داشته است: روسيه آماده است تا در روابط خود با آمريكا تجديد نظر كند و اين امر در صورتي محقق خواهد شد كه آمريكايي‌ها براساس اصول همكاري دو جانبه و برابر رفتار كنند.

در ادامه اين نوشتار آمده است: برخي پيشرفت‌ها در روابط واشنتگن - مسكو قابل ملاحظه است اما سياستگذاران آمريكايي در حال حاضر توانايي لازم را براي پايان دادن به جنگي سرد عليه روسيه ندارند. ما آماده‌ايم تا همكاري دو جانبه و مثمرثمري را از طريق مذاكرات آزاد با تمامي شركاي خارجي مان داشته باشيم. من بر اين عقيده هستم كه ارتقاء وضعيت اقتصادي چين به هيچ وجه تهديد نيست بلكه چالشي است كه امكان همكاري‌هاي تجاري را افزايش مي‌دهد. روسيه از توانايي‌هاي چين در آينده بيشتر بهره‌ خواهد جست. چين در مسائل بين‌المللي با اعتماد به نفس بيشتري عمل مي‌كند واين مساله مورد استقبال ماست چرا كه پكن درباره نظام جهاني جديد موضعي مشابه با موضع ما دارد.

پوتين خاطرنشان كرد: همكاري با شركاي گروه بريكس همچنان از اولويت‌هاي روسيه است.اگر گروه بريكس فعاليت‌هاي خود را واقعا به خوبي انجام دهد تاثيرش بر اقتصاد و سياست جهان كاملا حائز اهميت خواهد بود.

نخست وزير روسيه درخصوص بحران اقتصادي اروپا خاطرنشان كرد: مسكو احتمالا در صورت نياز اقدام به پرداخت كمك اقتصادي مستقيم خواهد كرد. روسيه در راستاي ارتقاء وضعيت اقتصادي اروپا در تدابير بين‌المللي نقشي ايفا كرده و مطابق با تصميمات صندوق بين‌المللي پول عمل مي‌كند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|9|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن