تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815427754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاركت حداكثري در انتخابات راهبرد اصلي جنبش دانشجويي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشاركت حداكثري در انتخابات راهبرد اصلي جنبش دانشجويي است
شيراز - دبيران اتحاديه هاي دانشجويي دفتر تحكيم وحدت ، جنبش عدالتخواه دانشجويي ، جامعه اسلامي دانشجويان و شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي در نشستي در شيراز اعلام كردند: مشاركت حداكثري در انتخابات آتي مجلس راهبرد اصلي جنبش دانشجويي است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ، دبيران اتحاديه هاي دانشجويي در اين نشست انتخاباتي كه با حضور جمعي از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز برگزار شد،بر لزوم حضور گسترده مردم در پاي صندوق راي تاكيد كردند و انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را

را فرصتي براي تبيين جايگاه جمهوريت نظام اسلامي و تثبيت نظام مردم سالار ديني دانستند.

محمد جعفري نژاد دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي در اين نشست انتخابات را فرصتي براي رشد و بالندگي فضاي سياسي كشور و همچنين مشاركت دانشجويان در تصميم گيري هاي سياسي دانست و گفت:انتخابات مي تواند فرصتي براي بازخواني آرمان هاي انقلاب باشد و شاخصي است كه مي سنجد ما چقدر از آرمان هاي امام وانقلاب فاصله گرفته ايم و چه بايد بكنيم تا به آرمان هاي انقلاب بازگشت كنيم.

وي ادامه داد : حضور حداكثري مردم درانتخابات صرفا به معناي پاي صندوق آمدن و راي دادن نيست بلكه به معناي آن است كه مردم بعد از انتخابات هم آگاهانه مطالبات خود را اعلام كنند و آرمان هاي امام و انقلاب را از نمايندگانشان بخواهند.

اين فعال دانشجويي گفت:ما بر لزوم ايجاد فضايي براي حضور آگاهانه مردم در انتخابات تاكيد مي كنيم ومعتقديم كه مردم نقش نظارتي وحمايتي دارندونظارت مردم درانتخابات وبرعملكرد مسوولان بيش از هر زمان مي تواند كار ساز باشد.

دبيرجنبش عدالتخواه دانشجويي اضافه كرد:ماندن درحصاردوطيف اصولگرا واصلاح طلب مشكلي است كه به انتخابات صدمه مي زند، نبايد افكار و آراي مردم را محدود به اين دو طيف بدانيم و بايد فراتر از ايده هاي اصولگرايي و اصلاح طلبي به مشاركت مردم در انتخابات بيانديشيم.

مهدي اميريان دبيردفترتحكيم وحدت نيز در اين نشست بر لزوم مشاركت گسترده مردم در انتخابات تاكيد كرد و گفت : مشاركت گسترده مردم در انتخابات موجب مصون ماندن آرمان هاي امام راحل و آرمان هاي انقلاب از تهديدات داخلي و خارجي مي شود.

وي اضافه كرد:اگرمردم درانتخابات حضور گسترده نداشته باشند قطعا افرادي كه به عنوان اقليت منسجم آنان را مي شناسيم شانس بيشتري براي به دست آوردن كرسي هاي مجلس دارند و اين در تعيين سرنوشت كشور بسيار اثر گذار خواهد بود.

اين فعال دانشجويي ادامه داد:احزاب،گروه ها و گرايش هاي مختلف سياسي بايد بتوانند در كنار هم زمينه سازحضورگسترده مردم درانتخابات باشند، يك تشكل سياسي نبايد خوشحال باشد كه توانسته است رقيب خود را از ميدان بيرون كند و حذف يك تشكل سياسي به منزله درست كردن معاند براي انقلاب است ما بايد ترجيح بدهيم كه به جاي داشتن معاند در كنار مخالف زندگي كنيم و با او همزيستي داشته باشيم.

دبير دفتر تحكيم وحدت گفت:رسانه هاي گروهي و به ويژه رسانه ملي در اين زمينه بايد زمينه را براي حضور همه انديشه هاي سياسي كه در چارچوب قانون اساسي فعاليت آنان پذيرفته شده است، فراهم كنند و فرصت برابر در اختيار همه گرايش هاي سياسي كه التزام به قانون و ولايت دارند قرار دهند.

محمد پهلوان دبير جامعه اسلامي دانشجويان نيز گفت : بررسي كارنامه مجالس دوره هاي قبل نشانگر آن است كه دراين دوره از انتخابات بايد با وسواس و حساسيت بيشتر، نمايندگان مردم انتخاب شوند.

وي اظهار داشت : متاسفانه در برخي از ادوار مجلس شاهد عملكردهايي از نمايندگان بوديم كه شايد اين عملكردها در شان مجالس و در شان نمايندگي مردم نبوده است.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان اضافه كرد : البته عملكردهاي مثبت و مناسبي هم از مجالس دوره هاي گذشته شاهد بوده ايم كه جاي تقدير دارد اما نبايد به اين عملكردها اكتفا كرد مجلس بايد جايي براي ايجاد تحول و پرداختن به شاخص ها و آرمانهاي انقلاب باشد.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان اضافه كرد : داوطلباني كه در اين دوره از انتخابات حضور دارند بايد بدانند كه رسيدن به مجلس و برگزاري انتخابات يك هدف نيست بلكه وسيله اي براي خدمتگزاري به مردم است آنان نبايد بعد ازراهيابي به مجلس مردم را فراموش كنند .

اين فعال دانشجويي همچنن بر لزوم مشاركت بيشتر گرايش هاي سياسي در تصميم گيري ها و حل مسايل مردم تاكيد كرد و گفت : متاسفانه اغلب گرايش هاي سياسي و جناحي فقط از چند ماه مانده به انتخابات در بين مردم و در جامعه حاضر مي شوند و در مواقع ديگر اثري از آنان نيست.

رامين شمسايي عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي هم در اين نشست گفت : اصلي ترين راهبرد دشمنان انقلاب اين است كه از مشاركت مردم درانتخابات بكاهد لذا جنبش دانشجويي بايد به دنبال ايجاد راهكارهايي براي حضور گسترده مردم درانتخابات باشد.

وي اظهار داشت : استراتژي كاهش مشاركت مردم از ماه ها قبل در طيف دشمنان انقلاب برنامه ريزي شده است و عناصر داخلي و خارجي به اين استراتژي دامن مي زنند .

اين فعال دانشجويي اضافه كرد : حتي كساني كه صلاحيت آنان تاييد نشده است اكنون بايد هوشياري خود را حفظ كنند و با بصيرت به آرمانهاي انقلاب و امام بيانديشند و منافع انقلاب را بر منافع خود ترجيح دهند، رد صلاحيت ها از هر دو طيف اصلاح طلب و اصول گرا انجام شده اما اين دليلي بر كمرنگ شدن مشاركت آنان در انتخابات نبايد باشد.

اين فعال دانشجويي گفت:ما به دنبال ايجاد مجلسي كار آمد با تاكيد بر آرمان هاي ديني هستيم و معتقديم مجلس ونمايندگان آن بايد برنامه نگر باشند و به دنبال حل مسايل اساسي جامعه و جوانان از جمله مسكن ، اشتغال ، ازدواج جوانان باشند .

شمسايي همچنين بر لزوم آگاهي جريان دانشجويي در انتخابات تاكيد كرد و گفت : جريان ها ي دانشجويي بايد تصميم ساز باشند و فارغ از دعواهاي سياسي و جناحي عقلانيت و منطق را بر احساس غلبه دهند.

در اين نشست كه با همكاري انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز در دانشكده پزشكي اين شهر برگزار شد همچنين برنامه پرسش و پاسخ نمايندگان تشكل هاي دانشجويي با دانشجويان برگزار شد.

ك/2 677 /675

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80007913

دوشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن