تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815286076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/تازه‌هاي نشر/بي‌نظير بوتو دختر شرقخبرگزاري فارس: كتاب «بي‌نظير بوتو، دختر شرق (خاطرات بي‌نظير بوتو، نخست وزير فقيد پاكستان)» نوشته بي‌نظير بوتو با ترجمه عليرضا عياري از سوي انتشارات موسسه اطلاعات منتشر شده است.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: /تازه‌هاي نشر/بي‌نظير بوتو دختر شرقخبرگزاري فارس: كتاب «بي‌نظير بوتو، دختر شرق (خاطرات بي‌نظير بوتو، نخست وزير فقيد پاكستان)» نوشته بي‌نظير بوتو با ترجمه عليرضا عياري از سوي انتشارات موسسه اطلاعات منتشر شده است.
خبرگزاري فارس: كتاب «بي‌نظير بوتو، دختر شرق (خاطرات بي‌نظير بوتو، نخست وزير فقيد پاكستان)» نوشته بي‌نظير بوتو با ترجمه عليرضا عياري از سوي انتشارات موسسه اطلاعات منتشر شده است.


نويسنده در اين اثر سعي دارد با نثري روان، زندگي پرماجراي خود را كه شامل تجربيات و خاطرات تلخ و شيرين بسياري است، به تصوير بكشد.

مترجم در اين اثر، ابتدا به شرح مختصري از كشور پاكستان و سپس به زندگي اين بانوي مسلمان كه ترور شد و جان خود را در راه احيا و ابقاي دموكراسي گذاشت، ‌پرداخته است.

براساس مطالب كتاب حاضر، خانواده بوتو مانند خانواده نهرو و گاندي در هند، يكي از مشهورترين خاندان سياسي در جهان به‌شمار مي‌رود. بي‌نظير بوتو به عنوان نخستين فرزند ذوالفقار علي بوتو، از مادري ايراني‌الاصل در سال 1953 ميلادي متولد شد. او تحصيلات دانشگاهي خود را در دانشگاه‌هاي‌ هاروارد آمريكا و آكسفورد انگلستان گذراند. وي با وجود ميل باطني خود ابتدا به فعاليت‌هاي سياسي نپرداخت اما به تدريج وارد عرصه‌هاي سياسي پاكستان شد و دوبار هم به عنوان نخست‌وزير اين كشور انتخاب شد. بوتو در زمان اوج محبوبيتش، يعني بعد از نخستين پيروزي انتخاباتي‌اش، يكي از شناخته‌شده‌ترين رهبران زن در جهان به حساب مي‌آمد...سرانجام نخست‌وزير پيشين پاكستان و يكي از رهبران اصلي مخالف اين كشور، روز پنجشنبه، ششم دي‌ماه 1386 در شهر راولپندي بر اثر اصابت گلوله كه در پي آن انفجاري انتحاري نيز صورت گرفت، جان به جان‌آفرين تسليم كرد. از بي‌نظير بوتو يك پسر و دو دختر به جاي مانده است.

بي‌نظير بوتو، در بخشي از مقدمه كتابش مي‌نويسد:

«من اين زندگي را انتخاب نكردم بلكه اين زندگي بود كه مرا انتخاب كرده است. در كشور پاكستان به دنيا آمدم و زندگيم دربر گيرنده حالات مختلف از ناآرامي‌ها، ناملايمات و لحظات غم‌انگيز و در عين حال پيروزي‌ها و اوقات خوش است. پاكستان يك بار ديگر مورد توجه جهان قرار گرفته است. تروريست‌ها تحت پوشش و با نام اسلام، ثبات و آرامش اين كشور را خدشه‌دار كرده‌اند. نيروهاي دموكراتيك بر اين باورند كه تقويت و توسعه اصول آزادي موجب ريشه‌كن شدن و حذف تروريسم خواهد شد. ترس و نگراني از دست دادن قدرت، شرايط و فرصت‌ها را به‌گونه‌اي رقم زده تا آتش تروريسم روشن‌تر و نيروها و عوامل توسعه و پيشرفت به حاشيه رانده شوند.»

وي در بخش ديگري از مقدمه خود اضافه مي‌كند:

«با نگاهي به تاريخ زندگيم به اين نتيجه مي‌توان رسيد كه اين شيوه زندگي الزاما مورد انتخاب من نبوده است، اما بايد بگويم كه زندگيم مملو از فرصت‌ها، مسووليت‌ها و شرايطي براي اداي تكليف بوده است. قاطعانه بگويم بر اين احساس و باورم كه بايد در آينده شاهد مبارزات و تغييراتي در كشور پاكستان و زندگيم باشم... .»

مطالبي با عنوان‌هاي «هفت فرهنگ سرمايه‌داري»، «اسلام در دنياي متغير»، «دولت ياغي»، «روسيه پوتين»، «برادران همخون»، «جنگ ريگان»، «دختر شرق (خاطرات بي‌نظير بوتو) همين كتاب»، «داستان ناگفته عراق»، «آشتي اسلام، غرب و دموكراسي» ابتدا به صورت پاورقي در روزنامه اطلاعات به چاپ رسيدند و چهار عنوان آخر، در قالب كتاب به علاقه‌مندان عرضه شدند.

در انتهاي اين كتاب، آلبوم تصاويري از مراحل مختلف زندگي بي‌نظير بوتو نيز به يادگار مانده است.

بي‌نظير بوتو، اين اثر را در 17 فصل سامان داده است. «ترور پدرم، سال‌هاي حضور در زندان، اخبار و بازتاب‌هاي حضور در المرتضي؛ اولين تجربه من از دموكراسي، اخبار و بازتاب‌هاي حضور در المرتضي؛ خواب و خيال حضور در آكسفورد، اخبار و بازتاب‌هاي حضور در المرتضي؛ خيانت ضياءالحق، اخبار و بازتاب‌هاي حضور در المرتضي؛ قتل قضايي پدرم، آزادي از المرتضي؛ رويارويي دموكراسي با حكومت نظامي، زندان انفرادي در سوكور، محبوس در زندان قديمي مادرم در كراچي، دو سال در زندان فرعي، سال‌هاي تبعيد، مرگ برادرم شاه‌نواز، بازگشت به لاهور و قتل‌عام آگوست 1986، ازدواج با آصف زرداري، اميد تازه براي نيل به دموكراسي، سقوط هواپيماي ضياءالحق و پيروزي مردم در انتخابات، نخست‌وزيري و مسائل پيش‌رو» عناوين فصول هفده‌گانه اين اثرند.

پيش‌تر نيز از عليرضا عياري، مترجم اين كتاب، آثار زير نيز منتشر شده‌اند: «دنياي حيوانات» (چاپ سوم)، «دنياي شگفت‌انگيز بدن ما» (چاپ دوم)، «دنياي شگفت‌انگيز اطراف ما» و «اسرار آفرينش»، كه هر چهار كتاب توسط كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شده؛ همچنين كتاب‌هاي «معجزات قرآن كريم» (چاپ دهم)، «شگفتي‌هاي خلقت جانوران» (چهار جلدي و چاپ پنجم)، «جلوه‌هاي آفرينش» و «قدرت تفكر» از سوي منادي تربيت و كتاب‌هاي «شكوه و عظمت آسمان‌ها»، «دنياي شگفت‌انگيز زنبور عسل»، «دنياي شگفت‌انگيز مورچه‌ها» و «سگ‌هاي آبي، سدسازان ماهر» كه هر چهار جلد كتاب توسط انتشارات سروش منتشر شده‌اند.

انتشارات اطلاعات كتاب «بي‌نظير بوتو، دختر شرق» را در 575 صفحه با قيمت ۸هزار تومان منتشر كرده است.

انتهاي پيام/و

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن