تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814699598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واگذاري سه كرسي از هيات مديره بانك تجارت به بخش خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: واگذاري سه كرسي از هيات مديره بانك تجارت به بخش خصوصي
تهران- سهامداران بانك تجارت با برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده و مجمع عمومي فوق العاده، انتخاب سه كرسي از پنج كرسي هيات مديره بانك تجارت را به بخش خصوصي واگذار كردند و اساسنامه جديد اين بانك را به تصويب رساندند.


به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي بانك تجارت، در اين جلسه كه مطابق دعوت به عمل آمده از سهامداران در محل سالن همايش هاي بانك تجارت برگزار شد با انتخاب سهامداران، "اصغر ابوالحسني" معاون وزير اقتصاد در امور بانكها، بيمه ها و شركتهاي دولتي به عنوان رئيس مجمع انتخاب شد و نمايندگان سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار، يكي از سهامداران حقيقي و نماينده حقوقي بانك به عنوان اعضاي هيات رئيسه مجمع برگزيده شدند.

ابوالحسني معاون وزير اقتصاد و رئيس مجمع بانك تجارت عملكرد موفق اعضاي هيات مديره، مديران و كاركنان اين بانك در دوران پس از خصوصي شدن اين بانك را مورد تقدير قرار داد و افزود: تداوم روند حركت موفق بانك تجارت نيازمند حفظ همدلي و همسويي مجموعه مديريت و كاركنان اين بانك در شرايط حساس كنوني اقتصاد و نظام بانكي كشور است.

وي گفت: تحقق برخي الزامات نيز در هموار ساختن اين حركت موفق نقشي اساسي دارد كه طراحي و پياده سازي Core Banking ، رساندن نسبت مطالبات معوق بانك به كمتر از 10 درصد و تقويت ساز و كارهاي اجرايي و نظارتي بانكداري اسلامي از آن جمله است.

"مجيد داوري" مدير عامل بانك تجارت گزارش هيات مديره اين بانك از عملكرد بانك تجارت طي دو سال پس از خصوصي سازي را ارائه داد.

داوري در ابتداي گزارش خود با ابراز اميدواري نسبت به اين كه دومين مجمع عمومي بانك تجارت در سال 90 يك روز تاريخي را براي اين بانك رقم بزند به افزايش سرمايه اين بانك از 10,437ميليارد ريال به 17,500 ميليارد ريال طي دو سال گذشته اشاره كرد و افزود: در ميان سه بانك تجاري خصوصي شده كشور بانك تجارت با بيش از 7/67 درصد رشد رتبه نخست را در افزايش سرمايه داشته است و نسبت كفايت سرمايه بانك را از 5/7 درصد به 4/8 درصد رسانده كه قطعا تا پايان سال اين نسبت بازهم بهبود خواهد يافت.

وي با اشاره به اين كه در تمام روزهايي كه نماد اين بانك باز بوده، خريد و فروش سهام صورت گرفته است گفت: طي دو سال گذشته سهام بانك تجارت يكي از نقد شونده ترين نمادهاي بورس بوده است.

وي افزود: عايدي هر سهم بانك از ابتداي سال 1390 تا پايان آذر ماه 235 ريال بوده كه معادل 70 درصد كل EPS (شاخص سود) پيش بيني شده بانك براي امسال است كه اميدواريم با تداوم روند حركت مطلوب بانك تا پايان سال به هدف تعيين شده دست پيدا كنيم.

مدير عامل بانك تجارت با اشاره به مهمترين شاخص هاي عملكرد اين بانك در بازار پول كشور يادآور شد: بانك تجارت از نظر سهم مانده تعهدات اعتبار اسنادي و تعهدات ضمانتنامه با 35 و 7/36 درصد رتبه اول را در نظام بانكي كشور در اختيار دارد و تا پايان آذر ماه سال جاري مانده سپرده هاي بانك به بيش از 351 هزار ميليارد ريال و مانده تسهيلات بانك نيز به بيش از 310 هزار ميليارد ريال رسيده است.

وي افزود: بيش از 76 درصد از مصارف بانك تجارت صرف اعطاي تسهيلات به بخش هاي مختلف اقتصاد كشور شده كه اين خود نمونه خوبي از عملكرد بسيار مثبت نظام بانكي در اقتصاد كشور و به حركت درآوردن چرخ هاي توليد، توسعه و آباداني ميهن است.

پس از سخنان معاون وزير اقتصاد ابتداء مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده بانك تجارت با دستور انتخاب اعضاء هيات مديره برگزار شد كه پس از توضيحات رئيس مجمع انتخاب كرسي اعضاي هيات مديره راي گيري ميان سهامداران براي انتخاب اعضاء جديد هيات مديره بر اساس قانون تجارت برگزار شد كه بر اساس نتايج اين راي گيري دولت جمهوري اسلامي ايران حق انتخاب يك كرسي، شركت كارگزاري سهام عدالت حق انتخاب يك كرسي، شركت عمران رضوي حق انتخاب يك كرسي، شركت صبا تامين حق انتخاب يك كرسي و صندوق بازنشستگي و پس انداز كاركنان بانكها حق انتخاب يك كرسي از هيات مديره بانك تجارت را به دست آوردند تا براي نخستين بار سه كرسي از پنج كرسي هيات مديره يك بانك بزرگ تجاري كشور به بخش خصوصي واگذار شود.

پس از اتمام اين مجمع و اعلام تنفس، جلسه مجمع عمومي فوق العاده بانك تجارت با دستور اصلاح اساسنامه بانك برگزار شد كه با راي اين سهامداران اساسنامه جديد اين بانك تصويب شد.

اقتصام**9141/1594

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80005429

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن