تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805297069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقويت مهندسي كشاورزي و حضور مروجين در مزارع مهمترين عوامل توسعه كشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تقويت مهندسي كشاورزي و حضور مروجين در مزارع مهمترين عوامل توسعه كشاورزي
استاندارخراسان جنوبي با بيان اينكه تقويت مهندسي كشاورزي و حضور مروجين در مزارع مهمترين عوامل توسعه كشاورزي است افزود: كشاورزي محور توسعه خراسان جنوبي است اما با توجه به خشكسالي هاي پي در پي ، نمي توان به صورت مطلق به كشاورزي به عنوان محور توسعه فكر كرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران قهرمان رشيد جنوبي شب گذشته در جمع اعضاي سازمان نظام مهندسي كشاورزي با بيان اينكه كشاورزي ، دامپروري و صنايع دستي از مهمترين عوامل ارتزاق و معيشت مردم محسوب مي شود ،تصريح كرد: مردم خراسان جنوبي از گذشته با كشاورزي مانوس بوده و دامپروري و صنايع دستي از جمله قاليبافي، از مهمترين راه هاي تامين معيشت آنان را تشكيل مي دهد كه بايد براي توسعه آن ها برنامه ريزي هاي لازم صورت گيرد.
وي توسعه متوازن و همه جانبه استان را مورد تاكيد قرار داد وافزود: اسناد توسعه استان در بخش هاي مختلف صنعت ،كشاورزي و... بر مبناي درست علمي وتحقيقاتي به منظور استفاده از ظرفيت هاي موجود در استان به صورت كوتاه ، ميان و بلند مدت آماده شده است.
استاندارخراسان جنوبي ادامه داد: توسعه در ساير بخش ها از جمله صنايع تكميلي ، غذايي و تبديلي نيز باتوسعه كشاورزي امكان پذير خواهد بود كه اين امر نشان دهنده جايگاه بالاي كشاورزي در معيشت مردم رشيد گذر از كشاورزي سني به كشاورزي صنعتي را يك موضوع بسيار مهم و ضروري براي توسعه اين بخش دانست وتصريح كرد: ديگر نمي توان به صورت گذشته و به شكل سنتي كشاورزي كرد ،بلكه بايد از روش هاي مدرن درمديرت آب و خاك و آبياري استفاده كرد.
وي خروج مهندسين كشاورزي از ستادها و ورود به مزارع را مورد تاكيد قرار داد وافزود: نمي توان با انجام كارهاي تئوري صرف ، به اهداف مورد نظر دست يافت ، بلكه مهندسين و مروجين بخش كشاورزي مي بايست با حضور در كنار كشاورزان و در مزاع وباغات به صورت عملي به مسائل و مشكلات آنان بپردازند و نسبت به افزايش بهره وري در اين بخش اقدام كنند.
استاندار خراسان جنوبي ايجاد انگيزه لازم براي حضور مهندسين در روستاها را يكي ديگر از اقدامات پيش روي مسئولين امر دانست و گفت:بايد تكنولوژي هاي روز دنيا در بخش كشاورزي بومي سازي شده و با توجه به تفاوت اقليم و نوع آب و خاك هر منطقه مورد استفاده قرار گيرد.
رشيد خرده مالكي رايكي ديگر از آفت هاي مهم بخش كشاورزي دانست وتصريح كرد: براي توسعه بهره وري و افزايش ميزان محصولات در اين بخش بايد با تسطيح اراضي و استفاده درست از آب وخاك براي رفع مشكلات در اين زمينه اقدام لازم صورت گيرد.
وي ادامه داد: بايد در جهت توسعه و رفع مشكلات مرتبط با محصولات استراتژيك استان از جمله زرشك ،عناب ، زعفران وانار برنامه ريزي لازم انجام شود چرا كه بخش زيادي از جمعيت استان در اين زمينه مشغول به فعاليت بوده و ارتزاق مي كنند.
رشيد به تشكيل كارگروه كشاورزي در سطح كشور به رياست رئيس جمهور اشاره كرد و افزود: مقدمات برگزاري اين كارگروه در استان نيز فراهم شده و با توجه به تصميمات اتخاذ شده در كشور مقرر شد تا با عزمي عمومي مشكلات مرتبط با اين بخش از طريق احصاء زمين هاي دولتي مرتفع شود.
وي خاطرنشان كرد: در اين كارگروه زمين هاي دولتي احصاء شده و در اختيار متقاضيان اشتغال در بخش كشاورزي قرار داده مي شود ، اين درحاليست كه تسهيلات و رفع مشكلات مرتبط با آب نيز در دستور اين كارگروه قرار دارد تا بتوان ضمن توسعه اين بخش زمينه هاي لازم براي ايجاد اشت./س

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن