تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815443321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورود نخست‌وزير انگليس براي مقابله با نژادپرستي در فوتبال جزيره


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ورود نخست‌وزير انگليس براي مقابله با نژادپرستي در فوتبال جزيره
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

نخست وزير و وزير فرهنگ انگليس براي مقابله با شيوع نژادپرستي در فوتبال جزيره با مسئولان فوتبال اين كشور جلسه‌اي برگزار مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با شدت گرفتن مسائل نژادپرستانه در فوتبال انگليس، پاي سياستمداران اين كشور نيز به اين مسائل باز شده است. دفتر نخست وزيري انگليس با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه "ديويد كامرون" نخست وزير و "جرمي هانت" وزير فرهنگ انگليس براي مقابله با رواج نژادپرستي در فوتبال، با مسئولان و بازيكنان فوتبال اين كشور جلسه‌اي برگزار خواهند كرد.

در اين بيانيه آمده است: دولت متعهد است كه با جامعه فوتبال براي مقابله با مسائلي نظير تبعيض نژادي همكاري كند. دولت از پيشرفت عظيمي كه در اين زمينه انجام شده مطلع است اما اعتقاد دارد كه هنوز در بسياري از مسائل جاي كار وجود دارد.

قرار است در اين جلسه، نمايندگاني از اتحاديه فوتبال انگليس، ليگ برتر، انجمن بازيكنان حرفه‌اي فوتبال، انجمن مربيان ليگ و بازيكنان سابق فوتبال انگليس نظير جان بارنس، گرام لي ساكس و پل اليوت حضور داشته باشند.

ديويد كامرون ماه گذشته درباره شيوع نژادپرستي در فوتبال انگليس گفته بود: پيام من واضح است. ما نژادپرستي را در بريتانيا تحمل نخواهيم كرد. نژادپرستي در جامعه ما هيچ جايي ندارد و آن را از بين خواهيم برد. مسئولان فوتبال، باشگاه‌ها و بازيكنان براي مقابله با اين مسئله نقش مهمي بر عهده دارند و بايد الگوي ديگران باشند.

دخالت سياستمداران انگليسي براي توقف روند نژادپرستي در فوتبال پس از آن رخ مي‌دهد كه چند پرونده مهم نژادپرستي در بين بازيكنان فوتبال اين كشور مطرح شد.

در يكي از مهم‌ترين موارد، لوئيس سوارز مهاجم ليورپول كه پيش از اين به دليل توهين نژادپرستانه به پاتريس اورا مدافع منچستر يونايتد به مدت هشت جلسه محروم شده بود، پس از پايان محروميتش در ديدار ليورپول مقابل منچستر يونايتد از دست دادن با اورا خودداري كرد.

علاوه بر اين، جان تري مدافع تيم چلسي نيز متهم شده است كه در جريان ديدار تيمش مقابل كوئينز پارك رنجرز به آنتون فرديناند بازيكن اين تيم توهين نژادپرستانه كرده است. اتحاديه فوتبال انگليس چندي پيش بازوبند كاپيتاني تيم ملي انگليس را از تري پس گرفت. موضوعي كه مورد مخالفت فابيو كاپلو سرمربي سابق تيم ملي قرار گرفت و منجر به استعفاي او شد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن