تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805445232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره موسيقي فجر برگزيدگان خود را شناخت


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: جشنواره موسيقي فجر برگزيدگان خود را شناخت


خبرگزاري آريا - بيست و هفتمين جشنواره موسيقي فجر، طي شش روز اجرا با اعلام اسامي گروه ها برتربه كار خود پايان داد.
به گزارش خبرنگار موسيقي آريا،مراسم اختتاميه بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر با حضور سيدمحمد حسيني (وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي)، حميد شاه‌آبادي (معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي)، حسن رياحي( دبير بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر)،سيد محمد ميرزماني(مديركل موسيقي ارشاد) به همراه جمعي از هنرمندان و پيشكسوتان عرصه موسيقي كشورشامگاه گذشته در تالار وحدت تهران برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم با قرائت آياتي از قرآن مجيد آغاز شد.سپس اركستر سمفونيك تهران به رهبري "نادر مرتضي‌پور" اجراي خود را به با قطعه "خوشه چين "،با آثاري از آهنگساز "روح الله خالقي"و خوانندگي (عبدالحسين مختاباد )و قطعه بعدي "فجر بيداري"با آهنگسازي سهيل دهبستي و خوانندگي (امير تاجيك) آغاز كرد.
در ادامه اين مراسم حسن رياحي طي سخناني در اين مراسم اظهار داشت: با تأييدات خداوند و تلاش همكاران ارجمندم، جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر در شرايطي به فرجام ميرسانم كه نتايج مطلوب با شعار جوان‌گرايي و دانش‌محوري كه از ابتداي امر در تمامي اركان برنامه ريزي و طراحي و امور اجرايي مورد ملاحظه گرفته بود ، به خوبي به چشم مي خورد.
وي در ادامه افزود: جشنواره مجالي است براي رقابت و رقابت فرصتي طلايي را پيش روي اهل فن ايجاد مي كند. در امر شناسايي امكانات موجود و برنامه ريزيها ي كلان براي فردايي مطلوبتر و داراي محصول مناسبتر را راهنمايي نماييد.
دبير بيست وهفتمين جشنواره موسيقي فجر خاطر نشان كرد: جشنواره امسال به گواهي آمار موجود، بيشترين سطح جذب نيروي جوان را به خود اختصاص داده است.
رياحي در ادامه گفت: اين جشنواره در بخش‌هاي گوناگون و متنوع :موسيقي سنتي، ملي، ملل، كودك، پاپ، كلاسيك،كرال ،چند نوازيهاي مختلف و ... شاهد هنرنمايي موسيقيداناني از داخل و نيز خارج از كشور بوده ايم .
وي در ادامه تصريح كرد: در اين دوره از جشنواره موسيقي به كارگاهاي آموزشيي و سمينارها و نشستهاي تخصصي توجهي ويژه داشته باشيم ،اما در اين ميان ارائه پايان‌نامه‌ها با گرايش آهنگسازي غنايي دو چندان به اين جشنواره بخشيد.
در ادامه اين مراسم به اجراي كنسرت گروه "آوازي تهران " به سرپرستي "ميلاد عمران لو"،اختصاص داشت. كه ابتدا به قطعه "خوشه چين" با اثري از آهنگسازي (روح الله خالقي ) به خوانندگي (وحيد تاج) اجرا شد.
و در ادامه گروه "كر آوازي تهران"موزيك متن فيلم "خوب، بد، زشت" اثر "انيو موريكونه( e.morricone) را به شيوه ي "آكاپلاي " اجرا شد ،كه شور و هيجان خاصي با تالار وحدت بخشيد.
تجليل از چهار پيشكسوت عرصه موسيقي
در ادامه اين مراسم تجليل از پيشكسوتان عرصه موسيقي كشور يكي ديگر از بخش‌هاي اين اختتاميه بود كه اساتيدي همچون جلال ذوالفنون، ‌وارطان ساهاكيان و علي‌محمد بيگلري‌پورو زنده‌‌ياد حشمت‌الله سنجري مورد تقديرقرار گرفتند.
در ادامه اين برنامه كليپي از زندگي استاد "جلال ذوالفنون" اختصاص داشت . كه در اين كليپ "حسام الدين سراج "،"حسن عسگري "و "شكارچي" به توصيف شخصيت جلال ذوالفنون پرداختند.
در اين كليپ "جلال ذوالفنون"تصريح كرد: سالها كار خود را به ارائه كتاب هاي آموزشي و مقاله هاي در داخل و خارج كشور و تربيت مربيان قرار داده ام.
و در ادامه كليپي از زندگي استاد"وارطان ساهاكيان" اختصاص داشت ،كه در اين كليپ "امير مهيار تفرشي پور" به توصيف شخصيت وارطان ساهاكيان پرداخت.
در اين كليپ" وارطان ساهاكيان" در خصوص هنرهنرمندان توضيح داد: هنرمندان زماني مي تواند تاريخ كشور خود را ثبت كند و خلق اثر كند ،كه شرايطي براي خلق اثر براي او فراهم باشد.
و در ادامه اين تجليل كليپي از زندگي "علي محمد بيگلري" اختصاص داشت ،كه در اين كليپ محمود بيگلري به توصيف "علي محمد بيگلري" پرداخت.
محمد علي بيگلري از آرزويش گفت: دلم مي خواهد تا زنده باشم "ترومپت " بنوازم.
و ادامه اين مراسم به تجليل از زنده ياد" حشمت الله سنجري" اختصاص داشت ،كه اساتيدي همچون"لوريس چكناورايان"، امير اشرف آريان پور"، "نادر مرتضي پور"،"شاهين فرهت"و "مرسده بايگان" به توصيف شخصيت "حشمت الله سنجري پرداختند.
در اين كليپ مرسده بايگان(همسر) زنده ياد حشمت الله سنجري گفت: حشمت االه سنجري با تمام مشكلاتي كه داشت ، قطعاتي از اشعار فردوسي را براي اركستر سمفونيك ساخت، تا اينكه بتواند بصورت علمي در دنيا اجرا شود.
بايگان در ادامه افزود: ما 43 سال دو دوست براي هم بوديم ولي افسوس كه خيلي زود رفت.
در ادامه اين مراسم حميد شاه آبادي(معاون هنري وزارت ارشاد) حكم دبيري بيست و هشتمين جشنواره موسيقي فجر را با "حسن رياحي" تقديم كرد.
شاه آبادي در اين حكم بيان كرد: جشنواره بين المللي موسيقي فجر به عنوان بزرگ ترين و مهم ترين رخداد موسيقايي كشور ،هنرمندان جوان و پيشكسوتان گرانقدري را در كنار خود داشته است كه نمايانگر جلوه هاي رتگارنگ و اصيل فرهنگ ايران اسلامي مي باشد.
معاون هنري وزارت ارشاد خاطب به حسن رياحي گفت: اشراف جناب عالي در مسند دبير آگاه و خوشنام جشنواره و مديريت سخت كوشانه ،جشنواره بيست وهفتم با پيشرفت محسوس به لحاظ كيفي و با نظم و دقتي آشكار به پايان رسيده است،جناب عالي را به عنوان دبير بيست و هشتمين جشنواره موسيقي فجر منصوب مي نمايم.
در ادامه "محمد سرير" مدير داوران اين دوره از جشنواره موسيقي فجر با قرائت بيانيه جشنواره، اظهار داشت: بيست و هفتمين دوره جشنواره موسيقي فجر با داشتن بخش هاي رقابتي، كلاسيك، آواز جمعي، آهنگسازي، پايان نامه‌ها مدت 6 ماه به بررسي آثار پرداخت كه ابتدا هيأت انتخاب آثار را بررسي كردند و سپس از ميان منتخبين گزينه‌هاي برتر انتخاب شدند.
وي در ادامه افزود: هنرمندان جوان با حضور در جشنواره، از نظر كيفي فضاي بسيار متفاوتي به جشنواره بخشيدند و روحيه جوان گرايي و استفاده از افراد مستعد جوان در اين دوره از جشنواره مورد توجه قرار گرفت.
مدير داوران اين دوره از جشنواره موسيقي فجر گفت: گروههاي موسيقي شهرستاني با ارايه آثار باكيفيت ظرفيت بالقوه‌اي را ايجاد كردند و با حمايت آنها مي‌توان شاهد برگزاري بهتر جشنواره‌ موسيقي شد.
وي با بيان اينكه جوانان آثار بالا و خوبي را به جشنواره فجر ارايه كردند، يادآور شد: بايد قابليت شركت كنندگان را از جهات مختلف موسيقي بررسي كرد تا ارزش و آثار بالقوه متجلي شود.
سرير در خصوص حضور بانوان هنرمند گفت: بانوان هنرمند جوان با توان برجسته هنري بويژه در حوزه آهنگسازي كه نگاه جدي تر را در حوزه موسيقي كيفي مي طلبد امتياز خاصي به اين رقابت ها بخشيده است كه اين بخش خاص در ساير كشورها نيز نادر است.
در ادامه اين مراسم،وزير هرهنگ و ارشاد اسلامي طي سخناني تصريح كرد: موسيقي و آواها و نغمه ها همواره با حكمت و دل ما پيوند پيوند ناگسستني دارند.
حسيني با بيان اينكه بخش بين‌المللي جشنواره موسيقي فجر غناي بيشتري به جشنواره بخشيده است، گفت: عالمان و دانشمندان بزرگ ايراني همانند فارابي و ابن‌سينا درباره موسيقي رساله‌ها نوشته‌اند و حتي مي‌توان اين مطالعات را دررساله اخوان الصفاء سده چهار هجري كه بر بعد معنوي موسيقي اشاره شده است مورد توجه قرار داد.
حسيني با بيان اينكه پس از انقلاب اسلامي هنرمندان در شادي‌ها و غم‌ها با مردم همراه بودند، گفت: در دستاوردهاي بزرگ علمي، هسته‌اي، فناوري و ورزشي اين هنرمندان عرصه موسيقي بودند كه غرور و افتخار ملي را مضاعف كردند كه جاي تقدير و تشكر دارد.
وي تصريح كرد: در سه دهه كنوني شاهد رونق بيشتر اشعار حافظ، مولانا و فردوسي هستيم كه استفاده از اين اشعار غناي بيشتري به آثار داده است و اميدوارم روز به روز شاهد اعتلاي اين حوزه باشيم.
در ادامه اين برنامه گروه موسيقي "صنم" به سرپرستي "حسام اينالو"و گروه موسيقي "رومي" به سرپرستي "پدارم درخشاني "و خوانندگي "سينا سرلك" اختصاص داشت.
در بخش پاياني و اهداي جوايز اين دوره از جشنواره شاهين فرهت، حميدرضا نوربخش، رازميك اوهانيان، منوچهر بيگلري‌پور و سيد محمد ميرزماني براي اهداي جوايز حاضر شدند.
"محسن شاملو" هنرمند جوان و سازنده ويولن كه در بخش جانبي جشنواره موسيقي فجر نمايشگاهي از آثار ساخته شده خود را در تالار وحدت به نمايش در آورده بود نخستين دريافت كننده لوح تقدير و تنديس بيست ‌و هفتمين دوره جشنواره بين المللي موسيقي فجر بود.
برگزيدگان بيست وهفتمين جشنواره موسيقي فجر:
* در بخش رقابتي شاخه آهنگسازي ( كلاسيك غير ايراني):
رتبه اول:محمد هادي عيان‌ بد، قطعه كن فيكون ، از اصفهان
رتبه دوم مرتضي قرباني شيركوهي، سونات درفا در 3 موومان ، از كرج
رتبه سوم: شهاب شرفي،قطعه ئارياسيون ها براي ويولنسل و پيانو ، از تهران تقدير شدگان اين بخش:فرشاد مشفقي(تهران)، مهدي سيفي پور(تهران)، افشين قاسميان(شيراز)، مريم مهربان(تهران)،محمد كرباسي ولاشاني(اصفهان).
*برگزيدگان بخش رقابتي شاخه آهنگسازي (پايانامه):
رتبه اول: نگين زمردي،قطعه فنا براي اركستر سمفونيك، از تهران
رتبه دوم: محمد نصرتي،قطعه سوئيت سمفونيك ليلي،از تهران
رتبه سوم: حميد مردايان ،قطعه مويه كمانچه و اركستر سمفونيك ،از تهران
تقدير شدگان اين بخش: ساهره آستانه(تهران)، شوان توكل(تهران)،نيما حميدي(اصفهان)،شهاب شرفي(تهران)
*در بخش شاخه آهنگسازي با موضوع دستاوردهاي انقلاب اسلامي:
مرتضي شفيعي از اصفهان با قطعه قيام حائز رتبه شناخته شد.
تقدير شدگان اين بخش: پوريا رحيميان(تهران)، شهباز شاهين پور (مهاباد)،وحيد رئيسي(شيراز)
*نامزدهاي بخش رقابتي شاخه موسيقي كلاسيك ايراني:
گروه شورانگيز گرگان به سرپرستي محمدرضا پور ابراهيمي، گروه برزين( مشهد )به سرپرستي امير حسين اسكندري و گروه سيوار به سرپرستي مهدي حاج قاسمي حائز رتبه هاي برتر اين بخش شدند.
*در بخش كلاسك غير ايراني:
انسامبل مارتينو از تهران به سرپرستي مهرداد غلامي، اركستر دانشجويان پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران لوريس هويان حائز رتبه‌هاي اول تا دوم شدند اين بخش رتبه سوم نداشت.
*بخش رقابتي شاخه آواز جمعي:
گروه صمات به رهبري "آزاده عظيمي"، كراي ماهان به سرپرستي"نيما فاتحي" و گروه آوازي دامور به سرپرستي" فراز خسروي دانش" لوح تقدير و تنديس اين دوره از جشنواره را به خود اختصاص دادند.

دوشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1494]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن