تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815546641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت بنزين در آمريكا ركورد زد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: قيمت بنزين در آمريكا ركورد زد
روند صعودي قيمت بنزين در بازار آمريكا تحت تاثير تحريم‌ها عليه ايران در سال 2012 ميلادي نيز همچنان ادامه داشته و به بالاترين ركورد سال جاري رسيد.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل خبرگزاري آسوشيتد پرس ؛ ميانگين قيمت هر گالن بنزين در بازار آمريكا به بيش از 3.53 دلار رسيده است كه بالاترين رقم از ابتداي سال 2012 تاكنون به شمار مي رود.

بر اساس اين گزارش قيمت بنزين در آمريكا از ابتداي ژانويه تا كنون 25 سنت رشد داشته است . كارشناسان انرژي بر اين باورند كه قيمت هر گالن بنزين در آمريكا تا اواخر آوريل به بيش از 4.25 دلار خواهد رسيد.

"مايكل لينچ" كارشناس ارشد موسسه تحقيقات اقتصادي و انرژي آمريكا تاكيد كرد : افزايش قيمت بنزين به مرز 4 دلار در هر گالن موجب واكنش مردم خواهد شد. اين مساله موجب خواهد شد تا هزينه بنزين خانوارهاي آمريكايي از 60 دلار در ماه دسامبر به بيش از 80 دلار افزايش يابد و فشار مالي زيادي به مردم وارد خواهد شد .

گفته مي شود ، افزايش تنش در روابط ايران و غرب و رشد تقاضا در بازارهاي آمريكا و اروپا به علت سرماي زمستان نقش مهمي در افزايش قيمت نفت داشته است . قيمت نفت سبك آمريكا نيز نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 19 درصد رشد داشته است . افزايش قيمت بنزين به ضرر هزينه هاي مصرفي بخش خصوصي و در نتيجه رشد اقتصادي آمريكا خواهد بود . درصورتيكه روند صعودي قيمت بنزين در آمريكا طي يك سال آينده ادامه يابد و رشد 25 سنتي قيمت بنزين پابرجا باشد بيش از 35 ميليارد دلار هزينه بيشتر بر اقتصاد آمريكا تحميل خواهد شد .

مردم آمريكا سال گذشته 8.4 درصد درآمد خود را براي خريد بنزين هزينه كردند كه اين رقم دو برابر بيشتر از ده سال گذشته است . پيش بيني مي شود تقاضاي بنزين امسال در آمزيكا به پايين ترين حد خود در يازده سال اخير برسد .

افزايش قيمت بنزين به مساله مهمي در انتخابات رياست جمهوري تبديل شده است ." نيوت گينگريچ" نامزد جمهوري خواه رياست جمهوري آمريكا تا كنون بارها خواستار افزايش توليد نفت در داخل اين كشور و استقلال انرژي آمريكا شده است . وي در اين باره تاكيد كرد :مهمترين هدف من كاهش قيمت بنزين در آمريكا به كمتر از 2.50 دلار در هر گالن است تا خانوارهاي بازنشسته آمريكايي نيز بتوانند به راحتي از خودرو هاي شخصي خود استفاده كنند ./ا

دوشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن