تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804520507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگروه توسعه؛ ظرفيت مغفول مانده لرستان / دستور رييس جمهور براي پيگيري روي زمين مانده!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كارگروه توسعه؛ ظرفيت مغفول مانده لرستان / دستور رييس جمهور براي پيگيري روي زمين مانده!
كارگروه توسعه لرستان قرار بود بهشت گمشده اي باشد كه اجرايي شدن مصوبات آن لرستان را توسعه يافته و آباد رقم بزند ولي همچنان دستور رئيس جمهوري براي پيگيري مسائل استان در اين كارگروه روي زمين مانده است.


به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛پس از سفر دور دوم هيئت دولت به لرستان رهاوردي كه از اين سفر موجب خوشحالي مردم و مسئولان استان شد تصويب كارگروه توسعه و عمران لرستان با حضور وزرا و به رياست معاون اول رئيس جمهوري بود.

ماهها انتظار براي تشكيل جلسه كارگروه توسعه لرستان

ماهها طول كشيد تا لرستان ميزبان اعضاي اين كارگروه باشد ولي بالاخره با پيگيريهاي نمايندگان استان و كمك اصحاب رسانه بالاخره اين نشست در روز يازدهم اسفندماه سال 88 در حالي كه بيم آن مي رفت با توجه به زمان برگزاري نتيجه اي در پي نداشته باشد در مركز اين استان تشكيل شد.

در اين كارگروه وزراي بهداشت و درمان، راه و ترابري، جهاد كشاورزي، نيرو، مسكن و شهرسازي، صنايع و معادن و معاونت هاي راهبردي و ميراث فرهنگي رياست جمهوري عضو هستند و رياست اين كارگروه بر عهده معاون اول رئيس جمهوري قرار دارد.

در مجموع نخستين و تنها جلسه كارگروه توسعه و عمران استان لرستان به مدت يك روز در يازدهم اسفندماه 88 برگزار شد تا نتيجه اين نشست يك روزه بيش از 50 مصوبه مهم باشد كه مسئوليت اطلاع رساني اين مصوبات را معاون اول رئيس جمهوري بر عهده گرفت.

مصوباتي كه روي كاغذ باقي ماند

از جمله مباحث و مطالبات مهم در نظر گرفته شده در مصوبات اين كارگروه كه تصميمات گرفته شده در آن در حكم جلسه هيئت دولت است مي توان به تعيين تكليف احداث نيروگاه سيكل تركيبي خرم آباد، جابجايي كارخانه سيمان، آزادسازي حريم قلعه فلك الافلاك، ايجاد صنعت واگن سازي در دورود و ... اشاره كرد كه هنوز اين مصوبات رنگ اجرا به خود نگرفته است.

اين در حاليست كه در اين كارگروه مصوب شد كه به منظور رفع مشكل واحدهاي بحران دار و فعالسازي اين واحدها وزارت صنايع و معادن در كارگروه حمايت از توليد، نقدينگي مورد نياز و استمهال بدهي هاي واحدهايي كه سازمان صنايع و معادن لرستان بحران آنها را خارج از حيطه و توان واحد مي داند در سال 89 در اولويت قرار دهد.

همچنين وزارت صنايع و معادن نسبت به مطالعه و احداث 20 طرح صنعتي با مشاركت بخش خصوصي به ميزان 49 درصد و سرمايه گذاري 51 درصدي توسط سازمان گسترش نوسازي صنايع ايران در شهرستانهاي استان با توجه به قابليت و پتانسيل هاي هر شهرستان در سال 89 مكلف شد در حاليكه مطابق آخرين اظهارات رئيس قبلي سازمان صنايع و معادن استان لرستان اين مصوبه ظرفيت عملياتي شدن را ندارد.

مصوبه اي كه براي اجرايي نشدن خلق شده بود!

از طرف ديگر اولين خبر معاون اول رئيس جمهوري از جلسه كارگروه توسعه و عمران لرستان مربوط به ايجاد 120 هزار شغل جديد در بيكارترين استان كشور بود تا با وجود خوشحالي اوليه از اعلام اين خبر، موضوع چگونگي ايجاد اين تعداد شغل از سوي خبرنگاران مورد سئوال قرار گيرد.

اينكه اين تعداد شغل بايد از چه طريقي و با چه ساز و كاري در استان لرستان ايجاد شود پس از سفر معاون اول رئيس جمهوري از ديگر مسئولان استان نيز پرسيده شد ولي در مقابل سئوال متعدد اصحاب رسانه جوابي منطقي و معقول از سوي هيچ كس شنيده نشد تا اين شائبه پيش بيايد كه اين مصوبه از ابتدا براي اجرايي نشدن خلق شده است!

به هر روي از تاريخ تصويب كارگروه توسعه و عمران لرستان بيش از چهار سال مي گذرد و تنها رهاورد اين مصوبه، برگزاري يك جلسه كارگروه توسعه و عمران است كه بخش اعظمي از مصوبات اين جلسه نيز بلاتكليف و عملياتي نشده باقي مانده است.

دستور رئيس جمهوري به معاون اول خود در جمع مردم خرم آباد

با اين حال در سفر سوم هيئت دولت نيز رئيس جمهوري با عنايت به مشكلات استان در سخنراني كه در جمع مردم خرم آباد داشت به منظور پيگيري مشكلات و موانع استان لرستان، معاون اول خود را مامور پيگيري و رسيدگي به اين مشكلات كرد.

از آن تاريخ تاكنون نيز نزديك به يك سال مي گذرد ولي هنوز مردم لرستان شاهد تحقق دستور رئيس جمهوري نبوده اند و اين دستور دكتر محمود احمدي نژاد روي زمين باقي مانده است.

35 مصوبه كارگروه توسعه لرستان عملياتي نشده است

معاون عمراني استانداري لرستان در اين رابطه به خبرنگار باشگاه جوان گفت: جلسه كارگروه توسعه و عمران استان لرستان كه در سال 88 برگزار شد داراي 54 مصوبه بوده است.

حميد خورشيدوند ادامه داد: اين در حاليست كه از اين تعداد مصوبه 35 مصوبه عملياتي نشده و 11 مصوبه نيز در دست اقدام است.

وي تصريح كرد: تاكنون تنها هشت مصوبه از مجموع مصوبات كارگروه توسعه و عمران لرستان زمينه عملياتي شدن پيدا كرده است.

اين سخنان معاون عمراني استانداري لرستان در حالي مطرح مي شود كه پيش از اين نيز نايب رئيس كميسيون عمراني مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه جوان از عدم اجراي مصوبات اين كارگروه انتقاد كرده بود.

قدمي از سوي معاون اول رئيس جمهور برداشته نشد

محمد رضا ملكشاهي راد با بيان اينكه قدمي از سوي معاون اول رئيس جمهور براي برگزاري كارگروه توسعه لرستان برداشته نشده است، خواستار تحقق وعده رئيس جمهور در اين زمينه شد.

وي ادامه داد: رئيس جمهور در زمان سفر خود به لرستان در جمع مردم اين استان قول جبران عقب ماندگي استان را با پيگيري مصوبات اين كارگروه داده بود.

نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه رئيس جمهوري وظيفه پيگيري مصوبات و جبران عقب ماندگي لرستان را به معاون اول خود يعني محمد رضا رحيمي سپرده بود، عنوان كرد: متاسفانه اين در حاليست كه با گذشت نزديك به يك سال هيچ اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته است.

ملكشاهي راد با اشاره به اينكه متاسفانه تا كنون هيچ كس در اين زمينه قدمي برنداشته است، بيان داشت: ما انتظار داشتيم وقتي كه رئيس جمهور در جمع مردم اين استان وعده دادند كه ما اين كار را انجام مي دهيم حداقل ظرف مدت يك هفته تا 10 روز اين موضوع در دستور كار قرار بگيرد.

به هر روي اميد مي رود هر چه سريعتر معاون اول رئيس جمهوري با برگزار كردن دوباره جلسه كارگروه توسعه و عمران لرستان به اين وعده دكتر محمود احمدي نژاد جامه عمل بپوشاند./س

يکشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن