تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813240336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابهام در ميزان حمايت مالي از صنعت در مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: ابهام در ميزان حمايت مالي از صنعت در مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها
در حالي كه گفته مي‌شود زمان زيادي تا اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها باقي نمانده است، برنامه‌هاي وزارت صنعت براي توليدكنندگان همزمان با اجراي گام دوم اين قانون با ابهام روبرو است و در عين حال رئيس ستاد تحول صنايع نيز از اعلام برنامه وزارت صنعت در اين مورد خودداري مي‌كند.
به گزارش فارس، سيد‌رضا فاطمي امين، رئيس ستاد تحول صنايع ديروز در يك نشست خبري با بي‌پاسخ گذاشتن برخي سؤالات خبرنگاران در مورد برنامه وزارت صنعت همزمان با اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها گفت: زود است در مورد سهم صنعت از يارانه‌ها در مرحله دوم هدفمندي و سياستهاي وزارت صنعت براي اين مرحله صحبت كنيم.
وي ادامه داد: در مرحله اول هدفمندي، قيمت‌هاي انرژي مديريت شد اما اين به معناي آن نيست كه در مرحله دوم نيز همه چيز مانند مرحله اول ادامه داشته باشد.
وي تصريح كرد: برخي پيش‌فرض‌هاي ما درست بود. بخشي از زير‌ساخت‌ها براي اجراي مرحله اول هدفمندي يارانه‌ها آماده شد و در حال حاضر نيز حدود دو ماه است كه بر روي برنامه‌هاي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها متمركز هستيم.
وي ادامه داد: مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها در بخش صنعت با توجه به تجربه مرحله اول و شرايط اقتصادي كشور اجرايي مي‌شود،بنابراين نمي‌توان به طور كلي گفت كه مرحله دوم چقدر مي‌تواند براي بخش صنعت مشكل ايجاد كند.
فاطمي امين با بيان اينكه از كل گاز مصرفي كشور حدود 17.5 درصد به بخش فولاد و حدود 15 درصد به صنعت سيمان اختصاص دارد، گفت: مصرف انرژي در عمده بنگاه‌ها سهم بزرگي ندارد، بلكه مشكلات مهم‌تري مانند نوسان نرخ ارز طي ماه‌هاي اخير براي بخش توليد مشكل‌ساز شده است.
وي با اشاره به اينكه اجراي مرحله اول هدفمندي يارانه‌ها برخي بنگاه‌ها را با چالش روبرو كرد، گفت: برخي بنگاه‌ها دچار مشكل شده‌اند و برخي نيز با تعديل نيرو روبرو بوده‌اند اما اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها باعث به هم ريختگي بخش صنعت نشد.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد مشكلات اصلي بخش صنعت همزمان با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها چه بوده است؟گفت: به جزء آجر و ريخته‌گري كه صنايع پرمصرفي محسوب مي‌شوند، عمده مصرف انرژي در بنگاه‌هاي محدودي صورت مي‌گيرد، تقريباً تعداد واحدهاي پرمصرف كمتر از 100 بنگاه توليدي است و حدود 60 درصد مشكلات بخش توليد به تأمين مالي به لحاظ محيط كسب و كار مربوط مي‌شود.
معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت ادامه داد: در عين حال بسياري از بنگاه‌ها به ويژه بنگاه‌هاي كوچك خوب مديريت نمي‌شوند كه براي حل اين مشكل، اجراي آزمايشي طرح سام با هدف ارائه مشاوره به توليد‌كنندگان جهت افزايش بهره‌وري صورت گرفته است.
وي در پاسخ به سؤال ديگري كه از براي تأمين مالي بخش صنعت در اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها چه برنامه‌اي پيش‌بيني كرده‌ايد؟ گفت: الان زود است كه پاسخ اين پرسش داده شود اما طي سه هفته اخير 140 ميليارد تومان پروژه بزرگ از محل صندوق توسعه ملي و بانك سپه معرفي شده‌اند و معرفي بنگاه‌هاي بزرگ و كوچك آغاز شده است.
فاطمي امين در پاسخ به سؤالي كه سهم صنعت از يارانه‌ها در لايحه بودجه 90 به چه صورت ديده شده و پيش‌بيني وزارت صنعت در اين مورد چه عددي است نيز گفت: الان زود است اعلام كنيم.
فاطمي امين در پاسخ به سوالي در مورد برنامه صنعت در فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها نيز گفت: برخي از سياست‌هاي اقتصادي را نمي‌توان اعلام كرد زيرا ممكن است آثار بدي از خود نشان دهد.
وي تأكيد كرد: قيمت حامل‌هاي انرژي هنوز نهايي نشده ولي اميدواريم مانند مرحله اول شيب‌ قيمت‌ها براي بخش صنعت ملايم باشد و بنگاه‌ها با چالش جدي روبرو نشوند.
وي در مورد احتساب صنايع انرژي‌بر نيز گفت: در مرحله اول برخي از صنايع كه به عنوان انرژي‌بر محسوب مي‌شوند در واقع انرژي‌بر نبودند اما به خاطر اينكه اطمينان بيشتري حاصل كنيم آنها را در اين ليست قرار داديم.
معاون وزير صنعت افزود: در مرحله دوم هدفمندي، ليست صنايع انرژي‌بر اصلاح مي‌شود و سعي داريم بنگاه‌هاي كوچك كمترين آسيب را ببينند زيرا بنگاه‌هاي بزرگ به راحتي به ما دسترسي دارند.
فاطمي امين در حالي به سوالات و ابهام خبرنگاران در مورد برنامه بخش صنعت براي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها پاسخ مشخصي نداد كه پس از اتمام نشست خبري به گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار روزنامه دولتي ايران پرداخت.

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن