تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803280805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرقت بلوتوثي !


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: سرقت بلوتوثي !


خبرگزاري آريا- مواظب هكرهاي تلفن همراه باشيد اين افراد به طرق بسيار حرفه اي اطلاعات شخصي و محرمانه موجود در تلفن همراه را مي دزدند و مي توانند با افشاء اين اسرار افراد صدمات خانوادگي زده حيثيت افراد را به خطر بيندازند.
به گزارش خبرگزاري آريا، آنچه در اين گزارش مي خوانيد يك تجربه واقعي است كه براي در امان ماندن از اين خطاي بزرگ بايد گوشي تلفن همراه تان را كاملا از هر نوع شماره ، عكس خصوصي ، فيلم خانوادگي و پيامك خالي كنيد .
شرح ماجرا :آشنايي من با اين هكر خيلي اتفاقي بود ماجرا از آنجا شروع شد كه اتومبيل شخصي من در محل نزديكي تردد اتوبوسهاي بي آرتي دچار نقص فني شد و من مجبور شدم آن روز سوار اتوبوس شده به خونه برم.
داخل اتوبوس جواني تقريبا 20 ساله يك گوشي موبايل با صفحه مانيتور نسبتا بزرگ در دست داشت و به ميله منطقه وسطي اتوبوس تكيه كرده بود و شديدا سرگرم بازي با گوشي خود بود .
متوجه نبود كه مانيتور گوشي اش در ناحيه ديد من قرار دارد چون قد او نسبتا از من كوتاه تر بود و شديدا در عمق بازي با گوشي غرق بود از اطراف خود كاملا بي خبر بود .
ناخود آگاه متوجه شدم تصوير بزرگ بر روي گوشي موبايل مرد جوان كه عكس خصوصي يك خانم جوان بود و معلوم بود عكس به حالت خانوادگي و بي حجاب تهيه شده شباهت بسيار زيادي با خانم جواني كه كمي جلوتر در قسمت بانوان سرپا ايستاده دارد .
ناگهان جوان متوجه شد كه مانيتورش را من ديده ام بلافاصله آن را از ديد من دور كرد و خواست خود را بي تفاوت نشان دهد و چون ديد من حواسم به اوست خودش را به من نزديك كرد و گفت : بازي هاي گيمي خوبي وارد بازار شده اوقات فراغت جوانان را شديدا پر مي كند .
بهش گفتم : چه شباهت عجيبي ! عكس مانيتور شما خيلي شيبه اين خانم روبرويه .با شما نسبتي داره؟
گفت : هيس ! يواش خوب معلومه چون عكس خودشه !
گفتم : همسرتونه؟
در جواب گفت : نه بابا نمي شناسمش !
به مرد ناشناس گفتم : پس عكسش تو صفحه گوشيت چي كار مي كنه؟
چون ديد من متوجه كارش شده ام جواب داد خوب معلومه موبايلش رو هك كردم .تازه عكسهاي بيشتري هم داره ! ببين !
سپس متوجه شدم يك پوشه اي كامل از عكسهاي خانوادگي او خانم روبرويي در اختيار اين جوان قرار دارد.
جوان تازه آشنا به من گفت : اين از حماقت خودشه كه عكس هاي خانودگي خودش را در معرض فروش گذاشته تا ديگرا آن را بدزدند و مورد سوء استفاده قرار دهند .
توضيح بيشتري خواستم و او در جواب گفت : اين خانم متوجه نبود بلوتوث گوشيش روشن بود و من به راحتي وارد شبكه اش شدم و اطلاعاتش را هك كردم .
مسير حركت ما طولاني شد و در اين حين او به من ياد داد كه اگر بلوتوث كسي روشن باشد بدون اطلاع آن شخص يك هكر حرفه اي به راحتي مي تواند همه اطلاعات گوشي او را از شماره تلفن ها گرفته تا عكسها و فيلمها و پو شه هاي مخفي و محرمانه همه را بدزدد .
او گفت : مسير طولاني رفت و آمد اتوبوسهاي تند رو را انتخاب مي كند تا براي سرگرم شدن اطلاعات گوشي هاي بلوتوث روشن مردم را بخوانم و در اين اتوبوس شلوغ افراد زيادي پيدا مي شوند كه بلوتوثهاي خود را روشن مي گذارند .
بهش گفتم از اين كار چه چيزي عايد تو ميشه ودر جواب گفت : اين كار براي من سر گرمي است و در آخر وقت موقع رفتن به منزل همه آنان را پاك مي كنم ولي اگر بخوام ميتونم بعدا به اون خانم زنگ بزنم و ازش در خواست پول كنم و اگر پرداخت نكرد عكسهاشو به همه بفرستم .
تازه متوجه شدم مردم نا آگاهانه ممكن است در چه دام خطرناكي گرفتار شوند و با يك غفلت به يك باره اسرار زندگي خود را خيلي آسان در دسترس سودجويان ببينند.
بايك غفلت ممكن است آبروي آدم برود و انگشت نماي خاص و عام بشود و همه بگويند اين عكس همسر فلاني است و اين عكس خانوادگي و خصوصي فلاني است .
او توضيح داد : مردم معمولا در داخل اتوبوس براي رد و بدل نمودن آهنگ و پيام بلوتوث هاي خود را روشن ميگذارند و اگر تلفن همراه خود را مجهز به نرم افزار هك كنيم در عرض چند دقيقه مي توانيم اطلاعات اين افراد را هك كنيم.
هركس كه بلوتوثش روشن باشد يا هكر است يا طعمه! بايد مواظب باشيم در دام اين افراد گرفتار نشويم .
اما هك كردن تلفن با بلوتوث تنها تخصص او نبود او ميدانست كه چگونه در يك چشم بهم زدن گوشي همراه يك نفر ديگر را به بهانه تمام شدن شارژ مي شود قرض گرفت تا به مادر مريض زنگ زد و در عرض چند ثانيه كدي وارد آن كرد و بعدا هم اطلاعات آن را هك كرد وهم كاري كرد تا تمام هزينه هاي مكالمات من يه حساب آن فرد منظور شود .
او توضيح داد : با ارسال اس ام اس هم ميشود تلفن را هك كرد . كافي است نرم افزار خاصي كه قيمت بسيار كمي دارد از بازار خريدار كرد و بر روي گوشي نصب نمود با ارسال يك اس ام اس قلابي براي طعمه به محض باز كردن پيام گوشي ما هك مي شود بدون اينكه كوچكترين بويي ببريم .
دود از سرم بلند شد تازه متوجه شدم چه خطراتي كه ميشود از طريق اين گوشي همراه آدم را تهديد كند حتي آبروي آدم برباد برد بدون اينكه متوجه باشد .

تشخيص تخصصي آسيب :بدون شك در اين قضيه صاحبان تلفن هاي همراه مقصر اصلي مي باشند داشتن آگاهي لازم در زمينه خاموش كردن بلوتوث ها در اماكن عمومي و شلوغ مي تواند مشكل را حل نمايد .

مجازات قانوني : بر اساس ماده (1) قانون جرايم رايانه اي و خاص كه سال گذشته به تصويب رسيد هركس به طور غير مجاز به داده ها يا سيستم هاي رايانه اي يا مخابراتي كه بوسيله تدابير امنيتي حفاظت شده است دسترسي يابد به حبس از 91 روز الي يك سال يا جزاي نقدي از 5 ميليون تا 20 ميليون محكوم خواهد شد .

اقدامات پليس : اداره كل مبارزه با جرايم خاص رايانه اي در پليس اگاهي ناجا رسما شروع به فعاليت نموده و در كليه مراكز استان نيز فعال خواهد شد.پليس به استناد قانون فوق الذكر دزدي اطلاعات شخصي افراد از طريق هك اطلاعات را جرم مي داند .و هر روز در حال تكميل كادر فني خود براي مبارزه با جرايم رايانه اي است .

تجزيه و تحليل : علي رغم وجود ماده قانوني و تلاش پليسي براي دستگيري هكر هاي اطلاعاتي و دزدان اسرار مردم به نظر ميرسد يك آگاهي عمومي و احتياط لازم در مورد اين مسئله مي تواند مشكل را حل كند يعني براي در امان ماندن از شر هكر ها و جلوگيري از افشاء مسايل خانوادگي و حفظ حريم خانوادگي كافي است يك سري مسايل امنيتي را رعايت كنيم .

راه حل براي درامان ماندن از شر هكر ها :

1 – در محيط هاي عمومي و اماكن شلوغ به هيچ وجه بلوتوث خود را روشن نگذاريد .

2 – گوشي تلفن همراه را كاملا از هر نوع شماره ، عكس ، فيلم و پيامك خالي بگذاريد .

3 – در رد وبدل نمودن بلوتوث با افراد دقت كنيد .

4 – پيامك هاي مشكوك را هيچ موقع باز نكنيد .

5 – به رايانه هاي متصل به شبكه اينترنت اعتماد نكنيم و هيچ گونه اطلاعات محرمانه در آن قرار ندهيم .

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن