تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805164188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير اطلاعات: جنگ تمام‌عيار عليه ايران در جريان است


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: وزير اطلاعات: جنگ تمام‌عيار عليه ايران در جريان است
حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات روز پنجشنبه ‌در همايش «مسجد، حماسه حضور دشمن‌شكن» كه با حضور ‌‌ائمه جماعات استان تهران و به همت مركز رسيدگي به امور مساجد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد، با اشاره به حضور ‌گسترده و آگاهانه مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال، اين حضور را ‌نشانه بصيرت، هوشياري و آگاهي ملت ايران دانست.

وي در بخش ديگري از سخنانش در تشريح برنامه‌ها و اهداف دشمنان ‌در ‌انتخابات مجلس نهم تصريح كرد: ‌ائمه جمعه مي‌توانند در ‌خنثي كردن توطئه‌هاي دشمن با بصيرت‌بخشي و تبيين امور براي مردم، نقش ويژه و مؤثري ايفا كنند.

وزير اطلاعات ‌بر تبيعت از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در تمامي امور تأكيد كرد و افزود: از منظر دستگاه اطلاعاتي، جنگي تمام‌عيار و همه‌جانبه عليه جمهوري اسلامي در حال اجراست و اين يك شعار و تحليل نيست، بلكه ‌براساس اطلاعات دقيق مي‌گويم كه ‌در وضع يك جنگ نرم سنگين هستيم و وزارت اطلاعات با توجه به اطلاعات دقيق خود اين موضوع را مطرح مي‌كند و مي‌گويد كه دشمن طراحي‌هاي گسترده‌اي ‌در تمام حوزه‌هاي مختلف عليه جمهوري اسلامي طراحي كرده و اين باعث شده است كه تهديدها و آسيب‌پذيري‌هايي به وجود بيايد و در كنار آن فرصت‌هايي هم خلق شود.

مصلحي اضافه كرد: بنا به دلايل متعدد و اطلاعات موجود، هيچ چيزي به اندازه بصيرت‌بخشي در شرايط پيش رو و امروزي نمي‌تواند موثر و مفيد باشد كه اين بصيرت‌بخشي در قالب آگاهي‌بخشي و تحليل سياسي بروز مي‌كند.

وزير اطلاعات با بيان اين‌كه با بصيرت‌بخشي‌هاي مقام معظم رهبري و به لطف خداوند، نظام توانسته در موقعيت‌هاي مختلف به پيش برود و بر چالش‌هاي مختلف فائق آيد. وي به حضور باشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن اشاره كرد و ‌اين حضور با شكوه را بيانگر بصيرت‌پذيري مردم دانست.

وزير اطلاعات همچنين با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور و تحريم‌هاي‌ ‌غرب عليه جمهوري اسلامي ايران ‌‌خاطرنشان كرد: ‌در اين شرايط مردم ‌هوشيارانه در صحنه حضور پيدا كردند و اين نشان‌دهنده موقعيت‌شناسي و بصيرت مردم است.

مصلحي با اشاره به اينكه ‌رهبر معظم انقلاب از سال 68 موضوع جنگ نرم و ‌تهاجم فرهنگي را به انحاي مختلف در سخنراني‌هاي خود مورد اشاره قرار داده‌اند، تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب در اين زمينه ‌32 مورد را از جمله مبارزه فرهنگي، تهاجم فرهنگي، بيماري فرهنگي، توطئه فرهنگي، سلطه فرهنگي و نبرد فرهنگي به كار برده‌اند و جنگ نرم هم آخرين عنواني بود كه ايشان در سال 88 در سخنان خود از آن استفاده كردند كه وقتي ‌به اين واژه‌ها توجه مي‌كنيم، مي‌بينيم ‌دشمن چه مسيرهايي را طي كرده و جلو آمده است، البته اين جلو آمدن به اين معنا نيست كه مقابله‌اي صورت نگرفته و ما اقدامي انجام نداده‌ايم اما ‌تاكيد مي‌كنم كه تمام واژه‌هاي به كار گرفته شده با توجه به طراحي‌ها، برنامه‌ريزي و ژله‌اي عمل كردن دشمن به كار رفته است.

وي با بيان اينكه دشمن در هر موقعيتي راهبرد تهاجمي و حمله خود را تغيير مي‌دهد، به واژه «خواص» ‌كه مقام معظم رهبري در سخنان خود به آن اشاره كردند، اشاره و خاطرنشان كرد: واژه خواص هم مفهوم مثبت و هم مفهوم منفي دارد كه ‌از باب مثبت آن مي‌توان به خواص مذهبي جبهه حق، اهل حق و با بصيرت اشاره كرد و از باب منفي آن نيز بيش از 13 مورد از جمله خواص بي‌بصيرت، مطرود، فرصت‌طلب، مصلحت‌انديش، منحط اخلاقي، دنياگرا، ‌ترسو، فاقد شجاعت و... به كار رفته است.

وزير اطلاعات ‌به جريانات سال ‌88 اشاره كرد و گفت: در اين جريان همه گروه‌هاي معاند نظام و انقلاب از انجمن حجتيه گرفته تا منافقين و موساد دست به دست هم دادند و همه كشورهاي منطقه هم ‌تقريباً ‌در اين ماجرا همراهي كردند.

وي گفت: وقتي مي‌گوييم بر همه تحركات اشراف اطلاعاتي داريم، شعار نيست و دوست و دشمن به اين موضوع اذعان دارند.

وزير اطلاعات افزود: جريان سال 88 به گونه‌اي بود كه تمام مجموعه‌ها با عنوان يك فرصت تلاش داشتند كار را تمام كنند و برنامه‌ريزي كرده بودند. شرايط داخلي كشور بعد از آن و تحولات بي‌سابقه در منطقه با عنوان بيداري اسلامي به ما القا مي‌كند كه يك نگاه جديد و نوين به موضوعات داشته باشيم و اين ناشي از تغيير ماهوي بسياري از پديده‌ها و تهديدات است. تغييرات جدي در حوزه تهديدات عليه نظام صورت گرفته و ما بايد اين تهديدها را بشناسيم و بدانيم كه ماهيت اين تهديدها عليه نظام تغيير يافته و ما با تهديدات جديد و نويني مواجه هستيم و در اين ارتباط هم بايد به چند نكته توجه كرد؛ از جمله ضرورت نگاه جديد به تهديدها و طراحي‌هاي جديد براي مقابله با آنها. مصلحي افزود: ‌تغيير ماهوي ‌‌تهديدات جديد به اين معناست كه همه دستگاه‌ها با طراحي‌هاي جديد بايد به اين عرصه وارد شوند و در اين ارتباط برنامه‌ريزي كنند. «‌از ابتداي پيروزي انقلاب، استكبار به رهبري آمريكا در مقاطع مختلف راهبردهاي مختلفي را در مواجهه با نظام طراحي كرده است و تلاش كرده كه آنها را عملياتي كند. اولين موضوع آن ساختارشكني بود و در واقع تلاش داشت كه ساختار نظام را به هم بريزد و پس از آنكه موفق نشد، تاكتيك و استراتژي تغيير رفتار را در پيش گرفت و در كنار خانه مسئولان لانه كرد.»

وزير اطلاعات ادامه داد: قبل از پيروزي انقلاب سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس و موساد در كشور ما فعال مايشا بودند، ولي بعد از پيروزي انقلاب تمام سيستم آنها به هم ريخت، ولي ‌آنها كار را رها نكرده‌اند.

مصلحي اضافه كرد: ‌‌آنها بعد از تاكتيك تغيير رفتار و عدم حصول نتيجه، استراتژي حاكميت دوگانه سپس مهار منطقه‌اي و در ادامه مهار داخلي را در پيش گرفتند و در واقع تلاش كردند كه از درون، ضربه وارد كنند و جريانات 88 در اين راستا بود.

وي گفت: در ادامه، آنها استراتژي دو قطبي‌سازي جامعه را در پيش گرفتند و بايد توجه كنيم كه در مجموع، رويكردهاي جديد آمريكا مبتني بر قدرت هوشمند است و در واقع آنها استراتژي خود را بر اساس فرصت‌هاي داخلي تعريف كرده و ‌نگاه مي‌كنند كه وضع داخلي چگونه است و متناسب با آن استراتژي‌شان را تبيين مي‌كنند و در چنين شرايطي ما به يك نوع مديريت هوشمند براي مقابله با تهديدها احتياج داريم.

وزير اطلاعات ‌به انتخابات مجلس نهم اشاره و تصريح كرد: ‌انتخابات مجلس نهم اولين انتخابات بعد از جريانات سال ‌88 بوده و از اهميت بالايي برخوردار است. جريان‌هاي سياسي غير‌خودي، غير‌همسو و گروه‌هاي ضد انقلاب به دنبال اين هستند كه از اين انتخابات و از اين فرصت سوءاستفاده كنند.

مصلحي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران يادآور شد‌: كليدواژه‌هاي صحبت‌هاي رهبري در نماز جمعه اخير، تاكيد بر حضور گسترده مردم، ايجاد مجلسي صالح، قوي، سالم، وجود رقابت سالم بين كانديداها و هوادارانشان، دقت مجريان انتخابات و مراقبت از امنيت كشور و حفظ هوشياري بود.

وي ‌به راهبرد دشمن در اين انتخابات هم اشاره كرد و گفت: آنها بر چهار راهبرد تمركز دارند؛ اول اين كه تلاش دارند انتخابات را به يك چالش امنيتي براي نظام تبديل كنند، از طرف ديگر مشاركت مردم در انتخابات را كاهش دهند و به دنبال تسخير مجلس هستند و در آخر هم به دنبال ناكارآمد جلوه دادن مدل جمهوري اسلامي ايران در سطح منطقه و بين‌الملل هستند، چراكه در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران در منطقه تبديل به يك الگو شده و حضور گسترده مردم در انتخابات اين مدل را تثبيت مي‌كند و دشمن به دنبال اين است كه اين مدل را از بين ببرد.

مصلحي با بيان اينكه دشمنان نظام از مشاركت حداكثري مردم نگران هستند و در راستاي كاهش مشاركت مردم سرمايه‌گذاري مي‌كنند، گفت: نقطه مشترك دشمنان نظام و ضد انقلاب داخل در اين راستا در واقع پيرامون راهبرد تلاش در راستاي كاهش مشاركت مردم و ايجاد چالش امنيتي براي نظام است و براي كاهش مشاركت مردم تاكتيك‌هايي را برنامه‌ريزي كرده‌اند و در فضاي رسانه‌اي‌شان اين موضوع را مي‌بينيم و متأسفانه برخي از اثرات منفي هم در جامعه ما داشته ‌و خوشبختانه با فرمايشات مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه، اين فضا تغيير كرد و توطئه‌هاي دشمن نقش بر آب شد.

وي ‌به دسته‌بندي و سطوح برنامه‌ريزي دشمن اشاره كرد و افزود: دشمنان سراغ يك گروه و دسته نمي‌روند و براي همه گروه‌ها برنامه‌ريزي مي‌كنند. با توجه به اطلاعات موجود، راهبرد دشمنان نظام براي تأثيرگذاري در انتخابات را مي‌توان در سه سطح دسته‌بندي كرد؛ از جمله تلاش براي تاثيرگذاري بر مسئولان نظام، تلاش براي تاثيرگذاري بر جريانات سياسي و همچنين تلاش و برنامه‌ريزي براي تاثيرگذاري بر افكار عمومي جامعه كه در هر سه سطح، دشمن طراحي‌هايي كرده است.

مصلحي ‌به تلاش‌هاي دشمن براي ‌تاثيرگذاري‌ بر انتخابات مجلس اشاره كرد و گفت: آنها برنامه‌ريزي‌هايي در اين ارتباط انجام داده‌اند كه از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به تلاش براي بر هم ريختن تعادل جامعه با ايجاد شوك‌هاي كاذب به خصوص در زمينه اقتصادي از جمله در زمينه ارز و سكه اشاره كرد كه بعضي از خودي‌ها با بي‌توجهي به اين موضوع دامن زدند و در واقع دشمنان برنامه‌ريزي مي‌كنند كه تعادل رواني جامعه را به هم بريزند.

وي با اشاره به تلاش و برنامه‌ريزي آنان براي القاي ياس و نااميدي در بين مردم تصريح كرد: آنها در راستاي بحران‌نمايي كاذب از وضع كشور تلاش مي‌كنند.

وزير اطلاعات ‌‌به مصاحبه‌اي كه در آن فردي صحبت از ايجاد قحطي در كشور كرده بود، اشاره كرد و گفت: يك آقايي مصاحبه مي‌كند و صحبت از قحطي در كشور مي‌كند و وقتي كه مي‌گوييم مستند اين حرفت چه بوده و دلايلتان را بگوييد، مي‌گويد كه نمي‌دانم چه شد اين را گفتم و وقتي يك ذره ناخن مي‌زنيم، مي‌بينيم كه دشمنان با واسطه‌هاي مختلف سعي مي‌كنند اين‌گونه القائات را داشته باشند. اطرافيان بايد مراقب باشند زيرا دشمنان طراحي‌هاي جديدي در اين‌گونه مباحث دارند. ديديم يك آدم خودي اين حرف را زد و ماهواره‌ها و رسانه‌هاي آنها با استناد به اين حرف چه جوي را ايجاد كردند.مصلحي افزود: آنها سعي مي‌كنند از وضع كشور توسط عوامل داخلي‌شان سياه‌نمايي كنند.

آنها از طرف ديگر به دنبال نشان دادن ناكارآمدي نظام، القاي تقابل بين بزرگان و عالمان ديني در كشور و تضعيف و تخريب چهره‌ها و پايگاه‌هاي مهم نظام از جمله بسيج، سپاه و روحانيت هستند و از طرف ديگر دستاوردهاي نظام را زير سؤال مي‌برند و تلاش مي‌كنند تا با آستانه تحمل مردم بازي كنند و در بين توده‌هاي مردم هراس، بي‌اعتمادي نسبت به حاكميت و هيجان‌هاي كاذب و جوسازي ايجاد كنند.

وزير اطلاعات با اشاره به تلاش دشمنان براي زير سؤال بردن دستاوردهاي نظام به موفقيت دانشمندان هسته‌اي اشاره كرد و ادامه داد: اگر كسي به پشت صحنه اين تحريم‌ها و اقداماتي كه دشمن انجام مي‌دهد، نگاه كند، مي‌فهمد كه موفقيت‌هايي كه دانشمندان ما كسب كرده‌اند، چقدر مهم و اثرگذار است.

مصلحي با بيان اينكه دشمنان تمام ظرفيت خود را به كار بردند كه نظام را با يك چالش امنيتي در موضوع انتخابات مواجه كنند و در واقع انتخابات را يك فرصت‌طلبي براي ضربه زدن به امنيت جمهوري اسلامي تلقي مي‌كنند، گفت: نمونه آن يك ضد انقلاب است كه در شبكه سيا مي‌گويد بايد انتخابات آتي مجلس ايران را به صحنه جنگ داخلي تبديل كرد.

وي به اهم محورها و برنامه‌هاي آنها براي ايجاد چالش امنيتي در اين عرصه اشاره كرد و يادآور شد: آنها تلاش مي‌كنند با برنامه‌ريزي و به كمك رسانه‌هاي خود براي نافرماني مدني بسترسازي كنند و از طرف ديگر انتخابات مجلس هميشه اين وضع را داشته است كه در برخي از جاها با توجه به وضع جغرافيايي، قومي و قبيله‌اي اصطكاك‌هايي به‌وجود مي‌آمده و مثلا در برخي از حوزه‌هاي انتخابيه ما شاهد اين اصطكاك‌ها بوده‌ايم و دشمنان تلاش مي‌كنند اين امر را تشديد و از آن سوءاستفاده كنند.

وزير اطلاعات ادامه داد: آنها در تلاش براي زمينه‌سازي اعتراضات مردمي، تلاش براي مطرح كردن طرح نظارت بين‌المللي، تلاش براي معرفي و حمايت از كانديداهاي داراي گرايشات قومي با هدف سوءاستفاده از ظرفيت قوميتي، ترويج روحيه قبيله‌گري، راه‌اندازي رقابت ناسالم انتخاباتي و برنامه‌ريزي در راستاي ايجاد تنش براي ايجاد بحران از طريق ايجاد نزاع‌هاي قومي و قبيله‌گرايي هستند. آنها از طرف ديگر در راستاي ترديدافكني و شبهه‌افكني در مورد سلامت انتخاباتند و متاسفانه برخي از خودي‌ها نيز در قالب رقابتي كه وجود دارد، بر اين طبل مي‌كوبند.

وي افزود: آنها به دنبال اغتشاش و آشوب خياباني هستند. در قضيه 25 بهمن ديديد آنها تمام تلاش خود را به كار بردند، هجمه‌هاي سنگيني را طراحي كردند و در مراكز استان‌ها آدرس دادند و محل تجمع را اعلام كردند ولي چه شد؟

وزير اطلاعات با بيان اين كه آنها در راستاي القاي عدم امنيت در كشور حركت مي‌كنند، تصريح كرد: با وجود تمام برنامه‌ريزي‌هاي گسترده، با كمك خداوند و عنايت مقام معظم رهبري و تلاش مسئولان، آنها در هيچكدام از اين زمينه‌ها به موفقيتي دست پيدا نكردند و نمي‌توانند كسب كنند.

مصلحي اضافه كرد: ما يك بحث تا انتخابات داريم، بحثي حين انتخابات داريم و بحثي بعد از انتخابات و آنها براي هر سه مقطع برنامه‌ريزي كرده‌اند. نكته اصلي اين است كه نبايد از راهبرد ژله‌اي و اقتضايي دشمن غافل شد. دشمنان نظام و انقلاب، تلاش كردند كه در ثبت نام‌ها تاثيرگذار باشند ولي به موفقيتي دست پيدا نكردند و شركت افراد براي ثبت نام در انتخابات قابل توجه بود؛ با آنكه محدوديت بيشتري از جمله مدرك تحصيلي اعمال شده بود و تأييد صلاحيت‌ها نيز قابل توجه بود. اكنون دشمنان از تسخير مجلس مايوس شده‌اند و اصل انتخابات و سطح مشاركت مردم را نشانه گرفته‌اند.

مصلحي با اشاره به بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه و چالش‌هايي كه كشورهاي اروپايي و آمريكايي با آن مواجه هستند، اظهار داشت: آنها به صورت جدي نگرانند كه الگوي جمهوري اسلامي در اين كشورها شكل بگيرد، درحالي‌كه اين الگو شكل گرفته است.

وزير اطلاعات گفت: آنها در واقع تلاش مي‌كنند كه الگوي جمهوري اسلامي در منطقه تثبيت نشود و از منظر غربي‌ها در حال حاضر بهترين فرصت براي ايجاد چالش امنيتي و مهار دروني قدرت نرم نظام است و سعي مي‌كنند از فرصت انتخابات در اين راستا و براي تحقق اين هدفشان سوءاستفاده كنند.





شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن