تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813071479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزنامه هاي هندي، رژيم صهيونيستي را مسبب انفجار دهلي دانستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روزنامه هاي هندي، رژيم صهيونيستي را مسبب انفجار دهلي دانستند
دهلي نو - روزنامه هاي هندي طي دو روز اخير با چاپ مقالات و گزارش هاي متعدد نسبت به اتهامات رژيم صهيونيستي عليه ايران درخصوص انفجار روز دوشنبه هفته گذشته در دهلي نو،ابراز شك و ترديد كرده و حتي برخي از آنان معتقدند اين رژيم دراين انفجاردخالت داشته است.


به گزارش ايرنا،اين روزنامه ها در تحليل ها و مقالات خود نوشتند كه موساد سازمان اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در انفجار دهلي و ديگر انفجار ها دست داشته و اين رژيم به دنبال برهم زدن روابط ايران و هند و دستيابي به منافع خود در جنگ رواني عليه ايران است.

روزنامه اردو زبان "مشرق" در مقاله اي با عنوان "آيا اين حمله توسط خود اسرائيل تدارك ديده شده است؟ " نوشت: صحت و درستي اين سووال بعد از تكميل تحقيقات معلوم خواهد شد، اما با در نظر گرفتن شرايط مي توان گفت كه ممكن است اين حمله توسط خود موساد، سازمان اطلاعاتي اسرائيل، تدارك ديده شده باشد.

به نوشته اين روزنامه، ايران نمي تواند از اين حمله سودي ببرد ،بلكه متضرر خواهد شد و اين حمله به سود رژيم صهيونيستي است .

نشريه مشرق با يادآوري اعمال تحريم هاي اقتصادي از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران؛ مي نويسد:اما هند با توجه به سياست خارجي مستقل خود و عدم اعمال تحريم ها؛ موجبات ناراحتي شديد آمريكا، رژيم صهيونيستي و متحدين اين كشور را فراهم ساخته و ممكن است اين واقعه ،توطئه سنجيده اي براي آسيب زدن به روابط هند و ايران باشد.

دربخش ديگر اين مقاله آمده است كه اسرائيل بلافاصله بعد از اين حادثه ، ايران و حزب الله را به دست داشتن دراين انفجار متهم كرده و اين اقدام، شك و ترديدهاي بسياري برانگيخته و از سوي ديگر ايران مدعي است كه اين حمله توسط خود اسرائيل تدارك ديده شده است.

روزنامه اردو زبان اخبار مشرق نوشت: گرچه اسرائيل، ايران را مسوول انفجار دهلي نو قلمداد كرده، اما جالب است كه فناوري به كار رفته در اين حمله براي اولين بار در هند مورد استفاده قرار گرفته و اين فناوري توسط خود اسرائيل به وجود آمده است و با استفاده از همين فناوري، تاكنون شماري از دانشمندان ايراني ترور شده اند.

اين نشريه تصريح كرد كه نكته مثبت اين است كه دولت هند تحت تاثير تبليغات اسرائيل قرار نگرفته است.

به نوشته شرق، به اعتقاد كارشناسان بخش امنيتي؛ اسرائيل در گذشته نيز جهت ترور دانشمندان هسته اي ايراني از اين روش استفاده كرده است.

اين روزنامه نوشت: جزئيات اين واقعه دير يا زود مشخص خواهد شد، اما به نظر مي رسد كه هدف فوري اين حمله اين است كه هند روابط تجاري خود را با ايران قطع كند.

اين روزنامه اردو زبان افزوده است كه آمريكا و كشورهاي غربي از قبل براي نابود ساختن اقتصاد ايران، تحريم هاي زيادي عليه اين كشور اعمال كرده اند .

در پايان اين سرمقاله آمده است كه كشاندن جنگ غيرمستقيم كشورهاي خارجي به خاك هند و اعمال فشار عليه اين كشور، بخشي از سياست هاي آمريكا و اسرائيل مي باشد و ما قبلاً هم نوشتيم و دوباره تكرار مي كنيم كه برنامه اعمال فشار عليه هند تهيه شده است كه هند بايد با اين طرح، شجاعانه و هوشمندانه مقابله كند.

روزنامه هندي زبان "نوبهارت تايمز" نيز در سرمقاله اي نوشت كه نخست وزير رژيم صهيونيستي بلافاصله بعد از وقوع اين حادثه، ايران و حزب الله را مسوول آن دانست و اين رژيم بدون انجام تحقيقات به اين نتيجه رسيده است.

به نوشته اين روزنامه هندي، خود اين امر نيت اسرائيل را مشخص مي كند و اين مساله پنهان و محرمانه نمي باشد كه اسرائيل از گذشته به دليل پيشرفت هاي هسته اي ايران بر اتهام زني به اين كشور تاكيد داشته است.

دربخشي ديگري از اين مقاله آمده است: واقعيت اين است كه اسرائيل از مدت ها پيش نسبت به برنامه هسته اي ايران ايجاد ترس و نگراني مي كند و موساد، سازمان اطلاعاتي اسرائيل نيز متهم به ترور چهار تن از دانشمندان هسته اي ايران مي باشد.

روزنامه هندي "انقلاب" نيز درمقاله اي با عنوان "آيا اسرائيل صلح دوست و حزب الله تروريست است؟" نوشت: جالب توجه است كه در دهلي نو يك اتومبيل بمب گذاري شده منفجر مي شود كه در اثر آن فقط چهار تن از جمله يك زن جراحت هايي بر مي دارند، اما اين واقعه به بزرگ ترين خبر دنيا تبديل مي شود.

به نوشته اين روزنامه، آيا اخبار مربوط به ترور رهبران فلسطيني در كشورهاي ديگر توسط عوامل اسرائيلي نيز همين طور پوشش داده مي شود و اگر يك نفر اسرائيلي كشته شود، اسرائيل سراسر جهان و زمين و زمان را يكي مي كند؛ اما رسانه هاي جهان نسبت به قتل روزانه مردم بيگناه در فلسطين سكوت مي كنند.

رژيم صهيونستي با به سخره گرفتن همه قوانين بين المللي؛ به يك قدرت هسته اي تبديل مي شود، اما برنامه صلح آميز هسته اي ايران در سراسر جهان مورد انتقاد قرار مي گيرد.

در بخش ديگر اين مقاله آمده است كه بسيار تاسف آور است كه كانال هاي تلويزيوني هند چشم بسته هر چيزي را كه آمريكا و اسرائيل تامين كرده بودند،گفتند و نشان دادند.

به نوشته اين نشريه، برخي از اين كانال ها تا حدي جاهل اند كه فكر مي كردند حزب الله نام يك سازمان نبوده بلكه يك فرد است و مرتباً مي گفتند كه حزب الله اين كار را انجام مي دهد، حزب الله آن كار را انجام مي دهد، حزب الله سوار موتورسيكلت بود و حزب الله ژاكت قهوه اي به تن كرده بود، حزب الله در دهلي گردش مي كرد.

اين روزنامه نوشت: وقتي سطح آگاهي تا اين حد پايين باشد، چگونه مي توان وضعيت را به طور منطقي بررسي كرد و درباره حزب الله همه مي دانند كه اين سازمان هيچ موقع مراكز شهري را مورد حمله قرار نداده و فقط مراكز نظامي را هدف قرار مي دهد.

اين روزنامه هندي ادامه داد: اما آمريكا، اسرائيل و كشورهاي غربي اين سازمان را سازمان تروريستي معرفي كرده اند و نخست وزير اسرائيل با متهم كردن حزب الله ،بدون انجام هيچگونه تحقيقاتي، نيت واقعي خود را روشن كرده است.

به نوشته اين روزنامه؛ واقعيت اين است كه تاكنون مفهوم واقعي كلمه تروريسم مشخص نشده است، چرا كه آمريكا و اسرائيل همه مخالفان خود را تروريست مي دانند و عمليات تروريستي خود را مبارزه با تروريسم تلقي مي كنند.

روزنامه انقلاب تاكيد كرده است كه اسرائيل مي خواهد كه هند نيز حزب الله را يك سازمان تروريستي معرفي كند، در حالي كه حزب الله تاكنون هيچ يك از اتباع هندي را مورد هدف قرار نداده است.

"شكيل شمسي" سردبير روزنامه اردو زبان انقلاب نيز در مقاله ديگري با عنوان "توطئه براي خدشه دار كردن روابط هند و ايران" نوشته است: در انفجار روز دوشنبه در دهلي نو كه خوشبختانه كسي كشته نشد، رسانه هاي سراسر جهان اين واقعه را يك حمله تروريستي بزرگ معرفي كرده اند.

وي افزود: به همين دليل است كه خودرويي كه هدف قرار گرفت ،متعلق به سفارتخانه بزرگ ترين دولت تروريست جهان است؛ يعني؛ اين خودرو به دولتي تعلق دارد كه عوامل آن مي توانند انسان ها را در هر نقطه اي از جهان هدف قرار دهند.

به نوشته روزنامه انقلاب، مهم ترين جنبه اين حادثه اين است كه مسووليت آن بدون هيچگونه تحقيقي بر عهده ايران گذاشته شد و دليل اين اتهام نيز اين است كه روابط فرهنگي و تجاري هند و ايران مدت هاست كه موجب ناراحتي اسرائيل شده است.

به نوشته شمسي، هفته گذشته نيز يك سازمان قدرتمند يهودي آمريكا با تقديم يادداشتي به خانم نيروپاما رائو سفير هند در آمريكا، خواستار قطع روابط فرهنگي و تجاري هند با ايران شد.

رژيم صهيونيستي اسرائيل و آمريكا، هند را تحت فشار قرار داده اند تا خريد نفت از ايران را قطع كند و با در نظر گرفتن اين واقعيت مي توان گفت كه اين انفجار مي تواند توسط سازمان موساد برنامه ريزي شده باشد.

نكته قابل توجه ديگر اين است كه اخيراً در اسرائيل به حضرت رسول اكرم (ص) توهين شد و مسلمانان هند از اين موضوع بسيار ناراحت هستند كه ممكن است عوامل اسرائيلي اين كار را براي انحراف توجه مسلمانان انجام داده باشند.

سردبير انقلاب نوشت: در اين انفجار اين نكته نيز بسيار مهم است كه انگليس مبتكر استفاده از بمب هايي است كه به وسيله آهن ربا بر روي خودرو چسبانده مي شود و اين كشور اين فناوري را به اسرائيل منتقل كرده است و اسرائيل نيز اين فناوري را در ترور چند دانشمند هسته اي ايران به كار برده است.

اين درحالي است كه تاكنون هيچ سازماني به جز موساد از اين فناوري استفاده نكرده است ؛ بنابراين به احتمال زياد موساد؛ براي بد نام كردن ايران، اين توطئه را به گونه اي برنامه ريزي كرده است كه هيچ كس كشته نشود، ولي در همه رسانه هاي جهان منعكس شود.

به نوشته اين نشريه،اين موضوع نيز بسيار جالب توجه است كه نتانياهو نخست وزير اسرائيل توانست از تل آويو مشاهده كند كه ايراني ها در اين حمله دست داشته اند و به نظر مي رسد كه اظهارات نتانياهو عليه ايران حتي پيش از انفجار دهلي نو تايپ شده و آماده بود.

به نوشته روزنامه انقلاب؛ مايه تأسف است كه بخشي از رسانه هاي هند شروع به تكرار اين اتهام اسرائيل كرده اند و يك روزنامه انگليسي زبان نيز همه حد و حدودها را نقض كرد و اين حادثه را از با عينك شيعه و سني تفسير كرده است.

واقعيت اين است كه شيعيان حتي يك در صد از جمعيت فلسطين را تشكيل نمي دهند و اسرائيل همين شيعيان را هدف ظلم هاي خود قرار داده است و آمريكا و اسرائيل مرتب به طالبان كه سني هستند ناسزا مي گويند و اين درحالي است كه سازمان اخوان المسلمين كه در انتخابات مصر پيروز شد، سني مذهب است.

شكيل شمسي روزنامه نگار هندي درمقاله خود ادامه داد: ولي برخي از خبرنگاران با الهام از اسرائيل؛ از اين حادثه براي گسترش اختلافات شيعه و سني استفاده مي كنند و آنها در اين زمينه موفق نخواهند شد چرا كه به محض آنكه نامي از اسرائيل برده مي شود، همه مسلمانان؛ مرزهاي فرقه اي را كنار گذاشته و يكصدا عليه آن فرياد مي زنند.

اين روزنامه اردو زبان هند نيز در مطلبي ديگر با عنوان "امپراتور دروغ" نوشته است كه به محض آنكه اتومبيل سفارت اسرائيل در دهلي نو منفجر شد، تل آويو، تهران را متهم كرد، كه ظاهراً گزارش تحقيقات اين انفجار حتي پيش از وقوع آن در اختيار اسرائيل قرار داشته است و يا ممكن است كه اسرائيل از قبل مي دانسته است كه چنين حادثه اي رخ خواهد داد و از اين رو به محض وقوع آن، ايران را متهم كرد.

روزنامه هندي انقلاب همچنين با انتشار اظهارات برخي شخصيت هاي مسلمانان دهلي در خصوص انفجار اتومبيل سفارت رژيم صهيونيستي؛ در گزارشي به قلم "فرزان قريشي" به انعكاس نظرات برخي شخصيت هاي مسلمان هند در خصوص انفجار اتومبيل سفارت اسرائيل در دهلي نو پرداخته است.

اين روزنامه به نقل از "مولانا سيد احمد بخاري" امام جمعه مسجد جامع دهلي نوشت : هر گاه در دهلي نو عملياتي تروريستي عليه يك كشور خارجي روي مي دهد، همه جهان با آن ابراز همدردي مي كند.

ولي؛ اين نخستين بار است كه پس از انفجار اتومبيل سفارت اسرائيل در دهلي نو، هيچ كشوري براي ابراز همدردي با اين تل آويو پا پيش نگذاشته است.

به نوشته اين روزنامه؛ مولانا بخاري افزود: اين سكوت بيانگر آن است كه اين كشورها اسرائيل را مقصر دانسته و اين درحالي است كه چند روز پيش نيز كلمات توهين آميزي عليه حضرت رسول (ص) توسط اسرائيلي ها بر روي ديوار مسجد الاقصي نوشته شده است و همه جهان در اين زمينه از اسرائيل انتقاد كرد.

در اين مقاله آمده است كه برخي معتقدند كه اسرائيل براي منحرف كردن افكار جهانيان از واقعه مسجد الاقصي، انفجار در دهلي نو را برنامه ريزي كرده و اسرائيل بلافاصله پس از اين انفجار، ايران را متهم كرد و سازمان موساد ظرف 24 ساعت اعلام كرد كه تيمي را به هند اعزام خواهد كرد.

دراين مقاله آمده است كه كدام قانون دنيا، اجازه انتقام را مي دهد چرا كه دادگاه بين المللي و ساير نهادهاي جهاني براي رسيدگي به اين كار به وجود آمده اند.

اين روزنامه به نقل از امام بخاري امام جمعه مسجد جامع دهلي افزود: اين حادثه؛ توطئه اي است براي بد نام كردن ايران و اسرائيل بهانه اي براي بد نام كردن اسلام و مسلمانان به دست آورده است واين رژيم در جستجوي بهانه اي براي حمله به ايران است.

قاري محمد عثمان رييس سازمان جمعيت علماي هند دراين خصوص اظهار داشت: طرح اين اتهام عليه ايران درست نيست و بايد در خصوص اين حادثه تحقيقات لازم صورت گيرد.

وي افزود: ممكن است اين واقعه واكنشي به سياست رژيم صهيونيستي باشد ولي با در نظر گرفتن اوضاع موجود به نظر مي رسد كه اين انفجار توسط خود اسرائيل انجام شده باشد و سياست اين رژيم اينگونه بوده است.

محمد عثمان گفت: رژيم صهيونيستي چنين اقداماتي را انجام مي دهد و سپس مسلمانان را متهم مي كند و اين نتيجه اقدامات تحريك آميز اسرائيل است و بمباران فلسطينيان بدون سلاح و بيگناه بزرگ ترين اقدام تروريستي است.

روزنامه انقلاب نوشت: مولانا محمود مدني دبيركل سازمان جمعيت العلماي هند ضمن ابراز نگراني در خصوص انفجار اتومبيل سفارت اسرائيل در دهلي نو؛ هر نوع اقدام تروريستي و خرابكارانه را محكوم كرده است.

مولانا مدني گفت: بين انفجار اخير و انفجارهايي كه در كشورهاي عربي و در ايران براي ترور دانشمندان هسته اي صورت گرفته ،شباهت هايي مشاهده مي شود و رژيم صهيونستي اسرائيل بلافاصله بعد از اين انفجار، ايران و حزب الله را متهم كرد و اين موضوع، ترديدهايي ايجاد كرده است.

وي تاكيد كرد: با در نظر گرفتن فضايي كه توسط اسرائيل و كشورهاي غربي عليه ايران ايجاد شده است ،مي توان گفت كه ممكن است اين كار توسط عوامل خرابكار براي آسيب زدن به روابط هند و ايران صورت گرفته باشد.

مولانا محسن تقوي، امام مسجد جامع شيعه دهلي گفت: صهيونيست ها اخيرا بر روي ديوار مسجد الاقصي كلماتي توهين آميز عليه حضرت رسول (ص) نوشتند كه به خاطر آن در سراسر جهان مورد انتقاد قرار گرفتند.

وي گفت: احتمال مي رود اسرائيل اين انفجار را به خاطر منحرف كردن توجه جهانيان از اين واقعه برنامه ريزي كرده باشد و صهيونيست ها بلافاصله پس از وقوع انفجار، ايران را متهم كردند كه اين امر نشان مي دهد كه اين حادثه توسط خود اسرائيل برنامه ريزي شده است، گرچه سازمان هاي تحقيقاتي سرگرم انجام تحقيقات در اين خصوص مي باشند.

مولانا سيد محمد اشرف كاچوچوي دبيركل هيأت سراسري علماء و مشايخ گفت كه روابط هند و ايران بسيار مستحكم و تجارت نفت و گاز بين اين دو كشور رو به افزايش است و رژيم صهيونيستي از دوستي بين اين دو كشور احساس ترس و نگراني مي كند و اين اقدامات را براي تضعيف اقتصاد ايران انجام مي دهد.

مولانا ياسين اختر مصباحي بنيانگذار و رئيس سازمان دارالقلم گفت: دولت اسرائيل بر مبناي تروريسم تشكيل شده و بر اين اساس پيش مي رود؛ تل اويو از حمايت آمريكا برخوردار است و اسرائيل ،ايران را خطر دائمي براي خود مي داند.

حكيم امام الدين زكائي گفت: اسرائيل اين انفجار را مستقيماً به ايران مربوط ساخته است اما اكثر مردم مي دانند كه سازمان موساد در اين انفجار دست داشته است.

شعيب رضا فاطمي از علماي هندي نيز گفته است: بلافاصله بعد از وقوع انفجار، كانال هاي تلويزيوني اظهارات نخست وزير اسرائيل را پخش كردند كه ايران مسوول اين انفجار بوده و ايران داراي روابط مستقيم با حزب الله است.

وي گفت: واقعيت اين است كه آمريكا و اسرائيل در جستجوي بهانه اي براي حمله به ايران هستند؛ هند بايد در اين خصوص هوشيار باشد و واقعيت اين است كه انفجار 13 فوريه كار خود موساد است.

ميرزا رياض علي از شخصيت هاي سياسي و مذهبي هند نوشت: تاسف آور است كه اسرائيل با استفاده از خاك هند مي خواهد توجيهي براي حمله به ايران به دست آورد و اين نكته بايد مورد توجه قرار بگيرد كه آمريكا و اسرائيل مي خواهند ايران را نيز مانند عراق و افغانستان ويران كنند.

همچنين روزنامه هندي عوام نيز در گزارشي با عنوان سازمان هاي اطلاعاتي هند فكر مي كنند كه ممكن است اسرائيل در پشت حمله دهلي نو قرار داشته باشد؛ نوشت : گفته مي شود در اين انفجار از همان فناوري دستگاه فشار استفاده شده كه اسرائيل جهت نابودسازي تانك ها استفاده كرده است.

"محمد انيس صديقي" در اين گزارش نوشت: سازمان هاي تحقيقاتي فكر مي كنند كه جهت انجام اين انفجار از فناوري دستگاه فشار استفاده شده است و اين فناوري فقط توسط اسرائيل براي نابودسازي تانك ها به كار گرفته مي شود و از اين فناوري چندين بار براي انجام انفجارها در ايران نيز استفاده شده كه اسرائيل به انجام آنها متهم شده است.

به نوشته اين روزنامه؛ بعد از پي بردن به اين موضوع، سازمان هاي اطلاعاتي احساس مي كنند كه ممكن است خود اسرائيل در پس انفجار مذكور قرار داشته باشد و اين كار جهت بدنام كردن ايران و تحت تاثير قرار دادن روابط هند و ايران انجام داده شده باشد.

آساق ** 589**1789**5981

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30823848

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن