تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815394594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كابينه جديد كويت بدون حضور اسلامگرايان


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: معرفي كابينه جديد كويت بدون حضور اسلامگرايان
گروه بين‌الملل كابينه جديد كويت بدون حضور اسلامگرايان و اكثريت پارلماني معرفي شد و در برابر امير كويت سوگند ياد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح امير كويت تشكيل دولت جديد به رياست شيخ جابر المبارك الاحمد الصباح را اعلام كرد كه 10 وزير جديد در آن حضور دارند. در كابينه 16 عضوي جديد كويت چهار وزير از خاندان حاكم، تصدي وزارت‌هاي كليدي كشور، امور خارجه، دفاع و اطلاع‌رساني را برعهده دارند.
پس از انتخابات پارلماني اخير دركويت كه اسلام‌گرايان و مخالفان اكثريت كرسي‌هاي پارلمان را به دست گرفتند، امير كويت دوشنبه هفته گذشته بار ديگر شيخ جابر مبارك الحمد الصباح را مأمور كرد كابينه جديد اين كشور را تشكيل دهد.
شيخ ناصر المحمد پسر برادر امير كويت به سبب اختلاف شديد با مخالفان و متهم شدن به فساد مالي مجبور به استعفا از نخست‌وزيري شد و در انتخابات پارلماني، مخالفان موفق شدند 34 كرسي از مجموع 50 كرسي پارلمان را به دست آوردند. روزنامه الرأي العالم كويت نوشت: 32 نماينده جناح اكثرت پارلمان در بين دليل عدم قبول مشاركت اين جناح براي حضور در كابينه تأكيد كردند: پس از توصيه نخست‌وزير براي همكاري اكثريت پارلمان با دولت جديد اين اكثريت پيشنهاد را پذيرفت مشروط به اينكه 9 كرسي وزارتي به جريان اكثريت اختصاص يابد و دولت تعهد به ايجاد اصلاحات دهد اما پيشنهاد ما از سوي نخست‌وزير مورد قبول واقع نشد و تنها سه كرسي وزارتي به اكثريت پيشنهاد شد كه آن را رد كردند.

اعتراض عليه ارسال سلاح‌هاي امريكايي و انگليسي به بحرين

گروه بين‌الملل سركوب انقلابيون بحرين در سالگرد قيام اين كشور با سلاح‌هاي غربي، موج گسترده‌اي از اعتراض‌هاي دولتمردان انگليسي و امريكايي را برانگيخته است.
نيروهاي امنيتي بحرين با هزاران تن از تظاهركنندگان معترض اين كشور كه در سالروز آغاز اعتراض‌هاي مردمي در بحرين به خيابان‌ها آمده بودند، درگير شدند كه در اين درگيري‌ها تعدادي زخمي و تعداد ديگري نيز بازداشت شدند. به گفته شاهدان عيني، نيروهاي امنيتي و پليس بحرين با پرتاب گاز اشك‌آور و بمب‌هاي صوتي و ابزارهاي سركوب غربي، مانع از رسيدن گروه‌هاي مختلف مردم بحرين به ميدان لؤلؤ شدند و در فاصله 500 متري اين ميدان با تظاهركنندگان درگير شدند.
به دنبال دور تازه سركوب‌ها، سناتور جيمز مك گورن، رئيس كميسيون حقوق بشر سناي امريكا از باراك اوباما رئيس جمهور كشورش خواست كه فروش سلاح به بحرين را متوقف كند. وي گفت دولت بحرين بايد نشان دهد قادر به انجام اصلاحات و دموكراسي است و در اين زمينه نمونه‌اي براي ديگر كشورهاي جهان باشد يا اين كه رو به انزوا برود.
جمعي از فعالان مدني، مدافعان حقوق بشر و شخصيت‌هاي بحريني مقيم انگليس هم با شركت در يك نشست عمومي در محل مجلس اعيان انگليس به بررسي دستاوردهاي انتفاضه مردم بحرين و چالش‌هاي پيش روي آن پرداختند. لرد اريك ايوبوري، عضو مجلس اعيان انگليس طي سخناني در اين نشست عمومي گفت: بخشي از اين گازهاي اشك‌آور توسط دولت انگليس به بحرين فروخته شده است و وقتي ما از دولت درباره اين موضوع سؤال كرديم، پاسخ دادند كه هيچ‌گونه منع قضايي در مورد فروش سلاح به بحرين وجود ندارد. يك سازمان غيردولتي موسوم به «ائتلاف مبارزه با تجارت اسلحه» در انگليس نيز با استناد به آمارهاي وزارت بازرگاني انگليس، فاش ساخت كه اين كشور در تابستان امسال بيش از يك ميليون و 300 هزار پوند سلاح و تجهيزات سركوب به بحرين فروخته است. كي استيرمن، سخنگوي ائتلاف مبارزه با تجارت اسلحه گفت: اقدام دولت انگليس در تسليح دولت بحرين از ابتدا اشتباه بود ولي اين كه مي‌شنويم فروش سلاح به دولت بحرين همچنان ادامه دارد، شوك‌آور است. كميسيون حقوق بشر اسلامي انگليس نيز همزمان با 14 فوريه سالروز آغاز اعتراضات مردمي در بحرين، ادامه سركوب اين اعتراضات توسط رژيم آل خليفه را محكوم كرد.

پنجشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن