تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813147731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبارنمايشگاه سمن ها در قم/تاسيس انجمن تخصصي ايدز/ برگزاري چهارمين جشنواره پيوند آسماني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبارنمايشگاه سمن ها در قم/تاسيس انجمن تخصصي ايدز/ برگزاري چهارمين جشنواره پيوند آسماني
تاسيس انجمن تخصصي ايدز/ برگزاري چهارمين جشنواره پيوند آسماني
قم - خبرگزاري مهر: تاسيس انجمن تخصصي ايدز، برگزاري چهارمين جشنواره پيوند آسماني در قم و عرضه اولين كتاب گردان كودكان از جمله اخبار نمايشگاه سازمان هاي مردم نهاد در قم است.

به گزارش خبرگزاري مهر، كار‌شناس مسئول سازمان‌هاي مردمي استانداري قم، در حاشيه نمايشگاه سازمان‌هاي مردم نهاد (سمن‌ها) با اشاره به اين مطلب گفت: با توجه به اينكه هم اكنون در قم كمبود انجمن‌هاي تخصصي مثل انجمن ويژه بيماران ايدزي، انجمن ويژه كهنسالان و... در ميان سمن‌ها احساس مي‌شد، انجمن ويژه حمايت از بيماران ايدزي تا پايان سال جاري تاسيس مي‌شود.

ليلا اميريان، افزود: اين انجمن با كمك و همياري عده‌اي از پزشكان خير و نوع دوست در حال تاسيس است و تا كنون بيش از ۹۰ درصد از كارهاي اجرايي ثبت آن به انجام رسيده كه با تاسيس آن يك انجمن تخصصي ديگر به جمع انجمن‌هاي غير دولتي ما افزوده خواهد شد.

كار‌شناس مسئول سازمان‌هاي مردمي استانداري قم ادامه داد: از جمله اهداف اين انجمن، كمك به بيماران ايدزي و ارائه مشاوره و راهنمايي به افراد ديگر جامعه در جهت جلوگيري از ابتلا به اين بيماري كشنده و خطرناك است.

اميريان با اشاره به لزوم توجه به تخصصي شدن انجمن‌ها و سازمان‌ها ي غيردولتي مردم نهاد در قم اظهار داشت: به افراد خيري كه علاقه دارند در اين حيطه وارد شوند، توصيه مي‌كنيم كه به جاي تاسيس انجمن‌ها ي عمومي، به سمت انجمن‌هاي تخصصي پيش روند.

وي با بيان اينكه سعي استانداري حمايت بيشتر از انجمن‌هاي تخصصي است گفت: سمن‌ها هرچه به سمت تخصصي شدن پيش روند، خدمات وكمك‌هاي آن‌ها به جامعه تخصصي‌تر و هدفمند‌تر مي‌شود و ما آماده ارائه هرنوع كمك فكري و حمايتي به اين انجمن‌ها ي تخصصي هستيم.

در نمايشگاه سمن‌هاي قم اولين كتاب گردان كودكان عرضه شد

اولين كتاب گردان كه زندگي نامه امام زمان را به شيوه گردان براي كودكان و به ويژه نقاشي همراه با متن نمايش مي‌دهد درغرفه كودكان (باغ علم و انديشه) عرضه شد.

مجتبي قانوني، مسئول غرفه باغ علم و انديشه در حاشيه دومين نمايشگاه سازمان‌هاي غيردولتي مردم نهاد (سمن‌ها)، كه با همكاري اداره كل ارشاد اسلامي قم برگزار مي‌شود با اشاره به اين مطلب گفت: ما براي سهولت در آشنايي كودكان و نوجوانان با زندگينامه و كرامات امام عصر (عج) يك شيوه جديد براي ارائه به كودكان در نظر گرفتيم و آن شيوه، نقاشي همراه با متن به وسيله گردان صفحات بندي يك متري كه نزديك به ۲۵ صفحه همراه با خواندن اين داستان توسط يك مربي كودك و... است.

وي افزود: تاكنون از اين شيوه استفاده نشده است و ما آن را شيوه كتاب گردان نام گذاري كرديم.

مسئول غرفه باغ علم و انديشه از برگزاري كلاس‌هاي آموزش نقاشي توسط استادان برجسته براي مراجعه كنندگان كودك و بزرگسال در اين غرفه خبرداد و اظهار داشت: اين كار هرروز صبح و عصر با ۴ ساعت آموزش رايگان نقاشي انجام و پس از آموزش رايگان ازآموزش ديده‌ها آزمون به عمل مي‌آيد و به برندگان جوايزي اهدا مي‌شود.

سمن‌ها بايد يار دولت باشند نه سربار آن

رئيس اداره اجتماعي استانداري قم گفت: سازمان‌هاي غيردولتي مردم نهاد (سمن‌ها) بايد باخوداتكايي و بهره گيري از پتانسيل‌هاي موجود، يار دولت باشند نه سربارآن.

رئيس اداره اجتماعي استانداري قم در حاشيه دومين نمايشگاه سازمان‌هاي غيردولتي مردم نهاد (سمن‌ها) با اشاره به اين مطلب گفت: طبق تعريفي كه هيئت وزيران در سال ۸۲ در مورد سازمان‌هاي مردم نهاد ارائه كرده است، سمن‌ها بايد خصوصياتي مثل غير دولتي، داوطلبانه، غيرسياسي، مردمي و سازمان يافته بودن داشته باشند تا بتوان به آن سمن يا سازمان غيردولتي مردم نهاد اطلاق كرد.

وي افزود: اين سازمان‌ها بايد بيشتر به توانمندي‌هاي خود اتكا داشته باشند و كمتر روي كمك‌هاي دولتي حساب بازكنند و در واقع با تعريفي بيان شده، بايد يار دولت و مسئولان باشند، نه سربار آن.

زينل بيك ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۰ سمن فعال در استان قم وجود دارد كه برخي از آن‌ها از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان بهزيستي، نيروي انتظامي و... مجوز دارند و ۹۷ سمن نيز از استانداري مجوز فعاليت گرفته‌اند.

وي گفت: سازمان‌هاي غير دولتي مردم نهاد بايد همواره خود اتكا بوده و در خدمت مردم و اهداف تعريف شده سمن خود باشند و هميشه بايد در انجام كارهاي عام المنفعه پيشرو باشند.

زينل بيك به شرايط اعطاي مجوز به ايجاد سمن‌ها اشاره كرد و افزود: در وهله اول استعلام‌هاي عمومي و تخصصي از دستگاه‌هاي مربوطه مانند ارشاد، اوقاف و... انجام و پس از تاييد آن‌ها به انگيزه، توانمندي، تخصص داشتن و... توجه مي‌شود.

وي ابراز داشت: قم با توجه به تك شهري بودن آن، از رتبه خوبي برخوردار است و جز هشت استان بر‌تر كشور در اين زمينه است.

برگزاري چهارمين جشنواره پيوند آسماني در قم

چهارمين جشنواره پيوند آسماني استان قم، ۲۸ اسفند ماه سال جاري در منطقه عملياتي شلمچه برگزار مي‌شود.

مسئول كانون طلوع پيوند آسماني در قم با اعلام اين خبر گفت: از سال ۸۸ كه اين كانون غير دولتي تأسيس شده، تاكنون ۳ مرحله از جشنواره پيوند آسماني زوج‌هاي جوان در قم برگزار شده است.

محمد توكلي نيا افزود: مرحله چهارم اين جشن نيز امسال با مشاركت ۱۱۰ زوج جوان، از تاريخ ۲۸ اسفند ماه سال۹۰ تا ۳ فروردين سال ۹۱ در قالب اردوي راهيان نور، در منطقه عملياتي شلمچه برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: در اولين جشنواره پيوند آسماني از ۳۱۳ زوج جوان قمي تقدير به عمل آمد

و در جشن دوم هم كه در سالن ۲ هزار نفري نارنج برگزار شد با همكاري مسئولان دولتي و خيرين مبلغ ۱۰ ميليون تومان تسهيلات مسكن و ۲۵ ميليون تومان هم كمك هزينه مسكن مهر اعطاشد.

مسئول كانون طلوع پيوند آسماني در قم بيان داشت: سومين جشنواره پيوند آسماني هم به صورت ملي برگزار شد كه طي آن با ارسال فراخواني به سراسر استان‌هاي كشور، از۱۲۵ زوج جوان جهت حضور در اين جشن دعوت كرديم كه در سي و يكم تيرماه سال جاري در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه (س) اين جشن برگزار شد.

وي در پايان با اشاره به معرفي اين انجمن به عنوان موسسه نمونه استاني در امر ازدواج بيان كرد: ما از همه خيرين دعوت مي‌كنيم كه در اين امر خير سهيم شده و ما را در جهت ياري رساندن به جوانان عزيز كمك كنند.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 691]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن