تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806667123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سنگيني اعطاي عناوين مختلف بر قامت نصف جهان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: سنگيني اعطاي عناوين مختلف بر قامت نصف جهان
نام اصفهان به مانند آنچه در گذشته تاريخي خود بر سر زبان‌ها بود، امروز نيز در دوران معاصر يكه‌تاز و پيشرو جايگاه خود را حفظ كرده است و بي‌شك تمدن‌سازي كه گذشتگان در بخش‌هاي مختلف در قرون مختلف انجام داده‌اند يكي از مهمترين عوامل پيشگامي اين شهر و ديار تا به امروز است.

اگر از اصفهان تأثيرگذار ديروز چند گام به جلو برداريم و نگاهي با تأمل به وقايع و اتفاقات دوران معاصر در شهر اصفهان بيندازيم، خواهيم ديد اين شهر در طول اين سال‌ها عناوين مختلف را به نام خود و براي شهر ثبت كرده است كه بي‌شك همه اذعان دارند كه شايستگي‌ها و توانمندي‌هاي اين خطه در همه عرصه‌ها اين موفقيت را براي نصف‌جهان به همراه داشته است.

در هفته‌اي كه گذشت نام اصفهان بار ديگر در كشور و در ميان پهلوانان نامي ورزش زورخانه‌اي طنين‌انداز شد و اين بار نيز عنوان پايتخت فرهنگي ورزش پهلواني و زورخانه‌اي ايران اسلامي به نصف‌جهان آمد تا به افتخارات و كارنامة خود بار ديگر بيفزايد.

پس از اينكه نام ورزش پهلواني زورخانه از سوي سازمان يونسكو به عنوان نماد و الگوي ورزش پهلواني ايراني اسلامي به ثبت رسيد، فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه‌اي كشور شهر اصفهان را براي پايتختي اين ورزش انتخاب كرد.

هرچند اصفهان در كسب عناوين مختلف سعي و تلاش خود را براي تحقق همة برنامه‌ها و اهداف در هر دوره انجام داده است و بحق به زعم موافقان و حتي منتقدانش توانسته سربلند از آن بيرون آيد اما بايد بدانيم تعدد اعطاي عناوين مختلف در حوزه‌هاي متفاوت به شهري مانند اصفهان نه تنها كاري بسيار شايسته و تاثيرگذار بلكه سخت است، زيرا از يك سو همه نگاه‌ها به اين شهر معطوف خواهد شد و از سويي ديگر انتظارها از نصف جهان بيشتر خواهد شد و اين مستلزم آمادگي اصفهان از نظر زيرساخت‌ها است و اگر در اين باره به شرايط مطلوب در آن نرسيده باشيم، شاهد عدم تعادل در انتظارات و خواست‌ها و نوع عملكرد و فعاليت‌ها مي‌شويم.به قول يكي از كارشناسان فرهنگي اصفهان با بسياري از كلانشهرهاي منحصر بفرد و تاريخي در دنيا برابري مي‌كند اما نكته‌اي كه نبايد از آن دور شد آنكه در جهان در اعطاي عناوين به شهرهاي تاريخي و شايسته بسيار برنامه‌ريزي دقيقي صورت مي‌گيرد و سعي مي‌شود هر شهر در يك عنوان كه به او اطلاق مي‌شود به نقطه مطلوب و شايسته خود برسد و هرگاه گروهي از كارشناسان متخصص تشخيص دادند چشم‌انداز و همه برنامه‌هاي تعريف شده در‌ آن و حتي فراتر از آن تحقق يافته گامي بعدي براي حضور در موضوعي ديگر برداشته مي‌شود تا تداخلي در فعاليت‌ها روي ندهد.امروزه در كشورمان بسياري از دبيرخانه‌ها با چيدن روباني افتتاح مي‌شود اما متأسفانه در طي سال هيچ عملكرد و فعاليت ويژه‌اي از آنها ديده نمي‌شود و البته اصفهان نيز در بعضي از بخش‌ها از اين امر مستثني نيست.

البته در مراسم افتتاح اين عنوان پايتختي براي اصفهان كه، در زورخانه‌اي كه به همت يكي از خيرين اصفهاني ساخته شده بود برگزار شد، شهردار اصفهان نيز كه خود يكي از مسئولان برگزاري اين آيين بود به اين نكته مهم اشاره كرد كه بايد اين دبيرخانه از سوي مسئولان كشور حمايت شود و در طول يك سال به صورت فعال كار كند زيرا اين دبيرخانه به همه كشور تعلق دارد.

او اضافه كرد: از مسئولان مي‌خواهيم اين دبيرخانه فقط اسمي نباشد بلكه طرح جامع براي فعاليت آن طراحي شود.سردار صفارزاده رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي كشور نيز با تأكيد بر اينكه مديران و افراد با انگيزه در اصفهان وجود دارند كه مي‌توان از اين انگيزه‌ها استفاده كرد ادامه داد: در پايتخت ورزش پهلواني و زورخانه‌اي ساخت چنين مراكزي به مانند آنچه امروز در آن هستيم از سوي سيستم دولتي كار مهمي نيست بلكه آنچه از سوي خيرين انجام مي‌شود بسيار تاثيرگذار است.

از نكات تامل ‌برانگيز در اجراي آيين افتتاح عدم برنامه‌ريزي در دعوت از ميهمانان، بي‌توجهي در طراحي برنامه‌ها و عدم اجراي بخشي از سوي پهلوانان نامي و حتي چندين مرشد دعوت شده در مراسم افتتاح به جز يك مورد كه آن در پايان برنامه انجام شد كه بسياري از ميهمانان سالن را ترك كرده بودند. برنامه‌ريزي و برگزاري دو مراسم جداگانه براي افتتاح دبيرخانه و برگزاري آيين افتتاح پايتختي بود كه به نظر مي‌رسد تجمع اين دو برنامه مي‌توانست بر غناي هر دو مراسم بيفزايد. زيرا در هر دو جلسه صحبت‌‌هاي يكسان از سوي مسئولان مشخص ارائه شد.

از همه اينها كه بگذريم به نظر مي‌رسد قامت افراشته شهر اصفهان از روزهاي نه چندان دور كه شاهد اعطاي القاب و عناوين مختلف و متعدد است، زير بار سنگين اين همه لطف خم شده است و اگر مسئولان نتوانند با تيزبيني به گونه‌اي تعادل ميان همه بخش‌ها برقرار كنند نه تنها به كارنامة سراسر درخشان اين خطه از گذشته تاكنون ظلم كرده‌اند بلكه نقش اصفهان زير ساية اين عناوين رنگ مي‌بازد.

گزارش: نفيسه يزداني





چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن