تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806682533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلال زاده:روند اجراي طرح يادمان شهيد باكري تسريع يابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جلال زاده:روند اجراي طرح يادمان شهيد باكري تسريع يابد
روند اجراي طرح يادمان شهيد باكري تسريع يابد
اروميه - خبرگزاري مهر: استاندار آذربايجان غربي بر لزوم تسريع در روند اجراي طرح يادمان سرلشكر شهيد مهدي باكري و 12 هزار شهيد استان تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحيد جلال زاده بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسي روند اجرايي ساخت يادمان شهيد باكري اظهار داشت: بايد براي ساخت و ايجاد اين يادمان در كمترين زمان ممكن با تاكيد بر كيفيت و اقدامات فني و مهندسي، بكارگيري تاريخچه ايثار و مقاومت، انقلاب شكوهمند اسلامي و هشت سال دفاع مقدس و تاريخچه و سنت موجود در بناهاي ايراني اسلامي منطقه، بايد در دستور كار باشد.

وي ادامه داد: يادمان سردار شهيد مهدي باكري بايد الهام بخش عزت و غرور ملي بوده و به عنوان نماد ارزشهاي دفاع مقدس، ‌فرهنگ ايثارگري و نماد هويت شهري از شاخصه اي منحصر به فردي برخوردار باشد.

استاندار آذربايجان غربي افزود: احداث اين يادمان فرصتي براي نكوداشت شهيد مهدي باكري و 12 هزار شهيد سرافراز استان را ايجاد و سمبل مقاومت و ايثارگريهاي مردم آذربايجان غربي مي شود.

يادمان شهيد باكري و 12 هزار شهيد استان در محل باغ رضوان اروميه احداث مي شود كه ساخت اين يادمان فرصتي براي نكوداشت شهيد مهدي باكري و 12 هزار شهيد سرافراز استان را فراهم كرده و سمبل مقاومت و ايثارگريهاي مردم آذربايجان غربي است.

اين يادمان داراي قابليت رويت از تمام نقاط شهر بوده وساختمانها، تاسيسات و امكانات جانبي شامل فرهنگسرا، مسجد، سالنهاي سخنراني، پارك و درياچه آبي در كنار آن احداث مي شود.

سردار رشيد اسلام شهيد مهدي باكري در سال ۱۳۳۳ در مياندوآب و در خانواده‌اي مذهبي به دنيا آمد، در ايام جواني با دوستانش نقش مهمي در بر پايي تظاهرات شهر تبريز در پانزدهم خرداد ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ داشت، اين شهيد بزرگوار پس از اخذ ديپلم وارد دانشگاه شد و در رشته مهندسي مكانيك كسب علم كرد.

مهدي باكري در مدت كوتاهي مدارج ترقي را در جبهه طي كرد، در عمليات فتح المبين با عنوان معاون تيپ نجف اشرف توانست در كسب پيروزي موثر باشد، در عملياتهايي چون عمليات بيت ‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقيل، والفجر مقدماتي، والفجر يك تا چهار و عمليات خيبر در سمت‌هاي مختلف شركت كرد و در مجموعه عملياتهاي والفجر با عنوان فرمانده لشگر عاشورا در جبهه حضور داشت.

در حين عمليات بدر و در حاليكه دشمن بعثي با محاصره كامل سربازان تحت امر باكري در جزيره مجنون در حال زدن تير خلاص به سربازان مجروح باقي مانده بود، احمد كاظمي و محمود دولتي با اصرار از وي مي‌خواهند كه با عبور از دجله جان خود را نجات دهد؛ ولي اين درخواست هربار با جواب منفي وي روبرو مي‌شد تا اينكه بر اثر اصابت تير مستقيم سربازان عراقي در تاريخ ۲۵ بهمن ۱۳۶۳ شهيد شد.

در اين هنگام در حالي كه ياران او سعي در انتقال پيكرش بوسيله قايق به عقب را داشتند قايق هدف اصابت شليك مستقيم آر پي جي يكي از سربازان بعثي قرار گرفت و در اروند رود غرق مي‌شود. پيكر وي و ساير سربازانش هيچگاه يافت نشد و وي همچنان مفقودالجسد است.

همچنين در راستاي گراميداشت جايگاه و ارزش والاي اين شهيد بزرگوار جبهه نبرد حق عليه باطل ايران اسلامي سالروز شهادت وي به پيشنهاد مقامات ارشد استان آذربايجان غربي به عنوان روز شهردار در تقويم رسمي كشور ثبت مي شود.

همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد و روز ملي مقاومت و ايثار طي سالجاري با حضور استاندار آذربايجان غربي و مسئولان سيما فيلم، قرارداد ساخت سريال شهيد باكري در اروميه امضا شد.

مجموعه تلويزيوني شهيد باكري به عنوان نماد و سمبل مقاومت، ايثارگري و فداكاري مردم آذربايجان غربي با همكاري موسسه فرهنگي سيما فيلم با هدف تشريح ابعاد مختلف شخصيتي و زندگي سردار رشيد اسلام شهيد مهدي باكري ساخته مي شود.

جمع آوري اطلاعات و مجوعه خاطرات، زندگينامه اين شهيد بزرگوار از ايام جواني، دانشجويي، تصدي گري شهرداري و اعزام به جبهه و سال هاي مقاومت و ايثار در هشت سال جنگ تحميلي به صورت كامل سناريوي قوي را براي اين مجموعه تلويزيوني رقم مي زند.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن