تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي زنجان: در حوزه علم و تكنولوژي جزو ۱۰ كشور بر‌تر جهان هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي زنجان: در حوزه علم و تكنولوژي جزو ۱۰ كشور بر‌تر جهان هستيم
ملت ايران در سايه استقلال و تكيه بر توانايي‌هاي دروني كشور به دستاوردهاي بزرگي دست پيدا كرده است و اكنون جزو ۱۰ كشور بر‌تر جهان در حوزه علم و تكنو لوژي به شمار مي‌آيد.
زنجان- ايلنا: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي زنجان گفت: ملت ايران در سايه استقلال و تكيه بر توانايي‌هاي دروني كشور به دستاوردهاي بزرگي دست پيدا كرده است و اكنون جزو ۱۰ كشور بر‌تر جهان در حوزه علم و تكنو لوژي به شمار مي‌آيد.

به گزارش ايلنا از زنجان، اصغر پرتوي با اشاره به سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و شرايط جهاني و منطقه‌اي وقوع آن اشاره كرد و افزود: وقوع انقلاب اسلامي از دو حيث مورد توجه و تحليل بايد قرار گيرد، اول اينكه، انقلاب اسلامي در موقعيتي به وقوع پيوست كه دنيا بين دو بلوك شرق به سركردگي شوروي و بلوك غرب به سركردگي امريكا تقسيم شده بود و هركدام از اين‌ها تعدادي از كشورهاي جهان سوم را باخود همراه كرده بودند، دو م اينكه؛ به لحاظ فكري و ايدئو لوژيك، آنچه مسلم بود و همه دنيا پذيرفته بود تسلط تفكر سكو لاريسم بر جهان بود، تفكري كه به جدايي دين از سياست قائل بود.

استاد علوم سياسي دانشگاه آزاد اسلامي زنجان ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامي در ايران با تاكيد بر آموزه‌هاي اسلامي و ديني در شرايط حاكم بر جهان آن روز چندان در ذهن تداعي نمي‌شد و حقيقتا تصور نمي‌شد كه جز اين دو ايدئولوژي، ايدئو لوژي ديگري وجود داشته باشد و يا حتي فرض وجود آن تصور نمي‌شد.

دراين وادي انقلاب اسلامي با ايدئو لوژي مبتني بر آموزه‌اي جديد يعني همراهي وهمسوئي دين وسياست در جهان شكل گرفت و بنيان اين انقلاب بر اساس تفكر نه شرقي و نه غربي نهاده شد.
وي اضافه كرد: با شكل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي كه خارج از تصور غربي‌ها و شرقي‌ها بود طيفي از توطئه‌هاي رنگارنگ طي ۳۳ سال گذشته عليه اين نظام شكل گرفته و تا كنون هم ادامه دارد و البته اين توطئه‌ها براساس مقتضيات زمان متفاوت بوده است.

پرتوي بزرگ‌ترين دستاورد ملت ايران از انقلاب اسلامي را دست يافتن ملت به هويت ملي عنوان كرد و ادامه داد: جمهوري اسلامي طي ۳۳ سال گذشته دستاوردهاي بزرگي براي ملت ايران به ارمغان آورده است و البته مهم‌ترين و بزرگ‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي «استقلال» ملت و كشور از سياست‌هاي شرق و غرب و دست يافتن ملت به هويت ملي است، هويتي كه امروز جوانان جهان عرب به دنبال آن هستند.

وي افزود: انقلاب اسلامي دنياي جديدي را براي جهان معرفي كرد، جوانان دنياي عرب با الگو گرفتن از جوانان ملت ايران به دنبال هويت مليشان هستند. آرزوي جوان عرب اين است كه سران كشور‌هايشان به دنياي استكبار توان «نه» گفتن داشته باشند.

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي به ويژگي‌هاي نظام جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: مهم‌ترين ويژگي نظام جمهوري اسلامي مردمي بودن اين نظام است. تكيه جمهوري اسلامي بر مردم توانسته است،توطئه‌هاي دنياي استكبار را خنثي كند و نظام‌هايي كه پايگاه مردمي داشته باشند از پا در نخواهند آمد.

وي با ياد آوري حوادث دنياي عرب و فرو ريختن بنياد استوار بر تسليحات نظامي حاكمان عرب گفت: كشورهايي كه تفكر نظامي دارند توان مقاومت در برابر حوادث را نخواهند داشت. رژيم تادندان مسلح پهلوي نمونه بارز حكومت‌هاي مسلح بود كه در برابر ملتي با دستان خالي از پا در آمد و البته اين سرنوشت همه نظامهايي خواهد بود كه پايگاه مردمي نداشته باشندو چنين نظام‌هايي روزي فرو خواهند ريخت.

پايان پيام

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن