تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815325773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستور جديد ارزي معاون اول رئيس جمهور: تامين ارز مورد نياز كالاهاي اساسي بدون محدوديت


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: دستور جديد ارزي معاون اول رئيس جمهور: تامين ارز مورد نياز كالاهاي اساسي بدون محدوديت
مدرس خياباني ادامه داد: در آينده نزديك شاهد كاهش قيمت گوشت گوساله در كشور خواهيم بود و توان صادراتي به كشورهاي منطقه از طريق استان سيستان نيز با ظرفيت سازي‌هاي انجام شده افزايش خواهد يافت.
مهر: قائم مقام معاونت بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن وتجارت ازدستور معاون اول رئيس‌جمهور براي تشكيل كميته ويژه رفع گلوگاه هاي تامين ارز كالاهاي اساسي خبرداد و گفت: ارز موردنياز كالاهاي اساسي بدون محدوديت ازطريق بانك مركزي و بانك هاي عامل تامين مي‌شود.

حسين مدرس‌خياباني از مصوبات جلسه اخير كارگروه كنترل بازار به رياست معاون اول رئيس‌جمهوري خبر داد و گفت: هيچ مشكل و محدوديتي در تامين ارز مورد نياز كالاهاي اساسي وجود ندارد و آنچه كه اتفاق افتاده؛ تنها اصلاح رويه‌هاي تخصيص ارزي بوده كه در جهت ارائه بهينه منابع ارزي كشور به بخش‌هاي مختلف صورت گرفته است.

قائم مقام معاونت بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌هاي دولت براي مديريت واردات در كشور افزود: مديريت واردات به منظور حمايت از توليد داخلي، افزايش ظرفيت اشتغال و جلوگيري از ورود كالاهاي غيرضروري صورت گرفته كه طبيعي است براي مديريت واردات، بايد اصلاحاتي در خصوص تخصيص منابع ارزي صورت گيرد. در عين حال آنچه كه در گوشه و كنار از آن به عنوان مشكلات تامين ارز براي برخي كالاها صحبت مي‌شود، ناشي از اين اصلاح رويه است.

دستور ويژه رحيمي براي رفع گلوگاه هاي تخصيص ارز به كالاهاي اساسي

وي تصريح كرد: علاوه بر اينكه كميته 5 نفره وزرا در خصوص ساماندهي مسائل ارزي، يكپارچه سازي و اتصال فرايندهاي جاري در حوزه تجارت شامل ثبت سفارش، تخصيص ارز و گشايش اعتبار و نيز گمرك فعال شده است؛ سه شنبه شب با دستور معاون اول رئيس‌جمهوري نيز در كارگروه كنترل بازار مصوب شد تا كميته ويژه‌اي براي رفع گلوگاههاي تامين ارز كالاهاي اساسي تشكيل شود.

به گفته مدرس خياباني، اين كميته با مسئوليت معاون هماهنگي و امور اقتصادي معاون اول رئيس جمهور تشكيل شده تا به تفكيك تمامي گروههاي كالاهايي، موضوع تخصيص بهينه و به موقع ارز را بررسي كند تا احيانا اگر لازم باشد، اصلاح رويه‌هاي تخصيص منابع ارزي صورت گيرد.

اين مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اين كميته مامور شده است تا گلوگاههايي تخصيص به موقع ارز به واردات كالاهاي اساسي را برطرف كند.

تامين نامحدود ارز كالاهاي اساسي

وي ادامه داد: در حال حاضر، ارز مورد نياز واردات تمامي گروههاي كالاي اساسي، استراتژيك و ضروري بدون هيچ محدوديتي به نرخ مرجع تامين مي شود و گشايش اعتبارات اسنادي بدون مانع صورت مي گيرد.

اين عضو كارگروه كنترل بازار خاطرنشان كرد: هم اكنون حتي تامين نقدي ارز مورد نياز براي واردات كالاهاي اساسي به سرعت صورت مي گيرد كه به عنوان مثال تامين ارز مورد نياز تمامي تامين كنندگان روغن خام كشور بدون استثنا با نرخ مرجع در حال انجام است و نسبت به گشايش اعتبارات اسنادي اقدام مي شود.

وي به واردات گوشت اشاره كرد و اظهار داشت: واردات گوشت بدون انتقال ارز صورت مي گيرد و دولت تمام تلاش خود را بسيج كرده تا اين كالاي اساسي بدون هيچ مشكلي وارد كشور شوند.

ترخيص سريع كالاهاي اساسي از محل رسوب كالايي بنادر

قائم مقام معاونت بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت به تصميم ديگر كارگروه كنترل بازار اشاره و تصريح كرد: بر اساس تصميمات اين كارگروه، ترخيص سريع كالاهاي مورد نياز ايام پاياني سال از محل رسوب كالاها در بنادر كشور صورت خواهد گرفت كه بر اين اساس، سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، گمرك كشور و گمرك بندرعباس در حال ترخيص سريع اين كالاها هستند.

وي ادامه داد: اين كالاها شامل نهاده هاي دامي و كشاورزي، روغن، گوشت قرمز، آهن آلات و ساير كالاها است كه در همين راستا تمامي 40 هزار غرفه فروش و عرضه مستقيم كالا در نمايشگاههاي بهاره، فروش فوق العاده اصناف و فروشهاي فوق العاده فروشگاههاي زنجيره اي به وفور كالاهاي مورد نياز مردم شامل روغن، شكر، برنج ، گوشت مرغ ، پودر شوينده و ساير كالاهاي مورد نياز مردم را عرضه مي كند.

كاهش قيمت گوشت گوساله در روزهاي آينده

اين عضوكارگروه كنترل بازار افزود: در راستاي تامين گوشت قرمز مورد نياز كشور و در چارچوب ضوابط سازمان دامپزشكي، موضوع تبديل استان سيستان به مركز منطقه اي تامين و صادرات گوشت قرمز مطرح و از 10 روز قبل كار قرنطينه دام زنده آغاز شده و طبيعي است از اين محل بخشي از گوشت مورد نياز كشور تامين شود.

مدرس خياباني ادامه داد: در آينده نزديك شاهد كاهش قيمت گوشت گوساله در كشور خواهيم بود و توان صادراتي به كشورهاي منطقه از طريق استان سيستان نيز با ظرفيت سازي‌هاي انجام شده افزايش خواهد يافت.

قائم مقام معاونت بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: هم اكنون ضمن اينكه موجودي كالاهاي اساسي در تمام گروههاي كالايي مورد نياز خوراكي و صنعتي از جمله روغن، شكر، گوشت، مرغ، برنج، پودر شوينده و ساير كالاها در وضعيت بسيار عالي قرار دارد، روند توليد و تجارت و تخصيص منابع ارزي به نرخ مرجع به صورت عادي و حتي در مواردي با شتاب بيشتر نسبت به قبل در حال انجام است.

انبارها زير ذره‌بين بازرسان

وي تصريح كرد: در حال حاضر تمامي بانكهاي عامل بر اساس ابلاغيه و بخشنامه بانك مركزي براي تخصيص منابع ارزي مورد نياز كالاهاي ضروري آمادگي كامل دارند؛ لذا با هر گونه افزايش قيمت به بهانه نوسانات نرخ ارز به شدت برخورد مي‌شود.

اين عضو كارگروه كنترل بازار ادامه داد: در عين حال، طرح كنترل انبارها و سردخانه ها نيز براي جلوگيري از احتكار و امتناع از عرضه كالا در دستور كار قرار گرفته كه بازرسان سازمان حمايت با دقت و جديت بازار و انبارها را رصد مي‌كنند.

نظر شما:
------------

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن