تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814972532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير خارجه كانادا باعث سرافكندگي كشورش نشود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير خارجه كانادا باعث سرافكندگي كشورش نشود
تهران- سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان به وزير امور خارجه كانادا توصيه كرد:با احترام به واقعيات ، مطالعه بيشتري در مورد مسائل منطقه داشته باشد و از تكرار مواضعي كه باعث سرافكندگي دولت كانادا در ميان افكار عمومي و نخبگان كانادايي مي شود خودداري كند.


به گزارش ايرنا،" رامين مهمانپرست" در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد اظهارات وزير خارجه كانادا كه اخيرا در مصاحبه با روزنامه صهيونيستي اورشليم پست با قطعي تلقي كردن توليد سلاح هسته اي توسط ايران ، اشاراتي به تحولات ليبي داشته و ظاهرا توهم تكرار تجربه ليبي در مورد ايران را هم مطرح كرده است اظهار داشت: ارزيابي ما تاكنون اين بوده است كه اين اظهارات كمترين استاندارد ديپلماتيك را نيز تأمين نمي كند بنابراين ارزش واكنش ندارد.

وي افزود:دولت فعلي كانادا عملا خود را حافظ ميراث شكست خورده نومحافظه كاران در آمريكا مي داند لذا اتخاذ اينگونه مواضع از سوي مقامات كانادايي براي ما جاي تعجب ندارد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت :البته هزينه سنگيني كه مردم كانادا تاكنون بابت اين رويكرد نومحافظه كاران پرداخته اند امري است كه بايد توسط مردم و نخبگان كانادايي ارزيابي شود

مهمانپرست گفت :رصد ما نشان مي دهد بسياري از نخبگان دانشگاهي و حتي سياستمداران در كانادا نسبت به اتخاذ اين مواضع برخورد شديدي با دولت كانادا و وزير خارجه آن كشور داشته اند.

وي افزود :آقاي برد بايد صراحتا روشن كند در حالي كه آژانس بين المللي انرژي اتمي ده ها بار رسما اعلام نموده برنامه هسته اي ايران تحت نظارت مستمر اين نهاد بين المللي است و هيچگونه سندي مبني بر انحراف در آن مشاهده نشده ، بر اساس چه دليلي ادعاي مضحك توليد سلاح اتمي از سوي ايران را با قاطعيت مطرح مي كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در مورد ادعاي نقض حقوق بشر نيز گفت: شايد ايشان بگويد در دوره اي كه نخست وزير هارپر براي پيشگيري از افشاي فضاحت نقض حقوق بشر توسط نيروهاي كانادايي در افغانستان دو بار پارلمان را تعطيل نمود ، ‌وزير حمل و نقل بوده است ، اما افكار عمومي بين المللي منتظر انجام و اعلام نتايج تحقيق بيطرفانه در اين زمينه است.

مهمانپرست افزود :البته نقض سيستماتيك حقوق بشر بوميان كانادا دقيقا در دوره دولت فعلي و وزارت آقاي جان برد به اوج خود رسيد. بوميان كانادا نيز با فاجعه بار خواندن وضعيت انساني در برخي مناطق همچنان از جامعه جهاني استمداد مي طلبند و صراحتا خواهان انتصاب گزارشگر ويژه توسط سازمان ملل شده اند.

سيام*1580

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30818667

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن