تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813255452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح «پزشك امين» تامين اجتماعي متوقف شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: طرح «پزشك امين» تامين اجتماعي متوقف شد
پس از حدود ۲ ماه از اجراي طرح «پزشك امين» از سوي تامين اجتماعي در استان گيلان يك مسئول در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي خبر از توقف اين طرح و ادغام آن با پزشك خانواده وزارت بهداشت داد.اجراي طرح پزشك امين از حدود ۲ ماه قبل در استان گيلان به صورت آزمايشي آغاز شد و قرار بود كه پس از بررسي نتايج، از سال آينده اجراي آن در سراسر كشور آغاز شود. طرح پزشك امين داراي مزاياي بسياري ازجمله ايجاد پرونده سلامت، درمان رايگان بيماران داراي سن ۶۰ سال به بالا، ارائه خدمات دارويي رايگان و... است.از زمان اجراي اين طرح در گيلان، مخالفت هاي بسياري از سوي مسئولان وزارت بهداشت با اين طرح شد و وزير بهداشت آن را مداخله تامين اجتماعي در امر درمان و موازي كاري با طرح پزشك خانواده ذكر كرد. اين مخالفت ها و نامه نگاري ها به مجلس و كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز كشيده شد و مسئولان تامين اجتماعي وزارت بهداشت در نشستي مشترك با كميسيون بهداشت، اين موضوع را مورد بررسي قرار دادند و در نهايت قرار شد تامين اجتماعي با هماهنگي وزارت بهداشت نسبت به اجراي طرح پزشك امين اقدام كند. اما اين توافق باز هم وزارت بهداشت را راضي نكرد و مخالفت ها و پيگيري ها براي متوقف كردن طرح در حالي ادامه داشت كه مسئولان تامين اجتماعي از جمله حافظي مديرعامل وقت سازمان تامين اجتماعي اجراي طرح پزشك امين را مكمل طرح پزشك خانواده مي دانستند. اما با تغيير مديرعامل سازمان تامين اجتماعي به ظاهر رويه اين سازمان در اجراي اين طرح نيز تغيير كرده و نظر بر توقف اين طرح است.

توقف طرح پزشك امين و ادغام آن با طرح پزشك خانواده

معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اعلام ادغام طرح پزشك امين صندوق تامين اجتماعي در طرح پزشك خانواده وزارت بهداشت، گفت: استان گيلان كه در طرح پزشك امين تامين اجتماعي به عنوان استان پايلوت انتخاب شده بود، به جمع سه استان پايلوت طرح پزشك خانواده وزارت بهداشت و درمان مي پيوندد.

ثبت نام كنندگان به طرح پزشك خانواده ملحق مي شوند

سيدعبدا... عمادي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين كه طرح پزشك امين هنوز در گيلان اجرا نشده و تنها از متقاضيان ثبت نام به عمل آمده است، اظهار كرد: ثبت نام كنندگان اين طرح به طرح پزشك خانواده وزارت بهداشت ملحق مي شوند.

ادغام؛ براي جلوگيري از موازي كاري

وي در ادامه با تاكيد بر جلوگيري از موازي كاري عنوان كرد: چارچوب كلي پزشك امين چيزي جداي از طرح پزشك خانواده وزارت بهداشت نبود، اما تامين اجتماعي به دليل اقدامات درون سازمان مايل به انجام آن بود كه با صحبت هاي انجام شده با مسئولان صندوق تامين اجتماعي مقرر شد اين طرح با طرح پزشك خانواده ادغام شود تا از موازي كاري جلوگيري شود.معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پايان با تاكيد بر لزوم اجراي طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت: اين طرح تكليف قانوني برنامه پنجم توسعه و مبناي تفاهم نامه وزارت خانه هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز است و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ملزم به رعايت تمام مفاد اين تفاهم نامه است.شايان ذكر است در اوايل اجراي طرح پزشك امين وزير بهداشت در نامه اي به شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اجراي اين طرح را مداخله غيرمجاز در امر سلامت و غيرقانوني ذكر كرد.وي در اين نامه تصريح كرد: در زماني كه وزارت بهداشت براساس قانون تمام تلاش خود را در اجراي طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع در تمام كشور و در سال جاري در ۳ استان سيستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال و بختياري به كار بسته، طرح پزشك امين موازي كاري با طرح پزشك خانواده است.

طرح پزشك امين مداخله در امر درمان و غيرقانوني است

همچنين يك عضو كميسيون بهداشت نيز گفت: اگر اجازه دهند كه وزارت بهداشت طرح پزشك خانواده را اجرا كند بهتر از اين است كه هر گوشه اي يك سازمان بخواهد طرحي براي خود اجرا كند.سيامك مره صدق اظهار كرد: سازمان تاميناجتماعي حق دخالت در امر درمان را ندارد و بهتر است اجازه دهد وزارت بهداشت طرح پزشك خانواده را اجرايي كند. اين كار موازي كاري با طرح پزشك خانواده و مداخله در امر درمان است و مجلس با اين موضوع مخالف است.

طرح شكايت از تامين اجتماعي تنظيم شده بود

دكتر سيدرمضان محسن پور معاون وزير بهداشت نيز در اين باره به خراسان گفت: از زمان اجراي طرح پزشك امين از سوي تامين اجتماعي، وزارت بهداشت بارها مخالفت خود را با اين طرح اعلام كرد و بر غيرقانوني بودن اجراي آن توسط تامين اجتماعي تاكيد كرد.

وي افزود: حتي قرار وزارت بهداشت در اين زمينه اين بود كه درصورت بي توجهي تامين اجتماعي به نامه نگاري ها و مكاتبات و مخالفت ها موضوع را از طريق مراجع قضايي پيگيري كنيم و در همين زمينه طرح شكايت از سازمان تامين اجتماعي درباره اجراي غيرقانوني طرح پزشك امين تنظيم شده بود.

دكتر محسن پور تصريح كرد: اما در هفته گذشته در نشست مشترك ميان وزارت بهداشت ووزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، وزير وعده توقف اجراي اين طرح را داد كه در حال حاضر عملياتي شده است. بنا به گفته معاون وزير بهداشت با توقف طرح پزشك امين و همكاري تامين اجتماعي طرح پزشك خانواده با قوت بيشتري ادامه مي يابد.

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن