تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813060813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تصويب لايحه رياضتي در ميان اعتراضات خشونت‌آميز مردم يونان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: تصويب لايحه رياضتي در ميان اعتراضات خشونت‌آميز مردم يونان
سرويس خارجي: عليرغم اعتراضات گسترده مردم يونان، كابينه آتن در اقدامي، پيش‌نويس لايحه كاهش بودجه كه اتحاديه اروپا و صندوق بين‌المللي پول براي ارائه كمك به يونان پيشنهاد داده بودند را به تصويب درآورد و با اين اقدام،‌ آتن يك قدم به دريافت كمك 130 ميليارد يورويي منطقه يورو نزديك‌تر شد.

از سويي، به دنبال تصويب پيش‌نويس لايحه كاهش بودجه در كابينه آتن، شش تن از مقامات دولتي يونان كه مخالف اعمال دور جديد قوانين رياضت اقتصادي در كشورشان هستند، از سمت خود استعفا كردند.

در حاليكه كابينه يونان به رغم اعتراضات و اعتصابات گسترده مردمي پيش‌نويس دور جديد قوانين انقباض اقتصادي را با هدف دريافت كمك مالي اتحاديه اروپا و صندوق بين‌المللي پول و به منظور جلوگيري از ورشكستگي كشور به تصويب رساند، شش تن از سياستمداران يوناني از جمله معاون وزير امور خارجه اين كشور از سمت خود استعفا دادند.

در اين حال، صدراعظم آلمان در سخناني با دفاع از اقدامات صورت گرفته در زمينه بحران بدهي‌ها در يونان اعلام كرد كه در صورت ورشكستگي اقتصاد يونان، اوضاع در اروپا غيرقابل كنترل خواهد شد.

آنگلا مركل، صدراعظم آلمان در سخنان خود در نشست گروه پارلماني حزب دمكرات مسيحي آلمان با اشاره به اينكه با وجود تمامي مشكلات كمك به يونان ضروري است، گفت: بر دوش گرفتن مسئوليت بيشتر،

كم‌ ضررترين راه در اين زمينه است. چرا كه ورشكستگي يونان موجب بروز وضعي غيرقابل كنترل خواهد شد.

اين در حالي است كه تظاهرات ضد سرمايه‌داري در يونان بار ديگر با حضور گسترده مردم برگزار شد كه اين تظاهرات با خشونت همراه بود.

مخالفت و اعتراض نسبت به تشديد سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت يونان و نظام سرمايه‌داري در اين كشور در شهر آتن برگزار شد كه با خشونت نيروهاي امنيتي همراه بود.

در اين تظاهرات گسترده كه اقشار مختلف مردم در آن حضور داشتند، معترضان ابتدا در ميادين اصلي شهر آتن تجمع و سپس به سوي پارلمان يونان راهپيمايي كردند.

براساس اين گزارش، نيروهاي پليس شهر آتن براي متفرق كردن معترضان خشمگين به صورت گسترده‌اي از گاز اشك‌آور و باتوم استفاده كردند كه بر اثر اين حملات، چندين نفر زخمي و تعدادي نيز

دستگير شدند.

خبر ديگر اينكه، شهروندان يوناني، بار ديگر در اعتراض به سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت يونان و نظام سرمايه‌داري حاكم بر اين كشور دست به اعتصاب سراسري 48 ساعته زدند.

با شروع اين دور از اعتصابات ادارات دولتي، بيمارستان‌ها و مراكز آموزشي، بخش حمل‌ونقل عمومي اداره مخابرات به تعطيلي كشيده و رفت آمد درون شهري و برون شهري با مشكلات جدي روبرو شد.

اتحاديه‌هاي معلمان، پزشكان، مدارس، دانشگاه‌ها، كاركنان و پزشكان بيمارستان‌هاي دولتي، بنادر، وكلا و داروخانه‌هاي سراسر كشور قبل از آغاز اعتصاب سراسري 48 ساعته خود، بيانيه صادر و به دولت هشدار داده بودند.





دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن