تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804644271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

97 كانديدا در همدان مهر تاييد گرفتند/ 17 نفر رد صلاحيت شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 97 كانديدا در همدان مهر تاييد گرفتند/ 17 نفر رد صلاحيت شدند
97 كانديدا در همدان مهر تاييد گرفتند/ 17 نفر رد صلاحيت شدند
همدان - خبرگزاري مهر: پس از سپري شدن فرصت تعيين شده براي تاييد صلاحيت كانديداهاي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و بررسي شكايات، 97 كانديدا در استان همدان براي حضور در اين عرصه مهر تاييد گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و علي‌رغم وجود تحريم‌هاي گسترده، جنگ تحميلي و ناامني در برخي نقاط كشور به واسطه فعاليت گروهك‌هاي ضدانقلاب، حضور حداكثري مردم در پاي صندوق‌هاي رأي مويد اين مطلب بود كه آنها همواره پاسدار آرمان‌هاي امام (ره) و انقلاب هستند.

در همين راستا در استان همدان به مانند ساير نقاط كشور در سه دهه گذشته انتخابات بدون هيچ‌گونه خللي برگزار شده و بر اساس آمارهاي موجود ميانگين شركت كنندگان در انتخابات از ميانگين كشوري بيشتر بوده است.

اين در حالي است كه در هشت سال جنگ تحميلي دشمنان در تلاش بودند تا با استفاده از تمام امكانات خود حتي خللي چند ساعته در روند برگزاري انتخابات ايجاد كنند كه با تدبير مسئولان و حضور گسترده مردم اين امر هيچ‌گاه محقق نشد.

در اين سال‌ها مجريان برگزاري انتخابات تمام امكانات موجود را به‌كار بسته‌اند تا انتخاباتي سالم و شفاف را در كشور برگزار نمايند كه در همين راستا انتخابات پيش‌رو نيز مي‌تواند به عنوان برگ زرين ديگري در پرونده مجريان و دست اندكاران انتخابات ثبت شود.

97 كانديدا در همدان براي حضور در انتخابات مجلس نهم مهر تأييد گرفتند

در همين راستا آخرين وضعيت كانديداهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي در همدان بيانگر آن است كه در استان همدان 97 كانديدا براي حضور در انتخابات مجلس نهم مهر تأييد گرفته اند.

سخنگوي هيئت نظارت بر انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان همدان در اين خصوص گفت: 97 نفر از استان همدان در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مورد تأييد قرار گرفتند كه يك نفر نيز از استان تهران وارد مجموعه شده است كه با اين حساب تعداد كانديداهاي تأييد صلاحيت شده در استان به 98 نفر مي‌رسد.

محمد نباتي به ارائه گزارشي از تفكيك حوزه‌هاي انتخابيه استان همدان و افراد تأييد صلاحيت و رد صلاحيت شده در اين حوزه‌ها پرداخت و گفت: در حوزه انتخابيه اسدآباد تعداد هفت نفر ثبت‌نام كرده بودند كه از اين تعداد پنج نفر تأييد صلاحيت، يك نفر انصراف و يك نفر رد صلاحيت شده‌اند كه البته با تغيير حوزه انتخابيه يكي از كانديداهاي اين حوزه به حوزه انتخابيه همدان و فامنين تعداد كانديداهاي تأييد صلاحيت شده حوزه اسدآباد به چهار نفر رسيد.

نباتي ادامه داد: در حوزه انتخابيه بهار و كبودراهنگ 12 نفر ثبت‌نام كردند كه هفت نفر تأييد صلاحيت، دو نفر انصراف و يك نفر رد صلاحيت شدند كه دو نفر نيز شكايتي مبني بر ردصلاحيت خود نداشتند.

22 كانديدا در تويسركان تاييد صلاحيت شدند

در ادامه گزارش سخنگوي هيئت نظارت بر انتخابات استان همدان عنوان شد كه در حوزه انتخابيه تويسركان 26 نفر ثبت‌نام كردند كه از اين تعداد 21 نفر تأييد و سه نفر ردصلاحيت شدند كه دو نفر نيز از اين حوزه از رد صلاحيت خود شكايت نكردند و با اعلام حضور يك كانديدا از استان تهران به حوزه انتخابيه تويسركان، تعداد كانديداهاي تأييد صلاحيت شده اين شهرستان به 22 نفر مي‌رسد.

نباتي ادامه داد: در حوزه انتخابيه ملاير 24 نفر ثبت‌نام كردند كه 16 نفر تأييد صلاحيت، چهار نفر انصراف و دو نفر رد صلاحيت شدند كه اين دو نفر نيز شكايتي بر رد صلاحيت خود نداشتند.

وي افزود: در حوزه انتخابيه نهاوند نيز 18 نفر ثبت‌نام كردند كه از اين تعداد 14 نفر تأييد صلاحيت، يك نفر انصراف داد و سه نفر رد صلاحيت شدند.

نباتي در ادامه در تشريح وضعيت حوزه انتخابيه همدان و فامنين گفت: 38 نفر در اين حوزه ثبت‌نام كردند كه 30 نفر تأييد صلاحيت، سه نفر انصراف دادند و پنج نفر رد صلاحيت شدند كه با ورود از حوزه انتخابيه اسدآباد به همدان، تعداد تأييد صلاحيت شدگان حوزه همدان- فامنين به 31 نفر مي‌رسد.

سخنگوي هيئت نظارت بر انتخابات استان همدان همچنين از تغيير حوزه يكي از كانديداهاي حوزه انتخابيه نهاوند به ملاير خبر داد كه اين موضوع هنوز قطعي نشده است.

80 درصد ثبت‌نام شدگان دوره نهم مجلس در همدان تأييد صلاحيت شدند

به گفته نباتي ميانگين استان همدان براي تصاحب هر يك از 9 كرسي نمايندگي در مجلس 10 نفر است و تعداد كانديداهاي تأييد شده در دوره نهم تا اين لحظه بيشتر از دوره هشتم است به نحوي كه بيش از 80 درصد افراد ثبت‌نام شده در دوره نهم مجلس در استان همدان تأييد صلاحيت گرفته‌اند.

وي تعداد زنان ثبت‌نام كرده در دوره نهم مجلس در استان همدان را پنج نفر اعلام كرد و گفت: هر پنج نفر از حوزه انتخابيه همدان و فامنين بوده‌اند و همگي تأييد صلاحيت شده‌اند.

نباتي با تأكيد بر اينكه از تعداد 132 كانديداي ثبت‌نام شده در استان 97 نفر تأييد، 12 نفر انصراف و 17 نفر رد صلاحيت شدند و علاوه بر آن شش نفر هم شكايتي مبني بر رد صلاحيت خود نداشتند، تأكيد كرد: 17 نفر رد صلاحيت شده از 22 بهمن تا 24 بهمن فرصت دارند كه شكايات خود را به صورت مستقيم به شوراي نگهبان ارسال كنند.

نباتي افزود: پس از آن شوراي نگهبان با بررسي شكايات، آمار نهايي كانديداهاي تأييد صلاحيت شده را در دوم اسفند اعلام و ستاد انتخابات استان همدان با درج كامل اسامي آنان در مطبوعات مردم را در جريان امور قرار مي دهد.

وي در ادامه در پاسخ به اين سئوال كه در بررسي صلاحيت‌ها چه مسائلي مد نظر بوده است، گفت: در ماده 28 قانون انتخابات مسائل ايجابي و در ماده 30 نيز مسائل سلبي مطرح شده است، بنابراين براي احراز صلاحيت يك فرد بايد مسائل مختلفي چون مديريت، قابليت، ظرفيت، علم و بسياري موارد ديگر عنوان شود.

نباتي افزود: بنابراين هيئت نظارت در تلاش است مسائل سلبي و ايجابي كانديداها را رصد كند و اگر فردي ردصلاحيت شده به خاطر يكسري مسائل ايجابي بوده كه نداشته و برخي مسائل سلبي بوده كه داشته است.

شوراي نگهبان به هيچ عنوان زير بار جوسازي‌ها نرفته و نخواهد رفت

وي با بيان اينكه شايد فردي كه درصدد نماينده شدن مردم است صلاحيت به كارگيري در برخي از پست‌هاي دولتي را داشته باشد اما صلاحيت حضور در مجلس شوراي اسلامي را نداشته باشد، يادآور شد: شوراي نگهبان تحت فشار هيچ مسئله قرار نمي‌گيرد و به هيچ عنوان زير بار جوسازي‌ها نرفته و نخواهد رفت.

نباتي عنوان كرد: تغير حوزه از سوي كانديداها تا 15 روز قبل از برگزاري انتخابات انجام خواهد شد.

نباتي در ارتباط با تبليغات پيش از موعد نامزدهاي انتخاباتي نيز عنوان كرد: همه فعاليت‌هايي كه از جانب اين افراد صورت مي‌پذيرد مانند برپايي ميهماني‌ها، ولخرجي‌ها و حاتم‌بخشي‌ها رصد شده و به صورت كامل در پرونده آنها لحاظ مي‌شود.

وي با بيان اينكه اينگونه موارد كه از جانب تكيه‌كنندگان به قدرت و ثروت صورت مي‌گيرد، نقطه شروع بدعت‌گذاري است، گفت: بيشتر تخلفات در استان همدان برپايي ميهماني و يا حضور و سخنراني در ميهماني‌ها بوده است و ما نيز به اين موارد بسيار حساس هستيم.

وي همچنين در پاسخ به اين سئوال كه اگر نماينده‌اي با تخلفات بسيار رأي بياورد و به مجلس برود، وضعيت رسيدگي به تخلفاتش چگونه خواهد بود، گفت: قانون در اين مورد هم مسائل را رصد مي‌كند، بنابراين با ورود نماينده‌اي به مجلس كه تخلفات بسياري در جمع‌آوري آرا داشته است قبل از شروع به كار مجلس، اعتبارنامه‌اش به تصويب نخواهد رسيد و حذف خواهد شد.

سخنگوي هيئت نظارت بر انتخابات استان همدان با بيان اينكه هيئت نظارت بر انتخابات كار اجرايي و برخوردي با نامزدهاي متخلف ندارد، اعلام كرد: امر هشدار و اخطار دادن به متخلفان از جانب اين هيئت انجام مي‌شود اما اينكه مستقيماً وارد عمل شود و برخورد كند، به عهده آن نيست.

در هر حوزه انتخابيه سه نفر بر روند انتخابات نظارت خواهند داشت

محمدنباتي در خصوص تعداد ناظران استان همدان در هيئت نظارت گفت: در هر حوزه انتخابيه سه نفر بر روند انتخابات نظارت خواهند داشت كه يك نفر ناظر مسئول و دو نفر هم به عنوان ناظر پاي صندوق‌هاي رأي حضور خواهند داشت كه البته تعداد ناظران در شعبات حساس بيشتر خواهد شد.

با اين حال روند انتخابات در استان همدان همزمان با سراسر كشور در حال سپري شدن است و كانديداهاي ردصلاحيت شده تا امروز 24 بهمن‌ماه فرصت دارند تا شكايت خود را به شوراي نگهبان اعلام كنند تا شوراي نگهبان نيز در بررسي هفت روزه خود اسامي نهايي را در تاريخ دوم اسفند‌ماه اعلام كند.

پرواضح است كه انتخابات 12 اسفندماه از چند نظر حائز اهميت است، اول اينكه اجماع كشورهاي غربي در راستاي تشديد تحريم‌هاي اقتصادي اين شائبه را در آنها ايجاد نموده كه مردم ما ايران انتخابات شركت نمي‌كنند.

دراين راستا دشمن در ماه‌هاي گذشته تمام امكانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري خود را به منظور فشار اقتصادي بر كشور به كار بسته تا شايد به خيال خود مردم را نسبت به انقلاب دلسرد كند، غافل از اين كه مردم ايران همواره در بحران‌هاي مختلف و فشارهاي اقتصادي، سياسي و نظامي نشان داده‌اند كه ذره‌اي از آرمان‌هاي امام، انقلاب و شهدا كوتاه نمي‌آيند و در هر شرايطي پشتيبان ولايت مطلقه فقيه هستند.

مردم ولايت‌مدار ايران در حفظ مصالح نظام ثابت قدم بوده اند

مردم ولايت‌مدار ايران در همه لحظات حساس نشان داده‌اند كه با تمام توان در راه حفظ مصالح نظام مقدس جمهوري اسلامي ثابت قدم بوده و به آن وفادارند.

تهديدهاي نظامي كشورها غربي و آمريكا و رژيم اشغالگر قدس را مي‌توان يكي ديگر از راهكارهاي دشمن براي ايجاد ترس و واهمه در مردم براي عدم مشاركت در انتخابات پيش‌رو دانست به نحوي كه در ماه‌هاي گذشته دشمنان با اين استراتژي كه قصد حمله نظامي به كشور را دارند در صدد كاهش مشاركت مردم در انتخابات بودند كه اين بار نيز با تدبير رهبر فرزانه انقلاب نقشه‌هاي آنها نقش بر آب شد.

با اين حال مردم با هوشياري تمام بايد اين نكته مهم و اساسي را همواره مد نظر قرار دهند كه دشمنان حتي لحظه اي از ايجاد توطئه در قبال ملت ايران كوتاه نخواهند آمد و پس از هر بار شكست از راهي ديگر در صدد ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي بر خواهند آمد.

ايجاد شبهه در برگزاري انتخابات آخرين حربه‌اي است در دستور كاري دشمنان خارجي و عوامل فتنه و ضدانقلاب داخلي قرار گرفته است و بر اين اساس آنها در تلاشند كه انتخابات پيش‌رو را انتخاباتي ناسالم جلوه داده تا شايد از ميزان مشاركت مردم در اين آزمون بزرگ كاسته شود.

پرواضح است كه اين دوره از انتخابات از ويژگي‌هاي مهمي برخوردار بوده و وظيفه تك تك ماست كه با شركت فعالانه خود مجريان برگزاري انتخابات را در برگزاري انتخاباتي سالم و شفاف ياري داده و با مشاركت حداكثري خود اين بار نيز مثل هميشه دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي را مأيوس و نااميد كنيم.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن