تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809900728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي در گفتگو با مهر:جريان‌هاي اصلاح طلب و انحرافي در صورت ورود به مجلس نهم ائتلاف مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هاشمي در گفتگو با مهر:جريان‌هاي اصلاح طلب و انحرافي در صورت ورود به مجلس نهم ائتلاف مي‌كنند
جريان‌هاي اصلاح طلب و انحرافي در صورت ورود به مجلس نهم ائتلاف مي‌كنند
معاون جبهه بصيرت و بيداري اسلامي گفت: جريان هاي اصلاحات و انحرافي در زمان انتخابات با يكديگر متحد نمي شوند اما اگر وارد مجلس نهم شوند با ائتلاف اصلاح طلبان و انحرافي روبرو خواهيم شد.

سيد مهدي هاشمي در گفتگو با خبرنگار مهر، مهمترين ويژگي انقلاب را مردمي بودن آن دانست و با بيان اينكه مردم هميشه در صحنه حضور دارند، گفت: مردم احساس همبستگي و تعامل با حاكميت دارند و در چنين نظامي بايد تلاش شود تا تعامل بين مردم و حاكميت روز به روز بهتر و به روز تر شود.

دشمن چراغ خاموش حركت مي كند

وي گفت: البته تجربه نيز نشان داده است كه مردم در شرايط حساس و خطير از كيان انقلاب اسلامي حفاظت و پاسداري مي كنند، به خوبي برنامه هاي دشمن را مي شناسند و نسبت به اين برنامه ها واكنش نشان مي دهند. اما دشمن چراغ خاموش حركت مي كند و بايد مراقب عملكرد و برنامه هاي آن بود.

هاشمي ادامه داد: اگر غفلت كنيم و برنامه هاي دشمن را جدي نگيريم آسيب مي خوريم كه نمونه آن شبيخون فرهنگي است. دشمن به صورت نرم وارد شده است و مي خواهد با شبيخون فرهنگي و جنگ نرم عليه تفكرات مردم بايستد.

بايد حساسيت انتخابات مجلس را به مردم منتقل كرد

وي در ادامه به اهميت انتخابات مجلس نهم اشاره كرد و با بيان اينكه اين انتخابات اولين انتخابات پس از فتنه 88 است، افزود: بايد حساسيت انتخابات را به مردم منتقل كنيم چرا كه عده اي بر اين باورند كه اين انتخابات همانند انتخابات گذشته است و فقط بايد انجام وظيفه كنيم و در انتخابات شركت كنيم، در صورتيكه بايد به حساسيت ويژه اين دوره از انتخابات پرداخت و آن را به خوبي به مردم منتقل كرد.

اين فعال سياسي افزود: معتقدم هنوز موضوع انتخابات جنبه ملي پيدا نكرده و به آن شكل كه بايد خود را نشان دهد در شهرهاي بزرگ و در پايتخت نشان نداده است، اما در شهرستانها وضعيت به گونه اي ديگر رقم مي خورد چون انتخابات در شهرستان ها به صورت قومي و محلي برگزار مي شود.

معاون جبهه بصيرت و بيداري اسلامي گفت: بايد تنور انتخابات را گرم نگه داريم البته هنوز زمان داريم و مي توانيم از اين زمان به نحو احسن براي انتخابات استفاده كنيم.

انتقاد ازعملكرد اصولگرايان

هاشمي همچنين به آسيب شناسي جريان اصولگرا اشاره كرد و گفت: جريان اصولگرا بيش از آنكه مراقبت دروني كند مي بايست مراقبت بيروني مي كرد.

وي افزود: جريان اصولگرا مي بايست بيش از اين مراقب فعاليت جريان هاي اصلاح طلبان و انحرافي مي بود در حاليكه اين جريان به مراقبت هاي درون گفتماني پرداخت.

اين فعال سياسي در پاسخ به اين سئوال كه رقابت درون گفتماني اصولگرايان در انتخابات مجلس را چگونه ارزيابي مي كنيد، افزود: به رقابت درون گفتماني معتقدم و بر اين باورم كه اگر رقابت ها به صورت صحيح و منطقي انجام شود باعث رشد آرا مي شود و ارتقاء كمي و كيفي آرا را به وجود مي آورد.

هاشمي گفت: البته بايد در رقابت ها اصول و اخلاق را رعايت كنيم تا بتوانيم با ارائه برنامه اعتماد مردم را به دست آوريم.

اصلاح طلبان وارد انتخابات شدند تا پيش از اين به بدن نيمه جان آنها آسيب وارد نشود

معاون جبهه بصيرت و بيداري اسلامي همچنين به فعاليت جريان اصلاحات در انتخابات مجلس اشاره كرد و گفت: اين جريان در انتخابات شركت مي كند اما نحوه ورود متفاوت است چون به آنها در انتخابات 88 آسيب جدي وارد شد و اعتماد مردم تا حد زيادي از اين جريان سياسي سلب شده است. اما با اين اوصاف وارد ميدان شده اند تا پيش از اين به بدن نيمه جان انها آسيب وارد نشود.

ائتلاف جريان اصلاح طلب و انحرافي در مجلس نهم

وي در ادامه افزود: البته جريان هاي اصلاحات و انحرافي در زمان انتخابات با يكديگر متحد نمي شوند اما اگر وارد مجلس نهم شوند با ائتلاف اصلاح طلبان و انحرافي روبرو خواهيم شد چرا كه مي خواهند در مجلس هدف مشتركي را دنبال كنند.

هاشمي درباره عملكرد مجلس هشتم نيز گفت: عملكرد مجلس را در قانونگذاري مثبت مي بينم اما در عرصه نظارت ضعيف عمل كرده اند. براين اساس مجلس نهم بايد علاوه بر جنبه هاي قانونگذاري، جنبه هاي نظارت را به صورت جدي دنبال كند.

اصولگرايان پيروز انتخابات خواهند بود

وي در پاسخ به اين سئوال كه چرا در ادوار گذشته و در اين دوره، مجلس در حوزه نظارت ضعيف عمل كرده است، گفت: يكي از دلايل آن است كه نمايندگان، اكثر وقت خود را صرف قانونگذاري مي كنند و نكته دوم آنكه تصور از نظارت ضعيف است.

اين فعال سياسي همچنين با بيان اينكه مجلس نهم از آن اصولگرايان خواهد شد، گفت: اگر اصول، مباني و شاخصه هاي اصولگرايي را به خوبي به مردم تبيين كنيم مي توان به پيروزي اصولگرايان به طور قطع اميدوار بود.

هاشمي در ادامه تشكيل جبهه ها و تشكل هاي سياسي را لازم و ضروري دانست و گفت: البته در اين تشكل ها بايد اصول و اخلاق رعايت شود و نبايد به بداخلاقي انتخاباتي روي آورند.

مهمترين شاخص براي نامزدها بايد صداقت باشد

وي يكي از مهمترين شاخصه هايي كه بايد از سوي نامزدها در انتخابات مطرح شود را صداقت دانست و گفت: افرادي كه مي خواهند وارد مجلس شوند بايد ويژگي هايي داشته باشند كه معتقدم يكي از آن ويژگي ها صداقت است. اگر نامزدي صداقت نداشته باشد چگونه مي خواهد صداقت را مطالبه يا ترويج كند؟ همچنين تشكل ها و احزاب سياسي نيز بايد شاخصه ها را براي مردم تبيين كنند تا آنها خود انتخاب كنند.

هاشمي گفت: صاحبنظران و كارشناسان سياسي مي توانند نظرات و ديدگاه هاي خود را ارائه دهند اما بايد قبول كرد كه اين مردم هستند كه نمايندگان خود را انتخاب مي كنند و نمي توان به زور نامزدي را به مردم تحميل كرد.

دولت بايد همسو با مجلس باشد

اين فعال سياسي در پاسخ به اين سئوال كه برخي از چهره هاي شاخص جبهه پايداري معتقدند كه مجلس نهم بايد همسو با دولت باشد، گفت: اين تحليل غلط است چرا كه دولت بايد همسو با مجلس باشد. مجلس چكيده اي از عصاره ملت است و ساختار نظارتي را بر عهده دارد. رئيس جمهور يك تخصص و يك تفكر را دارد، اما مجلس برگرفته از نخبگان سياسي است و نماد جامعه را تشكيل مي دهد و مي خواهد مطالبات واقعي مردم را دنبال و پيگيري كند به همين جهت معتقدم كه بايد دولت همسو با مجلس باشد نه مجلس همسو با دولت.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن