تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815584478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهن، اجاره و فروش مسكن شگرد جديد كلاهبرداران


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: رهن، اجاره و فروش مسكن شگرد جديد كلاهبرداران
مرد ديگري گفت: من از طريق آگهي روزنامه آپارتماني را به قيمت 30 ميليون تومان رهن و از املاك قرن 21 اجاره كردم كه در موعد تحويل آپارتمان و پرداخت مابقي مبلغ رهن وقتي كه به املاك مراجعه كردم متوجه شدم اين كاركنان املاك از مردم كلاهبرداري كرده و محل را ترك كرده‌اند.
فارس: كلاهبرداراني كه در قالب بنگاه معاملات ملكي و در معاملات رهن، اجاره و فروش مسكن كاهبرداري‌هاي چند ده ميليوني مي‌كردند دستگير شدند.

در مردادماه سال جاري تعدادي از شهروندان در محدوده سركلانتري دوم واقع در شمال غرب تهران با مراجعه به دادسراي ناحيه 5 تهران و طي پرونده‌هايي جداگانه در خصوص كلاهبرداري در قالب رهن، اجاره يا فروش آپارتمان از چند نفر اعلام شكايت كردند.

با دستور بازپرس اين شعبه پرونده‌ها جهت رسيدگي تخصصي به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد. كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداري اين اداره با دعوت مالباختگان تحقيقات پليسي خود را در خصوص چگونگي اين كلاهبرداري‌ها آغاز كردند.

يكي از مالباختگان كه مرد 55 ساله‌اي بود گفت: چندي قبل از طريق املاك قرن 21 از فردي بنام محمدرضا يك باب آپارتمان را به مبلغ 2 ميليون تومان بيعانه و كرايه ماهيانه 450 هزار تومان اجاره كرده كه چند روز پس از قرارداد متوجه شدم وي اين ملك رابه فرد ديگري به مبلغ 15 ميليون تومان به صورت رهن كامل اجاره داده و متواري شده است.

مرد ديگري گفت: من از طريق آگهي روزنامه آپارتماني را به قيمت 30 ميليون تومان رهن و از املاك قرن 21 اجاره كردم كه در موعد تحويل آپارتمان و پرداخت مابقي مبلغ رهن وقتي كه به املاك مراجعه كردم متوجه شدم اين كاركنان املاك از مردم كلاهبرداري كرده و محل را ترك كرده‌اند.

مالباخته ديگر كه مرد جوان 25 ساله‌اي بود نيز گفت: در همين ماه ازدواج كردم. با كمك مالي خانواده و از طريق آگهي روزنامه، آپارتماني را در محدوده باغ فيض براي رهن كامل كه مناسب‌تر از مكان‌هاي ديگر بود شناسايي كردم. تلفني آدرس گرفتم و با همسرم به "املاك قرن 21" رفتم. قيمت رهن آپارتمان 40 ميليون تومان بود. طي قولنامه‌اي كه بنگاه تنظيم كرد 25 ميليون تومان را در مرحله اول پرداخت كرده و قرار شد مابقي را در موقع تحويل آپارتمان پرداخت كنم. هفته قبل وقتي كه در موعد تحويل به بنگاه رفتم با در بسته بنگاه مواجه شدم. از همسايه ها شنيدم كه اين بنگاه از چند نفر ديگر هم كلاهبرداري كرده و متواري شده‌اند.

در شكايات ديگري معلوم شد كه متهمان، خود با هويت‌هاي جعلي به عنوان مستأجر، آپارتماني را با قيمت رهن 2 ميليون توماني و با اجاره ماهيانه بالا از مالك آن اجاره كرده و در اقدام بعدي از طريق آگهي در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار، همان آپارتمان را با رهن كامل به شهروندان اجاره مي‌دادند. مستأجر نيز پس از تحويل آپارتمان به اين محل نقل مكان كرده و زماني كه مالك در مراجعات بعدي متوجه مي‌شد كه مستأجرش فردي ديگر با شرايط جديد است به دادسرا مراجعه و اعلام شكايت كرده است. اغلب شكايات در اين پرونده به همين شيوه بوده است.

در تحقيقات بعدي كارآگاهان مشخص شد كاركنان اين املاك غيرمجاز سه نفر جوان حدوداً 30 ساله بودند. در مراحل بعدي و بررسي‌هاي تخصصي پليسي از طريق چهره‌نگاري متهمان و ساير مشخصات اعلامي از سوي مالباختگان‌، كارآگاهان به يك متهم سابقه‌دار به نام محمد 30 ساله مظنون شدند.

اين فرد در سال‌هاي گذشته نيز با هويت‌هاي جعلي از جمله پيام محمودي و به شيوه مشابه اقدام به كلاهبرداري از تعداد زيادي از شهروندان تهراني كرده بود و با توجه به اين كه وي از سال گذشته از زندان آزاد شده بود تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي و دستگيري متهمان پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد.

در مرحله بعدي و با توجه به اين كه تعدادي از مالباختگان مبالغ را به حساب بانكي اعلامي از سوي املاك واريز كرده بودند، در بررسي‌هاي لازم از بانك معلوم شد هويت و آدرس افتتاح كننده حساب جعلي است.

از آنجا كه تصاويري از متهمان وجود داشت، با هماهنگي قضايي و انتشار تصاوير تهيه شده از آنها در رسانه‌ها در شناسايي اين افراد از سوي شهروندان و دستگيري آنان توفيقي حاصل نشد.

در مراحل بعدي مشخص شد در برخي از اين كلاهبرداري‌ها فردي به نام فرزان چك‌هايي را با هويت جعلي از بانك دريافت كرده و چك‌هاي سرمنشأ جعلي را در اختيار متهمان گذاشته است.

با ادامه تلاش كارآگاهان اداره 14 اطلاعاتي به دست آمد كه اين فرد در محدوده بازار بزرگ تهران فعاليت دارد و هويت واقعي وي فريد است. اين متهم در تاريخ اول آذر در محدوده خزانه بخارايي شناسايي و دستگير شد.

با انتقال وي به اداره 14، وي به اخذ دسته چك از بانك با هويت و آدرس جعلي اعتراف كرد و گفت: من اين كارها را با راهنمايي و همدستي فردي به نام محمد با نام جعلي پيام محمودي انجام داده‌ام. با ادامه پيگيري‌ها متهم اصلي و سابقه‌دار پرونده به نام محمد 35 ساله نيز در تاريخ 10 آذر ماه در خيابان پيروزي شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.

محمد در اعترافاتش همدست ديگرش را به نام محمد جواد 30 ساله معرفي كرد. محمد جواد فردي است كه در املاك قرن ۲۱ خود را به مشتريان با نام جعلي طاها حسيني معرفي مي‌كرد.

محمد جواد نيز در تاريخ 26 آذر ماه در خيابان شناسايي و در اطراف فرهنگسراي جشنواره دستگير شد.

سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تاكنون تعداد زيادي از مالباختگان به اداره چهاردهم پليس آگاهي مراجعه كرده‌اند كه از هر يك از آنان ده‌ها ميليون ريال به شيوه‌هاي فوق كلاهبرداري شده است. متهمان با قرار مناسب صادره از سوي قاضي پرونده روانه زندان شده‌اند.

يکشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 520]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن