تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814675364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشكلات سينما با اتحاد و همدلي سينماگران برطرف خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشكلات سينما با اتحاد و همدلي سينماگران برطرف خواهد شد
تهران–عضو شوراي عالي سينما با تاكيد بر اينكه سازمان امور سينمايي در بطن خود به انشقاق بين سينماگران نمي انديشد گفت: آحاد اعضاي خانواده سينمايي كشور تجارب بزرگ و ارزشمندي دارند كه در سايه اتحاد و همدلي آنها مي توانيم به هدف بزرگ مان يعني توسعه هنر هفتم در تمامي ابعاد آن دست يابيم.


"احمد نجفي" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا افزود: يكي از مهمترين بخش هاي سازمان امور سينمايي كشور، بخش آموزش مباني علمي و آكادميك هنر سينماست كه مقرر شده بر نقاط آسيب سينماي كشور مانند مساله فيلمنامه نويسي، به عنوان آسيبي كه طي چند دهه اخير به بزرگترين چالش اين هنر در كشور بدل شده با نگاه ويژه اي نگريسته شود.

وي ادامه داد: امروز سينما تنها يك ابزار سرگرم كننده نيست بلكه به زباني فرهنگي براي انتقال انديشه ها و جهان بيني افراد حاضر در يك كشور بدل شده و در اين راه براي آنكه از قافله سينماي جهان جا نمانيم لازم است به ابزارهايي دست يابيم كه توان ما را در ساخت و ارايه آثار سينمايي با كيفيت افزايش مي دهد.

بازيگر فيلم "توفان شن" به رشد چشمگير شاخه هاي علم و فناوري نوين در كشور ما و حضور جوانان خبره در اين عرصه اشاره كرد و يادآور شد: با توجه به گذشت بيش از سه دهه از انقلاب شكوهمند اسلامي جوانان ما در عرصه فناوري نوين و علوم هسته اي رشد خيره كننده اي داشتند كه باعث غرور آفريني ايران و ايراني در تمام جهان شده اند اما متاسفانه سينماي ما نتوانسته همپاي اين علوم د ركشور وجهان رشد كند.

وي ادامه داد: ارتقاي معاونت امور سينمايي به يك نهاد عظيم به نام سازمان امور سينمايي با سه معاونت و رديف بودجه مستقل اين امكان را در اختيار جامعه سينمايي كشور قرار داده تا طي يك برنامه ريزي مدون و دقيق اين هنر را در كشورمان به جايگاهي كه شايسته برساند.

عضو شوراي عالي سينما،دستيابي به هدف متعالي را در گروه مشاركت تمامي اعضاي يك خانواده دانست و گفت: افكار شخصي قابل احترام هستند اما براي يك كار گروهي نبايد به دخالت دادن افكار و انديشه هاي شخصي پرداخت و بر همين اساس به عنوان عضو كوچكي از خانواده سينما از تمامي هنرمندان مي خواهم كه با اتحاد و همدلي ياريگر اين سازمان براي تحقق هدف متعالي آن باشند.

طرح تشكيل سازمان امور سينمايي 13 تير سال جاري بنا به پيشنهاد مشترك وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور، به تصويب شوراي عالي اداري رسيد و بر اساس اين مصوبه، معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت ارشاد و پژوهشكده هنر و رسانه موسسه پژوهشكده هنر و رسانه، موسسه پژوهشي فرهنگ،هنر و ارتباطات با تمامي امكانات، منابع،‌ تجهيزات، ‌اعتبارات، ‌تعهدات و نيروي انساني در يكديگر ادغام و عنوان آن به سازمان امور سينمايي و سمعي و بصري كشور تغيير مي يابد.

اين سازمان همزمان با برگزاري سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز بكار كرد.

بر اساس مصوبه شوراي عالي اداري، سازمان مذكور زير نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت خواهد كرد و رديف بودجه آن به صورت مستقل در لايحه بودجه سنواتي كل كشور پيش بيني شده است.

فراهنگ**ا.خ

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30812741

يکشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن