تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815358632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيماري هاي تنفسي با نوشابه هاي گاز دار


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: بيماري هاي تنفسي با نوشابه هاي گاز دار
يك پژوهش جديد در آمريكا نشان داد مصرف نوشابه هاي گازدار خطر ابتلا به آسم و انسداد ريوي مزمن را افزايش مي دهد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري هلس دي نيوز آمريكا، پژوهشگران دانشگاه آدلايد آمريكا در جريان بررسي 17 هزار نفر بالاي 16 سال دريافتند كساني كه نوشابه هاي گازدار و آبهاي معدني طعم دار استفاده مي كنند، بيشتر از ديگران در معرض ابتلا به آسم و انسداد ريوي مزمن قرار دارند.
بيماري انسداد ريوي مزمن يك بيماري مزمن ريوي است كه مشخصه آن انسداد پيشرونده مجاري تنفسي به صورت برگشت ناپذير است. انسداد راه هوايي، تنگي منتشر در تمامي راه هاي هوايي است كه مقاومت در برابر عبور هوا را بالا مي برد.
نتايج نشان داد بيش از 10 درصد اين افراد گفتند كه آنها روزانه بيش از نيم ليتر نوشابه هاي گاز دار مصرف مي كنند.
اين پژوهش نشان داد: 13/3 درصد از مبتلايان به آسم و 15/6 درصد از مبتلايان به بيماري انسداد ريوي مزمن بيش از نيم ليتر در روز نوشابه هاي گازدار مصرف كرده اند.
براساس اين تحقيقات، كساني كه اين ميزان نوشابه هاي گازدار مصرف مي كنند - نسبت به كساني كه اين نوشابه ها را مصرف نمي كنند- بيش از يك برابر بيشتر در معرض ابتلا به آسم و بيماري انسداد ريوي مزمن قرار دارند.
زومين شي ان مسئول اين پژوهش گفت: نتايج اين پژوهش بر اهميت خوردن و نوشيدن سالم براي جلوگيري از ابتلا به بيماريهاي مزمن نظير آسم و انسداد ريوي مزمن تاكيد مي كند.
پژوهشگران تصريح كرد: خطر بستگي به ميزان مصرف نوشابه هاي گازدار دارد; يعني هر اندازه مصرف زيادتر شود به همان اندازه خطر نيز افزايش مي يابد.
به گفته اين پژوهشگران، مصرف مقادير ياد شده نوشابه هاي گازدار همراه با مصرف دخانيات خطر ابتلا به دو بيماري تنفسي ياد شده را 6/6 برابر بيشتر مي كند.
مصرف نوشابه هاي گازدار براي تمام سنين عوارض نامطلوبي به همراه دارد اما اين عوارض با اسيدي كردن خون در سنين ميانسالي به بعد، مضاعف مي شود.
محققان با بررسي بيش از 2500 نفر دريافته اند كه گاز موجود در نوشابه ها كه ناشي از وجود اسيد فسفريك است موجب خروج كلسيم از استخوانها شده و به پوكي استخوان و شكستگي هاي مكرر در افراد به ويژه زنان ميانسال مي انجامد.
افرادي كه هفته اي 4 بار يا بيشتر از نوشابه هاي گازدار استفاده مي كنند به طور قابل ملاحظه اي نسبت به بقيه از تراكم استخوان كمتري برخوردارند.

يکشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن