تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815216996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اختتاميه تئاتر فجر چه گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:الف: در اختتاميه تئاتر فجر چه گذشت
در بخش نمايشنامه نويسي مسابقه ايران نيز ضمن تقدير از صحرا رمضانيان براي نمايش "مرگ كسب و كار من است"، جايزه برگزيده به سلما رفيعي راي نمايش "به مراسم مرگ داداش خوش آمديد" اهدا شد.
به گزارش مهر، نمايش "ريچارد سوم" به كارگرداني آتيلا پسياني علاوه بر دريافت جايزه بازيگري مرد و كارگرداني بخش مسابقه بين‌آلملل سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر توانست جايزه بزرگ اين جشنواره را نيز از آن خود كند.

سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاون هنري وزير و همچنين چهره‌هاي شناخته شده عرصه تئاتر شامگاه شنبه ۲۲ بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار شد. در اين مراسم برگزيدگان بخش‌هاي مسابقه ايران و بين‌الملل اين دوره از جشنواره معرفي شدند.

در بخش مسابقه ايران اين دوره از جشنواره و در بخش طراحي صحنه، هيئت داوران ضمن تقدير از رضا عباسي و امين سالاري طراحان صحنه نمايش "روياي تفتيده"، جايزه برگزيده را به شيما ميرحميدي براي نمايش "به مراسم مرگ داداش خوش آمديد" اهدا كردند.

در بخش بازيگري مرد مسابقه ايران جشنواره نيز جايزه برگزيده ضمن تقدير از بازيگران گروه نمايش "پري" كه البته در اسامي كانديداهاي اين بخش قيد نشده بودند و حسين اميدي بازيگر نمايش "به مراسم مرگ داداش خوش آمديد"، به حميدرضا آذرنگ براي نمايش "خون‌رقصه" رسيد.

در بخش بازيگري زن مسابقه ايران جشنواره سي‌ام نيز هيئت داوران ضمن تقدير از نسيم ادبي و گيتي قاسمي بازيگران نمايش "خون‌رقصه"، جايزه برگزيده اين بخش را به ثريا شيرزادي بازيگر نمايش "مرگ كسب و كار من است" اهدا كرد.

در بخش نمايشنامه نويسي مسابقه ايران نيز ضمن تقدير از صحرا رمضانيان براي نمايش "مرگ كسب و كار من است"، جايزه برگزيده به سلما رفيعي راي نمايش "به مراسم مرگ داداش خوش آمديد" اهدا شد.

در بخش كارگرداني نيز ضمن تقدير از حسين پاكدل كارگردان "عشق و عاليجناب" و آرش دادگر كارگردان "بازگشت افتخارآميز مردان جنگ"، جايزه برگزيده اين بخش به سمانه زندي‌نژاد كارگردان "به مراسم مرگ داداش خوش آمديد" اهدا شد.

در اين بخش از مراسم حسين پاكدل با اشاره به تلاشي كه براي توليد و اجراي نمايش "عشق و عاليجناب" صورت گرفته و اينكه اجراي عمومي اين نمايش از تعهدات بنياد فرهنگي هنري رودكي بود كه با تعويض مديريت منتفي شد، از معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواست تا با اجراي عمومي اين اثر نمايشي موافقت كند.

آرش دادگر نيز با اشاره به تمرين نمايش "بازگشت افتخارآميز مردان جنگ" در راهروهاي مجموعه فرهنگي هنري برج آزادي گفت: با وجود تمام اين تلاش‌ها و زحمات، امشب همسر من به دليل نداشتن بليت اجازه ورود به مراسم را پيدا نكرد.

در بخش مسابقه بين‌الملل سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر نيز هيئت داوران در بخش موسيقي جايزه برگزيده را به گروه Dazzle براي نمايش "قصر مه‌آلود" از ژاپن اهدا كردند. در بخش طراحي صحنه نيز يوشيكاتسو ايتو براي نمايش "قصر مه‌آلود" از ژاپن جايزه برگزيده را از آن خود كرد.

در بخش بازيگري مرد مسابقه بين‌الملل جشنواره سي‌‌ام، صابر ابر براي بازي در نمايش "ريچارد سوم" جايزه برگزيده را از آن خود كرد. در بخش بازيگري زن نيز ناتالي منتا بازيگر نمايش "بيست هزار فرسنگ زير دريا" از ايتاليا جايزه برگزيده را دريافت كرد.

در بخش نمايشنامه نويسي مسابقه بين‌الملل اين دوره از جشنواره نيز حميدرضا آذرنگ براي نمايش "دو ليتر در دو ليتر صلح" برگزيده شد و در بخش كارگرداني نيز جايزه برگزيده به آتيلا پسياني براي نمايش "ريچارد سوم" از ايران رسيد.

در سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر جايزه بخش دانشجويي به نمايش"ويران" به كارگرداني يوسف باپيري اهدا شد و جايزه قوه قضاييه بابت پرداختن به موضوعات اجتماعي و نقد درست به "آدمكش" به كارگرداني محمد زواربي‌ريا رسيد.

جايزه ويژه جشنواره سي‌ام به گروه نمايش "قصر مه‌آلود" از كشور ژاپن رسيد و نمايش "ريچارد سوم" به كارگرداني آتيلا پسياني توانست جايزه بزرگ سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر را از آن خود كند.

در اين مراسم از جمشيد مشايخي، اسماعيل خلج، احمد جولايي و شيرين بزرگمهر تجليل به عمل آمد و همچنين از مديران ارشاد استان‌هاي كرمانشاه، البرز، خراسان شمالي تقدير به عمل آمد.

يکشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن