تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813045884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگردان تهران 1500: براي كودكان فيلم نساختم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارگردان تهران 1500: براي كودكان فيلم نساختم
تهران - كارگردان فيلم انيميشن تهران 1500 گفت: من اين فيلم را براي كودكان نساختم و هدفم جذب مخاطباني با رده سني نوجوان به بالا بود.


به گزارش شنبه شب خبرنگار ايرنا، بهرام عظيمي در نشست نقد و برسي فيلم تهران 1500 گفت: اين فيلم نتيجه تلاش يك گروه بيش از 250 نفره با ميانگين سني بسيار جوان است و هدف ما در فيلم اين بود كه مخاطب را براي ديدن يك فيلم انيميشن به سينما بكشانيم.

وي خاطرنشان كرد: مي دانم كه فيلم ضعف هايي دارد اما مخاطبان به دليل اينكه نمونه اي از فيلم انيميشن در داخل كشور ندارند، تهران 1500 را با نمونه هاي خارجي مقايسه مي كنند در حالي كه بايد اين ضعف ها با توجه به شرايط سينماي ايران بررسي شود.

عظيمي تاكيد كرد: اين نخستين كار من بود كه در آن هيچ پند و اندرزي نداشتم و هدفم فقط خنداندن مخاطب بود. اميدوارم در فيلم هاي بعدي ضعف هايم را برطرف كنم تا تمام مخاطبان راضي شوند.

كارگردان فيلم انيميشن تهران 1500 درباره استفاده از چهره و صداي بازيگران مطرح سينماي ايران در اين فيلم گفت: پيش از آغاز كار مي دانستيم كه به انيميشن در ايران اهميت زيادي داده نمي شود و تهيه كننده ها حاضر نيستند در فيلمي كه هزينه زيادي دارد و ساخته شدن آن چند سال طول مي كشد سرمايه گذاري كنند.

وي ادامه داد: به اين دليل تصميم گرفتيم از بازيگران مطرح و شناخته شده اي استفاده كنيم تا كارمان جدي تر گرفته شود و مخاطبان نيز براي ديدن آن به سينماها بيايند.

عظيمي تصريح كرد: مسئولان بارها از من خواسته بودند كه يك فيلم انيميشن ملي بسازم و ما در طول كار تلاش زيادي كرديم كه تمام فريم ها رنگ و بوي ايراني به خود بگيرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا داستان فيلم به فيلمفارسي شباهت دارد؟ گفت: به دليل ويژگي هاي شخصيتي ، تمام كارهايم مقداري مايه هاي فيلمفارسي دارد. من نمي خواستم يك فيلم هنري بسازم بلكه هدفم ساختن فيلمي براي جذب عامه مردم و خنداندن آنها بود.

كارگردان فيلم تهران 1500 درباره مخاطبان اين فيلم گفت: قول مي دهم كه روزي فيلمي براي كودكان بسازم زيرا اينكه فرزندانم انيميشن هاي من را دوست نداشته باشند، برايم آزار دهنده است.

وي درباره لهجه شخصيت هاي مختلف در اين فيلم تاكيد كرد: وجود لهجه هاي مختلف براي خنداندن مخاطبان نبود بلكه مي خواستيم اين را نشان بدهيم كه در سال 1500 هم لهجه هاي كنوني ايران مي تواند باقي بماند.

عظيمي درباره روند نوشته شدن فيلمنامه تهران 1500 نيز گفت: ايده اين فيلم چند سال پيش به ذهن من رسيد و با همكاري امير مسعود علمداري در مدت 6 ماه فيلمنامه اوليه را نوشتيم. پس از نوشتن فيلمنامه آن را به افراد مختلفي داديم كه نظر خود را بدهند.

وي ادامه داد: محمد رحمانيان و پيمان معادي از كساني بودند كه ايده هاي خوبي براي نوشتن فيلمنامه نهايي به ما دادند مثلا تمام شدن فيلم با تحويل سال 1500 ايده اي بود كه رحمانيان به ما داد.

محمد ابولحسني تهيه كننده فيلم نيز در اين نشست گفت: ما از اين دوره از جشنواره فيلم فجر برداشت خيلي خوبي كرديم اما جشنواره با راه ندادن فيلم به بخش مسابقه نتوانست برداشت لازم را از اين فيلم داشته باشد.

وي درباره بودجه ساخته شدن اين فيلم گفت: با بودجه تهران 1500 مي توانستيم 5 يا 6 فيلم سينمايي با بودجه اي متوسط بسازيم.

امير مسعود علمداري نويسنده فيلمنامه هم خاطرنشان كرد: ممكن است فيلمنامه ما ضعف هايي داشته باشد اما هدف اصلي ما جذب مخاطب عام بود. اگر داستان ما مردم پسند نمي بود و در جلب نظر مخاطبان موفق نمي شديم امكان داشت ديگر هيچ تهيه كننده اي حاضر نشود در يك فيلم انيميشن سرمايه گذاري كند.

محمد تقي فيهم كه به عنوان منتقد در اين جلسه شركت كرده بود،گفت: برايم خيلي عجيب است كه در شرايطي كه در سينماي جهان انيميشن گيشه ها را تسخير كرده است و فيلمي مثل تهران 1500 مي تواند به اقتصاد سينماي ايران كمك كند هيات انتخاب جشنواره فيلم فجر اين فيلم را با بي توجهي به بخش مسابقه اصلي راه نمي دهند.

وي اظهار داشت: ايده اين فيلم در نشان دادن وقايع آينده در سينماي جهان تازگي ندارد اما چيزي كه موجب تازگي اين فيلم مي شود اين است كه با توجه به بضاعت سينماي ايران اثري در سطح بالاي قاره آسيا خلق كرده است.

عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران گفت: ايده اين فيلم مشخص نيست در حالي كه در همه جاي جهان انيميشن براي كودكان ساخته مي شود و از اين طريق مخاطبان بزرگسال هم جذب مي شوند.

وي درباره استفاده از بازيگران بزرگ سينماي ايران در اين فيلم گفت: قصه اين فيلم فراز و فرود چنداني ندارد و ديالوگ هاي زياد فرصت به هيجان آمدن را به تماشاگر نمي دهد اما حضور بازيگران مشهور باعث شده است اين دو ضعف پوشش داده شوند.

فيلم انيمشين تهران 1500 بعد از ظهر امروز در مركز همايش هاي برج ميلاد (سينماي رسانه ها) اكران شد.

اين فيلم داستان پيرمردي 160 ساله است كه قرار است پنج روز قبل از تحويل سال 1500 از دنيا برود و قصد آماده كردن شرايط كفن و دفن خود را دارد.

مهران مديري، هديه تهراني، بهرام رادان، محمدرضا شريفي نيا، گوهر خيرانديش، حبيب رضايي و حسام نواب صفوي از جمله بازيگراني هستند كه از چهره آنها در اين فيلم استفاده شده است خودشان هم به جاي شخصيتشان صحبت كرده اند.

سي امين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر فردا 23 بهمن به پايان مي رسد.

2024

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30812611

شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 527]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن