تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815290781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش از حضور مسوولان در راهپيمايي 22 بهمن


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: گزارش از حضور مسوولان در راهپيمايي 22 بهمن
راهپيمايي 22 بهمن امسال براي پاسداشت سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، با شركت مردم در سراسر كشور و حضور شخصيت‌هاي كشوري و لشكري برگزار شد.


آفتاب: راهپيمايي 22 بهمن امسال براي پاسداشت سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، با شركت مردم در سراسر كشور و حضور شخصيت‌هاي كشوري و لشكري برگزار شد.

ايسنا در اين‌باره نوشت: در اين مراسم كه از ساعت 9 صبح آغاز شد، روساي قواي سه‌گانه، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، رييس مجلس خبرگان رهبري و تعدادي از شخصيت‌هاي شناخته‌شده كشور در كنار مردم حضور يافتند.

در حاشيه راهپيمايي امروز، برخي از چهره‌هاي سياسي در گفت‌وگو با خبرنگاران ايسنا، ارزيابي خود درباره حضور مردم در راهپيمايي و مسايل مختلف امروز كشور و جهان را بيان كردند.

ملت ايران همواره در صحنه‌هاي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي حضور دارد

رييس‌جمهور در حاشيه حضور در راهپيمايي 22 بهمن گفت‌: حضور در ميان مردم مانند حضور يك قطره در ميان اقيانوس ملت ايران است.

محمود احمدي‌نژاد در جمع خبرنگاران، با بيان اين‌كه «ملت ايران نشان داده كه همواره در صحنه‌هاي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي حضور دارد و مانند رودخانه‌هاي عظيم پلشتي‌ها را شسته‌ است» اظهار كرد: ملت ايران همواره با اراده و عزم خود در مسير آباداني، عزت، استقلال و دفاع از آرمان‌هاي انقلاب ايستاده و حركت كرده است.

وي اضافه كرد: ملت ايران قطعا تاريخ را خواهد ساخت و جهان را دگرگون خواهد كرد و به تمام آرمان‌هاي خود كه در واقع اهداف و آرمان‌هاي فطري بشريت است دسترسي پيدا مي‌كند.

رييس قوه قضاييه نيز در راهپيمايي 22 بهمن1390 حضور يافت و در جمع خبرنگاران گفت كه ملت ايران تسليم‌شدني نيست و سپس خطاب به كشور‌هاي غربي تاكيد كرد كه اين مردم از راه خود كوتاه نخواهند آمد.

آيت‌الله آملي لاريجاني در پاسخ به اين پرسش كه "حضور پرشكوه مردم چه پيامي را براي بيگانگان خواهد داشت؟" اظهار كرد: امروز مردم حضور ميليوني داشتند و ملت ايران استوارتر از هميشه در مسيري كه انتخاب كرده ـ كه همانا استقلال و عظمت است ـ در حال پيشروي است. ملت ايران هيچ‌گاه شكست‌خوردني نيست و در مقابل فشار بيگانگان تسليم نخواهد شد.

وي با بيان اينكه "حضور مردم در اين راهپيمايي، پيام مهمي براي بدخواهان نظام دارد"، خاطرنشان كرد: حركت امروز مردم در همه‌جاي كشور، اين پيام را به سلطه‌گران مي‌دهد كه تهديدها در اين كشور كارساز نخواهد بود و مردم به خاطر تحريم، تسليم زورگويان نمي‌شوند.

رييس قوه قضاييه يادآور شد: مردم ما راه خود را يافته است و در اين مسير هرگونه هزينه‌اي را خواهند داد. كشورهاي غربي و بيگانگان شاهد باشند كه مردم در راه خود كه همانا عظمت است كوتاه نخواهند آمد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز همگام با اقشار مختلف مردم، در راهپيمايي 22 بهمن در تقاطع خيابان آزادي ـ دكتر قريب شركت كرد.

آيت‌الله ‌هاشمي‌رفسنجاني با توجه به اهميت حضور گسترده مردم در صحنه‌هاي مختلف انقلاب بويژه راهپيمايي 22 بهمن، اظهار كرد: اين حضور پرشكوه حاكي از عمق عشق و وفاداري مردم به انقلاب و نظام اسلامي است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد كه اين حضور گسترده مردم، پاسخ مناسبي به تهديدها و تحريم‌هاي دشمنان عليه انقلاب اسلامي است.

به گزارش ايسنا، يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان مي‌دهد كه اين انقلاب هر سال قوي‌تر از سال گذشته تداوم خواهد يافت.

آيت‌الله محمدي ري‌شهري در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار كرد: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان مي‌دهد اين انقلاب به پيروزي نهايي مستضعفان جهان بر مستكبران به رهبري امام زمان (عج) منجر خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به انتخابات مجلس تصريح كرد: انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي با انتخابات سال‌هاي گذشته متفاوت است. امروز چشم اميد بيداري اسلامي منطقه به ملت ايران است و در ايران به عنوان ام‌القراي كشورهاي اسلامي، هرچه مردم حضور پررنگ‌تري در انتخابات داشته باشند، دشمنان مايوس‌تر و دوستان اميدوارتر خواهند شد.

ري‌شهري در ادامه، با تاكيد بر اهميت حضور گسترده مردم در انتخابات، خطاب به نامزدها گفت: نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي اخلاق انتخاباتي را رعايت كنند و نخواهند كه با تخريب چهره ديگران بر كرسي مجلس بنشينند، چراكه اين نه به سود دنياست و نه به سود آخرت آن‌ها. هرچه مقدر باشد خداوند آن را رقم خواهد زد.

دادستان عمومي و انقلاب تهران نيز در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا تاكيد كرد كه تحريم‌ها و دشمني‌هاي آمريكا موجب اتحاد بيشتر مردم و همگامي آنها با رهنمودهاي رهبري شده است.

عباس جعفري دولت‌آبادي اظهار كرد: تجربه سال‌هاي بعد از انقلاب نشان داده است كه در ايران پنج عامل مهم وحدت مردم، تبعيت از اسلام، تبعيت از رهبري، مشاركت مردم در مبارزه با دشمنان و توجه كردن به دشمن اصلي موجب پيروزي مي‌شود و امروز اين پنج عامل، در تظاهرات 22 بهمن جلوه‌گري مي‌كند.

وي افزود: اتحاد بيشتر مردم در پي تحريم‌ها موجب شده كه دشمن نتواند به اهدافش دست پيدا كند و پيروي از اسلام، امام (ره) و جمهوري اسلامي نيز در عرض 30 سال گذشته باعث شده كماكان اين بناي عظيمي كه امام (ره) آن را بنا كرده، مستحكم‌تر از روزهاي اولش باشد.

دادستان تهران تاكيد كرد كه دشمنان با تشديد فشارها بر ملت ايران نه تنها ضرري به ما وارد نمي‌كنند بلكه موجب استحكام انقلاب خواهند شد.

جعفري دولت‌آبادي همچنين، راهپيمايي 22 بهمن را باشكوه توصيف كرد و گفت: همان‌طور كه مقام معظم رهبري پيش‌تر فرموده‌اند، اين راهپيمايي مشت محكمي بر دهان دشمنان انقلاب است و تا زماني كه مردم هستند، نظام نيز سرپا و كماكان با دشمن اصلي‌اش آمريكا در مبارزه خواهد بود

همچنين، يك عضو مجلس خبرگان گفت: 22 بهمن فقط برگزاري يادبود جشن پيروزي انقلاب اسلامي ايران نيست بلكه جشن خيزش انقلاب اسلامي در ساير ملل اسلامي است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار كرد: حضور جريان‌هاي سياسي در حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن موثر بوده است و در حقيقت نقش جريان‌هاي سياسي به مراتب بيشتر از نقش جريان‌هاي قومي و قبيله‌اي براي حضور مردم در انتخابات مجلس نهم و همچنين راهپيمايي 22 بهمن بوده است.

وي، حضور جريان‌هاي سياسي با ليست‌هاي متعدد را موجب ايجاد شور انتخاباتي و قدرت انتخاب بيشتر مردم و در نهايت موجب گرم‌تر شدن تنور انتخابات ارزيابي كرد و گفت: طي 32 سال پيروزي انقلاب اسلامي، اغلب مسوولان كشور فداكاري كرده و زحمت كشيده‌اند و بالاخره رشد و شكوفايي كشور در زمينه‌هاي علمي، اقتصادي، فرهنگي و ساير حوزه‌ها در شهرها و روستاهاي كشور به خودي خود رقم نخورده است. مديران كشور اگرچه نمره 20 نمي‌گيرند، ولي قطعا نمره صفر هم نمي‌گيرند و كارنامه مسوولان كشور در مجموع قابل دفاع است.

اين عضو مجلس خبرگان با بيان اين‌كه «حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن موضوع غيرمنتظره‌اي نبود» افزود: مردم از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون در صحنه‌هاي انتخاباتي و غيرانتخاباتي مختلف مثل راهپيمايي‌ها و نمازجمعه‌ها همواره حضور پرشور خود را به نمايش گذاشته‌اند و با اين كار پيام خود را به جهانيان اعلام كرده‌اند. پيام اين حضورها براي دشمنان جمهوري اسلامي ايران كه همواره براي ايجاد تفرقه بين آحاد مردم برنامه‌ريزي مي‌كنند، اين است كه برنامه‌ريزي‌هايشان نتايج مدنظر آن‌ها را رقم نزده است.

علوي تصريح كرد: ارزيابي دشمنان حكايت از شكست برنامه‌هايشان دارد. حضور مردم در صحنه نسبت به گذشته نه تنها كمتر نشده بلكه بيشتر شده است. راهپيمايي امروز نشان مي‌دهد كه مردم به انتخابات هم صرفا به عنوان وظيفه‌اي شرعي نمي‌نگرند بلكه با نگاهي عقلاني به آن نگريسته و حضور پررنگي در آن داشته‌اند. مردم امروز نقش و تاثيرگذاري انتخابات را از هر زمان ديگري بهتر و عميق‌تر درك مي‌كنند.

وي با بيان اين‌كه «دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي پس از پيروزي انقلاب با رهبري مقام معظم رهبري، مديريت مديران كشور و همراهي مردم بدست آمده است» تاكيد كرد: نمايندگان مجلس نهم نيز كه به زودي از دل همين مردم خارج خواهند شد، در جهت حل بيشتر مشكلات در عرصه‌هاي داخلي و خارجي خواهند كوشيد.

اين عضو مجلس خبرگان، خطاب به قواي مجريه و مقننه توصيه كرد: دستگاه اجرايي با برنامه‌هاي اجرايي موثرتر و مجلس شوراي اسلامي با قانون سازنده‌تر و نظارت علمي‌تر و كارآمدتر، انجام وظيفه كنند تا شاهد پويايي بيشتري در عرصه‌ كشورداري باشيم.

وزير پيشين آموزش و پرورش گفت: راهپيمايي امروز، اين گفته مقام معظم رهبري كه حضور مردم را مصونيت‌بخشي به نظام تلقي كرده بودند، عينت بخشيد و اگر دشمنان جمهوري اسلامي ايران از حداقل عقلي برخوردار باشند به وضوح خواهند ديد كه مردم همچنان پشتيبان نظامشان هستند و از تهديدهاي نظامي و خونريزهاي احتمالي صرف‌نظر خواهند كرد.

محمود فرشيدي با بيان اينكه "تنها پشتيبان نظام جمهوري اسلامي ايران پس از قدرت لايزال الهي، اراده، وحدت و قدرت مردم ايران اسلامي است"، افزود: حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات پيش‌رو، پشت دشمنان را مي‌شكند و اميد آنان را نااميد خواهد كرد. وحدت، اصلي‌ترين ميوه حضور پرشور مردم در اين راهپيمايي است. وحدت همان كلمه متحد‌كننده ايرانيان است كه سال‌ها به بزرگ‌ترين سلاح و قدرت در برابر دشمنان جمهوري اسلامي ايران تبديل شده است.

فرشيدي، بيداري اسلامي را نشات‌گرفته از حضور مستمر مردم در راهپيمايي‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و استقامت مردم بر اهداف اوليه نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت:‌ حضور در راهپيمايي 22 بهمن و ساير راهپيمايي‌ها و در حقيقت استقامت مردم و استمرار آنان در طي‌كردن راه نظام جمهوري اسلامي، به صدور معنوي و عملي نظام اسلامي ايران به ساير كشورهاي جهان ختم شد.

وي تصريح كرد:‌ برخي افراد كوته‌بين مي‌گفتند حضور مردم در راهپيمايي‌هايي نظير راهپيمايي 22 بهمن چه فايده‌اي دارد كه هر سال تكرار مي‌شود، ولي وقتي سال گذشته بيداري اسلامي در برخي كشورهاي اسلامي آغاز شد، تازه تاثير بين‌المللي اين‌گونه راهپيمايي‌ها بيش از گذشته خود را نمايان ساخت. ثبات قدم مردم ايران پس از 33 سال نسبت به انقلاب بيشتر شده و حضور پرشور در راهپيمايي امسال نشان از استمرار اين ثبات قدم دارد.

وزير پيشين آموزش و پرورش، حضور پرشور هر ساله مردم در راهپيمايي 22 بهمن را داراي دلايل روشني از جمله عشق مردم نسبت به ايران، اسلام، عدالت، آزادي، توسعه و پيشرفت دانست.

وزير سابق راه و شهرسازي نيز با حضور در راهپيمايي 22 بهمن گفت: در شرايط فعلي وحدت ضرورت دارد؛ چراكه راه مستحكم‌تر خواهد شد و اگر كسي بخواهد راه خود را برود كار به جايي نمي‌رسد.

سعيدي‌كيا با تاكيد بر ضرورت حفظ وحدت ميان مردم و مسوولان، درباره‌ تاثير تحريم‌ها و تهديدهاي مطرح‌شده از سوي غرب و آمريكا اظهار كرد: اين تحريم‌ها به لطف خدا موفق نخواهد بود. البته اگر گفته شود تحريم‌ها تاثيري ندارد حرف درستي نيست، اما كشور مي‌تواند با تدبير، راه حل‌هايي براي تحريم‌ها پيدا كند؛ چراكه بنيان و توانايي كشور بسيار گسترده است.

وي همچنين تاكيد كرد: در صورت پيدا نكردن راه حل، قطعا سختي‌هايي براي مردم و مسوولان به وجود خواهد آمد.

يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز گفت كه همدلي هرچه بيشتر مردم و نظام و توجه به سياست‌هايي كه در برابر نقشه‌هاي دشمن اعمال مي‌شود، مي‌تواند در برابر تحريم‌ها سازنده باشد و آنها را خنثي كند.

داوود دانش‌جعفري در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار كرد: دشمن در مقابله با نظام و بويژه اعمال تحريم‌ها عليه كشورمان بسيار فعال شده است و هر روز شگردهاي جديدي را براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي دنبال مي‌كند.

وي اضافه كرد: ما در مقابل استراتژي دشمن بايد به دنبال استراتژي‌هاي راهبردي و موثر باشيم تا بتوانيم مقاومت و غيرت ملت را در قبال تحريم‌ها و تهديدها به اثبات برسانيم.

بر اساس اين گزارش، وزير ورزش و جوانان نيز گفت كه حضور ميليوني مردم در راهپيمايي 22 بهمن پاسخگو و خنثي‌كننده توطئه‌هاي دشمن است و نشان مي‌دهد مردم مي‌توانند در تمام صحنه‌ها حضور داشته و صحنه‌آفرين باشند.

محمد عباسي اظهار كرد: ملت ما در طول 33 سال گذشته نقشه‌هاي خائنانه زيادي را پشت سر گذاشته و تحريم‌ها هم يكي از ترفندهايي است كه دشمنان انقلاب اسلامي براي به زانو درآوردن ملت ما به اصطلاح خودشان تدارك ديده‌اند و فرصت‌ها و امكانات خود را تكميل كرده‌اند.

وي افزود: اگر ما قبول كنيم كه منظور دشمن به‌وجود آمدن ياس در ملت است، ملت ما در طول 33 سال گذشته نشان داده كه نه تنها مايوس نشده بلكه مقاوم‌تر شده و اگر قبول كنيم منظور دشمن اثرگذاري بر ملت بوده، اين اتفاق نيز اثر عكس داشته است. من تصور مي‌كنم حضور ملت مي‌تواند همه نقشه‌هاي دشمن از جمله تحريم كه آنها گمان مي‌كنند مردم را خسته مي‌كند از بين خواهد برد.

عباسي با بيان اينكه "يكي از راه‌هاي جلوگيري از توطئه‌ها، آگاهي مردم نسبت به اين توطئه‌هاست"، تصريح كرد: وقتي مردم بدانند دشمن به دنبال اين است كه عليه انقلاب اسلامي صحنه‌سازي كند و نقشه‌هاي خائنانه خود را پياده كند، مردم مثل هميشه و در كنار هم پشتوانه انقلاب خواهند بود.

فرمانده پيشين قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش گفت: حضور مردم در اين سي و سال هميشه تهديدات دشمن را خنثي كرده و در نتيجه همين حضور، دشمنان عقب‌نشيني خواهند كرد.

امير سرتيپ خلبان احمد ميقاني با بيان اينكه "حضور گسترده و پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان‌دهنده بصيرت، آگاهي، ايمان و عشق مردم به انقلاب است"، افزود: مردم با حضور خود، هم با حضرت امام (ره) تجديد ميثاق كردند و هم تجديد بيعتي با ولي امر مسلمين رهبر معظم انقلاب داشتند مبني بر اين‌كه ما تا پاي جان براي انقلاب مايه خواهيم گذاشت.

وي با بيان اينكه "حضور مردم بركات خيلي زيادي دارد"، افزود: اين حضور اولا يك رزمايشي از قدرت و اقتدار ملي است كه وحدت ملي و انسجام مردم را به رخ دشمنان مي‌كشاند كه اين مساله هم در امنيت داخلي و هم در امنيت حدود و ثغور ما موثر است، چراكه موجب رعب و وحشت در دل مستكبرين مي‌شود و در نتيجه توطئه‌هاي مستكبرين و مزدوران داخلي آنها را خنثي مي‌كند.

فرمانده پيشين قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش تصريح كرد: نكته ديگر اين است كه حضور مردم در اين سي وسه سال هميشه تهديدات دشمنان را خنثي كرده است و در نتيجه آنها عقب‌نشيني خواهند كرد و در حقيقت انقلاب ما با اين حضور، هم در بحث داخلي و هم در بحث تهديدات خارجي واكسينه مي‌شود.

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش نيز بر اهميت وجود وحدت و همدلي ميان مردم و مسئولان براي پاسخ‌گويي به تهديدات دشمن تاكيد كرد.

امير سرتيپ خلبان عزيز نصيرزاده در حاشيه مراسم راهپيمايي روز 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا گفت: با توجه به اين‌كه دشمنان بيروني ما هر روز جري‌تر شده و ما را بيشتر تهديد مي‌كنند، هر چند تهديداتشان توخالي است، اما زماني مي‌توانيم در برابر اين تهديدات موفق عمل كنيم كه وحدت و همدلي داشته باشيم.

وي همچنين، با اشاره به اهميت حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن اظهار كرد: حضور گسترده مردم نشانه‌اي از وحدت براي ايستادگي و پاسخي در برابر تهديدات دشمنان است.

روح‌الله حسينيان، نماينده مجلس و از اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي نيز پس از حضور در راهپيمايي 22 بهمن، با اشاره به نزديك شدن به انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي گفت: در اين شرايط اتحاد مسوولان مي‌تواند به مردم آرامش دهد تا آنها با اميد بيشتري در صحنه حضور پيدا كنند.

وي با بيان اينكه "راهپيمايي امسال نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار پرشورتر، پررونق‌تر و بانشاط ‌تر است"، تاكيد كرد: قطعا دشمنان انقلاب اسلامي در شرايط تهديد و تحريم به اين موضوع توجه خواهند كرد كه چطور اين جمعيت مردمي از نظام، انقلاب و رهبري خود به صورت يكپارچه و با شعار واحد حمايت خواهند كرد.

يك عضو جبهه ايستادگي نيز اظهار كرد: در طول 33 سال گذشته همواره مردم از همه جلوتر بوده‌اند و مسوولان بايد مراقب باشند تا از آن‌ها عقب نمانند.

عبدالحسين روح‌الاميني در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن، با بيان اين‌كه «ما در طول انقلاب بدر و خيبرهاي زيدي داشته‌ايم» افزود: ان‌شاءالله در انتخابات 12 اسفندماه نيز بدر و خيبري تماشايي از حضور و مشاركت مردم خواهيم داشت كه اين امر خود تضمين‌كننده نه تنها امنيت ملي ما بلكه موتور پيشران توسعه‌ آتي كشور شايد تا ده‌ها سال ديگر خواهد بود.

وي با بيان اين‌كه «ما هم‌اكنون در يك مقطع بسيار حساس قرار داريم كه در آن با وقوع انتخابات، جهشي براي سال‌هاي آتي در كشور آغاز مي‌شود» ادامه داد: انقلاب ما بعد از 33 سال شاداب‌تر، بانشاط‌تر و پوينده‌تر پيش مي‌رود و امروز خصوصا نسل سوم در كنار نسل اول، دوم و نسل‌هاي آتي انقلاب فرمان پيشرفت كشور را به دست مي‌گيرد و اميدواريم كه اين پيشرفت با حضور گسترده‌ مردم سرعت بيشتري بگيرد.

روح‌الاميني همچنين تصريح كرد: در طول 33 سال گذشته مردم هميشه جلوتر از همه بوده‌اند و مسوولان بايد مراقب باشند كه چه قلبا و چه عملا از مردم عقب نيفتند.

يك نماينده مردم تهران در مجلس نيز اظهار كرد: حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال، مانند همه سال‌هاي گذشته حضور پرشور و ارزشمندي است و اين امر نشانه اعتقاد راسخ و عميق مردم به اسلام، جمهوري اسلامي و ولايت فقيه است.

عليرضا مرندي ضمن تبريك به مناسبت تقارن دهه فجر و ميلاد پيامبر(ص)، تاكيد كرد: حضور مردم بزرگ‌ترين حربه و اسلحه‌اي است كه ما در 33 سال گذشته داشته‌ايم و خداوند ما را در تمام مراحل از طريق اين اسلحه در مقابل تمام دسيسه‌ها و جرياناتي كه عليه انقلاب تلاش كرده‌اند، ياري كرده است.

وي افزود: اميدواريم اين اتحاد مردم و حضورشان كه بسيار ارزشمند است در تمام سال‌هاي انقلاب ادامه پيدا كند و اين حضور را سه هفته آينده براي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نيز با نشاط هرچه تمام‌تر و گسترده‌تر شاهد باشيم.

مرندي با اشاره به تركيب كانديداهاي مجلس گفت: تنوع زيادي نيز در بين كانديداهاي انتخابات مجلس وجود دارد و مردم، ازهر سليقه‌اي كه هستند، مي‌توانند افراد مورد نظر خود را انتخاب كنند؛ البته همه ما بايد تلاش كنيم كساني را كه متدين‌تر، بهتر و ولايت‌مدارتر هستند و در اين نظام وفاداري بيشتري نشان داده‌اند و تلاش بيشتري براي مردم مي‌كنند، انتخاب كنيم.

به گزارش ايسنا، رييس مجمع نمايندگان روحاني مجلس هم با تاكيد بر اينكه حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن توطئه‌هاي دشمن را نقش بر آب كرد، گفت: حضور مردم در راهپيمايي‌، تار و پود توطئه‌ها را از هم پاشيد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمدتقي رهبر در حاشيه راهپيمايي روز 22 بهمن، اظهار كرد: در طول سي و سه سال بعد از انقلاب اسلامي، حضور مردم توطئه‌هاي دشمنان را خنثي كرد، به طوري كه دشمنان مدام در ابعاد مختلف اقتصادي، فرهنگي و سياسي توطئه‌هايي را طراحي مي‌كردند كه اين حضور مردم آنها را نقش بر آب كرده است.

وي حضور گسترده جوانان در راهپيمايي را بسيار اميدواركننده خواند و گفت: در شرايط كنوني كه شاهد گسترش فرهنگ انقلاب در جهان عرب، جهان اسلام و خارج از مرزهاي اسلامي هستيم، حضور چنين جمعيتي به خصوص جوانان بسيار اميدواركننده است كه مي‌توان اين موضوع را به عنوان ويژگي خاص راهپيمايي سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب عنوان كرد.

نماينده مردم اصفهان در مجلس، با بيان اينكه حضور مردم در اين راهپيمايي بسيار باشكوه بود، ابراز اميدواري كرد كه مردم چنين حضوري را در انتخابات مجلس نهم داشته باشند.

همچنين، رييس بنياد تاريخ‌پژوهي ايران معاصر گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن مانند سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد ملت انقلابي ايران وفادار به اسلام، نظام، انقلاب و رهبري هستند و اين پيام را بار ديگر براي جهانيان تكرار مي‌كنند كه آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحميد روحاني با تبريك فرا‌رسيدن سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ميلاد پيامبر اسلام (ص) خاطرنشان كرد: آن‌چه باعث شد تاكنون آمريكا در مقابل انقلاب اسلامي ايران زمين‌گير شود و نتواند اهداف خود را محقق كند همين حضور مردم در صحنه است. تا زماني كه اين حضور تداوم دارد توطئه‌هاي استكباري براي در هم شكستن انقلاب ايران مسلما با شكست مواجه خواهد شد.

وي اضافه كرد: حضور فرد فرد مردم ايران در اين راهپيمايي و همچنين انتخابات آينده تيري بر قلب استكبار جهاني است كه توطئه‌هاي آن‌ها را كاملا خنثي مي‌كند و انقلاب اسلامي را تداوم خواهد بخشيد.

اميدوار رضايي، عضو هيات رييسه مجلس و از اعضاي جبهه ايستادگي نيز حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن را عنصري بسيار مهم و تعيين‌كننده در امنيت ملي و تداوم پيروزي‌هاي انقلاب برشمرد و گفت: حضور مردم در اين راهپيمايي و به دنبال آن حضور پرصلابت و پررنگ‌ آنها در صف‌هاي طولاني انتخابات، در كنار داشتن آرامش و وحدت را به عنوان عناصر مثبت و تعيين‌كننده در امنيت ملي و تداوم پيروزي‌هاي انقلاب است.

وي با تاكيد بر اينكه "حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال نشان‌دهنده بي‌اثر بودن توطئه‌ها و تحريم‌هاي دشمنان است"، اظهار كرد: طبيعتا اين حضور، تمام فشارها، توطئه‌ها و تحريم‌ها را خنثي كرده و نشان مي‌دهد كه اراده ملت با تمامي اين توطئه‌ها مصمم‌تر شده است.

اين عضو هيات رييسه مجلس با بيان اينكه "حضور يكپارچه مردم در راهپيمايي نمادي از حضور پرشكوه‌تر آنها در انتخابات خواهد بود"، به انقلاب‌هاي منطقه اشاره كرد و افزود: ملت ايران با بيداري و هوشياري اوضاع كنوني منطقه را رصد كرده و مي‌داند كه اكنون نطفه‌هاي انقلاب اسلامي در سراسر منطقه متولد شده است، از اين رو مردم به عنوان طلايه‌دار اين نهضت، حضور پرشكو‌ه‌اش را در راهپيمايي به همه جهانيان نشان داد.

استاندار تهران نيز با بيان اين‌كه «ما امسال راهپيمايي 22 بهمن متفاوتي را شاهد بوديم» اظهار كرد: اين حضور سرنوشت 12 اسفند‌ماه و بعد از آن را رقم خواهد زد.

مرتضي تمدن در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار كرد: تمام ارزيابي‌ها و حضور مقتدرانه ملت ايران نشانگر اين است كه 22 بهمن متفاوت از سال‌هاي گذشته بود. در اين‌كه حضور مردم موجب مصونيت اين كشور و انقلاب مي‌شود ترديدي نيست، ما اعتقاد داريم كه خداوند متعال حافظ و نگهبان اين انقلاب است و اراده و مشيت خود را از طريق همين مردم اعمال مي‌كند.

وي با بيان اين‌كه «ان‌شاءالله حضور مردم در 12 اسفند‌ماه متصل به حضور آنان در راهپيمايي 22 بهمن ماه خواهد شد»، ادامه داد:‌ بدين ترتيب روند تهديدات عليه ايران و نيز تهديدات تبليغاتي و رسانه‌اي عليه آن خاموش خواهد شد. برآيند تمام نظرسنجي‌ها و بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد كه حضور مردم در انتخابات آتي حضوري بسيار گسترده و فراگير خواهد بود و حتي من معتقد هستم كه روند نظرسنجي‌ها در مورد انتخابات قبلي تاكنون اينچنين نبوده است.

استاندار تهران با بيان اينكه "ملت ما با حضور خود در راهپيمايي امروز از دست‌اندازي‌هايي كه دشمنان در مقابل آن‌ها ايجاد مي‌كنند با موفقيت عبور خواهد كرد"، افزود: آنچه كه فضاي جامعه را در بحث انتخابات مي‌تواند مخدوش كند رقابت غيرسازنده، مخرب و غيراخلاقي كانديدا‌ها خواهد بود، زيرا مردم كه در اين رقابت‌ها صف‌بندي ندارد بلكه يك راي دارند كه آن را نيز در صندوق مي‌اندازند.

تمدن اضافه كرد: متاسفانه بعضي از كانديداها در مسير انتخاب شدن و كسب آراي مردم دست به دروغ‌پردازي، شايعه‌پراكني، ايجاد تفرقه و دودستگي در بين صفوف جامعه مي‌زنند در حالي كه تسخير و تصاحب يك كرسي مجلس تحت هر شرايطي ارزش ندارد. پايبندي به اخلاق انتخاباتي، اسلامي و انساني شرط اول حضور در مسير برگزاري يك انتخابات سالم است. متاسفانه به دليل برخي نواقصي كه ما در قوانين داريم بعضا اين مشكلات به وجود مي‌آيد كه اميدواريم در اين دوره كمتر شاهد اين مساله باشيم. انتظار ما و ملت ما از كانديداها اين است كه روند سالمي در تبليغات خود به كار ببرند.

همچنين، رييس ديوان عدالت اداري حضور مردم در صحنه را ركن اصلي نگهداري انقلاب در برابر توطئه‌هاي دشمنان دانست و وحدت ميان احزاب و افراد تاثيرگذار در كشور را مهم تلقي كرد و آن را براي نگهداشت انسجام نظام و ادامه انقلاب بسيار موثر خواند.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري با بيان اينكه "دومين پايه و ركن اساسي انقلاب حضور مردم است"، گفت: اين مردم بودند كه در طول 33 سال، انقلاب را از همه توطئه‌ها و دشواري‌هاي كه دشمن ايجاد مي‌كرد، حفظ كردند و تا امروز اينچنين است و در فردا نيز همينطور خواهد بود.

وي با بيان اينكه "‌حضور مردم، ركن اصلي براي نگهداري انقلاب از همه توطئه‌هاي دشمنان است"، اظهاركرد: قوام نظام ما پس از حضور مردم نيز بستگي به وحدت و هماهنگي دارد كه مبناي آن نيز وحدت ميان احزاب، گروه‌ها، جمعيت‌ها و مقامات سياسي كشور است كه اگر بين اين گروه‌ها و افراد تاثيرگذار اين مهم وجود داشته باشد، قطعا مي‌تواند براي انسجام نظام و ادامه انقلاب موثر باشد.

به گزارش ايسنا، اسماعيل هنيه نخست‌وزير دولت حماس نيز كه به همراه رحيمي، معاون اول رييس‌جمهور براي حضور در جمع مردم در راهپيمايي 22 بهمن حضور يافته بود، گفت: از ميدان آزادي اعلام مي‌كنم كه هرگز رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهيم شناخت.

وي با اشاره به جنگ 22 روزه رژيم‌ صهيونيستي عليه غزه، اظهار كرد: در اين نبرد سنگين و ظالمانه كه در همه ابعاد عليه فلسطين انجام مي‌شد هدف اصلي آنها اين بود كه برخي از اهداف سياسي خود را تحقق بخشند و اراده مردم غزه را در هم بشكنند.

هنيه خطاب به مردم كه در راهپيمايي 22 بهمن حضور يافته بودند، گفت: برادران و خواهران امروز من از غزه تحت محاصره و غزه معطر به خون شهيدان به اينجا آمده‌ام تا بگويم كه به ياري خداوند غزه به وسيله امت مسلمان و به وسيله شما همچنان عزيز و مقاوم خواهد ماند. پيروزي ما در كنار پيروزي انقلاب شكوهمند شما روزي دست در دست يكديگر خواهند گذاشت و مقاومت فلسطين و انقلاب ايران در كنار يكديگر خواهند بود.

وي با اشاره به سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: ‌امروز در حالي پيروزي انقلاب اسلامي را دوباره جشن مي‌گيريم كه همزمان سالگرد پيروزي براي بيداري اسلامي را در كشورهاي عربي شاهديم. از زمان انقلاب تا مقاومت فلسطين و تا بهار كشورهاي عربي همواره پيامي به گوش مي‌رسد كه اسلام دامن خود را براي همه فرزندان اسلامي خود گشوده است تا براساس مباني اسلامي نهضت خود را تحقق بخشد. اين پيام تاكيد مي‌كند كه زمانه، زمانه ملت‌هاست و انقلاب اسلامي ايران مقاومت فلسطين و قيام‌هاي كشورهاي عربي نيز همواره بر اين نكته تاكيد دارند كه زمان پيروزي اراده ملت‌ها فرا رسيده است و هيچكس نمي‌تواند اين اراده را در هم بشكند.

اسماعيل هنيه با بيان اينكه "اين پيام تاكيد مي‌كند كه مقاومت و جهاد و مبارزه تنها گزينه‌ استراتژيك و تنها راه آزادي قدس و مسجد الاقصي به اذن خدا است"، خطاب به مردم حاضر در راهپيمايي افزود: من امروز از سوي مردم فلسطين اطمينان مي‌دهم كه مقاومت در فلسطين نيرومند و شكست‌ناپذير است و سرانجام پيروز خواهد شد و مردم فلسطين آزاد خواهند گشت و شما در آزادي آنان و در ساختن آينده روشن براي مردم فلسطين شريك و سهيم هستيد.

نخست‌وزير دولت حماس در پايان اظهار كرد: امروز توجه همه فرزندان امت اسلامي به قدس است كه ان‌شاءالله آزاد خواهد شد.

به گزارش ايسنا، برخي ديگر از شخصيت‌هاي شناخته شده كشورمان نيز امروز در ديگر شهرهاي كشور در جمع راهپيمايان حضور يافتند كه از جمله آنها مي‌توان به حضور علي لاريجاني ـ رييس مجلس ـ در مشهد، سيداحمد خاتمي ـ عضو مجلس خبرگان ـ در كرمان، سرلشكر صفوي ـ دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا ـ در يزد، حسين مظفر ـ عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ـ در خرم‌آباد، ابراهيم عزيزي ـ معاون رييس جمهور ـ در اهواز، آيت‌الله محمد محمدي گلپايگاني ـ رييس دفتر مقام معظم رهبري ـ در رشت، بختياري ـ وزير دادگستري ـ در اردبيل و حجت‌الاسلام والمسلمين رييسي ـ معاون اول قوه قضاييه ـ در قم اشاره كرد.

در راهپيمايي امروز تهران نيز شخصيت‌هاي ديگري نظير امير سرلشكر صالحي ـ فرمانده كل ارتش، سردار سرلشكر جعفري ـ فرمانده كل سپاه، سردار نقدي ـ رييس سازمان بسيج مستضعفين، آيت‌الله مهدوي كني ـ رييس مجلس خبرگان رهبري، علي‌اكبر صالحي ـ وزير امور خارجه و تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و وزاري دولت حضور داشتند.

كد مطلب : 145473

شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن