تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815757533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حيات‌مقدم خواستار تعهد دولت به طرح هاي نيمه‌ تمام خود شد؛ دولت بايد سهمي از بودجه ۹۱ كشور را به طرح آتيه فرزندان اختصاص مي‌داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: حيات‌مقدم خواستار تعهد دولت به طرح هاي نيمه‌ تمام خود شد؛ دولت بايد سهمي از بودجه ۹۱ كشور را به طرح آتيه فرزندان اختصاص مي‌داد
عضو هيات رئيسه كميسيون قضايي و حقوقي مجلس هشتم با بيان بلاتكليفي به وجود آمده ناشي از عدم اجراي طرح آتيه فرزندان، دولت را بيش از پيش موظف به تخصيص بودجه‌اي براي ادامه اجراي اين طرح كرد تا افزون بر جلب اعتماد مردم، به ابهامات و شايعات پايان دهد.


خليل حيات مقدم در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري خانه ملت، گفت: با توجه به ارائه لايحه بودجه سال ۹۱ كشور به مجلس شوراي اسلامي، اين انتظار مي‌رود كه دولت در مفاد اين لايحه به برخي از وعده هاي خود كه ماهيت مثبتي در جامعه دارند، جنبه عملي بخشد.

نماينده مردم بندر ماهشهر، اميديه و هنديجان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: طرح تأمين آتيه فرزندان از آن دسته طرح‌هايي است كه با اعلام آن از سوي رئيس جمهور و اجراي كوتاه مدت آن، مورد استقبال مردم قرار گرفت و به دليل ماهيت آينده نگر بودن اين طرح، بهتر است دولت اجراي آن را ادامه دهد.

وي با يادآوري طرح‌هاي ارائه شده از سوي دولت، افزود: وعده ايجاد اشتغال، سرمايه گذاري، ارائه زمين به مردم، سه برابر شدن يارانه و طرح تأمين آتيه فرزندان از جمله طرح‌ها و وعده‌هاي دولت بود كه برخي از آنها ضمن منطقي بودن طرح، امكان اجرا را داشتند.

حيات مقدم ادامه داد: مديريت خوب همراه با برنامه‌ريزي درست درباره تأمين منابع مالي طرح‌هاي مطرح شده، مي‌تواند به اجراي هر چه سريع تر آن كمك كرده و دولت را به تعهدات خود به مردم، مورد اعتماد قرار دهد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي، توقف اجراي اينگونه طرح هاي نيمه كاره مانند طرح آتيه فرزندان را نوعي بازي دادن افكار عمومي و بي اعتماد كردن مردم بيان كرد و يادآور شد: دولت با اجراي دوباره آن، اما با يك بررسي كارشناسي شده و برنامه ريزي شده، مي تواند ضمن جلب اعتماد مردم، به وعده خود تحقق بخشد.

دبير اول كميسيون قضايي و حقوقي مجلس ضمن اينكه خود را به عنوان يكي از حاميان اين طرح اعلام كرد، گفت: در صورتي كه اين طرح به مجلس وارد شود، ضمن استقبال از آن، به دنبال حمايت آن خواهم بود اما تا جايي كه مشخص است، طرح هايي اين چنيني را دولت در دستگاه خود حل و فصل كرده و به مجلس وارد نمي‌كند.

روزهاي آغازين طرح تأمين آتيه فرزندان

اظهارات خوش بينانه اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در حالي بيان شد كه دست‌كم يك ميليون و ۴۰۰هزار كودك يكساله متولد سال ۱۳۸۹ در انتظارند تا دولت طلب آنها را به حسابشان در بانك‌ها واريز كند؛ هرچند برخي خبرها از انصراف بانك ملي ايران از گشايش حساب براي نوزادان و جايگزيني بانك توسعه تعاون حكايت دارد. در ضمن هنوز مشخص نيست چه ميزان نوزاد از ابتداي امسال متولد و به فهرست طلبكاران دولت اضافه شده است؟

طرح تأمين آتيه آبان ۸۸ در جلسه استاني هيات دولت در مشهد به تصويب رسيد تا همزمان با تولد، مبلغ يك ميليون تومان از طرف دولت به‌عنوان موجودي اوليه به حساب هر نوزاد واريز شود و ادامه سپرده‌گذاري با مشاركت والدين تا سن ۲۰سالگي ادامه يابد. كارگروهي با مسئوليت وزارت رفاه و تأمين اجتماعي و با عضويت وزراي اقتصاد، كار، مسكن و رئيس بانك مركزي و معاونت برنامه‌ريزي رئيس‌جمهور، مسئوليت تهيه و تدوين دستور‌العمل‌هاي مورد نياز براي اجراي طرح تامين آتيه مهر امام رضا (ع)را بر عهده گرفتند.

خبري كه با آمدن بودجه ۹۱، يادآوري شد

۴ بهمن ۱۳۸۸ هم رئيس‌جمهور پس از اتقديم لايحه بودجه ۸۹ كل كشور در جمع خبرنگاران از پيش‌بيني تأسيس صندوق آتيه در بودجه سال ۸۹ خبر داد. سوم مرداد ۱۳۸۹ هم محمود احمدي‌نژاد از آغاز طرح تأمين آتيه مهر امام‌رضا(ع) همزمان با نيمه‌شعبان خبر داد تا اين طرح مسئله ساز ۲ روز بعد رسما افتتاح شود و رئيس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح تأمين آتيه مهر امام‌رضا(ع)، اجراي اين طرح را از عنايات و توجه ويژه امام‌عصر(عج) به ملت ايران اعلام و تاكيد كرد: شعار «۲ تا بچه كافي است»، طرح استعماري محسوب مي‌شود.

سوم مهرماه سال گذشته همزمان با آشكار شدن عدم‌واريز مبلغ وعده داده شده به حساب نوزادان تازه‌به‌دنيا آمده معاون اول رئيس‌جمهور گفت: درخصوص طرح تامين آتيه نوزادان متولد سال‌۸۹ هيچ مشكلي وجود ندارد و هديه يك ميليون توماني نوزادان براساس آنچه پيش از اين وعده داده شده است، پرداخت مي‌شود.

به گفته نمايندگان دولت، در زمان ابتداي اجراي اين طرح، حساب هاي موجود در بانك در دو بخش تقسيم مي شود. يك بخش وجوهي كه دولت به حساب ها واريز مي كند كه تا سن ۲۰ سالگي قابليت برداشت ندارند و يك بخش هم وجوهي كه اولياي طفل به حساب وي واريز مي كنند و يا ممكن است افراد خير و نيكوكار هديه كنند كه تا ۱۸ سالگي قابل برداشت نيست.

ورود لايحه بودجه سال ۹۱ به مجلس شوراي اسلامي در ۱۴ بهمن ماه ۹۰، اين خبر سال گذشته رئيس جمهور را بار ديگر براي همگان تداعي كرد ولي هم اكنون تنها نامي از آن به ميان است و اگر به گفته برخي از نمايندگان مجلس، اين تصميم دولت هم مانند ساير طرح هاي آن، گذرا و موقتي باشد، پس برخلاف اظهارات خليل حيات مقدم، اميدي به اجراي آن نخواهد بود./

پايان پيام

شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن