تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماموستا راستي در گفتگو با مهر:وحدت عامل اصلي بيداري اسلامي/عزت ايران در سايه همدلي به دست آمد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ماموستا راستي در گفتگو با مهر:وحدت عامل اصلي بيداري اسلامي/عزت ايران در سايه همدلي به دست آمد
وحدت عامل اصلي بيداري اسلامي/عزت ايران در سايه همدلي به دست آمد
سنندج - خبرگزاري مهر: امام جمعه موقت سنندج وحدت را عامل اصلي بيداري اسلامي در منطقه عنوان كرد و گفت: انقلاب اسلامي ايران الگوي عيني براي آغاز بيداري اسلامي در منطقه است.

ماموستا محمد امين راستي در گفتگو با خبرنگار مهر بيان كرد: عنوان و كلمه وحدت يكپارچگي، اتحاد و انسجام را در خود دارد و به معناي اشتراك نظر در يك مسئله يا يك حركت است و به همين دليل است كه همه مسلمانان جهان در مسائل اصولي، اعتقادي و اخلاقي اتفاق نظر دارند و يا به تعبيري ديگر، مسلمانان اعم از شيعه و سني در ضروريات دين هيچ گونه اختلافي ندارند و همه به قرآن، معاد و پيامبر (ص) كه اصول توحيد را تشكيل مي ­دهند معتقدند و اگر اختلافي هست در مسائل فرعي است.

امام جمعه موقت سنندج يادآور شد: البته اين يك امر طبيعي است و فقها در مسائلي كه درباره آن نص صريح وجود نداشته باشد هر كدام به زعم خود در اين خصوص اظهار نظر مي كنند و اين اظهارات مايه خير و بركت و سرمايه قانون گذاري براي مسلمانان مي­ شود و نبايد از آن براي ايجاد اختلاف بهره برداري كرد.

وي ادامه داد: ايجاد همدلي، اخوت، صفا، صميمت و محبت كلي ترين آثار وحدت و يكپارچگي است كه دشمنان را نيز در رسيدن به اهداف شوم و تفرقه افكنانه ناكام مي گذارد و باعث مي ­شود مسلمانان در يك صف واحد راه نفوذ بدخواهان را سد كرده و همه نقشه هاي پليد استبداد را نقش برآب كنند.

امام جمعه موقت سنندج يادآور شد: بدخواهان تاريخ با سياست "تفرقه بينداز و حكومت كن" سعي در انحراف و سرگرداني و پريشاني ملتها را داشته اند و جوامعي كه نتوانسته اند در مقابل اين نيرنگ و دسيسه خانمان برانداز تدبير و مقابله كنند به تباهي و انحطاط كشيده شده و نابود شده اند.

وي گفت: قرآن كريم در آيات متعددي، لزوم حفظ وحدت و اثرات و بركات آن را به تاكيد بيان كرده است و در احاديث و روايات نيز وحدت از اساس و شاكله پيشرفت و پيروزي بوده و هست و به همين دليل بايد در راستاي عملي كردن وحدت در سطوح مختلف جامعه برنامه ريزي و تلاش كرد.

ماموستا راستي به نقش علما و روحانيان در راستاي وحدت در جامعه اشاره كرد و افزود: روحانيت و چهره هاي معنوي و ديني كشور وظيفه دارند از بيان مسائل و مواردي كه جز تفرقه و ايجاد شكاف در ميان خدمتگزاران نظام اسلامي فايده و عايد ديگري ندارد به شدت پرهيز كنند و مسلمانان را به همدلي، همزباني و يكپارچگي تشويق و ترغيب كنند.

وي عنوان كرد: باوجود سپري شدن سي و سه سال از عمر با بركت انقلاب اسلامي ايران شاهد اثرات مثبت و تاثيرگذاري آن برملت هاي مسلمان كشورهاي دنياهستيم كه هر روز دامنه گسترش آن به نقاط ديگر كشيده مي شود و اين بيداري به ويژه در خاورميانه به اوج خود رسيده است و بدون شك تمامي قدرت هاي مستكبر و خودكامه يكي پس از ديگري از سرير طغيان به زير كشيده مي شوند و عاقبت كار آنان عبرت همگان مي شود.

امام جمعه موقت سنندج به نقش و جايگاه رسانه هاي جمعي در راستاي اهميت وحدت اشاره كرد و يادآور شد: سانه ها نيز در اين مورد وظيفه سنگين، حساس و خطيري دارند و ظرافت كار آنها به منظور انعكاس وحدت در جامعه و تاثيرپذيري مخاطبان بركسي پوشيده نيست و به همين دليل استفاده از كارشناسان و افراد متخصص و اهل فن نيز در شناساندن مفهوم واقعي وحدت و اثرات آن بركات و آسيب هاي ناشي از تفرقه و مسائل اختلافي و فتنه انگيز بسيار مهم و حياتي است كه انتظار مي رود اين موارد مورد توجه بيشتري قرار گيرد.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|21|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن