تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815520191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير خارجه:اميدواريم بزودي شاهد آزادي ايرانيان ربوده شده در سوريه باشيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير خارجه:اميدواريم بزودي شاهد آزادي ايرانيان ربوده شده در سوريه باشيم
مشق - "حسين امير عبداللهيان" معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: اميدواريم بزودي شاهد آزادي مابقي ايرانيان ربوده شده در سوريه باشيم.


وي پيش از ترك سوريه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در دمشق با اعلام اين مطلب افزود : وزارت امور خارجه با جديت موضوع آزادي اتباع ايراني ربوده شده از جمله هفت تكنسين و مهندس شاغل در نيروگاه جندر در مركز سوريه را دنبال مي كند.

29 نفر از اتباع ايراني شامل 22 زاير و هفت مهندس در سوريه ربوده شده بودند كه روز دوشنبه گذشته 11 نفر از آنان آزاد شدند.

اين مقام وزارت خارجه تصريح كرد بر اساس اخبار موجود همه اين افراد در سلامت كامل هستند .

اميرعبداللهيان در باره حل بحران سوريه نيز گفت : تهران در چارچوب تلاش هاي سياسي در حال رسيدن به طرح و مجموعه اقداماتي است كه محورهايي از آن را با طرف هاي مختلف پيگيري كرده است .

وي ادامه داد: در اين ارتباط مهم ترين موضوع اين است كه هرگونه ابتكار و تلاش جمهوري اسلامي ايران پس از هماهنگي با مقام هاي سوريه اعلام و انجام خواهد شد.

معاون وزير خارجه گفت و گو را مهم ترين و موثرترين اقدام براي حل بحران سوريه خواند و بر ضرورت مقابله با مداخله خارجي و قطع دست طرف هاي فرامنطقه اي كه هدف اصلي آنها از بين بردن مقاومت در منطقه است ، تاكيد كرد.

اميرعبداللهيان خاطر نشان كرد: گروه هاي معارض و مخالف دولت سوريه شامل سه دسته هستند كه برخي از آنها در داخل حضور دارند و ديدگاه هايي در چارچوب اصلاحات را دنبال مي كنند و دسته دوم در خارج از اين كشور حضور دارند كه بر اساس برخي اطلاعات موجود فاقد پايگاه لازم در داخل سوريه هستند اما تلاش مي كنند تا حمايت هاي بين المللي را براي خود بدست آورند.

معاون وزير خارجه ادامه داد: دسته سوم نيز به ظاهر معارضه مسلح اما گروه هاي تروريستي هستند كه عليه حكومت و مردم سوريه اقدام مي كنند و در چنين وضعيتي بايد گفت موضوعي به عنوان معارضه منسجم در سوريه وجود ندارد.

وي تصريح كرد: آنچه كه امروز شرايط را تا حدودي در سوريه دشوار كرده است جنگ رواني و تبليغاتي و اعمال فشارهاي سياسي و منطقه اي و بين المللي است و با تجربه اي كه سوريه در ارتباط با محور مقاومت دارد از اين مرحله با موفقيت عبور خواهد كرد.

امير عبداللهيان خاطر نشان كرد : جمهوري اسلامي ايران تلاش هاي سياسي خود را براي كمك به مردم و رهبري سوريه در تمام زمينه ها انجام مي دهد و در خصوص معارضه در اين كشور نيز هرگونه تماس و رايزني با آنان در هماهنگي با مقام هاي سوري و در راستاي رسيدن به گفت و گو ملي و آرامش خواهد بود.

معاون وزير خارجه ايران كه عصر سه شنبه وارد دمشق شد و شب سه شنبه با شماري از مسوولان گروه هاي فلسطيني در سفارت ايران در دمشق ديدار و گفت و گو كرد.

وي روز چهارشنبه نيز با وليد المعلم وزير خارجه و مهاجرين سوريه ، جانشين و معاون وي ديدار و گفت و گو كرد.

معاون وزير خارجه در ديدار با المعلم پيام علي اكبر صالحي وزير خارجه را تسليم همتاي سوري وي كرد.

در اين پيام صالحي ضمن اعلام حمايت جمهوري اسلامي ايران از اصلاحات جاري در سوريه هرگونه دخالت خارجي در بحران سوريه را محكوم و مردود شمرده است .

اميرعبداللهيان عصر چهارشنبه دمشق را به مقصد تهران ترك كرد.

خاورم**1436**1566

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30808881

پنجشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن