تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812955545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغوش مادر معجزه گر در درمان نوزادان نارس است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آغوش مادر معجزه گر در درمان نوزادان نارس است
رئيس مركز تحقيقات نوزادان دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت:ارتباط عاطفي حاصل از ارتباط پوست به پوست مهم‌ترين بخش درمان نوزادان نارس در روش آغوشانه مادر است.


دكتراشرف محمدزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين اينكه آغوش مادر در درمان نوزادان نارس معجزه مي‌كند، اظهار داشت : اين روش بعد از 25 سال تحقيق و بحث در دنيا امروزه به عنوان يك روش ارجح در مراقبت از نوزادان نارس معرفي شده است .

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با با بيان اينكه ماهانه بين 80 تا 100 نوزاد نارس در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان امام رضا(ع) بستري مي‌شوند، اظهار داشت: امروزه اغلب تحت روش هاي درماني kmd قرار مي‌گيرند كه نتايج خوبي هم از اين روش گرفته‌ايم چراكه اعتماد به نفس مادران بالا مي‌رود، دوره بستري كوتاه مي‌شود و نوزاد و مادر هم زودتر مرخص مي‌شوند.

استاد گروه اطفال دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به اينكه بهترين جا براي رشد نوزاد رحم‌ مادر است و نوزادي كه زودتر به دنيا مي آيد مثلا دو ماه كمتر در رحم مي‌ماند بهترين مكان براي چنين نوزادي، آغوش مادر است افزود: كاهش عفونت و بهتر شدن روند شيردهي را از ديگر مزاياي روش آغوشانه مادر است و در نتيجه از لحاظ اقتصادي هم براي خانواده و هم بيمارستان به صرفه‌تر بوده است.

وي با اشاره به دو مقاله منتشر شده حاصل از نتايج اين روش در بيمارستان امام رضا(ع) به زبان لاتين در نشريات بين المللي خاطر نشان كرد: در اين روش نوزاد بايد در بغل مادر باشد تا با پوست مادر در تماس باشد مرتبا از شير مادر تغذيه كند تا آن ارتباط عاطفي بين مادر و بچه برقرار شود زيرا اين ارتباط است كه اهميت زيادي دارد و اكثر مقالات منتشر شده درباره همين ارتباط عاطفي است.

رئيس مركز تحقيقات نوزادان دانشگاه علوم پزشكي مشهد خاطر نشان كرد : اين روش تنها منحصر به دوران نوزادي نمي‌شود، در مقالاتي نوشته شده كه اگر مادر، كودكان خود را در سنين بالاتر روزي هشت دقيقه محكم در بغل بگيرد و يا ببوسند، موجب مي شود كودك از محدوديت‌هاي شغلي، عوارض‌هاي اجتماعي و ... مصون بماند همانگونه كه ائمه نيز پدر و مادران را به جهت بوسيدن فرزندان توصيه مي‌كنند.

محمدزاده با اشاره به اينكه از سال 1385 اين روش در بخش مراقبت‌هاي ويژه نوزادان بيمارستان امام رضا(ع) راه اندازي شده است، افزود: در اين پنج سال براي ترويج اين برنامه در سراسر كشور كارگاههاي سراسري براي تمامي استاداني كه به نحوي در تخصص نوزادان هستنددر دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار شده است و امسال نيز دو كارگاه آموزشي براي اساتيد متخصص نوزادان در دانشگاه‌هاي شرق و شمال شرق كشور برگزار شده است./س

پنجشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن