تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803069558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار خراسان رضوي/ميزان تخصيص بودجه ارتقاء شاخص هاي فرهنگي/ مشاهده يك كانون تب برفكي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار خراسان رضوي/ميزان تخصيص بودجه ارتقاء شاخص هاي فرهنگي/ مشاهده يك كانون تب برفكي
ميزان تخصيص بودجه ارتقاء شاخص هاي فرهنگي/ مشاهده يك كانون تب برفكي
مشهد - خبرگزاري مهر: ميزان تخصيص بودجه ارتقاء شاخص هاي فرهنگي سال 90 به دستگاه هاي فرهنگي استان، مشاهده يك كانون تب برفكي در خراسان رضوي و برگزاري مراسم سده در بجستان از عناوين خبري استان هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، مديركل دفتر اجتماعي و سازمان هاي مردم نهاد استانداري خراسان رضوي ميزان تخصيص بودجه ارتقاء شاخص هاي فرهنگي به دستگاه هاي فرهنگي استان را تشريح كرد.

وحيد موسويان تصريح كرد: 25 ميليارد و 910 ميليون تومان يعني 30 درصد بودجه ارتقاء شاخص هاي فرهنگي به استان تخصيص يافته كه از اين مقدار 21 ميليارد و 540 ميليون تومان آن هزينه اي است.

وي گفت: از ميزان بودجه تخصيص يافته طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي به ترتيب 20 درصد به حوزه علميه خراسان، 18 درصد به فرهنگ و ارشاد اسلامي، 10 درصد به كانون هاي فرهنگي هنري بسيج ، 10 درصد به ورزش و جوانان، 10 درصد به تبليغات اسلامي، 10 درصد مساجد و حسينيه ها، پنج درصد به مصلي ها، پنج درصد به آموزش و پرورش براي ورزش مدارس، چهار درصد به حوزه هنري، دو درصد به اداره كل كتابخانه هاي عمومي و يك درصد به مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان رضوي تخصيص يافته است.

وي افزود: 2.5 درصد اين بودجه به مركز خدمات حوزه علميه، يك درصد به مركز جامعه المصطفي العالميه، 0.5 درصد به موسسه آموزشي امام خميني(ره) و يك درصد به دفتر تبليغات اسلامي استان تخصيص يافته كه اين پنج درصد به صورت متمركز و در اختيار اين مراكز است.

موسويان در ادامه سهم اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي را براي سرفصل هايي از قبيل توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني، اجراي فعاليت هاي فرهنگي، حمايت از مصوبات شوراي فرهنگي، پرداختن به مفاخر فرهنگي، نماز و امر به معروف و نهي از منكر، عفاف و حجاب، ايثار و شهادت، مطبوعات و نشريات، بصيرت افزايي، امور سينمايي و هنري، كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد و سمن ها را سه ميليارد و 877 ميليون تومان اعلام كرد.

مديركل دفتر اجتماعي و سازمان هاي مردم نهاد استانداري خراسان رضوي گفت: سهم اداره كل تبليغات اسلامي استان نيز براي سرفصل هايي از قبيل تربيت نيروي متخصص در امور ديني، پيگيري تربيت نيرو و اعزام به مناطق تلفيقي و روستايي، فعاليت هاي فرهنگي مساجد، نهج البلاغه، جنگ نرم و شبكه تبليغي مساجد دو ميليارد و 154 ميليون تومان است.

موسويان سهم اداره كل اوقاف و امور خيريه، بسيج، اداره كل ورزش و جوانان، مساجد و حسينيه ها را براي هر كدام دو ميليارد و 154 ميليون تومان با سرفصل هاي مشخص اعلام كرد.

وي گفت: سهم آموزش و پرورش براي ارتقاء شاخص سلامت عمومي، تقويت هويت ملي، ارتقاي سطح سلامت جسماني، استعداديابي نيروهاي ورزشي جديد در سطح مدارس و موضوعاتي از قبيل توسعه ورزش مدارس يك ميليارد و 77 ميليون تومان است.

مديركل دفتر اجتماعي و سازمان هاي مردم نهاد استانداري خراسان رضوي افزود: سهم كتابخانه هاي عمومي استان از اين بودجه به منظور ديجيتالي كردن برخي كتابخانه ها، تجهيز برخي كتابخانه هاي روستايي و حمايت از خريد كتاب هاي مفيد در حوزه نياز 430 ميليون تومان است.

وي همچنين سهم مصلي ها را يك ميليارد و 77 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: با توجه به وجود 40 مصلي در سطح استان مديريت اين بودجه در اختيار فرمانداران و ائمه جمعه قرار مي گيرد كه بين 24 تا 32 ميليون برحسب نياز هر شهرستان به آن مصلي تعلق گرفته است.

موسويان گفت: علاوه بر موضوعات اولويت دار استان و چهار شاخص اصلي براي مديريت نرم افزاري اين بودجه به ابلاغيه 37 بندي مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگ نيز توجه شده است.

وي تصريح كرد: از مزيت هاي مديريت بر توزيع در اين بودجه تعيين سهم هر شهرستان و رسيدگي به مناطق محروم و همچنين سيستم نظارت دقيق بر اجراي پروژه هاي فرهنگي است.

مراسم جشن سده در روستاهاي بجستان برگزار شد

مسئول اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بجستان از بر پايي مراسم جشن سده در روستاهاي اين شهرستان خبر داد.

محمد ذوالفقاري ضمن بيان اين مطلب كه به اعتقاد مردم منطقه جشن سده يكي از رسم هاي به جامانده از دوره قيام مختار ثقفي است، گفت: مردم در اين سه شب جلو منزل بر بوته هاي اطراف روستا آتش مي افروزند و نزديك شدن به نوروز را جشن مي گيرند.

وي اظهار داشت: بر اساس اين رسم كهن مردم منطقه خاكستر به جاي مانده از آتش را تميز نكرده و معتقدند اگر خاكستر آتش به وسيله باران شسته شود سال با بركت و پر نعمتي خواهند داشت.

وي بيان كرد: اين مراسم در شب چله كوچك برگزار مي شود دليل آن دو برابر بودن مدت زمان چله بزرگ نسبت به چله كوچك مي دانند.

وي افزود: مراسم اكنون در روستاهاي بجستان با شكوه بسيار و استقبال گسترده مردم برگزار مي شود و كارشناسان اين اداره كل درصدد مسند سازي اين مراسم هستند.

يك كانون تب برفكي در خراسان رضوي مشاهده شد

معاون فني اداره كل دامپزشكي خراسان رضوي از مشاهده كانون تب برفكي در يكي از دامداري هاي استان خبر داد.

جواد اعلمي با هشدار به فعالان صنعت دام، بر ممنوعيت جابجايي دام ها بدون مجوزتاكيد كرده و اعلام داشت: افراد، فقط با اخذ مجوز بهداشتي، مي توانند نسبت به حمل و نقل دام اقدام كنند.

وي افزود: دامپزشكي استان از نيروي انتظامي نيز خواسته تا از تردد بدون مجوز دام ها در سطح جاده هاي استان به طور كامل ممانعت به عمل آورده و موارد تخلف را به دامپزشكي منطقه گزارش كنند تا هماهنگي لازم با مراجع قضايي انجام شود.

وي، تاكيد كرد: دامداران تا حد ممكن از رفت و آمد به دامداري يكديگر اجتناب ورزند و محتواي حوضچه هاي ضدعفوني را همه روزه با مواد مناسب پر كنند.

اعلمي با اشاره به تشديد برخورد عليه حاملان غير مجاز دام، از دامداران خواست تا افراد خاطي كه در شرايط بحراني توجهي به رعايت شرايط امنيت زيستي و بهداشتي نكرده و مبادرت به حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشكي مي كنند را به شبكه هاي دامپزشكي شهرستان ها معرفي كنند تا دامپزشكي استان برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامي برخوردهاي لازم را از طريق مراجع قضايي انجام دهد.

معاون فني دامپزشكي استان، علائم بيماري را شامل مرگ و مير و تلفات بره ها و گوساله ها، قطع ناگهاني اشتهاي دام به سبب ايجاد تاول هاي دهاني وعدم تمايل دام به خوردن خوراك، وقوع لنگش، كاهش توليد شير و يا قطع ناگهاني آن و سقط جنين در دا‌م ها دانست.

وي افزود: دامداران در صورت مشاهده هرگونه علائم باليني مخاطي واگيردار در گله و يا ساير نشاني هاي اعلام شده فوق مراتب را در اسرع ‌وقت به اطلاع نزديك ‌ترين شبكه دامپزشكي برسانند.

تسهيل در فرايند اخذ جواز تاسيس صنعتي در وبگاه بهين ياب

معاون برنامه ريزي ، توسعه و فناوري صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي اعلام كرد: همزمان بادهه فجر و از نيمه بهمن ماه سالجاري با توجه به اعلام اولويت هاي سرمايه گذاري، مرحله پيشنهاد طرح سرمايه گذاري ازفرايند جواز تاسيس حذف و متقاضيان سرمايه گذاري پس ازانتخاب موضوعات داراي اولويت وارد فرايند احداث واحد توليدي در وبگاه بهين ياب مي شوند.

محمدرضا افشين اظهارداشت: چنانچه موضوع مورد نظرسرمايه گذار در فهرست موضوعات تعيين اولويت شده موجود نباشد، متقاضي بايد از طريق فرايند پيشنهاد موضوع سرمايه گذاري خود را اعلام و براي بررسي و تعيين اولويت ارسال كنند.

وي بيان مي كند: اخيرا تمام اطلاعات مربوط به 180 اولويت سرمايه گذاري در وبگاه بهين ياب اعلام شده است كه اين اولويت ها در حوزه هاي صنايع سلولزي، شيميايي، صنايع غذايي، مصالح ساختماني و فلزات خودرو، الكترونيك، دارو و تجهيزات پزشكي بوده و براساس اولويت هاي موجود در وبگاه دو نوع مجوز صادر مي شود كه مجوز نوع الف براي صنايع اولويت دار و نوع ب براي صنايع اشباع صادر مي شود.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن