تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815600757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسابقات قرآن مدارس علوم ديني اهل سنت برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مسابقات قرآن مدارس علوم ديني اهل سنت برگزار مي‌شود
مسابقات قرآن مدارس علوم ديني اهل سنت برگزار مي‌شود
همزمان با هفته وحدت و دهه فجر نخستين دوره مسابقات سراسري حفظ، قرائت و ترتيل قرآن كريم ويژه طلاب و روحانيون مدارس علوم ديني اهل سنت طي روزهاي 20 و 21 بهمن در تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرسول هاجري معاون فرهنگي و امور روحانيون دبيرخانه شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت در نشست خبري روز چهارشنبه 19 بهمن ماه گفت: شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت متشكل از جمعي از روحانيون، مديران و مدرسان برجسته حوزه هاي علميه اهل سنت سراسر كشور است.

وي افزود: دبيرخانه شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت با مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ابلاغ رياست جمهوري در اسفند 1387 با هدف ساماندهي تحصيلي و ارتقاي سطح علمي و آموزشي طلاب مدارس علوم ديني اهل سنت راه اندازي شد.

معاون فرهنگي و امور روحانيون دبيرخانه شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت تأكيد كرد: در حوزه ساماندهي هدف گسترش يا كاهش سطح طلاب و مدارس نيست بلكه هدف اصلي ايجاد تناسب بين آموزشها و نيازهاي ديني جامعه اهل سنت است.

وي به تشريح مهمترين برنامه هاي معاونت فرهنگي و امور روحانيون دبيرخانه شورا پرداخت و گفت: برگزاري اردوهاي فرهنگي در مناطق مختلف كشور، معرفي و پاسداشت مفاخر اهل سنت به منظور الگوسازي اخلاقي و تربيتي براي طلاب، پاسداشت شهدا و ايثارگران اهل سنت، اعزام مديران و اساتيد موفق به ساير نقاط كشور و حتي خارج از كشور به عنوان مبلغ از جمله برنامه هاي اين معاونت به شمار مي رود كه در هفته وحدت و دهه فجر امسال با توجه به رويكرد بيداري اسلامي و نقش انقلاب اسلامي اولين گروه اساتيد و مديران مدارس علوم ديني اهل سنت به 8 كشور اعزام شدند.

وي با اشاره به برگزاري مسابقات سراسري ورزشي طلاب علوم ديني در ديماه 90 تصريح كرد: اين مسابقات در سه رشته فوتسال، تنيس و دو ميداني ماه گذشته برگزار شد.

حجت الاسلام هاجري تصريح كرد: از ديگر ويژگي برنامه هاي اين معاونت برگزاري "نخستين جشنواره هنري خضراء" ويژه فيلمهاي كوتاه و عكس با موضوع وحدت و تقريب است كه در آينده نزديك برگزار مي شود.

وي به برگزاري نخستين دوره مسابقات سراسري حفظ، قرائت و ترتيل قرآن ويژه طلاب و روحانيون علوم ديني اهل سنت اشاره كرد و گفت: اين مسابقات سال گذشته در مرحله استاني و در 7 استان از استانهاي قومي كشور برگزار شد. در واقع شركت كنندگان از 12 استان و در قالب 7 منطقه كشوري خراسان، كردستان، هرمزگان، كرمانشاه، گلستان، فارس و بوشهر در اين مسابقات حضور دارند.

وي تأكيد كرد: در فعاليتهاي فرهنگي اين شورا براي مدارس و روحانيون اهل سنت رويكرد اصلي ما ارزشها و اصول مشترك است به همين دليل ما در برنامه هاي فرهنگي مسابقات قرآني را كه مشترك در جهان اسلام است در اولويت قرار داده ايم و در بحث مناسبتهاي ديني و ملي نظير هفته وحدت، دفاع مقدس و دهه فجر همينطور است.

علي اصغر شاهمرادي دبير نخستين دوره مسابقات قرآني ويژه مدارس علوم ديني اهل سنت نيز در اين نشست گفت: در سال 89 برگزاري مسابقات قرآني از سوي معاونت ابلاغ شد كه با استقبال خوب طلاب مدارس اهل سنت روبرو گردديد و در مرحله مقدماتي بين مدارس علميه اين مسابقات برگزار شد و برگزيدگان در شهر و منطقه به مرحله استاني وارد شدند و نفرات برگزيده در سه رشته قرائت، ترتيل و حفظ كل، حفظ 25 و 20 و 15 و 10 و 5 جزء معرفي شدند.

وي افزود: در مرحله كشوري با هماهنگي كه با بخش مسابقات سازمان اوقاف و امور خيريه صورت گرفت اين مسابقات در سه رشته قرائت، ترتيل و حفظ قرآن در سه بخش كل، 20 و 10 جزء برگزار مي شود و اميدواريم در سال آينده بخش مفاهيم نيز اضافه شود.

وي تعميق و گسترش فرهنگ و معارف قرآني، ترويج و صيانت از مشتركات و هويت ديني، ايجاد انس بيشتر با قرآن، فضاسازي تربيت ديني و تحكيم بنيانهاي اعتقادي، شناسايي قاريان و حافظان ممتاز طلاب اهل سنت و معرفي آنان به مسابقات كشوري را از جمله هداف برگزاري اين مسابقات برشمرد.

دبير نخستين دوره مسابقات قرآني ويژه مدارس علوم ديني اهل سنت افزود: در نخستين دوره از اين مسابقات 67 نفر در سه رشته قرائت، حفظ و ترتيل شركت خواهند كرد كه در بخش قرائت 14 برگزيده، از استان كردستان و خراسان هر كدام 2 نفر و از استانهاي هرمزگان، كرمانشاه و گلستان هر كدام 3 نفر و از استان فارس يك نفر با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.

شاهمرادي تأكيد كرد: در بخش ترتيل 20 نفر به رقابت خواهند پرداخت كه از استان كردستان، گلستان، بوشهر، كرمانشاه، هرمزگان و خراسان هر كدام 3 نفر و از فارس 2 نفر در اين مسابقات شركت مي كنند.

وي افزود: در بخش حفظ كل قرآن 12 نفر حضور دارند كه از كردستان 2 و هرمزگان، خراسان و گلستان هر كدام 3 نفر و از استان فارس يك نفر حضور دارند. همچينين در بخش حفظ 20 جزء قرآن 10 نفر شركت مي كنند كه از استانهاي گلستان، هرمزگان، خراسان و فارس به مرحله كشوري راه پيدا كرده اند و در بخش حفظ 10 جزء قرآن نيز 11 نفر از استانهاي گلستان، هرمزگان فارس و خراسان با يكديگر رقابت مي كنند.

دبير نخستين دوره مسابقات قرآني ويژه مدارس علوم ديني اهل سنت در پايان از اهداي جوايز نقدي و غير نقدي به برگزيدگان خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه از سال آينده اين دوره مسابقات براي مدارس علوم ديني اهل سنت خواهران نيز برگزار شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، نخستين دوره مسابقات سراسري حفظ، قرائت و ترتيل قرآن كريم ويژه طلاب و روحانيون مدارس علوم ديني اهل سنت در تهران طي روزهاي 20 و 21 بهمن در مجموعه فرهنگي آدينه واقع در بزرگراه شهيد آبشناسان برگزار مي شود.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن