تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815651187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمار فارس از حضور ذوب‌آهن در ليگ قهرمانان آسيا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آمار فارس از حضور ذوب‌آهن در ليگ قهرمانان آسيا
خبرگزاري فارس: تيم ذوب‌آهن در شرايطي چهارمين حضور آسيايي خود را تجربه مي‌كند كه اين بار در مرحله دشوار پلي‌آف با تيم استقلال مواجه شده و براي حضور در جمع سي و دو تيم برتر قاره آسيا بايد مسير صعب‌العبوري را پشت سر بگذراند.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان تيم ذوب‌آهن كه در سال‌هاي اخير برترين نتيجه مسابقات آسيايي را به خود اختصاص داده، تجربه سه دوره شركت در مسابقات آسيايي را دارد.

تا سال 2001 مسابقات فوتبال در قاره آسيا با سه عنوان جام باشگاه‌ها، جام در جام و سوپر جام باشگاه‌هاي آسيا برگزار مي‌شد اما كميته برگزاري مسابقات باشگاهي در اين قاره پس از پايان مسابقات در سال 2001 تصميم گرفت همانند رقابت‌هاي اروپايي با ادغام اين سه جام، بازي‌ها را در قالب ليگ قهرمانان آسيا برگزار كند.

در پايان رقابت‌هاي نخستين دوره ليگ قهرمانان آسيا، مسئولان برگزاري آن، تغييرات عمده‌اي را در نحوه انجام دومين دوره اين رقابت‌ها ايجاد كردند.

حذف تيم‌هاي درجه سوم آسيا از حضور در اين رقابت‌ها و تشكيل مسابقاتي به نام جام اتحاديه AFC، همچنين تقسيم‌بندي مسابقات به دو مرحله گروهي و حذفي از مهم‌ترين تغييرات در اجراي ليگ قهرمانان آسيا بود.

* نخستين حضور آسيايي

نخستين تجربه آسيايي ذوب‌آهن به دومين دوره ليگ قهرمانان آسيا برمي‌گردد، در اين سال تيم سپاهان فاتح ليگ برتر و ذوب‌آهن قهرمان جام حذفي به عنوان نمايندگان ايران در دومين دوره ليگ قهرمانان آسيا حضور داشتند.

ذوب‌آهن در گروه A با تيم‌هاي پاختاكور، قطراسپورت و ريفاي بحرين هم‌گروه بود.

ذوب‌آهن اين مسابقات را با پيروزي يك بر صفر در فولادشهر آغاز كرد كه نوئول ازوكام در دقيقه 77 تك گل پيروزي بخش تيمش را به ثمر رساند، اما حذف ريفا سبب شد بازي‌هاي اين گروه با سه تيم ادامه پيدا كند.

اين تيم اصفهاني در دومين مسابقه خود در اصفهان در يك بازي پر انتقاد مقابل قطر اسپورت به تساوي سه بر سه دست يافت، علي طهماسبي در دقيقه 15، رضا عزيزي در دقيقه 65 و عزيززاده در دقيقه 84 در آن مسابقه براي ذوب‌آهن گل زني كردند.

ورزشگاه الريان قطر ميزبان سومين مسابقه ذوب‌آهن بود كه در نهايت بدون رد و بدل شدن گل اين ديدار به پايان رسيد تا تكليف تيم صعود كننده از اين گروه به بازي آخر كشيده شود.

ذوب‌آهن براي صعود در ورزشگاه پاختاكور فقط به يك تساوي نياز داشت، اما بار ديگر ارائه يك بازي پر انتقاد از اين تيم اصفهاني سبب شد جواز صعود به مرحله بعد به پاختاكور تقديم شود.

شكست دو بر صفر و درگيري‌هاي بعد از پايان آن مسابقه از يك سو سبب حذف ذوب‌آهن از گردونه اين رقابت‌ها شد و از سوي ديگر محروميت‌هايي را هم براي اين تيم اصفهاني به همراه داشت.

* دومين حضور آسيايي

هر چند كه ذوبي‌ها به عنوان نايب قهرمان ليگ برتر ايران سهميه آسيايي داشتند اما دومين تجربه آسيايي ذوب‌آهن نيز با قهرماني در جام حذفي به دست آمد.

ذوب‌آهن در گروه C با تيم‌هاي الاتحاد عربستان، بنياد كار ازبكستان و الوحده امارات هم گروه بود.

ذوب‌آهن كه به تعبير كارشناسان در گروه ملقب به مرگ، قرار داشت، شانس كمي براي صعود از مرحله گروهي داشت.

اما ذوبي‌ها در همان مرحله گروهي پروسه شگفتي سازي در آسيا را كليد زد و با شكست تيم‌هاي بنياد كار ازبكستان و الاتحاد عربستان به عنوان صدرنشين گروه راهي مرحله پلي‌آف شد.

در تك بازي مرحله پلي‌آف ذوب‌آهن توانست با شكست تيم مس كرمان به جمع هشت تيم برتر آسيا راه پيدا كند.

در اين مرحله نيز ذوبي‌ها دست به كار بزرگي زدند و با حذف تيم پوهانگ كره جنوبي كه عنوان قهرماني دوره گذشته اين مسابقات را در اختيار داشت، گام به مرحله نيمه نهايي گذاشتند، ذوب‌آهن در بازي رفت با نتيجه دو بر يك تيم كره‌اي را شكست دادند و در بازي برگشت برابر اين تيم به تساوي دست يافتند.

در مرحله نيمه نهايي تيم ذوب‌آهن در بازي رفت با الهلال با تك گل قاسم حدادي‌فر، تيم عربستاني را شكست داد تا سرنوشت صعود به عربستان كشيده شود.

در بازي برگشت نيز تيم ذوب‌آهن با يك گل از سد تيم الهلال گذشت تا به عنوان دومين نماينده ايران در فينال ليگ قهرمانان آسيا حضور داشته باشد.

ديدار فينال ليگ قهرمانان آسيا در ژاپن برگزار شد و تيم ذوب‌آهن با نتيجه سه بر يك مقابل تيم سئونگنام شكست خورد تا نايب قهرماني سهم فوتبال ايران باشد.

* سومين حضور آسيايي

تيم ذوب‌آهن كه با كسب عنوان دوم ليگ سهميه آسيايي به دست آورد، در اين فصل در گروه سوم با تيم‌هاي الامارات امارات، الريان قطر و الشباب عربستان هم گروه بود و در نخستين بازي به مصاف تيم اماراتي‌ رفت كه نتيجه اين بازي با برد دو بر يك تيم اصفهاني همراه بود.

در بازي دوم شاگردان ابراهيم‌زاده برابر تيم الشباب به نتيجه تساوي دست يافتند و در بازي سوم مقابل تيم الريان قطر با نتيجه سه بر يك پيروز شدند.

دور برگشت با پيروزي ذوب‌آهن آغاز شد و نماينده اصفهان با نتيجه يك بر صفر الريان را مغلوب كرد تا صعود اين تيم به دور بعد تا حدود زيادي قطعي شود.

برد يك بر صفر ذوب‌‌آهن مقابل الامارات امارات علاوه بر اينكه سند صعود ذوبي‌ها در مرحله پلي‌آف را صادر كرد، حكم به صدرنشيني اين تيم نيز داد.

ذوب‌آهن در بازي سوم مرحله برگشت و در يك ديدار تشريفاتي به مصاف تيم الشباب عربستان رفت و با يك گل مغلوب اين تيم شد.

شاگردان منصور ابراهيم‌زاده در محله پلي‌آف با تيم النصر عربستان برخورد كردند و به دليل امتياز صدرنشيني در مرحله گروهي، به عنوان ميزبان پذيراي تيم عربستاني در ورزشگاه فولادشهر شدند.

ذوب‌آهن اين ديدار را با نتيجه چهار بر يك به پايان رساند تا براي دومين سال متوالي به جمع هشت تيم برتر آسيا راه پيدا كند.

محمد قاضي، ايگور كاسترو (دو گل) و شاهين خيري گل‌هاي ذوب آهن را به ثمر رساندند و موجبات پيروزي اين تيم را فراهم كردند.

در مرحله يك چهارم نهايي تيم ذوب‌آهن با تيم سامسونگ كره جنوبي برخورد كرد.

ذوبي‌ها در بازي رفت با نتيجه تساوي تك امتياز ارزشمندي برابر تيم حريف كسب كرد تا اميدواري زيادي براي حضور اين تيم در جمع چهار تيم برتر قاره كهن به وجود بيايد اما در بازي برگشت نماينده اصفهان با نتيجه دو بر يك شكست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

ذوب آهن اصفهان كه در طول 90 دقيقه برتري محسوسي نسبت به حريف كره‌اي داشت در نهايت در پايان وقت قانوني به تساوي يك بر يك رسيد تا در وقت اضافه اول با پنالتي مشكوك داور عربستاني سوان سامسونگ دو بر يك از حريف پيش افتاد.

محمد قاضي در دقيقه 50 ذوب‌آهن را پيش انداخت اما سانگ مينگ يانگ در دقيقه 79 گل سوان سامسونگ را به ثمر رساند تا كار به تساوي كشيده شود و دو تيم در وقت اضافه به ادامه رويارويي بپردازند، در وقت اضافه اول و در دقيقه 96 داور عربستاني خليل الغمدي يك پنالتي مشكوك براي سوان اعلام كرد كه ماتو اين ضربه پنالتي را به گل تبديل كرد تا زمينه حذف ذوب‌آهن فراهم شود.

انتهاي پيام/غ10

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن