تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814660901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رنجنامه عضو سابق تيم ملي جودو در گفت‌و گو با ايلنا؛ سيد محمود ميران: وزير ورزش رئيس فدراسيون جودو را بركنار كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رنجنامه عضو سابق تيم ملي جودو در گفت‌و گو با ايلنا؛ سيد محمود ميران: وزير ورزش رئيس فدراسيون جودو را بركنار كند
كسي به فكر درمان وضعيت جودو نيست/ورزشكاران با اعتراض اردوي تيم ملي را ترك مي‌كنند/جودوي ما المپيك لندن را از دست داده/هيچ يك از ملي پوشان ما ميلي به تمرين و آماده سازي ندارند/جيرو گفت مي‌توانم سهميه المپيك بگيرم.


ايلنا: قهرمان و سرمربي سابق تيم ملي جودو از وزير ورزش و جوانان خواست براي سامان دادن به اين رشته، رئيس فدراسيون جودو را بركنار و شخصي جديد را جايگزين او كند.

سيد محمود ميران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا با اشاره به خداحافظي محمدرضا رودكي از تيم ملي جودو اظهار كرد: من در چند و چون اين قضيه قرار ندارم اما با توجه به شرايطي كه جودوي ما در چند سال اخير به خود ديده، از ماه‌ها قبل پيش بيني اينچنين وضعيتي را براي اين رشته مي‌كردم.

سال‌هاست جودو ايران حال خوبي ندارد
وي افزود: جودوي ما مدت هاست حال و روز خوبي ندارد و كسي به فكر درمان آن نيست. شما ببينيد تيم ملي ما در چند سال گذشته در هر رويدادي كه حاضر بوده، جز شكست چيزي به دست نياورده است. بي‌شك فضايي كه امروز پيش پاي رودكي و ديگر ملي پوشان جودو قرار گرفته بسيار خطرناك است و عملكرد او و ديگران را در صورت كسب سهميه حتما تحت تاثير خود قرار خواهد داد.

عضو پيشين تيم ملي جودو در ادامه گفت: جالب است در حاليكه همه صاحب نامان جودوي دنيا با شدت و قدرت هر چه تمامتر در حال تمرين و آماده سازي براي حضور موفق در المپيك هستند، ورزشكاران ما در اعتراض به فضاي موجود اردوي تيم ملي را ترك مي‌كنند.

به رودكي حق مي‌دهم
وي تصريح كرد: من كاملا به رودكي حق مي‌دهم. ما در سال‌هاي اخير چه هزينه و امكاناتي را براي موفقيت ملي پوشان خود در اختيار آن‌ها قرار داده‌ايم؟ يا با كدام تركيب كامل در يك رويداد بين المللي حضور يافته‌ايم؟ متاسفانه رودكي امروز در اردوي تيم ملي حريف تمريني ندارد و تفكري هم براي حضور در اردوهاي بين المللي براي وي موجود نيست.

ميران در ادامه با تاكيد بر اينكه جودوي ما المپيك لندن را از دست داده، تصريح كرد: من بار‌ها اين قضيه را در مصاحبه‌هاي پيشين خود هم اعلام كرده‌ام. ما المپيك لندن را از دست داده‌ايم و بنده هيچ موفقيتي را در هيچ وزني براي تيم ملي در اين مسابقات متصور نيستم. متاسفانه ما در دوره‌اي كه بايد آماده سازي صحيح مي‌كرديم، اين كار را نكرديم و شخصي را به عنوان سرمربي تيم ملي جودو به خدمت گرفتيم كه نه برنامه‌اي براي آن داشتيم و نه عزمي براي موفقيت ملي‌پوشان.

چرا كسي به فكر جودو نيست؟
وي افزود: به هر حال وضع امروز جودوي ما «اظهر من الشمس» است و همه آنهايي كه از بيرون نگاه مي‌كنند اين وضع را مي‌بينند، با اين حال من نمي‌دانم چرا كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان به فكر جودو نيستند و چاره‌اي براي آن نمي‌انديشند.

قهرمان جودوي آسيا با اشاره به اينكه امروز هيچ يك از ملي پوشان ما ميلي به تمرين و آماده سازي ندارند، گفت: متاسفانه تمام انگيزه و اميد از تيم ملي جودوي ايران بار بسته و انديشه‌اي هم براي بهبود آن نيست.

عباسي رييس فدراسيون را بركنار كند
وي با تاكيد بر اينكه وزير ورزش و جوانان بايد هر چه سريع‌تر نسبت به تغيير رئيس فدراسيون جودو اقدام كند، گفت: به نظر من وضعيت جودو، امروز در شرايطي به سر مي‌برد كه هر چه سريع‌تر بايد يك مدير جديد هدايت آن را به دست بگيرد و بودجه و برنامه جديد براي اين رشته با خود بياورد. ما زماني جزو ۳ تيم بر‌تر آسيا بوديم اما هم اكنون جايگاه دهم آسيا را هم به سختي مي‌توانيم از آن خود كنيم.

ميران با بيان اينكه به اعتقاد من در شرايط كنوني چاره‌اي جز تغيير در راس اين فدراسيون نمانده، افزود: وزير ورزش و جوانان بايد براي جبران اين ناكامي‌ها و همچنين تغيير مسير ناكاماهي‌هاي جودو با انتخاب يك مدير و رئيس جديد شرايط متفاوتي را پيش پاي آن قرار دهد.

مسئوليتي در جودو نمي‌پذيرم
وي در ادامه با اشاره به اينكه تحت هيچ شرايطي مسئوليت يا سمتي را در فدراسيون جودو نخواهد پذيرفت، گفت: شرايط به حدي نامطلوب است كه دوست ندارم هيچ سمت و مسئوليتي در شرايط كنوني بگيرم. ما امروز بيش از هر روزي وضع جودو را آشفته و خراب مي‌بينيم كه قطعا رئيس جديد آن بايد حداقل ۳ سال از عمر خود را بر روي تيم‌هاي پايه صرف كند. من اعتقاد دارم اگر شرايط بر منوال كنوني پيش برود، جودوي ما قطعا علاوه بر المپيك لندن، بازي‌هاي آسيايي سال ۲۰۱۴ و همچنين مسابقات قهرماني آسيا را نيز از دست خواهد داد.

همه را به فراموشي سپردند
عضو سابق تيم ملي جودوي كشورمان در ادامه به انتقاد شديد از سياست‌هاي عليرضا اميني رئيس فدراسيون جودو پرداخت و گفت: در دوره رياست اميني، همه پيشكسوتان و افتخارآفرينان اين رشته به فراموشي سپرده شدند و يك بار هم كسي سراغ من را كه ۱۸ سال عضو تيم ملي بوده‌ام نگرفتند تا تجربياتم را در اختيار آن‌ها بگذارم.

وي افزود: در اين مدت تنها من يك دوره در يك شرايط بسيار مصيبت‌بار و سخت هدايت تيم ملي جودو را به عهده گرفتم و از شدت مشكلات و سختي‌هاي موجود به قدري سرخورده شدم كه تصميم گرفتم هيچ‌گاه در آينده كار مربيگري در جودو را تكرار نكنم.

ملاك انتخاب مربيان را درك نمي‌كنم
سرمربي سابق تيم ملي جودو در ادامه با انتقاد از نحوه انتخاب سرمربيان تيم ملي جودو تصريح كرد: من نمي‌دانم آقاي جيرو چگونه به ايران آمد؟ و چرا رفت؟ البته اين را هم نمي‌دانم برچه اساس و پيشينه‌اي خسرو دلير سرمربي تيم ملي شده؟ آيا در دوران قهرماني‌اش، قهرمان خوبي بوده؟ يا شاگردان بزرگي را به تيم ملي جودو ايران معرفي كرده؟ چرا نبايد امروز آرش مير اسماعيلي يا ديگر عنوان داران ما سرمربي تيم ملي جودو باشند؟!

مي‌بينيم دلير چه گلي به سر تيم ملي مي‌زند
وي در واكنش به صحبت‌هاي اخير خسرو دلير كه عنوان كرده صلاح نيست مي‌ران به تيم ملي جودو برگردد، خاطرنشان كرد: من نمي‌دانم دلير بر چه اساسي صلاحيت‌ها را بررسي و نظر مي‌دهد. من قاطعانه اعلام مي‌كنم توانايي كسب مدال در آسيا را دارم، هر چند بنده چندان ميلي براي افتخار آفريني براي اين فدراسيون و اين كادرفني را ندارم. مطمئن باشيد اگر تلاشي براي بازگشت داشته‌ام و قصدي براي تمرين كردن، فقط به اين خاطر بوده كه براي جودو و ايران افتخار آفريني كنم.

ميران همچنين با بيان اينكه بدون شك گذر زمان به خوبي نشان خواهد داد كه خود دلير هم مثل جيرو ايتاليايي چه گلي به سر جودو خواهد زد، تاكيد كرد: من چنديدن و چند بار در ماه‌هاي اخير اعلام كرده‌ام كه مي‌خواهم به تيم ملي برگردم اما هيچ كس جوابگوي تقاضاي من نيست. من حتي به آن‌ها اعلام كرده‌ام كه مي‌خواهم در وزن آزاد مبارزه كنم و مطمئن هستم كه جزو ۳ نفر بر‌تر آسيا خواهم بود اما باز هم جوابي به من ندادند.

به ليگ هلند مي‌روم
وي همچنين با بيان اينكه در اين چند سال از اين برخورد‌ها زياد ديده‌ام، متذكر شد: من همواره با اميد به بهبود شرايط، تلاش خود را ادامه دادم. به هر حال ساليان سال است كه عملكرد من براي همه اهالي جودو مشخص است و آن‌ها بهترين قاضي هستند. ضمن آنكه اگر من امروز بدنم را در حالت آماده نگه مي‌دارم صرفا براي حضور در ليگ سال آينده كشور هلند است.

اين فدراسيون در حد غرب آسياست
قهرمان سابق جودوي آسيا در ادامه با تاكيد بر اينكه جودو ايران هم اكنون در سطح غرب آسياست، گفت: امروز ما فقط بايد در جودو به دنبال افتخارآفريني در غرب آسيا باشيم!؟ متاسفانه مديريت بي‌برنامه و توام با تصميمات اشتباه در اين چند سال ضرباتي را به پيكره جودو وارد كرده كه من پيشنهاد مي‌كنم آقايان از اين پس همين غرب آسيا را هدف قرار داده و در اين بخش آسيا به دنبال افتخارآفريني براي ايران باشند.

جيرو گفت مي‌توانم سهميه المپيك بگيرم
وي در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا اميني به عنوان رييس فدراسيون با شما مشكلي دارد، اظهار كرد: من اين را نمي‌دانم اما جالب است بدانيد وقتي يك روز در اردوي تيم ملي با جيرو كه يك خارجي بود، تمرين مي‌كردم، وي قاطعانه به من گفت «مي‌تواني در تيم ملي علاوه بر كسب سهميه المپيك در مسابقات جهاني افتخارآفرين هم باشي»، اما رييس فدراسيون و دوستان وي كه هموطن من هستند، اعتقادي به موفقيت و بازگشت من ندارند.

پايان پيام

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن