تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815671850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

52 اسفند در فينال جام حذفي بازي مي‌كنم آندو: روني هم در اين زمين‌ها مصدوم مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: 52 اسفند در فينال جام حذفي بازي مي‌كنم آندو: روني هم در اين زمين‌ها مصدوم مي‌شود
بزرگ‌ترين مشكل باشگاه‌هاي ما نداشتن استعدادياب است

مصاحبه‌اي متفاوت با آندرانيك تيموريان! آندو حول محور مشكلات فوتبال ايران حرف مي‌زند؛ مشكلاتي كه از ديدگاه او سبب بروز مصدوميت براي بازيكنان فوتبال ايران هم شده است. آندو به خاطر حضور چند ساله در فوتبال انگليس به خوبي مي‌تواند تفاوت امكانات فوتبال ايران با ديگر كشورها را تشخيص دهد. مصدوميت‌هاي پي در پي بازيكنان فوتبال ايران بهانه‌اي شد تا پاي حرف‌هاي تيموريان بنشينيم. آندو 2 مساله مهم را در بروز اين مصدوميت‌ها دخيل مي‌داند:
1- زمين‌هاي مسابقه
2- نداشتن امكانات خوب ريكاوري

از وقتي مصدوم شدي مشكلات استقلال در خط مياني زياد شده. هيچكس جز تو نمي‌تواند آن وسط را به خوبي جمع كند. البته ديگر بازيكنان هم زحمت زيادي براي استقلال كشيدند اما نوع بازي‌ات با همه هافبك‌هاي دفاعي فوتبال ايران تفاوت زيادي دارد.
همانطور كه مي‌گوييد ديگر هافبك‌ها هم خيلي زحمت كشيدند. اينكه مي‌گوييد من بهتر از همه هستم را قبول ندارم! استقلال يك باشگاه قديمي و ريشه‌دار است. اگر من تا پايان فصل هم نرسم اين تيم به راه خودش ادامه خواهد داد.
بعد از تو، جباري هم مصدوم شد؛‌قبول داري رفتن تو و مجتبي ضربه مهلكي به خط مياني وارد كرده؟
شايد اين ضربه مقطعي باشد اما طولاني نيست. بازيكناني مثل زندي، كيانوش، محسن و حتي ساموئل مي‌توانند آن وسط را جمع كنند. ما يك مجموعه خوب هستيم. بازيكنان استقلال تفاوت آنچناني از لحاظ فني با هم ندارند!
سوالي كه امروز خيلي‌ها را نگران كرده اين است كه در غياب شما آينده استقلال چه مي‌شود.
با مجتبي درباره مصدوميتش حرف زدم. فكر مي‌كنم به اميد خدا بدون عمل جراحي برمي‌گردد. يك خبر خوب هم از خودم دارم؛ من 25 اسفند براي استقلال در جام حذفي بازي مي‌كنم! تا آن روز 6 هفته از مصدوميتم را پشت سر گذاشته‌ام و شرايطم عادي شده.
قبلا گفته بودي قطعه‌اي (پيم) در انگشت پايت جاسازي شده.
بله، يك هفته ديگر آن قطعه را از داخل پايم درمي‌آورند و نرم دويدن را آغاز مي‌كنم. تلاشم اين است كه در فينال جام حذفي بازي كنم. باور كنيد اگر محاسباتم درست از آب درآيد خيلي رويايي مي‌شود.
اما در بازي‌هاي حذفي ليگ قهرمانان آسيا نيستي!
خيلي دوست داشتم باشم؛ خيلي! اما قسمت نيست. تيم ملي را هم از دست دادم و اين نگران‌كننده است.
بحث مصدوميت‌هاي سريالي هافبك‌هاي تيم ملي چند روزي است داغ شده و همه نگرانند. دليل اين همه مصدوميت چيست؟!
دلايل زيادي دارد. اينكه ما در ليگ 3 روز يك بار بازي مي‌كنيم به خودي خود اشكال ندارد اما وقتي مي‌بينيم امكانات ريكاوري فوتبال ايران اصلا با تيم‌هاي حرفه‌اي قابل قياس نيست مي‌بينيم برگزاري بازي‌ها 3 روز يك بار اصلا امكانپذير نيست.
وضعيت زمين‌هاي مسابقه هم در اين ماجرا تاثيرگذار است؟
صددرصد! شما فكر مي‌كنيد چرا جباري مصدوم شد؟! خودم در تبريز بازي كردم و مي‌دانم در فصل سرما زمين تبريز چگونه مي‌شود. البته اين اشكالات فقط مختص به تبريز نيست. مگر در ديگر شهرها ما زمين‌هاي مناسب داريم؟! برويد تحقيق كنيد خودتان متوجه مي‌شويد. اصلا نيازي به تحقيق هم نيست. فقط يك ورزشگاه آزادي شرايط مناسبي دارد. شنيدم زمين اختصاصي راه‌آهن هم بد نيست اما ديگر كداميك از زمين‌هاي فوتبال ايران شرايط مساعدي دارد؟!
پس دليل اصلي مصدوميت‌هاي شما اين زمين‌ها است؟
مي‌تواند دليل اصلي همين باشد اما نبايد نبود امكانات ريكاوري را هم ناديده گرفت. كلا فوتبال ما فقط نام حرفه‌اي را يدك مي‌كشد. باور كنيد وين روني هم با آن قدرت بدني فوق‌العاده نمي‌تواند در زمين‌هاي فوتبال ايران دوام بياورد. هميشه از خودم مي‌پرسم پس چه زمان بايد اين مشكلات حل شود؟!
اين برمي‌گردد به زيرساخت‌هاي فوتبال ايران. تو سال‌ها در ليگ جزيره بازي كردي و با فضاي حرفه‌اي كاملا آشنايي، چرا آنها از ما جلوترند و ما هنوز درجا مي‌زنيم؟!
يك مثال براي شما بزنم؛ در تيم بولتون انگليس شخصي بود كه يك دفتر كار داشت و هميشه با نوجوان‌ها و جوان‌ها سر و كله مي‌زد. مي‌دانيد كار اين شخص چه بود؟! او در باشگاه مسوول بود كه برود حتي در محلات پايين شهر بازيكناني كه مستعد فوتبال هستند را پيدا كند و به باشگاه بياورد. او براي اين كار حقوق مي‌گرفت اما كداميك از باشگاه‌هاي ايران استعدادياب دارد؟! تفاوت ما با آنها خيلي زياد است. آنها در كار خود ريز شدند و مو به مو جلو مي‌روند اما اينجا همه چيز خود به خود شكل گرفته و كسي دنبال ساختن از بيخ و بن نيست. من نمي‌گويم تلاش نمي‌كنيم. اتفاقا علاقه داريم و زحمت مي كشيم اما ريشه‌اي نيست. ماجراي زمين‌هاي فوتبال هم همين است. ما فقط فكر امسال هستيم و فكر سال‌هاي بعد نيستيم. نمي‌دانيم اگر اين زمين‌ها را سر و سامان بدهيم فوتبال بهتري خواهيم داشت و تيم ملي هم سود بيشتري مي‌برد. شايد در ظاهر زمين و امكانات كوچك به نظر برسد اما خيلي تاثيرگذار است.
به بحث استعداديابي اشاره كردي، خودتان را چه كساني كشف كردند؛‌چطور سر از باشگاه استقلال و تيم جوانان درآورديد؟!
هيچ‌كس! ما را هيچ‌كس كشف نكرد. يك روز بلند شدم رفتم مرغوبكار و تست دادم. در فوتبال ايران اساسا كسي نيست كه از سوي باشگاه مامور استعداديابي باشد و اين خيلي تاسفبار است. معمولا فوتباليست‌ها از قشر ضعيف جامعه هستند و بايد در بيغوله‌هاي پايين شهر دنبال بازيكن تاپ گشت.
تصور كن الان سال 1400 است. قطعا نسل شما (آندو، جباري، خسرو و ...) از فوتبال رفته، چه كساني جاي شما را مي‌گيرند؟!
براي خودم هم سوال است اما فكر مي‌كنم اگر هر باشگاه استعدادياب داشته باشد مشكل تا آن موقع حل مي‌شود. مطمئنم در عرض 5 سال بازيكناني وارد فوتبال مي‌شوند كه هيچ‌كس انتظار ديدنشان را ندارد. به خدا خيلي از همبازي‌هاي سابقم بودند كه به خاطر اينكه كسي آنها را شناسايي نكرد از فوتبال رفتند. سرنوشت خيلي‌ها بد رقم خورده كه بسيار تاسفبار است. اگر واقعا جايگاه استعدادياب در باشگاه‌ها تعريف شود اين مشكل از بين خواهد رفت.
همه تيم‌هاي ليگ برتر انگليس چنين بازيكن‌ياب‌هايي دارند يا فقط مختص ليگ برتر است؟!
حتي در دسته‌هاي ششم و هفتم فوتبال انگليس هم استعدادياب وجود دارد و اين پست تعريف شده است.
در لابلاي حرف‌هايت به نبود امكانات براي ريكاوري اشاره كردي. خود بازيكنان در انجام به موقع ريكاوري چقدر نقش دارند؟
ببينيد وقتي شما يك خودروي بنز مي‌خريد يا يك خودروي BMW داريد بايد خوب از آن مراقبت كنيد. در فوتبال ايران باشگاه‌ها چندان پيگير وضعيت بيروني بازيكنان نيستند. البته در همين باشگاه استقلال با بازيكنان تماس‌هايي گرفته مي‌شود اما اين خيلي مهم است كسي كه خودروي گرانقيمت دارد آن را كجا پارك كند يا از چه سوختي برايش استفاده كند. حرف من اين است كه باشگاه هم بايد كار بازيكن را به دقت پيگيري كند و البته همانطور كه مي‌گويند خود بازيكن هم بسيار تاثيرگذار است. بازيكنان ما نبايد تا ديروقت بيدار باشند. بازيكنان بايد خارج از برنامه باشگاه تمرين كنند؛‌حتي روزي 2 جلسه تمرين.
در ليگ جزيره كاملا در اختيار باشگاه بوديد؟
بله، حتي اگر باشگاه مي‌گفت بايد ساعت 8 صبح اينجا باشيد و با هم صبحانه بخوريم موظف بوديم برويم اما در فوتبال ايران باشگاه‌ها چندان به اين مسائل اهميت نمي‌دهند. بخشي از آن هم به نبود امكانات برمي‌گردد. ما اساسا باشگاهي نداريم كه بخواهيم از اين برنامه‌ها بگذاريم.
اينجا است كه داشتن يك كمپ اختصاصي، جايگاه واقعي خود را نشان مي‌دهد.
دقيقا!
برنامه غذايي شما در اين فصل چگونه بوده؟!
تغذيه خيلي مهم است به‌خصوص پس از ريكاوري. گاهي وقت‌ها باشگاه‌ها امكانات ندارند كه تغذيه مناسبي براي بازيكنان فراهم كنند اما بايد به اين مساله توجه بيشتري شود. زماني كه من در انگليس بودم باشگاه خودش يك بوفه مجهز داشت كه بازيكنان گاهي وقت‌ها با پول خودشان غذاهاي مقوي مي‌خريدند و پس از ريكاوري مصرف مي‌كردند. من اميدوارم يك روز باشگاه استقلال هم صاحب چنين امكاناتي شود.
در اين مدت كه به فوتبال ايران برگشتي از لحاظ بدني چقدر افت كردي؟
واقعيت را نمي‌توانم كتمان كنم، شرايط تمريني در آنجا فرق مي‌كرد. من هميشه سعي كرده‌ام با تمرين‌هاي اضافه كمبودها را جبران كنم اما فضاي باشگاه خيلي در رشد بازيكنان تاثير مي‌گذارد. قطعا نسبت به آن موقع افت كرده‌ام اما چاره‌اي هم نيست چون امكانات فرق مي‌كند. شما نگاه كنيد ما در چه زمين‌هايي بازي مي‌كنيم يا امكانات رختكن و ساختمان اداري باشگاهمان چطور است. قطعا خروجي كار فرق مي‌كند. البته نمي‌توانم عملكرد مربيان بدنساز را زير سوال ببرم. آنها هم دارند با اين امكانات خوب كار مي‌كنند.

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن