تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815565789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمانپرست: تعليق پذيرفتني نيست/ اشتباه محاسباتي برخي مقامات ترك


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مهمانپرست: تعليق پذيرفتني نيست/ اشتباه محاسباتي برخي مقامات ترك
وي اضافه كرد: اقدام چين و روسيه درست و در جهت جلوگيري مداخله ساير كشورها در امور داخلي سوريه است و در پشت صحنه اقدامات عليه سوريه در هم شكستن جريان مقاومت و دفاع از رژيم صهيونيستي قرار دارد.
سفر مجدد هيئت آژانس به تهران ،نامه جليلي به اشتون به زودي،توصيه به مقامات غرب درخصوص 22 بهمن، واكنش به وتوي قطعنامه ضد سوري، تكذيب بازداشت هيئت جوانان مصري از جمله اظهارات و مواضع سخنگوي وزارت خارجه در نشست هفتگي است.

به گزارش مهر، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه پيش از ظهر امروز سه شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي كه در محل وزارت خارجه برگزار شد در پاسخ به سئوالي در رابطه با سفر بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: در رابطه با سفري كه هيئتي از آژانس به سرپرستي آقاي ناكارتس معاون مدير كل آژانس به كشورمان داشت اين سفر را در چارچوب همكاري معمول با آژانس و طبيعي مي دانيم.

سفر مجدد هيئت آژانس به تهران در اسنفدماه

وي با بيان اينكه همكاري ما با آژانس به صورت كاملا شفاف ادامه دارد تصريح كرد: اين همكاري ها مي تواند به شناخت بهتر آژانس از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران بينجامد و زمينه ساز تامين حقوق ما باشد.

مهمانپرست فضاي سفر هيئت آژانس را مثبت عنوان كرد وگفت: گفتگوهاي خوبي در اين سفر صورت گرفت و توافق شد مذاكرات ادامه يابد كه در روزهاي دوم و سوم اسفند با سفر مجدد اين هيئت بحث ها دنبال خواهد شد.

نامه جليلي به اشتون به زودي

دستيار ويژه وزير امور خارجه در پاسخ به سئوال ديگري در رابطه با مذاكرات ايران با گروه 1+5، گفت: همانطور كه بارها اعلام كرده ايم ما از مذاكرات همه جانبه حول نقاط مشترك و در فضاي مثبت كه تعامل را دنبال كند استقبال مي كنيم.

وي يادآور شد: آقاي جليلي به زودي نامه اي در پاسخ به نامه اشتون ارسال خواهد كرد و فكر مي كنيم با اقدامي كه توسط اشتون بايد صورت بگيرد به سمت تعيين تاريخ و محل اجلاس بعدي خواهيم رفت.

از هيچ تحريمي استقبال نمي كنيم اما ...

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سئوالي در رابطه با امضاي تحريم هاي جديد از سوي اوباما رئيس جمهور آمريكا تصريح كرد: تحريم هايي كه كشورهاي غربي دنبال مي كنند موضوع جديدي ندارد و سابقه اي بيش از 30 سال دارد. ما آن را اقدام خصمانه تلقي مي كنيم و نشاندهنده اين است كه غربي ها ملت ما را نشناخته اند. اگر قرار باشد براي توقف پيشرفت كشورمان فشارهاي غير منطقي وارد شود پاسخ مطلوب آن از طرف ما داده خواهد شد.

مهمانپرست در رابطه با همراهي قطر و امارات با تحريم هاي آمريكا عليه ايران، گفت: اينكه كشورهاي ديگر با تحريم ها همراهي كنند بايد بدانند منافع ملي خود را قرباني اهداف سياسي نامشروع ديگران كرده اند در نتيجه خودشان متضرر مي شوند.

وي تاكيد كرد ما از هيچ تحريمي استقبال نمي كنيم. اما اين تحريم ها كه پايه و اساس و منطق ندارد و براي اهداف سياسي در نظر گرفته شده نتيجه اي نخواهد داشت و منجر به حركت سريعت تر ملت ايران خواهد شد.

توصيه به مقامات غرب

خبرنگاري در رابطه با تحريم هاي جديد آمريكا پرسيد آيا ايران اموالي در آمريكا دارد كه سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ گفت: بسياري از اقدامات در فضاي جنگ رواني و اقدامات تبليغاتي دنبال مي شود و خيلي موضوعات تاثيري در روند فعاليت هاي ما ندارد.

مهمانپرست با اشاره به اينكه در آستانه سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي قرار داريم، با بيان اينكه غربي ها مي توانند پاسخ اقداماتشان را در روز 22 بهمن مشاهده كنند، گفت: من به آنها توصيه مي كنم كه در روز 22 بهمن هر كاري دارند كنار بگذارند و حضور مردم ما را در نقاط مختلف كشور به دقت تماشا كنند. ديدن حضور يكپارچه مردم ايران شايد براي آنها پيام هايي داشته باشد تا در اقداماتشان تجديد نظر كنند.

واكنش به وتوي قطعنامه ضد سوري

رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالي در رابطه با اقدام چين و روسيه در وتوي قطعنامه ضد سوري، گفت: اقدامي كه توسط برخي از كشورها در رابطه با سوريه دنبال مي شد با احساس مسئوليت چين و روسيه در قبال برخوردهاي يكجانيه و سياسي غرب نشاندهنده اين است كه در دنياي امروز تصور تامين نظرات يكجانبه برخي كشورها به ديگران اشتباه در محاسبات آنهاست.

مهمانپرست خاطر نشان كرد: كشورهاي غربي بايد به جاي ادبيات زياده طلبانه و تحميل نقطه نظرات خود به ساير كشورها در مسيري حركت كنند كه در جهان امروز مشاركت همه در نظر گرفته شود.

وي اضافه كرد: اقدام چين و روسيه درست و در جهت جلوگيري مداخله ساير كشورها در امور داخلي سوريه است و در پشت صحنه اقدامات عليه سوريه در هم شكستن جريان مقاومت و دفاع از رژيم صهيونيستي قرار دارد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران تاكيد كرد: بهترين راهكار براي حل مشكل سوريه انجام اصلاحات مطلوب در داخل سوريه توسط دولت و ايجاد فضاي مناسب مي دانيم و بهتر است جرياناتي كه در اين موضوع دخالت مي كنند اجازه ندهند كه با اقدامات آنها و مسلح شدن برخي گروه ها سوريه با مشكلات جدي تري روبرو شود.

آخرين وضعيت زائران ربوده شده در سوريه

مهمانپرست در رابطه با آخرين وضعيت زائران ايراني ربوده شده در سوريه گفت: اقدام به ربودن زوار ايراني نمي تواند تلاشي براي نشان دادن حقانيت اين گروه هاي رباينده باشد بلكه در جهت بر هم زدن ثبات داخلي سوريه تلقي مي شود و اقدامي خلاف اصول انساني، اخلاقي و تعهدات بين المللي است.

سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه تلاش هاي زيادي براي آزادي زائران ايراني صورت گرفته، گفت: در اولين بخش 11 نفر از زائران ايراني با كمك كشورهاي دوست آزاد شدند.

خصومت با ايران عكس العمل در پي دارد

مهمانپرست در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر كه نظر وي را در رابطه با طرح توقف فروش نفت به اروپا بعد از طرح اين اتحاديه براي تحريم نفت ايران جويا شد، تصريح كرد: بيشتر از هر كسي از تحريم نفت ايران مردم كشورهاي اروپايي دچار زيان خواهند شد و اين جاي تاسف دارد كه چطور مسئولان اروپايي بدون در نظر گرفتن منافع مردم خود وارد مسيري مي شوند كه مردمشان تحت فشار قرار گيرند.

وي با اشاره به بحران هاي اجتماعي و اقتصادي در اروپا گفت: مسئله وارد كردن مردم كشورهاي اروپايي به مشكلات جديد كه ناشي از اقدامات اين كشورها است را بايد مقامات اتحاديه اروپا پاسخگو باشند.

دستيار ويژه وزير امور خارجه تاكيد كرد: ورود به بازي سياسي و تسليم فشار آمريكا شدن، اروپا را وارد مسيري مي كند كه امنيت مردم و رفاه آنها را به خطر مي اندازد و پاسخ اين سئوالات را بايد مسئولان اروپايي بدهند كه شروع كننده اقدامات هستند و با اقدامات نسنجيده مردم خود را دچار فشار مي كنند.

مهمانپرست در رابطه با طرح ايران براي توقف فروش نفت به اروپا نيز گفت: نمايندگان ملت ما اقداماتي را در دستور كار دارند و اين مسئله طبيعي است كه اگر كشورهايي به دنبال خصومت با ما باشند عكس العمل هايي را در پي خواهد داشت.

وحدت گروه هاي فلسطيني شرط رسيدن به هدف نهايي

وي در پاسخ به سئوالي در رابطه با توافقنامه دوحه و اظهارات مقامات قطري مبني بر گفتگو با ايران در بحث هسته اي، گفت: در رابطه با فلسطين مواضع ما كاملا روشن است بايد به سمتي حركت كرد كه تمامي ملت فلسطين در سرزمين اصلي مستقر باشند و در فضايي آزاد انتخابات سراسري براي فلسطيني ها برگزار شود كه اين هدف مطلوب است. البته هر اقدامي كه به صورت مقدماتي صورت بگيرد تا آشتي و وحدت را ميان مردم و گروه هاي فلسطيني به دنبال داشته باشد مورد استقبال است و براي رسيدن به هدف نهايي مردم و گروه هاي فلسطيني بايد در كنار هم باشند.

مهمانپرست در خصوص سئوال ديگر اين خبرنگار، گفت: ما فكر مي كنيم فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران چارچوب روشن و مشخصي دارد و بر اساس حقوق تعريف شده و رعايت معاهده ان پي تي است.

سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: اگر دوستاني مايل باشند از توانايي كشور ما در بخش هسته اي براي پيشرفت استفاده كنند ما آمادگي گفتگو و همكاري با كشورهاي دوست را خواهيم داشت و هر كس مايل است از اين توانايي ها براي پيشرفت بهره مند شود مي تواند روي همكاري كشور ما حساب كند.

مردم ما خيلي هم ناراحت نيستند

خبرنگاري در رابطه با آخرين وضعيت روابط ايران و انگليس سئوال كرد كه مهمانپرست با شرح اتفاقاتي كه در رابطه با كاهش سطح روابط سياسي ايران و انگليس و سپس تعطيلي سفارتخانه دو كشور صورت گرفت يادآور شد: فكر مي كنم مردم ما خيلي از اين مسئله ناراحت نيستند چون روابطي كه بر اساس احترام به حقوق ملت ها بنا نشود نمي تواند پايدار و با قوت دنبال شود.

وي در عين حال گفت: ما در اصول سياست خارجي به دنبال روابط با همه كشورها هستيم مگر كشورهايي كه خصومت آنها با ما ثابت شده و ادامه دار باشد و نشانه هايي مبني بر اصلاح مشاهده نشود.

سخنگوي وزارت خارجه در رابطه با آخرين وضعيت روابط نيز گفت: آخرين وضعيت بحث هايي بوده كه براي اقدامات در جهت تسهيلات كنسولي صورت گرفته و با اقدامات خوبي كه در وزارت خارجه انجام شد خيلي از مسائل ايرانيان مقيم انگليس برطرف شد و با ادامه روش هاي كمك به مسائل كنسولي جاي نگراني وجود ندارد.

مهمانپرست با بيان اينكه اجازه نمي دهيم اين مسائل منافع مردم ما را با مشكل مواجه كند گفت: البته به دنبال اين هستيم اگر توافقي صورت بگيرد تسيهلات كنسولي با توافق طرفين شكل مناسب تري داشته باشد.

تعليق پذيرفتني نيست

خبرنگار رويترز در رابطه با خواسته غرب مبني بر تعليق غني سازي از سوي ايران سئوال كرد كه مهمانپرست با اشاره به مذاكرات ايران با گروه 1+5 گفت: خيلي صحبت ها صورت گرفته و نقطه نظرات طرفين كاملا روشن است. ما اقدامات زيادي براي به نتيجه رسيدن گفتگوها دنبال كرده ايم. يكي از موضوعات طرح مداليته است كه انجام شد و قرار بود همه ابهامات آژانس مطرح شود و بعد از رفع آن پرونده ايران روال طبيعي در آژانس به خود بگيرد كه انجام شد و تمام سئوالات را پاسخ داديم و ما نقطه درخشاني در همكاري ها در مداليته داريم.

سخنگوي وزارت خارجه همچنين به بيانيه تهران اشاره كرد و گفت: در آن بخش نيز نشان داديم كه آماده همكاري هستيم.

مهمانپرست تاكيد كرد: هر مسئله اي كه ملت ما را از حقوق خود محروم كند، پذيرفتني، قابل ذكر و قابل شرح نيست.

رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت خارجه در رابطه با بحث تحريم ها عليه ايران با تاكيد بر اينكه اين تحريم ها هيچ تاثيري نخواهد داشت، گفت: اين تحريم ها دست طرف مقابل را كه مرتب تهديد به تحريم مي كند خالي خواهد كرد چون وقتي بالاترين سطح توانايي براي تحريم يك ملت به كار گرفته شود و باز مردم مسير خود را طي كنند نشان مي دهد آنها توانايي متوقف كردن مردم را ندارند.

وي گفت: رويكرد اشتباه و محاسبات اشتباه نتيجه اي براي مقامات غربي به دنبال نخواهد داشت.

بازداشت هيئت مصري درست نيست

خبرنگاري در رابطه با بازداشت برخي اعضاي هيئت مصري كه در اجلاس جوانان و بيداري اسلامي در ايران شركت كرده بودند در فرودگاه قاهره سئوال كرد كه مهمانپرست در اين رابطه گفت: خبري كه اعلام كرديد فكر نمي كنم درست باشد تا جايي كه اطلاع داريم دستگيري از هيئت مصري نبوده و مسئله اي در گمرك صورت گرفته كه عادي است و ما اطلاعاتي مبني بر اينكه مشكل و مزاحمتي صورت گرفته باشد دريافت نكرديم.

مهمانپرست گفت: رفت و آمد مردم مي تواند بسيار مفيد باشد و مردم را به يكديگر نزديك كند.

خبرنگاري در خصوص مذاكرات آمريكا با طالبان گفت: اين مسائل نشان دهنده اين است كه آمريكايي ها همچنان به دنبال مداخله در امورات ساير كشورها هستند و نتيجه 9 سال حضور آنها در افغانستان به جايي منجر مي شود كه نشان مي دهد شعارهاي آنان مبني بر مقابله با افراط گرايي بهانه اي براي ورود به منطقه بوده است.

سخنگوي وزارت خارجه اظهار داشت: ملت افغانستان از ظرفيت لازم براي اداره كشور خود برخوردار هستند.

از مردم سوريه انتقام مي گيرند

خبرنگار خبرگزاري فرانسه در رابطه با اظهارات اخوان المسلمين سوريه مبني بر همدستي ايران در كشتار مردم اين كشور و اظهارات معاون نخست وزير تركيه مبني بر اينكه مطمئن نيست با توجه به مواضع ايران در خصوص سوريه ايران كشوري اسلامي باشد، سئوال كرد كه مهمانپرست در پاسخ به سئوال نخست، گفت: ما به هيچ وجه دخالتي در مسائل داخلي سوريه نداريم و مداخله ساير كشورها را نيز نادرست مي دانيم كه مي تواند ثبات را به خطر بيندازد و اظهارات مختلف براي اينكه صورت وضعيت فلسطين براي همه بيان نشود صورت مي گيرد در داخل سوريه بخشي ممكن است مطالباتي داشته باشند كه اصلاحات توسط دولت سوريه پسنديده است. اما برخي كشورها و جريانات مايل به حل مسائل داخل سوريه نيستند و هر وقت بحث اصلاحات در اين كشور مطرح مي شود فضا را به هم مي زنند و اتهامات به ايران براي اين است كه مسائل سوريه را به سمت درگيري پيش ببرند.

وي افزود: ما براي سوريه بهترين آرزوها را براي ثبات داريم و فكر مي كنيم گناه اصلي آنها ايستادن در كنار مقاومت است كه عصبانيت آمريكا، رژيم صهيونيستي و حاميانش را به دنبال داشته و آنها دارند از مردم سوريه انتقام مي گيرند.

اشتباه محاسباتي برخي مقامات ترك

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سئوال دوم اين خبرنگار گفت: فكر مي كنيم برخي مقامات كشور تركيه درباره سوريه دچار اشتباه در محاسبات شده اند كه بايد شناخت دقيق تر داشته باشند ما بهترين راه حل را فضاي مناسب براي گفتگو، اصلاحات و كنار گذاشتن خشونت و عدم مداخله ديگران در اين كشور مي دانيم.

مسئولان امنيتي به دنبال حفظ ثبات

خبرنگاري در رابطه با ادعاهاي رسانه هاي غربي مبني بر فشار ايران به خانواده كاركنان رسانه هاي غربي از جمله بي بي سي سئوال كرد كه مهمانپرست در اين رابطه با تاكيد بر اينكه رسانه هاي غربي به خصوص بي بي سي سابقه بدي در عملكرد دارند، گفت اگر قصد ايجاد فضاي خصمانه را عليه ملت ما را داشته باشند نبايد انتظار داشته باشند تسهيلات براي آنها فراهم باشد. مسئوليت رسانه ها انعكاس وقايع است و نبايد ابزار قدرت هاي سياسي شوند و طبيعي است مسئولان امنيتي هر كشوري براي حفظ ثبات با هر اقدام خصمانه مقابله خواهند كرد.

مهمانپرست در رابطه با اقدام آذربايجان در احداث برج در درياي خزر و مغايرت آن با مسائل زيست محيطي رژيم حقوقي درياي خزر، تصريح كرد: در چارچوب نشست هايي كه بين نمايندگان 5 كشور صورت مي گيرد موضوعات ادامه دارد و اميدواريم نشست ها با سرعت بيشتري دنبال شود بحث هاي محيط زيستي خزر در كميسيوني بين 5 كشور ساحلي مطرح مي شود كه با فعاليت اين كميسيون و علاقه 5 كشور حتما همه مسائل مي تواند در آن جلسات دنبال شود.

خوشحالي صهيونيست ها از اختلافات مسلمانان

خبرنگاري با اشاره به هفته وحدت اقدامات وزارت خارجه در خصوص تقريب مذاهب و نيز واكنش اين وزارتخانه نسبت به اقدامات ضد شيعي در عربستان را جويا شد كه مهمانپرست با بيان اينكه تقريب مذاهب از جمله اصول انقلاب اسلامي و جزو مهمترين اهداف نظام به حساب مي آيد گفت: وحدت جهان اسلام بايد در اولويت قرار داشته باشد و مشتركات توسعه يابد و بحث هاي اختلافي كنار گذاشته شود.

وي تاكيد كرد: كساني كه به اختلافات مذهبي دامن مي زنند مستقيم يا غير مستقيم منافع دشمنان امت اسلام را دنبال مي كنند و هيچ رژيمي از اختلافات جهان اسلام خوشحال تر از رژيم صهيونيستي نخواهد بود.

رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت خارجه تصريح كرد: اختلافات مذاهب به هيچ وجه تامين كننده منافع ملت ها نخواهد بود هر كس به آن دامن بزند به ضربه اي به منافع جهان اسلام كمك كرده است و دشمنان اسلام را خوشحال خواهد كرد.

مهمانپرست در پايان اظهار داشت: متاسفانه برخوردهايي كه توسط مقامات آمريكايي عليه شيعيان انجام مي شود نقض حقوق بشر به شمار مي رود و به بهانه پيشگيري از اقدامات تروريستي فشارهايي به شيعيان وارد مي كنند كه نشان مي دهد تصميم گرفته اند حقوق بخشي از مردم اين كشور را نقض كنند.

رامين مهمانپرست در آغاز نشست خبري هفته وحدت، دهه فجر و روز نيروي هوايي را گرامي داشت.

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن