تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813228871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره هاي بسيج به دنبال ايجاد فرصت برابر آموزشي و رقابتي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشنواره هاي بسيج به دنبال ايجاد فرصت برابر آموزشي و رقابتي است
بوشهر- جانشين سازمان بسيج هنرمندان كشور گفت: جشنواره هاي بسيج هنرمندان به دنبال ايجاد فرصت برابر آموزشي و رقابتي است.


حسين حسن نژاد، سه شنبه درحاشيه جشنواره ملي عكس بسيج با عنوان " قاب بيداري " در بوشهر در ديدار با امام جمعه بوشهر افزود: جشنواره هاي هنري دو سالانه بسيج از معدود جشنواره هاي آموزشي هنر در كشور به شمار مي روند كه در آن برگزيدگان و استعدادها بعد از جشنواره رها نمي شوند.

وي اضافه كرد: اجراي جشنواره هاي فيلم و عكس بسيج در بهمن ماه، فرصتي دوباره براي همراهي و همدلي هنرمندان سراسر كشور ايجاد و زمينه پيوند خوردن هنرمندان ارزش گراي سراسر كشور را فراهم كرده است.

حسن نژاد اظهارداشت: دو جشنواره فيلم و عكس بسيج، گرچه از جشنواره هاي نوپاي اين سازمان به شمار مي روند، اما استقبال زيادي كه از اين جشنواره ها صورت گرفته نشان دهنده اين موضوع است كه هنرمندان ارزش گرا و بسيجي انتظار اجراي چنين همآورد هنري را از بسيج داشته اند و اميدواريم كه در دوره هاي بعدي، اين جشنواره ها به يكي از موفق ترين جريان هاي فرهنگي هنري كشور تبديل شود.

وي با تاكيد بر برگزاري جشنواره هاي هنري مختلف در كشور افزود: هنر بسيجي يك گونه جديد هنري نيست اما معتقديم جشنواره هاي موجود هم جوابگوي نياز هنرمندان ارزش گرا در حوزه جشنواره اي نيز نبوده و نيست.

حسن نژاد، در تبيين تفاوت هاي اساسي جشنواره هاي بسيج با ساير جشنواره ها تصريح كرد: بسيج هنرمندان يكي از بزرگترين شبكه هاي هنري كشوراست كه نه فقط بر مدار جشنواره ها، بلكه بر پايه آموزش مستمر در سراسر كشور فعال است و هيچ آموزشي به بالندگي كامل نمي رسد مگر اينكه در مسير آن سنجش مستمر و منظم مورد پيش بيني قرار بگيرد.

وي يادآورشد: نگاه بسيج هنرمندان اين است كه جشنواره هاي استاني و سراسري بسيج بايد در مسير رشد و تعالي همين آموزش هاي تكميلي و بخشي از نقشه بزرگي باشد كه براي توسعه هنر بسيجي و ارزش مدار طراحي شده است.

حسن نژاد افزود: در نخستين جشنواره عكس با موضوع قاب بيداري بيش از 30 هزار اثر از سراسر كشور ارسال شده كه 500عكس به مرحله كشوري راه پيدا كرده و در نهايت 95عكس در اين نمايشگاه شركت كرده اند.

مرحله نهايي اولين جشنواره عكس بسيج همزمان با دهه فجر در بوشهر و مرحله نهايي دومين جشنواره فيلم بسيج نيز در هفته پاياني بهمن ماه در شهر يزد برگزار مي شود.

امام جمعه بوشهر:

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر نيز گفت: قاب عكس بيداري اسلامي زيباترين قاب است و اين جشنواره با عنوان قاب بيداري جشنواره اي آسماني است كه آمده است انسان ها را بالا برده و بيدار كند

آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري افزود: جهان آينده جهان عكس است اما از نوع عكس بيداري اسلامي و جشنواره بيداري اسلامي آياتي از آيات بيداري اسلامي است كه بر زمين نازل شده است.

وي اضافه كرد: هنر يك وديعه آسماني است كه خداوند به انسان هنرمند مي دهد تا يافته ها و داشته هاي خود را به زيبا ترين شكل عرضه كند.

امام جمعه بوشهر بيان كرد: مكاتب مختلف در ارتباط با فلسفه هنر و مكاتب معرفتي در اين زمينه تعاريف مختلفي داشته اند اما زيبا ترين تعريف آن هنر زيباترين شكل ارايه يافته ها و داشته هاي يك انسان است كه به جامعه هدف ارايه مي كند.

صفايي بوشهري اظهار داشت: اولين هنرمند خود خداست و اولين اثر هنري آفرينش عالم وجود است به همين خاطر هيچ كس جز خدا نمي تواند تمجيد از هنر آسماني خدا كند.

وي اضافه كرد: هنر زيبا ترين زبان عالم وجود است و زيبا ترين شكل ارايه محتواي دروني انسان است و اين هنر آسماني است كه دلها را جذب مي كند و انسان را در مسيرش قرار مي دهد.

امام جمعه بوشهر گفت: هنر ها مختلف اند اما عكس يك ويژه گي خاص دارد و نگهداشتن يك لحظه زندگي است و هيچ وقت زمان را نمي شود نگهداشت جز با هنر عكس كه مانايي يك لحظه است كه براي انسان خاطرات و مفاهيم زيادي دارد.

وي ادامه داد: عكس زنده نگهداري مكتوب يك لحظه ويژه است و هرچند كاغذي بيش نيست اما كتابي محتوي خاطره ها است و عكس نماي يك واقعيت است.

صفايي بوشهري ادامه داد: يكي از آموزنده ترين لحظه هاي عالم وجود عالم بيداري است و هنرمند هميشه دنبال بيداري است و اگر اين بيداري يك بيداري بصيرتي باشد زيبا ترين لحظه و خاطره ايست كه داراي مانايي، توانايي و دانايي است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر نيزگفت: جشنواره سراسري عكس بسيج (قاب بيداري) جزو جشنواره هاي كم نظيري است كه در زمينه ارتقاي هنر ارزشي در سطح كشور و استان بوشهر بسيار تاثير گذار است و مي تواند گامي موثر در اين راستا برداشته شود.

سردار فتح الله جميري اظهار داشت: دهه فجر دهه بيداري است و نشانه هاي اين آثار نمايشگاهي است كه تحت عنوان قاب بيداري برگزار شده است.

وي افزود:اگر امروز امام خامنه اي سكان دار كشتي نجات بشر است و شاهد بيداري اسلامي هستيم از بركت دهه فجر است

جميري يادآورشد: اين نمايشگاه نيز برگرفته از دهه فجر پنجاه و هفت است و نمايشگاهي در اين سطح برگزار نشده است و خدا را شاكريم كه با اعتمادي كه به بسيج هنرمندان داشته ايم شاهد انجام چنين كار بزرگي هستيم.

وي ادامه داد: برگزاري چنين برنامه هايي موجب ارتقاي سطح فرهنگي استان خواهد شد و مجموعه رسانه ها و دانشگاه ها بايد جوانان را تشويق تا در اين نمايشگاه حضور پيدا كنند.

جميري با اشاره به تقويت بسيج هنرمندان گفت: تا كنون تمام برنامه هاي مهم انجام شده توسط بسيج هنرمندان با هماهنگي ما انجام شده و پس از چند سال كار هاي بزرگي توسط اين سازمان صورت گرفته كه جايگاه و تاثير گذاري هنر را مي رساند و مانيز در تقويت آن مي كوشيم.

اولين جشنواره عكس بسيج تا روز نوزدهم بهمن در استان بوشهر ادامه دارد. ك/2

629 /539

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30804198

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن