تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815407287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در البرز و گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آغاز چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در البرز و گلستان
هنر > جشنواره - همشهري آنلاين:
چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در استان البرز گشايش يافت.

به گزارش همشهري آنلاين، روند برگزاري جشنواره تجسمي فجر در استان‌ها با گشايش نمايشگاه آثار جشنواره در كرج آغاز شد.

جشنواره تجسمي فجر با 65 اثر عكس، پوستر و تصوير سازي از آثار بخش رقابتي و 95 اثر نقاشي، خوشنويسي، مجسمه، سفال و نگارگري در بخش جنبي در فرهنگسراي فجر كرج و هنرستان هنرهاي زيباي اين شهر به نمايش گذاشته شد.

استان گلستان دومين استاني است كه ميزبان چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر مي‌شود.

جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر امروز سه شنبه 18 بهمن با حضور جواد قناعت؛ استاندار و غلامرضا منتظري؛ مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و هنرمندان در تالار فخر الدين اسعد گرگاني افتتاح مي‌شود.

در استان گلستان 85 اثر در رشته‌هاي تصويرسازي، پوستر و كاريكاتور و نقاشي تا پايان بهمن ماه در گرگان به نمايش گذاشته مي‌شود و پس از آن نمايشگاه آثار جشنواره در شهرهاي استان گلستان برپا مي‌شود.

در اين دوره جشنواره طرحي براي نمايش آثار بيشتري از بين آثار ارسالي به جشنواره اجرا مي‌شود و آثار در تمام استان‌هاي كشور به نمايش گذاشته مي‌شود.

در چهارمين جشنواره بين‌الملي هنرهاي تجسمي فجر طرحي براي برگزاري جشنواره در استان‌ها اجرا مي‌شود كه بر اساس اين طرح آثاري كه در مرحله نهايي انتخاب براي حضور و رقابت در جشنواره پذيرفته نشدند، اما از نطر هيات انتخاب قابليت نمايشگاهي را داشته‌اند در تمامي استان‌هاي كشور به نمايش گذاشته مي‌شوند.

در اين طرح استان‌هاي كشور به 9 گروه تقسيم شده است كه در رشته‌هاي و آثار هنرمندان هر يك از گروهها در استان‌هاي آن گروه به نمايش گذاشته مي‌شود.

در رشته‌هاي عكاسي، كاريكاتور، پوستر و تصويرسازي كه انتخاب آثار در يك مرحله انجام مي‌شود و آثار قابل تكثير است، آثار هنرمندان هر يك از گروههاي 9 گانه استان‌ها كه به جشنواره براي رقابت انتخاب نهايي شده است، تكثير شده و در استان‌هاي همان گروه به نمايش گذاشته مي‌شود.

در رشته‌هاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، سفال و مجسمه آثار هنرمندان هر يك از گروههاي استان‌ها كه بر اساس نظر هيات انتخاب قابليت راهيابي به بخش رقابتي جشنواره را نداشته‌اند اما قابليت نمايشگاهي دارند، در استان‌هاي همان گروه به نمايش گذاشته مي‌شود.

اين طرح با تجربه سه دوره قبل جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر كه آثار بسياري به دبيرخانه جشنواره ارسال شد اما فقط درصد كمي از آثار امكان راهيابي به جشنواره را داشتند، در اين دوره اجرا مي‌شود تا هم آثار بيشتري به نمايش گذاشته شود و هم مخاطبان و علاقمندان در سراسر كشور بتوانند از آثار جشنواره ديدن كنند.

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن