تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812984278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي در نشست خبري مشترك به همراه دسكوتو:ايران خواستار ورود مجمع عمومي به مباحث امروز صحنه بين‌الملل شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: متكي در نشست خبري مشترك به همراه دسكوتو:ايران خواستار ورود مجمع عمومي به مباحث امروز صحنه بين‌الملل شد
خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه كشورمان خواستار ورود مجمع عمومي سازمان ملل به مهم‌ترين مباحث امروز صحنه بين‌الملل از جمله بحران اقتصادي شد.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان امروز شنبه پس از ديدار و گفتگوي دو ساعته با «ميگوئل دسكوتو بروكمن» رئيس مجمع عمومي سازمان ملل در كنفرانس خبري مشترك به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص قطع روابط جمهوري اسلامي ايران با مراكش، گفت: آنجايي كه به خود مراكش مربوط است ما حرفي نداريم، اما اقدام تعجب آور و سؤال برانگيزي است. در شرايطي كه كنفرانس حمايت از غزه با حضور فعال روساي پارلمان‌هاي مختلف از جهان اسلام و كشورهاي عربي در تهران برگزار و از ملت مظلوم فلسطين حمايت كردند، ما منتظر هيئت پارلماني مراكش بوديم.
متكي گفت كه وزارت امور خارجه امروز طي بيانيه‌اي به اقدام انجام شده از سوي دولت مراكش، پاسخ خواهد داد.
يكي از خبرنگاران با اشاره به اخبار مطرح شده مبني بر اينكه فراتيني وزير خارجه ايتاليا اعلام كرده به ايران نخواهد آمد از برنامه جمهوري اسلامي ايران براي كمك به افغانستان سؤال كرد كه متكي در پاسخ با بيان اينكه ما براي نيامدن‌ها توضيح نداريم بلكه براي آمدن‌ها و صحبت‌ كردن‌ها توضيح داريم، افزود: آقاي فراتيني طي تماسي پيگير موضوع افغانستان بود و ما هم ايشان را راهنمايي كرديم كه اگر مي‌خواهند در بحث افغانستان جدي باشند، چگونه بايد گام‌هاي عملي را بردارند.
متكي خاطرنشان كرد: اميدواريم به اين توصيه‌ها توجه كنند.
وي در ابتداي اين جلسه نيز ضمن خوشامدگويي به دسكوتو براي سفر به تهران، با اشاره به ديدار رئيس مجمع عمومي سازمان ملل با محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان، اظهار داشت: ايشان در ديدار با رئيس جمهور شرايط بين‌المللي را مورد بررسي قرار خواهد داد و ايده‌ها و ابتكاراتي براي فعال كردن مجمع عمومي سازمان ملل و توجه جدي‌تر اين مجمع به عنوان دموكراتيك‌ترين بخش سازمان ملل، مطرح خواهد كرد.
وزير خارجه كشورمان با اشاره به گفتگوهاي امروز با دسكوتو، خاطرنشان كرد: در اين گفتگوها شرايط و مسائل مطرح در مجمع عمومي را مرور و مورد بررسي قرار داديم.
متكي مجمع عمومي سازمان ملل را نماد حضور همه ملت‌ها و كشورهاي عضو سازمان ملل خواند كه براساس اصلي‌ترين محور منشور ملل متحد يعني هر كشور يك راي، نظام و قوام پيدا كرده است و گفت: مجمع عمومي در دهه‌هاي 1960 و 1970 نقش موثري در حوزه‌هاي سياسي و تصميم‌سازي‌هاي سياسي بين‌المللي داشته و بيشترين قطعنامه‌ها مربوط به استعمارزدايي و حمايت از مبارزات حق طلبانه ملت‌ها در آن دهه و در آراء جمعي كشورهاي عضو سازمان ملل تبلور داشته است.
وي ادامه داد: متاسفانه بعدها مجمع عمومي جايگاه شايسته خود را نتوانست حفظ كند و تصميم‌سازي‌ها در بخش‌هاي ديگري از سازمان ملل متمركز شد.
وزير خارجه كشورمان دسكوتو را از چهره‌هاي انقلابي در آمريكاي لاتين و فردي خدا محور در اعتقادات ديني خواند كه زماني براي شركت در اجلاس حقوق بشر و تنوع فرهنگي به تهران آمده بود، به عنوان رئيس مجمع عمومي مطرح و به پيشنهاد جنبش عدم تعهد به اين سمت انتخاب شد.
متكي نطق تاريخي دسكوتو در آغاز مسئوليتش را مورد اشاره قرار داد و آن را نشانگر نگرش عميق و باورمندي وي به دموكراتيزه شدن سازمان ملل عنوان كرد كه مورد استقبال اكثر كشورهاي جهان قرار گرفته است.
وي ادامه داد: ايران به عنوان عضوي از سازمان ملل از آقاي دسكوتو ورود مجمع عمومي سازمان ملل به مهم‌ترين مباحث امروز صحنه بين‌المللي از جمله بحران اقتصادي كه در شديدترين شكل، حتي افراد كشورها را تحت تاثير قرار داده درخواست مي‌كنيم و اميدواريم با ابتكارات ايشان، مجمع عمومي بتواند اين بحث مهم را مديريت و پيگيري كرده و به نتايج مناسبي در جهت منافع عمومي ملت‌هاي جهان برساند.
انتهاي پيام/

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن