تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرستاده آمريكا، براي بازگشايي مرزهاي غزه شروطي تعيين كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فرستاده آمريكا، براي بازگشايي مرزهاي غزه شروطي تعيين كرد
سياسي. خارجي. ميچل
تهران - به گفته شبكه تلويزيوني الجزيره، فرستاده رئيس جمهوري آمريكا به خاور ميانه، براي بازگشايي مرزهاي غزه شروطي را تعيين كرد.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، الجزيره روز پنجشنبه اعلام كرد:
جرج ميچل كه در نخستين ماموريت خود پس از روي كار آمدن دولت جديد آمريكا ، وارد منطقه خاور ميانه شده است ديروز در بيت‌المقدس با مسئولان اسرائيلي ديدار و گفت و گو كرد.

بنابر گزارش، ميچل گفت: بايد قاچاق سلاح به غزه متوقف شود و اجراي توافق ‪ ۲۰۰۵‬درباره مرز غزه از سر گرفته شود تا بتوان تمام گذرگاه‌هاي غزه را بازگشايي كرد.

الجزيره تصريح كرد: در حالي كه اوباما رئيس جمهور جديد آمريكا، هدف اصلي ماموريت ميچل را شنيدن نظرات طرف‌هاي مختلف در خاور ميانه اعلام كرده بود، به نظر مي‌رسد وي بيش از حد لازم به سخنان مقام‌هاي اسرائيلي گوش فرا داد به گفته اين شبكه خبري، ميچل كه پس از ديدار از قاهره و مذاكره با حسني مبارك و احمد ابوالغيط رئيس جمهوري و وزير خارجه مصر و نيز عمرو موسي دبير كل اتحاديه عرب، وارد بيت‌المقدس شده بود ابتدا با ايهود اولمرت نخست وزير مستعفي و سپس با تسيپي ليوني وزير خارجه اسرائيل كه مايل است تجربه گلدا ماير را براي رهبري اسرائيل تكرار كند، ملاقات كرد.

بر پايه اين گزارش، ملاقات‌كننده ديگر ميچل، ايهود باراك وزير دفاع رژيم صهيونيستي بود كه رهبري جنگ اخير عليه غزه، به يك برگ برنده انتخاباتي براي او تبديل شده است كه مي‌تواند او را به نخست وزيري برساند يا اينكه به آينده سياسي او پايان دهد.

الجزيره افزود: سخنان كوتاه ميچل نشان مي‌دهد وي از جزئيات مذاكرات براي تثبيت آتش بس آگاه شده و به صف بندي عليه جنبش حماس ملحق شده است. تل آويو به همراه برخي طرف‌هاي منطقه‌اي و جهاني مي‌كوشند عقربه‌هاي ساعت را به زمان قبل از جنگ اخير غزه باز گردانند تا شكست سياسي حماس و مجازات اين جنبش را براي اسرائيل تضمين كنند.

در ادامه گزارش الجزيره آمده است:
آنچه اكنون در مذاكرات به حماس پيشنهاد شده، آتش بس فوري و موقت تا زمان انتخابات اسرائيل است تا در جريان انتخابات، آتش بس تداوم يابد و گذرگاه ها هم به صورت محدود براي كمك رساني باز باشد. سپس مذاكرات درباره آرامش دائمي آغاز شود.

آنچه تاكنون از مذاكرات به رسانه‌ها درز كرده حاكي است، اسرائيل مي‌كوشد يك كمربند امنيتي ‪ ۵۰۰‬متري در شمال و شرق نوار غزه ايجاد كند و هر گونه حضور نظامي فلسطيني در اين كمربند امنيتي ممنوع شود. جلوگيري از تير اندازي و قاچاق سلاح نيز ساير محورهاي تلاش اسرائيل است.

بازسازي غزه نيز به تشكيل دولت وحدت ملي منوط شود. اسرائيل پا را از اين هم فراتر گذاشته و آزادسازي گلعاد شليت سرباز اسير خود را نيز شرط بازگشايي گذرگاه‌ها و لغو محاصره غزه اعلام كرده است.

اسرائيل بيش از ‪ ۱۱‬هزار اسير فلسطيني را در زندان‌هاي خود نگاه داشته و هيچ يك از طرف‌هاي منطقه‌اي يا بين‌المللي براي آزادي آنان تلاش نكرده اند.

اكنون توپ در زمين فرستاده آمريكا در امور خاور ميانه است و او بايد به همه موارد ذكر شده گوش فرا دهد. ميچل امروز عازم رام الله مي‌شود تا با مسئولان تشكيلات خودگردان نيز مذاكره كند، در حالي كه بازيگر اصلي صحنه غزه يعني حماس را از فهرست ديدارهاي خود حذف كرده است.

پنجشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن