تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813247046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شلغم ميوه بهشته


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: شلغم ميوه بهشته
.شلغم پخته بهترين دارو براي برونشيت است. به‌علاوه اين سبزي سرفه را نيز تسكين مي‌دهد.
گياه شلغم از خانواده كلم است. برحسب سن، ريشه‌ اين گياه مي‌تواند كاملا گرد يا كمي كشيده و رنگ آن نيز از سفيد تا سبز، زرد يا ارغواني متفاوت باشد. طعم انواع سفيد و زرد آن شيرين و كمي تيز است.شلغم در هواي سرد بسيار خوب رشد مي‌كند، مصرف اين سبزي براي درمان بيماري‌ها در فصل سرما زياد است.
مقوي
هر صد گرم شلغم داراي 35 كيلوكالري انرژي، يك گرم پروتئين، 7 گرم قند، 2/0 گرم چربي، 1/1 گرم فيبر، 45 ميلي‌گرم گوگرد، 280 ميلي‌گرم پتاسيم، 60 ميلي‌گرم كلسيم، 36 ميلي‌گرم ويتامينC است. علاوه بر آن، شلغم حاوي آهن، يد، گوگرد، مس، فسفر و ويتامين‌هايA ، B است. شلغم يكي از معدود سبزي‌هايي است كه داراي ارسنيك و روبيديم است.
پرخاصيت
يكي ديگر از تركيبات قابل توجه در شلغم فيبر آن است. فيبر سبب حجيم شدن مدفوع و دفع راحت‌تر و سريع‌تر آن شده، بنابراين خطر تماس مواد سرطان‌زا با سلول‌هاي روده را كمتر مي‌كند. علاوه بر اثرات فوق، فيبر سبب افزايش رشد و تكثير باكتريهاي مفيد و مانع رشد باكتري‌هاي مضر در روده مي‌شود و در عين حال بر اثر تخمير فيبر در روده، اسيد بوتيريك توليد مي‌شود كه منشاء انرژي براي سلول‌هاي روده است و به حفظ سلامت سلو‌ل‌هاي روده كمك مي‌كند.شلغم حاوي مقدار زيادي آهن و مس نيز هست كه موجب خونسازي مي‌شود. برگ شلغم يد دارد و به عملكرد تيروئيد كمك زيادي مي‌كند و باعث درمان گواتر مي‌شود. به هر اندازه رنگ برگ شلغم تيره‌تر باشد، يد بيشتري در آن هست. وجود ويتامين‌هاي آ، ب، ث، در اين گياه موجب مي‌شود تا سيستم دفاعي بدن تقويت شود و مقاومت آن در مقابل عفونت‌ها بالا رود.
شلغم اثر مفيد و موثري در درمان بيماري‌هاي تنفسي دارد. براي اين منظور از سوپ يا آش آن استفاده مي‌شود.شلغم پخته بهترين دارو براي برونشيت است. به‌علاوه اين سبزي سرفه را نيز تسكين مي‌دهد. به همين علت است كه توصيه مي‌شود در فصل سرما براي پيشگيري از سرماخوردگي و بيماري‌هاي تنفسي لااقل چند بار در هفته شلغم بخوريد.
فسفر موجود در شلغم موجب تقويت ياخته‌هاي عصبي مي‌شود.شلغم خاصيت ضدسرطاني نيز دارد. مقادير قابل توجه ويتامين‌هاي ث و كاروتنوييدهاي موجود در اين گياه كه اثر آنتي‌اكسيداني قوي دارند، در پيشگيري از بروز سرطان و حفظ سلامت بدن بخصوص دستگاه گوارش تاثير بسزايي دارند.توجه داشته باشيد كساني كه از نظر هضم غذا يا معده دچار اشكال هستند يا روده‌هاي ضعيف دارند، بايد از مصرف شلغم به صورت خام خودداري كنند؛ زيرا اين گياه داراي مقداري سلولز است و كمي سنگين است، به همين علت دير هضم مي‌شود و ممكن است باعث نفخ شود؛ اما مصرف شلغم پخته مشكلي ايجاد نمي‌كند.

پنجشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن